تعمیرگاه در عظیمیه

تعمیرگاه خودروهای آلمانی

تعمیرگاه در اغلب کشورهای جهان به مراکزی گفته می‌شود که خدمات تخصصی در حوزه تعمیر، سرویس و تعویض قسمت‌های مختلف خودرو بسته به نوع خودرو و میزان خرابی ارائه می‌دهند. در اغلب کشورهای جهان خدمات تعمیر خودرو به‌صورت حرفه‌ای تخصصی در دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند و افراد باید با گذراندن چندین دوره به تخصص کافی در حوزه تعمیر خودرو می‌رسند. متأسفانه در ایران اغلب خدمات تعمیر و سرویس خودرو توسط افراد ارائه می‌شوند که به‌صورت تجربی در امر تعمیر و سرویس خودرو به تجربه و دانش دست پیداکرده‌اند، این مراکز در شهرهای کوچک‌تر مانند کرج بیشتر هستند، به همین دلیل برای ساکنان کرج پیدا کرد تعمیرگاه مناسب برای تعمیر و سرویس خودرو سخت‌تر از تهران است.

پیدا کردن تعمیرگاه در عظیمیه که دارای نیروی متخصص و استادکاران حرفه در کنار دستگاه‌های مناسب برای تعمیر خودروهای به‌روز و خارجی باشد با توجه به ازدیاد مراکز غیرتخصصی به امری سخت و دشوار تبدیل‌شده است. متأسفانه با توجه به اینکه تعمیر تخصصی خودرو در ایران به‌عنوان یک‌رشته دانشگاهی تدریس نمی‌شود افراد زیادی بدون دانش و بر اساس ترجیح  اقدام به تعمیر خودروهای آلمانی و سایر خودروهای خارجی در عظیمیه می‌کنند، این افراد بنا بر دانش خود خودرو را تعمیر و حتی سرویس می‌کنند و اطلاعاتی در مورد بخش‌های داخلی خودرو و عملکرد و کیفیت خودرو ندارند، درنتیجه نمی‌توانند به‌درستی خودرو را تعمیر و سرویس و مشکل ایجادشده را حل کنند.

برای پیدا کردن بهترین تعمیرگاه در عظیمیه باید فاکتور های مختلفی را بررسی کنید، تعمیرگاه در عظیمیه مانند سایر قسمت های کرج و تهران زیاد است اما تعداد محدودی از این تعمیرگاه‌ها نیروی متخصص و زبده برای ارائه خدمات دارند. تعمیرگاه در عظیمیه باید در کنار نیروی و پرسنل متخصص، دستگاه و ابزارهای مناسب تعمیر هر بخش از خودرو را دارا باشد تا بتوان تعمیر خودروی شمارا به‌درستی انجام داد.

 

شناسایی تعمیرگاه در عظیمیه

برای پیدا کردن تعمیرگاه در عظیمیه برای افراد ساکن این منطقه باید چند نکته مهم را در نظر داشت:

سابقه و تخصص افراد شاغل

نوع دستگاه‌های مورداستفاده برای تعمیر

نوع روش سرویس و عیب‌یابی خودرو

برخورد تکنسین و افراد شاغل در تعمیرگاه

یک تفاوت اساسی بین مکانیک‌های خودرو و تکنسین‌ها این است که مکانیک‌ها در کارهای عملی‌تر مانند تعویض روغن و لنت ترمز تخصص دارند. تکنسین‌های خودرو نیز این کار را انجام می‌دهند، اما آن‌ها بیشتر با تشخیص الکتریکی و شناسایی شکایات رانندگی سروکار دارند و با توجه به استفاده از دستگاه‌های به‌روز می‌توانند به‌صورت کامل مشکل ایجادشده در خودرو را شناسایی و حل کنند.

 

تعمیرگاه خودرو

در تعمیرگاه خودرو گام اول پیش از اقدام به سرویس و تعمیر خودرو شناسایی میزان و علت خرابی خودرو است، هر خودرو از تعداد قطعات مختلف و زیادی تشکیل‌شده است، نمی‌توان بدون بررسی دقیق خودرو بخش آسیب‌دیده را شناسایی و مشکل ایجادشده در آن را به‌راحتی رفع کرد. علت‌یابی غلط یکی از دلایل اصلی تعمیر اشتباه خودرو و ایجاد مجدد خرابی در خودروها است. یک خرابی در خودرو می‌تواند به دلایل مختلفی بروز کند به همین دلیل اگر فرد دانش کافی در حوزه علل مختلف خرابی خودرو نداشته باشد و تنها یک مورد را علت خرابی بداند، بی‌دلیل وقت و سرمایه شمارا صرف می‌کند درحالی‌که علت اصلی خرابی شناسایی نشده و مشکل همچنان به قوت خود باقی است.

به‌طورکلی تعمیر موتور و گیربکس خودرو به دلیل نقش مهمی که در خودرودارند کاملاً تخصصی هستند و نمی‌توان برای تعمیر این قسمت‌ها در خودرو ریسک بالایی به خرج داد.  مشکلات باتری یکی از دلایل اصلی خرابی خودرو است. بازرسی باتری یک روش ساده است که باید به‌طور منظم انجام شود. باتری‌های به‌روز به تعمیر و نگهداری که معمولاً در بازار یافت می‌شوند مجهز به یک پنجره کوچک در بالای جعبه هستند که به شما امکان می‌دهد وضعیت عملکرد را بررسی کنید. رنگ سبز نشان‌دهنده وضعیت صحیح است.

به سوزن دینام نگاه کنید. در برخی خودروها، صفحه شارژ برای ولتاژ و آمپر روی داشبورد تعبیه‌شده است. بنابراین می‌توانید در زمان واقعی ازآنچه با باتری اتفاق می‌افتد، ببینید و به‌ویژه، می‌توانید ببینید که دینام کار خود را انجام می‌دهد یا خیر. با روشن کردن موتور در دور 2000 تست کنید. تهویه مطبوع، رادیو… هر چیزی که به برق نیاز دارد را به‌طور متوالی یا هم‌زمان روشن کنید. اگر وسیله نقلیه شما دارای باتری است، رفتار باتری را روی صفحه داشبورد خود مشاهده کنید. اگر در هنگام روشن بودن موتور ولتاژ افزایش یابد، نشانه این است که دینام به‌خوبی کار می‌کند.

تعمیرگاه خودروهای آلمانی
تعمیرگاه خودروهای آلمانی

تعمیرگاه تخصصی خودرو در عظیمیه

هر بار که پشت فرمان ماشین خود می‌نشینید، هدفی دارید. ممکن است به سمت خواربارفروشی بروید، در حال رفت‌وآمد به محل کار باشید، یا خانواده را به تعطیلات ببرید. صرف‌نظر از مقصدتان، می‌خواهید کارآمد و بدون دردسر به آنجا برسید. متأسفانه، مشکل خودرو در هر زمان ممکن است ظاهر شود و نیاز به تعمیر خودرو را برانگیزد.

تعمیر مکانیکی به معنی ترمیم یا تعویض قسمت‌های کار یک وسیله نقلیه موتوری، مانند موتور و نرم‌افزار عملیاتی، ازجمله عیب‌یابی و تشخیص عیوب در وسایل نقلیه موتوری، و جایگزینی و برنامه‌ریزی اجزای الکتریکی و الکترونیکی یک وسیله نقلیه موتوری است.

برای تعمیرات حرفه‌ای خودرو در عظیمیه، تیمی را انتخاب کنید که می‌توانید به آن اعتماد کنید. ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج خدمات تخصصی مشتریان و تعمیرات خودرو آگاهانه را برای هر وسیله نقلیه‌ای که رانندگی می‌کنید به شما ارائه می‌دهیم.

در تعمیرگاه خودروهای آلمانی معتقدیم که باید به شما و وسیله نقلیه شما بهترین خدمات ممکن را ارائه می‌دهیم. تکنسین‌های ما دارای تجربه نمایندگی و تجهیزات تشخیصی برای بهترین تعمیر خودرو در عظیمیه هستند. تمامی خدمات با گارانتی ارائه می‌شوند و اگر پس از تعمیر به دلیل خطا در عملکرد مشکلی در خودرو شما ایجاد شود بدون دریافت هزینه مجدد تعمیر و بررسی می‌شود.

یک تفاوت اساسی بین مکانیک‌ها و تکنسین‌ها این است که مکانیک‌ها در کارهای عملی‌تر مانند تعویض روغن و لنت ترمز تخصص دارند. تکنسین‌های خودرو نیز این کار را انجام می‌دهند، اما آن‌ها همچنین بیشتر با تشخیص الکتریکی و شناسایی شکایات رانندگی سروکار دارند. کلیه خدمات تعمیر و سرویس انواع خودروها خصوصاً خودروهای آلمانی در تعمیرگاه خودروهای آلمانی  واقع در عظیمیه کرج توسط تکنسین‌های متخصص و حرفه‌ای با علم بر دانش روز در حوزه خودرو انجام می‌شود.

 

بررسی سیستم برق

هنگام روشن شدن موتور به صدای دینام گوش دهید. هنگامی‌که مشکلی وجود دارد، می‌توانید نوعی صدای جیرجیر را در جلوی خودرو بشنوید. وقتی دستگاه‌های الکتریکی را روشن می‌کنید، صدای ترک بلندتر می‌شود. رادیو را روشن کنید، موتور را بچرخانید و رادیو خود را روی یک انتهای باند AM تنظیم کنید: بین دو ایستگاه تنظیم کنید. اگر هنگام پا گذاشتن روی پدال گاز، صدای خس‌خس یا خش‌خش شنیدید، احتمال دینام معیوب است.

 

تعمیر موتور خودرو چیست؟

یکی از بخش‌های خودرو که دائماً در حال حرکت است موتور است، موتور به‌عنوان قلب خودرو شناخته می‌شود، اگر قبل خودرو خوب کار نکند خودرو از حرکت بازمی‌ایستد. علل مختلفی سبب خرابی موتور خودرو می‌شوند که برخی از آن‌ها خارج از موتور خودرو هستند و به علل بیرونی مشهور هستند.

شایع‌ترین علت گیرکردن موتور کمبود روغن است. روغن پیستون‌ها را روان می‌کند تا بتوانند در سیلندرها حرکت کنند. بدون آن، فلز روی فلز خراشیده می‌شود و گرمای زیادی ایجاد می‌کند. مقدار بیش‌ازحد می‌تواند باعث جوش خوردن اشیا به یکدیگر شود و باعث گیرکردن موتور شود.

 

علت ازکارافتادن موتور چیست و چه علائمی دارد؟

قبل از انجام هرگونه تعمیر واقعی، باید بدانید که چه چیزی باعث ازکارافتادن موتور شما شده است.

سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا یک موتور از حرکت بازمی‌ایستد:

کمبود روغن؛

کمبود گردش؛

عدم استفاده

علائم کمبود روغن در موتور شما عبارت‌اند از:

بوی روغن‌سوخته؛

گرمای بیش‌ازحد موتور؛

نشانگر فشار روغن؛

صداهای ضربه زدن/کف زدن؛

کاهش عملکرد.

عدم گردش

علائمی که نشان می‌دهد پمپ روغن شما ازکارافتاده است عبارت‌اند از:

افزایش دمای موتور

صدای بلند “ضربه زدن” موتور

نشانگر فشار روغن

شناسایی پمپ روغن معیوب در اسرع وقت بسیار مهم است.

پمپ روغن یک عنصر ضروری ایمنی است.

مشابه علت قبلی، تعویض منظم روغن برای حفظ عملکرد خوب پمپ روغن ضروری است. همچنین فراموش نکنید که فیلتر روغن خود را تعویض کنید، زیرا ذرات مضر مانند کثیفی، گردوغبار و فلز را قبل از رسیدن به موتور از بین می‌برد.

عدم استفاده

هنگامی‌که زنگ در داخل سیلندرها وارد می‌شود، می‌تواند باعث چسبیدن رینگ‌های پیستون شود. این‌یک مشکل خوردگی است.

چگونه متوجه می‌شوید که موتور شما به دلیل عدم استفاده ازکارافتاده است؟ اگر چراغ‌های داخلی کار می‌کنند و می‌توانید کلید استارت را بچرخانید، اما روشن نمی‌شود، ممکن است موتور شما ازکارافتاده باشد. خبر خوب این است که می‌توانید با روشن کردن موتور هرماه از همه این‌ها جلوگیری کنید.

هیدرو بلاک

پیستون‌های موتور برای فشرده‌سازی مخلوطی از هوا و سوخت طراحی‌شده‌اند نه آب. به همین دلیل، اگر آب کافی وارد سیلندر شود، می‌تواند هیدرولاک شود، به این معنی که همه آن‌ها به‌طور هم‌زمان حرکت نمی‌کنند. بسیاری از آسیب‌های ناشی از آن بستگی به‌سرعت شما دارد که در زمان وقوع آن اتفاق افتاد. مهم‌ترین چیز در مورد موتور هیدرولوک این است که قبل از شروع زنگ‌زدگی یا آسیب به داخل سیلندرها، به‌سرعت از آن مراقبت کنید.

 

قفل بخار

قفل بخار ناشی از مشکل در سیستم سوخت است که در آن مایع داخل آن خیلی داغ می‌شود و آن را به گاز تبدیل می‌کند، چیزی که موتور شما برای آن ساخته نشده است. اگر متوجه شدید که موتور خود پاشیده و سپس قدرت خود را از دست می‌دهد، ممکن است به دلیل قفل بخار باشد. بااین‌حال، بیشتر در اتومبیل‌های قدیمی دیده می‌شود، به‌خصوص اگر آن‌ها برای مدت طولانی زیر آفتاب مانده باشند. بخارآب مشکلی ندارد.

تعمیرگاه خودروهای آلمانی
تعمیرگاه خودروهای آلمانی

علت هیدرولوک موتور چیست؟

از میان گودال‌ها رانندگی نکنید زیرا باعث ازکارافتادن موتور می‌شود. اصطلاح واقعی قفل هیدرواستاتیک است که به هیدروبلوک کوتاه شده است. این مشکل اتفاق می‌افتد که آب بیش‌ازحد وارد محفظه احتراق شود. هنگامی‌که یک پیستون به بالای محدوده حرکت خود می‌رسد، اگر حجم آب داخل آن بیشتر از فضای باقی‌مانده باشد، هیدرولاک اتفاق می‌افتد. آب کمتر از مخلوط هوا/سوخت داخل آن تراکم پذیر است. بنابراین، هنگامی‌که پیستون سعی می‌کند آن را فشرده کند، تمام سیلندرها به‌طور هم‌زمان متوقف می‌شوند.

این باعث ایجاد صداهای کوبیدن یا خرد شدن در داخل موتور می‌شود که چند ثانیه طول می‌کشد و سپس متوقف می‌شود. چه نوع شرایطی می‌تواند باعث ورود آب به سیلندرها شود؟ مثال‌ها بسیار زیاد است، مانند رانندگی در باران یا رانندگی در یک گودال عمیق. این‌یکی از دلایلی است که چرا وسایل نقلیه آسیب‌دیده سیل اغلب پس‌ازآن جمع می‌شوند.

همچنین ممکن است آب وارد سیلندرها شود. همچنین ممکن است هیدروبلوکینگ از سیالات دیگر مانند روغن یا خنک‌کننده رخ دهد. بااین‌حال، به خاطر داشته باشید که اگر این اتفاق بیفتد، احتمال به این معنی است که شما یک مشکل جدی در داخل موتور خود دارید، مانند انفجار واشر سر یا ترک در بلوک.

هیدرو بلاک می‌تواند برای موتور بسیار آسیب‌رسان باشد و ممکن است نیاز به تعویض کامل آن داشته باشد. بااین‌حال، این سرعتی است که معمولاً میزان آسیب را تعیین می‌کند. سرعتی که می‌رفتید همان چیزی است که معمولاً میزان آسیب را تعیین می‌کند. درحالی‌که RPM کم است، مانند زمانی که در حال حرکت هستید یا با سرعت کم‌حرکت می‌کنید، فقط مقدار کمی آب می‌تواند وارد شود. در این صورت باید سریعاً برای رفع آن قبل از ایجاد مشکلات خوردگی اقدام کنید. این‌یک مشکل خوردگی است. اگر در زمان وقوع هیدرولاک، جایی که دور در دقیقه زیاد بود، سریع می‌رفتید، ممکن است آسیب جدی رخ دهد. خسارت زیاد است.

امکان تعمیر بستگی به مقدار آب واردشده و همچنین مدت‌زمان آن دارد. اگر با سرعت کم‌حرکت می‌کردید، زمانی که دور در دقیقه کم است، ممکن است بتوانید به‌تنهایی سیستم را از آب پاک‌کنید. تعمیرات موتور در این مورد شامل برداشتن شمع‌ها، راه‌اندازی موتور و سپس چرخاندن آن در حین پارک می‌شود. باید متوجه نشت آب از یک یا چند سیلندر شوید. همچنین باید شمع‌ها را با شمع‌های جدید تعویض کنید. اگر چه، در مواقع اضطراری، باید بتوانید خود را خشک کنید. همچنین پاک کردن دیواره های سیلندر برای از بین بردن رطوبتی که می‌تواند باعث خوردگی شود، مهم است.

اگر چه، اگر باز هم به یک فضای امن دسترسی ندارید، همیشه می‌توانید این کار را پس از دسترسی انجام دهید. احتمال دیگر این است که داخل موتور شما آب زیادی وجود دارد. در این مورد، واقعاً هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید جز اینکه آنچه را که می‌توانید نجات دهید و بقیه را جایگزین کنید. در بدترین حالت، یک موتور هیدرولاک شده می‌تواند بین 3000 تا 8000 یورو قیمت داشته باشد. با توجه به اینکه موتور خودروهای خارجی برای جایگزینی از خارج وارد ایران می‌شوند قیمت ریال تعویض کامل موتور برای باقیمت روز خودرو به یورو و دلار است.

 

تعمیرگاه خودرو خارجی در عظیمیه

خودروهای خارجی در بازار ایران محدود هستند، با توجه به قوانین جدید واردات خودرو و وسایل تعمیرات خودرو، تعمیر خودروهای خارجی سخت و تخصصی است، در کنار این مورد به دلیل محدودیت در واردات خریدوفروش خودروهای دست‌دوم در بازار بیشتر شده است. خودروهای دست‌دوم به دلیل کیلومتر شمار استفاده‌شده به تعمیرات بیشتری نیاز دارند. حتماً قبل از اقدام به خرید خودروی دست‌دوم، خودرو را به تعمیرگاه تخصصی ببرید تا تمامی بخش‌های خودرو بررسی شوند هر چه میزان خرابی بدنه و قطعات داخلی خودرو بیشتر باشد قیمت فروش آن پایین‌تر می‌رود.

به‌عنوان‌مثال اگر گیربکس خودرو تعویض شده باشد یا خودرو مجدد رنگ‌شده باشد، شما قادر به تشخیص آن نیستند اما یک تعمیرگاه تخصصی در عظیمیه به دلیل کارشناسان ماهری که در این حوزه دارد می‌تواند این موارد را شناسایی و به شما اطلاع دهد.

 

تعمیر موتور خودروهای خارجی

موتور قلب خودرو است، اگر قلب خودرو از حرکت بایستد خودرو دیگر هیچ عملکرد و کارایی نخواهد داشت، تعمیرات موتور خودرو به تخصص بالایی نیازمند است، موتور هر خودرو بسته به هدف و شتاب خودرو ساختار متفاوتی دارد. موتور خودروهای خارجی در هر برند باهم تفاوت‌هایی دارند. این تفاوت‌ها را تنها تعمیرکار ماهر می‌داند و می‌تواند در زمان تعمیر مدنظر قرار دهد. تعمیرات موتور خودرو تنها منوط به تعویض روغن نیست و تعویض روغن یکی از چندین خدمات موتور خودرو است که ارائه می‌شود. شاید بتوان تعویض روغن را آسان‌ترین خدمات تخصصی خودرو دانست.

 

تعمیر گیربکس خودروهای خارجی

گیربکس‌های جدید دارای سیستم کامپیوتری هوشمند هستند، این سیستم حرکت را برای راننده آسان کرده است اما به دلیل ساختار پیچیده‌تری که دارد بیشتر در معرض خرابی قرار دارد و نسبت به گیربکس دستی به مراقبت بیشتری نیاز دارد، گیربکس اتوماتیک به‌صورت اتومات دنده‌ها را عوض می‌کند اگر روغن گیربکس کمتر از حد نرمال باشد یا حد روغن در گیربکس کافی نباشد، تعویض دنده به‌سختی انجام می‌شود و گیربکس پس از مدتی دچار اختلال در عملکرد می‌شود.

تعمیرگاه در عظیمیه باید قادر باشد تا هر نوع مشکل در گیربکس خودروی شمارا در مراحل اولیه شناسایی و ترمیم کند تا آسیب گسترش پیدا نکند و گیربکس و سایر اجزای خودرو درگیر نشوند.

تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج به‌عنوان مرکز تخصصی تعمیر و سرویس انواع خودروهای خارجی علی‌الخصوص خودروهای آلمانی شناخته می‌شود، در این مرکز کلیه خدمات تعمیر و تعویض گیربکس، موتور، جلوبندی، سیستم فرمان، تهویه و … توسط تکنسین‌های متخصص ارائه می‌شوند، کلیه خدمات با ضمانت یک‌ساله کیفیت ارائه می‌شوند. مشاوران ما در ابتدا میزان خسارت خودرو شمارا مشخص و هزینه را برآورد می‌کنند، در انتها هیچ هزینه‌ای بیش از هزینه اعلام‌شده از شما دریافت نخواهد شد.

 

تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج با در اختیار داشتن کادری تخصصی و ابزار و تجهیزات مدرن در حوزه‌های متفاوت تعمیر و سرویس انواع خودروهای خارجی آماده ارائه خدمات به‌روز برای رفع هر نوع خرابی و تعمیرات تخصصی خودرو شما است.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *