تعمیر سانروف هیوندای

تعمیر سانروف هیوندای

تعمیر سانروف خودرو

سانروف یکی از مواردی است که در سال های اخیر بر روی خودرو ها استفاده می شود خودرو های برند هیوندای نیز به این قابلیت مجهز هستند. سانروف پانلی است که از سر راه خارج می شود تا پنجره ای در سقف هیوندای نمایان شود و می تواند مانند پنجره به صورت کامل یا به صورت نیمه باز شود و به سرنشینان هیوندای اجازه می‌دهد بیرون را ببینند و/یا هوای تازه را از بالا وارد کابین کنند.

سانروف اجازه می دهد تا پنجره طبق ترجیح راننده در معرض یا پنهان شود، بنابراین آنها می توانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید را کنترل کنند و در صورت لزوم دید هیوندای را کاهش دهند.اصطلاح سانروف همچنین می تواند کل واحد از جمله شیشه، مونتاژ مسیر، موتور، ریل و پانل پوششی را در بر بگیرد.

در سانروف‌ها، هر چه مدت طولانی‌تر مشکلی را رها کنید، احتمال بدتر شدن آن بیشتر می‌شود، مگر اینکه به‌طور کلی از کار بیفتد،. اگر نشتی آب در هیوندای وجود داشته باشد می تواند به یک مشکل بزرگ برای سانروف تبدیل شود. بسته به میزان نشتی، آب می تواند باعث آسیب دائمی به داخل هیوندای شود.

اگر موتور سانروف هیوندای به درستی کار نمی کند یا مسیرها به درستی کار نمی کنند، استفاده از آن دشوار خواهد بود و خطر گیر کردن آن در حالت باز را دارید، در این صورت فقط می توانید با رنگ آبی رانندگی کنید. روزهای آسمانمهمتر از همه، اگر قصد فروش هیوندای را داشته باشید، فروش آن با سانروف غیرکارکرد دشوارتر خواهد بود. هیچ کس نمی خواهد برای یک سوراخ در سقف خودرو  هزینه کند اگر نتواند از آن لذت ببرد.

 

تعمیر سانروف هیوندای

سانروف یک ویژگی عالی برای خودروی شما است، اگرچه برخی از مشکلات وجود دارد که باید مراقب آن باشید مانند نشتی، عملکرد نادرست دکمه ها یا شکستن شیشه. هیچ کس نمی خواهد با سانروف شکسته رانندگی کند اما در برخی از موارد سانروف هیوندا دچار خرابی و شکستگی می شود و این امر اجتناب ناپذیر است.تعمیر سانروف هیوندای تنها راهی است که شما می توانید مشکل و خرابی سانروف خودرویتان را رفع کنید.

 

تعمیرگاه سانروف هیوندای

برای تعمیر خودرو هیوندا اگر به دنبال تعمیر درست و اصولی خودرو و جلوگیری از دوباره خراب شدن خودرو هستید باید به مرکزی مراجعه کنید که در ابتدا سانروف را بررسی کنند تا بتوانند علت اصلی خرابی سانروف را شناسایی کنند. تعمیر سانروف هیوندای با توجه به نوع خرابی متفاوت است و به راهکار های متفاوتی برای حل مشکل نیاز است.

 

نشتی آب از سانروف

قبل از اینکه به مشکلات شکستگی شیشه بپردازیم، اجازه دهید در مورد موارد دیگری که ممکن است با سانروف شما اتفاق بیفتد صحبت کنیم. شایع ترین مشکل نشت آب است. سانروف خود را باز کنید و به دنبال سوراخ های تخلیه در هر دو گوشه جلو باشید. اغلب اوقات این مشکل به دلیل گرفتگی لوله تخلیه است و می توان به راحتی با استفاده از جارو برقی برای حذف زباله ها آن را حل کرد.

مشکلات مکانیکی

اکثر مشکلات مکانیکی مانند شکستگی یا شل شدن شیشه را می توان با چند ابزار دستی تعویض یا تعمیر کرد. سانروف های شیشه ثابت اغلب با مهره و پیچ و مهره قابل تعمیر هستند. با این حال، سانروف های چسب اورتان را باید برای تعمیر به متخصصان واگذار کرد.

سانروف غیر قابل استفاده

اگر سانروف شما کار نمی کند، ممکن است یک مشکل الکتریکی در محل کار وجود داشته باشد، مانند سوختن فیوز (احتمالاً به دلیل عدم روغن کاری)، سیم شکسته، یا کلید یا موتور خاموش شده است. همیشه ابتدا فیوزها را بررسی کنید ، سپس هر چیزی را که می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید. دسترسی به موتور سانروف ممکن است دشوار باشد، اما برخی از خودروسازان موتور سانروف را در پشت کنسول های سقفی قرار می دهند که به راحتی قابل جدا شدن هستند اینکه موتور سانروف دقیقا در کجای خودرو قرار دارد موردی است که تنها توسط افراد متخصص قابل شناسایی است و تنها تکنسین های آموزش دیده دانش کافی در این حوزه را دارند.

وقتی خودرو هیوندای با سانروف را انتخاب می کنید باید بدانید که سانروف دائمی نیست و به تعمیرات نیاز دارد این تفکر که سانروف تنها یک سقف متحرک است کاملا اشتباه است.

 

هزینه تعمیر سانروف هیوندای

هزینه تعمیر سانروف هیوندای در مقایسه با سانروف پورشه و بنز و بی ام و قیمت کمتری دارد اما در مقایسه با هزینه سرویس سانروف به مراتب کمتر است به همین دلیل به شدت به امر سرویس سانروف تاکئید می شود.  به عنوان یک مالک خودرو شما باید تعمیر سانروف هیوندای را به متخصصان بسپارید برای کمک شما در حل این مشکل تعمیرگاه خودرو های آلمانی با کادری مجرب و کارشناسان آماده انجام انواع مشاوره و خدمات سانروف به شما است.

 

تعمیر سانروف هیوندای

خرابی موتور سانروف هیوندای

در ابتدا افزونه ی سیستم سانروف خودرو ها به صورت دستی بود،  راننده قفل سانروف را باز می کرد و به صورت فیزیکی آن را باز می کرد. پس از پایان رانندگی، رانندگان باید به طور فیزیکی سانروف را ببندند تا از قرار گرفتن در معرض عناصر داخلی و به دلایل امنیتی محافظت کنند. مانند بسیاری از فناوری‌ها، سانروف امروزی برای راحتی ساخته شده است. برای باز کردن یکی، راننده به سادگی باید یک دکمه را فشار دهد و پانل شیشه ای باز می شود. این کار از طریق مجموعه‌ای از اجزای الکتریکی که با هم کار می‌کنند تا یک موتور را تامین کنند – که عمل باز و بسته کردن سانروف را کامل می‌کند، تکمیل می‌شود. رایج ترین نوع مشکل سانروف، موتوری است که یا آسیب دیده ، برق آن از دست رفته یا به دلایل نامشخصی دچار اختلال شده است.

چند دلیل متداول برای خرابی موتور سانروف وجود دارد که عبارتند از:

  • دنده های داخلی داخل موتور گیر کرده اند.
  • چرخ دنده های کار موتور شکسته است.
  • برق موتور به دلیل خرابی رله یا فیوز برق قطع می شود.
  • سیم های الکتریکی در معرض دید هستند که جریان را به موتور محدود می کنند.

صرف نظر از منبع، اولین قدم در تعمیر این مشکل، تشخیص صحیح مشکلات ریشه است. از آنجایی که متغیرهای زیادی دخیل هستند، تخمین تعمیر بر اساس مشکل موتور سانروف دشوار است.

 

تعمیر سانروف هیوندای

نشت از سانروف هیوندای

در حالی که در نظر گرفته شده است که سانروف در آن روزهای آفتابی روشن باز شود، گاهی اوقات هوای مرطوب می تواند از سانروف به داخل ماشین شما نشت کند. این دومین تعمیر سانروف محبوب را معرفی می کند: سانروف نشتی. بیشتر نشتی های سانروف به دلیل زباله هایی است که می توانند سیستم زهکشی سانروف را مسدود کنند.

یک سانروف معمولاً دارای 4 تا 8 لوله تخلیه مستقل است – معمولاً در گوشه ها قرار دارند که باید به طور فیزیکی برداشته شده و برای رفع مشکل تمیز شوند. هنگامی که این لوله ها توسط برگ ها، خاک و سایر زباله ها مسدود می شوند، می تواند باعث نشت آب بین مهر و موم ها و بالای سر شما در حین رانندگی شود.اگر نشتی صرفاً به دلیل گرفتگی لوله های زهکشی باشد، تعمیرات می تواند نسبتاً ارزان باشد – معمولاً بیش از چند صد دلار نیست. با این حال، اگر درزگیر شکسته شود، نیاز به برداشتن سانروف و تعویض آب بند دارد – که معمولاً بیش از 500 دلار هزینه دارد.

 

شکستن سانروف

شیشه سانروف سکوریت شده و “مقاوم در برابر شکستن” است اما نشکن نیست. مواقعی وجود دارد که سانروف ممکن است شکسته شود – مانند برخورد با آوار در حین رانندگی یا افتادن اشیاء بالای آن (مانند شاخه های درخت). تعویض شیشه خود یک فرآیند نسبتاً ساده است. مشکل با حذف تمام آن خرده های شیشه است. اگر خود شیشه نیاز به تعویض داشته باشد، هزینه آن می تواند بین 200 تا 500 دلار برای شیشه های خودرو با کیفیت بالا باشد. تمیز کردن شیشه شکسته می تواند این تخمین را به میزان قابل توجهی افزایش دهد چرا که شکستگی بیشتر و عمیق تر می شود.

 

تعمیر سانروف هیوندای

خرابی کابل سانروف هیوندای

سانروف به صورت فیزیکی از طریق سیستمی از کابل ها و مسیرهای یک موتور دستکاری می شود. مسیر و کابل با هم کار می کنند تا سانروف را باز و بسته کنند. هنگامی که یکی از این قطعات یا هر دو شکسته شود، سانروف را بی استفاده می کند. کابل یا مسیر شکسته نیاز به برداشتن سانروف و تعویض کامل مجموعه سانروف دارد. خرابی کابل یکی از خرابی هایی در سانروف است که می تواند هزینه ی زیادی در پی داشته باشد بنابراین بهتر است در صورت بروز هر نوع مشکل در سانروف پیش از اینکه خرابی عمیق تر شود برای تعمیر سانروف اقدام کنید. با سرویس به موقع سانروف نیز می توان تا حد زیادی انواع خرابی ها را در مراحل اولیه شناسایی و رفع کرد

سانروف یک سیستم عامل پیچیده است و فقط باید توسط یک تکنسین حرفه ای که نحوه کار این سیستم ها را می داند تعمیر شود. اگرچه ممکن است رفع این مشکلات توسط خودتان جذاب باشد، اما انجام این کار می تواند باعث آسیب بیشتر به سانروف و در نهایت مراجعه به نمایندگی یا متخصص تعمیر سانروف برای تعویض کامل شود. اگر در سانروف خودرو هیوندای خود مشکلی دارید ما در تعمیرگاه خودرو های آلمانی برای حل این مشکل در کنار شما هستیم .

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *