تعمیرگاه گیربکس اتومات

تعمیر گیربکس بی ام و

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیرگاه گیربکس اتومات فضایی منحصر به فرد و خاص است که در آن تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک در دسته‌بندی های مختلف انجام می‌شود به همین دلیل خدمات تخصصی ارائه می‌شوند.

به دلیل تعداد زیاد قطعات داخل گیربکس اتوماتیک، برخی از ایرادات ممکن است ناشی از بیش از یک قطعه باشد. اولین بررسی همیشه باید روی سطح روغن گیربکس و وضعیت آن باشد – اگر همه چیز درست است، باید سایر نکات اشاره شده در اینجا را بررسی کنید.

قابلیت اطمینان

دلیل اصلی این قابلیت اطمینان بیشتر این واقعیت است که دنده‌ها با عملکرد کلاچ‌های داخلی و باندهای ترمز تحت کنترل خودکار به آرامی درگیر می‌شوند، بنابراین احتمال بدرفتاری، بارگیری ضربه و تصادف دنده و آسیب‌های مکانیکی ناشی از آن به حداقل می‌رسد. اینها.

هنگامی که مشکلات رخ می‌دهد، اغلب ناشی از اتصالات کنترل خارجی، یا سطح پایین روغن است، و اغلب می‌توان بدون نیاز به حذف گیربکس اتومات با آنها برخورد کرد. خطاهای گیربکس اتومات داخلی عموماً نیاز به تجهیزات و دانش تخصصی دارد و بهتر است به مهندس خدمات واگذار شود – پس از اینکه بررسی کردید که مشکل واقعاً داخلی است.

ارتباط نزدیک بین موتور و گیربکس می‌تواند عیب یابی را دشوار کند، بنابراین قبل از اینکه گیربکس را به خاطر عملکرد بد سرزنش کنید، باید بررسی کنید که موتور به خوبی تنظیم شده است. برای مثال، استارت‌های ناهموار و تعویض دنده‌ها می‌تواند به دلیل دور آرام موتور زیاد باشد.

گرمای بیش از حد

اگر مشکوک به گرمای بیش از حد هستید، بررسی کنید که منافذ تهویه در محفظه زنگ مبدل گشتاور با تجمع کثیفی یا روغن مسدود نشده باشند. در صورت لزوم با استفاده از تمیزکننده موتور و برس سفت آنها را تمیز کنید. در جاهایی که یک خنک کننده روغن تعبیه شده است، مطمئن شوید که شیلنگ‌های گیربکس به درستی وصل شده‌اند و پیچ خورده نیستند. همچنین بررسی کنید که رادیاتور خنک کننده روغن در اثر کثیفی مسدود نشده باشد- هسته را با چربی زدا و یک برس رنگ نرم با دقت تمیز کنید. در نهایت گیربکس را تخلیه کرده و با روغن تازه پر کنید. فقط از نوع روغن گیربکس اتوماتیک استفاده کنید (ATF) توصیه شده توسط سازنده و بسیار مراقب باشید که هیچ ماده دیگری در روغن وارد نشود.

چک‌های ساده

تا کنون شایع‌ترین علت مشکل در گیربکس اتوماتیک، سطح نادرست روغن است (به خط کناری، روبرو مراجعه کنید). اگر به نظر می‌رسد همه چیز درست است، باید آزمایشی انجام دهید تا متوجه شوید که آیا مشکل در گیربکس، مبدل گشتاور یا موتور است.

 

عدم عملکرد عمومی با شتاب ضعیف و شروع بد در سربالایی می‌تواند به دلیل نقص در مبدل گشتاور باشد. در برخی از مدل‌ها می‌توان مبدل را با انجام تست استال بررسی کرد، اگرچه این روش در همه موارد مناسب نیست. از دفترچه راهنمای خود (یا فروشنده خود) دریابید که آیا می‌توانید آزمایش را انجام دهید و همچنین سرعت توقف مشخص شده برای گیربکس شما چقدر است.

با روشن شدن موتور و گرم شدن مناسب موتور و گیربکس، ترمز پا را محکم فشار دهید، پایین‌ترین دنده را انتخاب کنید و پدال گاز را کاملا فشار دهید تا دور موتور بالا برود – آن را تا زمانی که دور از بالا رفتن متوقف شود ادامه دهید.

با استفاده از یک دور شمارنده دقیق، سرعت موتور را یادداشت کنید (به نام سرعت توقف ). پدال گاز را رها کرده و سلکتور را به حالت خنثی برگردانید. گیربکس را بیش از ده ثانیه در حالت توقف نگه ندارید وگرنه ممکن است آسیب جدی وارد کنید.

سرعت استال اندازه گیری شده را با مقدار مشخص شده مقایسه کنید. خوانش درست زیر مقدار مشخص شده به این معنی است که موتور احتمالاً تنظیم نشده است، اما مقدار قابل توجهی پایین‌تر (مثلاً 500 دور در دقیقه پایین) نشان می‌دهد که خطای مبدل وجود دارد. سرعت استال بالا به مشکل در تامین روغن به مبدل یا یک خطای داخلی در بقیه قسمت گیربکس اتومات اشاره دارد. برای اینکه بفهمید مشکل دقیقاً کجاست، باید آزمایش‌هایی را انجام دهید که در نمودار خطایاب زیر نشان داده شده است.

 

تعمیرگاه گیربکس اتومات در کرج

تعمیرگاه گیربکس اتومات، محلی تخصصی و حرفه‌ای برای تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک شناخته می‌شود، افرادی که در این مراکز کار میکنند باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

تخصص و تجربه کافی در حوزه تعمیر گیربکس اتوماتیک

مهارت در تعمیر گیربکس

مهارت در شناسایی نوع خرابی گیربکس اتومات

 

آشنایی کامل با انواع روش‌های تعمیر گیربکس اتومات

از یک خنک کننده روغن گیربکس کمکی استفاده کنید

اگر به طور منظم وزن اضافی خودرو را یدک‌کش می‌کنید یا می‌کشید، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از گرمای بیش از حد گیربکس و جلوگیری از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد در سیستم، سرمایه‌گذاری در یک خنک‌کننده خارجی در نظر بگیرید.

جابجایی بین معکوس و درایو

قبل از تغییر دنده از دنده عقب به رانندگی، خودرو را کاملاً متوقف کنید. توقف کامل بین پشتیبان گیری و جابجایی به درایو رو به جلو باعث آسیب عمده به اجزای گیربکس داخلی می‌شود. این یکی از دلایل رایج شکستگی یا ترک خوردگی چرخ دنده است که تعمیر آن می‌تواند پرهزینه باشد. تعمیر قطعات سخت گیربکس نیاز به برداشتن و جداسازی کامل سیستم دارد و کاملاً کار فشرده است.

قبل از تعویض گیربکس به دنده، خودرو را گرم کنید

وقتی دمای بیرون پایین است، اجازه دهید قبل از تعویض دنده، وسیله نقلیه شما به اندازه کافی گرم شود.گیربکس‌های اتوماتیک را به صورت دستی تعویض نکنید

گیربکس‌های اتوماتیک برای محاسبه وزن و سرعت خودرو طراحی شده‌اند و به‌طور خودکار در RPM مناسب جابجا می‌شوند. هنگامی که AT را به صورت دستی در دورهای نامناسب تعویض می‌کنید، فشار بیشتری به سیستم وارد می‌کنید که می‌تواند باعث فرسودگی کلاچ یا دنده‌ها شود.

چرخ‌های خود را نچرخانید

از شروع با کارایی بالا اجتناب کنید. به طور مشابه، اگر وسیله نقلیه شما در گل یا شن گیر کرد، چرخ‌ها را نچرخانید یا به سرعت بین D و R جابجا نشوید تا آن را خارج کنید. چرخاندن چرخ‌های وسیله نقلیه شما می‌تواند به سرعت باعث گرم شدن بیش از حد گیربکس شود و ممکن است منجر به آسیب جدی شود. گرمای بیش از حد 90 درصد از خرابی‌های گیربکس را تشکیل می‌دهد!

فیلتر داخلی گیربکس خطی نصب شده باشد

یک فیلتر روغن گیربکس اضافی را می‌توان مستقیماً در خط خنک کننده نصب کرد تا از آسیب رساندن آلاینده‌ها، ذرات ساینده یا براده‌های فلزی به اجزای داخلی جلوگیری کند. برای موثر بودن، زمانی که سیستم به درستی کار می‌کند و روغن تمیزی دارد، باید یک فیلتر خط خنک کننده نصب شود، بهترین زمان درست پس از سرویس گیربکس شما خواهد بود. نصب این دستگاه زمانی که در حال حاضر با مشکلات گیربکس مواجه شده‌اید یا روغن از قبل آلوده شده است می‌تواند باعث مشکلات بیشتر و گرفتگی سیستم شود.

سرویس سیستم خنک کننده رادیاتور یا موتور

سیستم خنک کننده خودروی شما وظیفه خنک نگه داشتن موتور و همچنین خنک کردن روغن گیربکس را بر عهده دارد. یک سیستم خنک کننده با عملکرد نامناسب می‌تواند اجازه دهد تا گرمای اضافی ایجاد شود و منجر به اکسیداسیون روغن گیربکس شود.

تعمیر و تنظیم عملکرد موتور

از آنجایی که گیربکس و موتور خودروی شما به طور نزدیک با هم کار می‌کنند، عملکرد ضعیف موتور منجر به استرس بی مورد روی گیربکس

 

سطح و شرایط روغن گیربکس اتومات

روغن گیربکس اتوماتیک

ابتدا سطح روغن را بررسی کنید. نیاز به شارژ مکرر نشان می‌دهد که نشتی در جایی در گیربکس وجود دارد که باید در اسرع وقت ردیابی و اصلاح شود.

سعی کنید ماشین را روی یک روزنامه روی زمین قرار دهید. موتور را روشن کنید و اهرم گیربکس را چند بار کار کنید. هر قطره‌ای روی کاغذ ظاهر می‌شود و موقعیت آنها به شما ایده خوبی می‌دهد که روغن از کجا می‌آید. اگر سطح مناسب است، باید وضعیت روغن را بررسی کنید. وضعیت روغن گیربکس اتومات اغلب می‌تواند راهنمای مفیدی برای شرایط گیربکس اتومات باشد. یک اسمیر از روغن تازه را روی مقداری کاغذ سفید آشپزخانه قرار دهید تا مقایسه کنید و سپس با استفاده از دیپ استیک نمونه‌ای از روغن را از جعبه دنده به دست آورید و دوباره آن را روی کاغذ بمالید.

روغن داغ نازک‌تر است و رنگ کمتری دارد اما دو نمونه باید تقریباً یکسان به نظر برسند. تغییر رنگ قهوه‌ای تیره نشان می‌دهد که روغن بیش از حد گرم شده است، در حالی که وجود لکه‌های سیاه به سایش شدید کلاچ‌های داخلی و باندهای ترمز اشاره می‌کند و احتمالاً به بررسی داخلی نیاز خواهد بود – به خصوص اگر آزمایش‌های دیگر شما نشان دهد که گیربکس به درستی کار نمی‌کند.

کابل پایین دنده را بازنشانی کنید اتصال دریچه گاز را بکشید تا بررسی کنید که کابل آزادانه حرکت کند.

کابل دنده پایین یا در برخی موارد اتصال، اطلاعاتی را در مورد موقعیت پدال گاز در اختیار گیربکس قرار می‌دهد که برای تنظیم سرعت تغییر دنده استفاده می‌شود. با استفاده از اتصال دریچه گاز، حرکت آزاد کابل را بررسی کنید.  کابل باید آزادانه به سمت بالا حرکت کند و بدون پیچ خوردگی برگردد.  اگر حرکت آزاد نیست، کابل بیرونی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پیچ خورده یا له نشده است.

تغییر روغن در مقابل سرویس کامل

یک سرویس گیربکس اتومات مناسب شامل برداشتن تشت روغن ترنی و افشای اجزای داخلی است.  یک ارائه دهنده خدمات بی‌تجربه می‌تواند به راحتی با این روش آسیب وارد کند.  می‌توانید تعویض روغن گیربکس را در یک کارگاه روغن‌کاری سریع یا تعمیرگاه عمومی انجام دهید، جایی که ظرف را برای دسترسی به داخل جعبه دنده و تعویض فیلتر خارج نمی‌کنند، اما واقعاً چه ارزشی دارد؟

هنگامی که روغن موتور خود را تعویض می‌کنید، به این فکر نمی‌کنید که بدون تعویض همزمان فیلتر روغن، این کار را انجام دهید زیرا روغن جدید فقط با مواد باقی مانده در فیلتر آلوده می‌شود.

یک گیربکس می‌تواند برای تمیز کردن فیلتر داخلی شسته شود، که تا حدی آلاینده‌ها را حذف می‌کند، اما یک فیلتر با به دام انداختن ذرات کار می‌کند، بنابراین اگر طبق طراحی کار کند، برخی از ذرات در فیلتر باقی می‌مانند، بنابراین جریان روغن کاهش می‌یابد و امکان تکان خوردن ذرات را برای آسیب بیشتر در آینده رها می‌کند.

فیلترهای روغن گیربکس تقریباً یک جزء داخلی تقریباً در همه خودروها هستند، بنابراین برای تعویض فیلتر و تعمیر کامل گیربکس، تشت روغن ترنی باید برداشته شود.  هزینه این نوع تعمیر و نگهداری مناسب کمی بیشتر از یک تعویض یا شستشوی ساده روغن است، اما در دراز مدت هزینه کمتری دارد.

برای طولانی‌ترین عمر وسیله نقلیه خود، همیشه گیربکس خود را در یک اتوماتیک تخصصی تعمیر کنید هزینه این نوع تعمیر و نگهداری مناسب کمی بیشتر از یک تعویض یا شستشوی ساده روغن است، اما در دراز مدت هزینه کمتری دارد.  برای طولانی‌ترین عمر وسیله نقلیه خود، همیشه گیربکس خود را در یک اتوماتیک تخصصی تعمیر کنید هزینه این نوع تعمیر و نگهداری مناسب کمی بیشتر از یک تعویض یا شستشوی ساده روغن است، اما در دراز مدت هزینه کمتری دارد.

 

ما گیربکس را حذف نمی‌کنیم مگر اینکه کاملاً ضروری باشد

بسیاری از تعمیرگاه‌های گیربکس، هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا گیربکس شما را از خودرویتان خارج کنند.  برای تعمیرات اساسی، البته که لازم است، اما بسیاری از مراحل بازرسی، سرویس و تعمیر را می‌توان بدون کشیدن گیربکس انجام داد، در نتیجه در هزینه کار شما صرفه جویی زیادی می‌شود.

برداشتن تشت روغن گیربکس برای یک سرویس گیربکس کامل همچنین امکان بازرسی بسیار کامل بسیاری از اجزای حیاتی از جمله شیر برقی، سوپاپ‌ها، فنرها، برخی از مهر و موم‌ها و پیستون‌ها و کل بدنه سوپاپ را فراهم می‌کند.  حتی تعمیر یا تعویض این قطعات حیاتی را می‌توان از طریق این درگاه دسترسی به جعبه دنده بدون خارج کردن آن از خودرو انجام داد.

روغن گیربکس شما می‌تواند سرنخ‌های زیادی را در مورد آنچه در حال رخ دادن است ارائه دهد بدون اینکه حتی به داخل گیربکس شما نگاه کنید.  با یک سرویس تعمیر گیربکس معمولی، روغن شما باید همیشه تمیز به نظر برسد و بوی آن تمیز باشد.  ممکن است پس از کیلومترها استفاده کمی شیری یا رنگ اصلی خود را تغییر دهد، اما هر چیزی بدتر می‌تواند نشان دهنده آسیب باشد که باید در اسرع وقت تعمیر شود تا از هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.

گیربکس در این شرایط ممکن است بدون خارج کردن آن از خودرو قابل تعمیر باشد، اما برای اطمینان از آزمایشات و بازرسی‌های دیگری لازم است.  سوپ مانند سوپ است اما با ذرات کوچک قابل تشخیص در آن است.  این معمولاً نشان می‌دهد که سطوح اصطکاک صفحات کلاچ سوخته یا زمین شده‌اند.  ممکن است پس از باز شدن گیربکس قطعات خمیده دیگری پیدا شود، اما در هر صورت نیاز به تعمیر اساسی خواهد بود.

اگر فقط این قطعات نرم نامیده می‌شود، خیلی گران نخواهد بود زیرا برای اکثر وسایل نقلیه، این صفحات کلاچ، مهر و موم، واشر و غیره وجود دارد. همه در یک کیت بازسازی تولید انبوه عرضه می‌شوند.

اگر روغن ترنی شبیه خورش است، یعنی حاوی تکه‌های فلزی واقعی است، این نشان می‌دهد که برخی از قطعات سخت داخلی به شدت آسیب دیده‌اند.  میزان کامل آسیب تا زمانی که باز نشود مشخص نخواهد شد، اما در این مورد نیاز به بازسازی کامل هر دو‌بخش نرم و برخی از قطعات سخت یا گیربکس جایگزین است

تعمیرگاه خودروهای آلمانی
تعمیرگاه خودروهای آلمانی

تعمیرگاه گیربکس اتومات، تعمیرگاه خودرو‌های آلمانی

تعمیرگاه خودرو‌های آلمانی واقع در عظیمیه کرج مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتومات با بهره مندی از دستگاه‌های اتوماتیک و تیمی مجرب است، کلیه خدمات در مجموعه ما با ضمانت یکساله و توسط تکنسین‌های آموزش دیده و حرفه‌ای ارائه می‌شوند تا گیربکس اتومات خودروی شما بدون مشکل تعمیر و سرویس شود.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *