تعمیر کولر بنز

تعمیر کولر بنز

کولر بنز

کولر بنز یکی از اجزای مهم خودرو بنز است که برای حفظ راحتی و خنکای داخلی خودرو بسیار مهم است. کولر بنز با استفاده از کمپرسور فشار بالا، گاز فریزن و یک سیستم خنک‌کننده، هوای داخل خودرو را خنک می‌کند و به دلیل موجودیت فیلترهای هوای خارجی، هوایی تمیز و خنک وارد داخل خودرو می‌شود. کولر بنز در تمامی خودروهای بنز نصب می‌شود و به دلیل اهمیتش در حفظ راحتی و خنکای داخلی خودرو، باید به صورت دوره‌ای تعمیر و نگهداری شود.

رانندگان هنگام عیب یابی کولر در خودروی خود باید رایج ترین مشکلات تهویه مطبوع مرسدس بنز را بدانند. تعمیر کولر بنز یکی از انواع مشکلاتی است که عموما پس از فصل تابستان برای خودرو ایجاد می شود و می توان با سرویس و تعمیر به موقع هر نوع مشکل در کولر خودرو با هزینه ای کمتر کولر خودرو را تعمیر کرد. تعمیر کولر خودرو امری تخصصی است و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

برای نگهداری و تعمیر کولر بنز، بهتر است فیلترهای هوا را به صورت منظم تعویض کرده و سیستم خنک‌کننده و کمپرسور را بررسی و تعمیر کنید. همچنین، به تعویض گاز فریزن در صورت نیاز توجه کنید و در هوای گرم، خودرو را در مکان‌های سایه‌دار و خنک نگه دارید تا فشار بر روی کولر بنز کمتر شود.

اگر کولر بنز شما با مشکل روبرو شده است، بهتر است به تعمیرکار مجرب و متخصص مراجعه کنید تا مشکل را به درستی تشخیص داده و رفع کند.

 

تعمیر کولر بنز

تعمیر کولر بنز ممکن است به دلایل مختلفی نیاز باشد، از جمله نصب نبودن، خرابی کمپرسور، نشتی گاز فریزن، خرابی سیستم خنک‌کننده و غیره. در ادامه به برخی از مراحل تعمیر کولر بنز اشاره می‌کنیم:

1- بررسی کمپرسور: این قطعه یکی از اجزای اصلی کولر بنز است و باید به دوره‌ای بررسی و تعمیر شود. در صورت خرابی کمپرسور، باید آن را تعویض کنید.

2- بررسی سیستم خنک‌کننده: سیستم خنک‌کننده باید به دوره‌ای بررسی و تعمیر شود. درصورت خرابی این سیستم، می‌توانید از خدمات یک تعمیرکار مجرب استفاده کنید.

3- بررسی نشتی گاز فریزن: در صورت نشتی گاز فریزن، می‌توانید گاز را تعویض کنید و نشتی را رفع کنید تا کولر بنز به درستی عمل کند.

4- تعویض فیلتر هوا: فیلترهای هوا باید به دوره‌ای تعویض شوند تا هوای داخل خودرو تمیز باشد و به درستی خنک شود.

5- نگهداری منظم: برای حفظ عملکرد درست کولر بنز، لازم است به دوره‌ای تعمیر و نگهداری شود و از خدمات یک تعمیرکار مجرب استفاده کنید.

در کل، برای تعمیر کولر بنز بهتر است از خدمات یک تعمیرکار مجرب و متخصص استفاده کنید و در صورت نیاز، قطعات خراب را تعویض کنید.

نمی توان قدرت و توانایی خودرو های بنز در مقایسه با سایر خودرو های موجود در بازار را انکار کرد. برند بنز همواره با استفاده از فناوری های نوین و انواع نوآوری ها در خودرو های خود توانسته است خودروهایی متمایز و به روز را تولید کند. یکی از مواردی که در خودرو های بنز به چشم می خورد استفاده از کولر داخلی پر قدرت در خودرو است. کولر بنز علاوه بر جلو در بخش عقبی خودور نیز چند دریجه دارد که سبب میشود تا جریان هوا کامل تر و با سرعت بهتر و بیشتری در خودرو جریان داشته باشد.

 

تعمیرگاه کولر بنز

قدرت بالا و جریان هوای قوی کولر بنز سبب شده است تا اغلب افراد نسبت به سرویس و تعمیر کولر بنز بی تفاوت باشند چرا که کولر بنز اغلب با بیشترین فشر و قدرت کار می کند و اگر به خرابی کولر بنز رسیدگی نشود خرابی بسیار وسیع و گسترده می شود. با توجه به ساختاری که خودروی بنز دارد و تفاتوی که در کولر به کار رفته در این خودرو با سایر خودرو ها به چشم می خورد تعمیر کولر بنز تخصصی تر از سایر خودرو ها است و نمی توان در تعمیر آن ریسک کرد. اگر می خواهید مجبور به هزینه ی دوباره نباشید باید در انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر کولر بنز دقت بالایی داشته باشید.

کندانسور AC بخشی در یک واحد تهویه مطبوع است که مسئول خنک کردن و متراکم کردن بخار مبرد ورودی به حالت مایع است. اگرچه یک جزء واحد در نظر گرفته می شود، اما از چندین بخش مانند موتور، فن ها، لوله ها، سیم پیچ کندانسور، برد مدار و کمپرسور تشکیل شده است. اگر کندانسور AC شما در شرف خرابی است، ممکن است متوجه یکی از علائم هشدار دهنده زیر شوید:

صداهای بلند و غیر عادی از دستگاه می آید

کاهش قابل توجهی قابلیت خنک کننده از واحد

دستگاه مقدار قابل توجهی سیال از مقدار معمولی تراکم نشت می کند

کندانسور کثیف – اگر کندانسور شما با خاک یا گیاهان پوشیده شده است، آن را به طور کامل تمیز کنید و هر چیزی که باعث مسدود شدن یا تداخل با دستگاه می شود را بردارید.

سوئیچ رله کندانسور بد – معمولاً، یک تعمیر آسان، تعویض این بخش شکسته واحد با قطعه جدید است.

خازن بد عملکرد – یکی دیگر از تعمیرات آسان ممکن است تعویض این قطعه معیوب باشد.

موتور معیوب – اگر موتور معیوب است، باید تعویض شود، اما دفترچه راهنمای خود را برای محصول جایگزین صحیح بررسی کنید. در غیر این صورت، شما در معرض خطر آسیب بیشتر واحد تهویه مطبوع خود هستید.

کویل کثیف – تمیز کردن زباله یا کثیفی از کویل یکی دیگر از راه حل های ساده است که می تواند توانایی دستگاه شما را بهبود بخشد.

تعمیر بنز در کرج
تعمیر بنز در کرج

هزینه تعمیر کولر بنز

هزینه تعمیر کولر بنز ممکن است بسته به نوع خرابی و محل تعمیر، متفاوت باشد. برای مثال، تعمیر یک نشتی گاز فریزن ممکن است ارزانتر باشد اما تعویض کمپرسور می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد.

همچنین، هزینه تعمیر کولر بنز می‌تواند بین مراکز تعمیراتی مختلف نیز متفاوت باشد. برای اطلاع از هزینه تعمیر کولر بنز، بهتر است با مراکز تعمیراتی مختلف تماس بگیرید و قیمت را بپرسید. همچنین، برای جلوگیری از خرابی کولر بنز و هزینه های اضافی، بهتر است به دوره‌ای تعمیر و نگهداری آن اقدام کنید.

تعمیر کولر بنز با توجه به ساختار تخصصی که این کولر دارد نسبت به سایر خودرو ها قیمت بالاتری دارد. نمی توان انتظار داشت که تعمیر کولر بنز را بتوان با هزینه ای کم به صورت درست و صحیح انجام داد. در نهایت هزینه تعمیر کولر بنز پس از بررسی کولر تعیین می شود.

 

کمپرسور بنز

یکی از اجزای کلیدی سیستم تهویه مطبوع کمپرسور است. هدف کمپرسور افزایش فشار به سیستم با گرفتن مبرد و فشرده سازی آن است.   اگر می خواهید فیزیک پشت آن را یاد بگیرید، عملکرد تهویه مطبوع در ماشین شما بر اساس قانون اول ترمودینامیک است. سیال از کمپرسور به کندانسور می رود. مبرد با عبور از کندانسور گرما را از دست می دهد و از گاز داغ به مایع گرم تبدیل می شود.

بعدی در سیستم گیرنده خشک کن است که هدف اصلی آن حذف رطوبت از مبرد A/C است. پس از آن مبرد از شیر انبساط عبور می کند. فشار در شیر انبساط کاهش می یابد و این اجازه می دهد تا مبرد منبسط شود. انبساط مبرد باعث کاهش دمای مبرد می شود. این فرآیند مخالفی است که کمپرسور انجام می دهد. به مایعی فشار بیاورید تا دمای آن را افزایش دهید. برداشتن فشار از سیال باعث کاهش دمای آن می شود. بنابراین در واحد انبساط دمای سردخانه به سطوحی کمتر از دمای بیرونی کاهش می یابد. از اینجا مبرد به اواپراتور می رود.

 

مشکلات کولر بنز

مشکلات کولر بنز می‌تواند به دلایل مختلفی نیاز باشد. در زیر به برخی از مشکلات رایج کولر بنز اشاره می‌کنیم:

1- نشتی گاز فریزن: اگر کولر بنز شما گرم و یا ناکارآمد است، ممکن است علت آن نشتی گاز فریزن باشد. در این صورت، باید گاز فریزن را تعویض کرده و نشتی را رفع کنید.

2- خرابی کمپرسور: کمپرسور یکی از اجزای اصلی کولر بنز است و در صورت خرابی، کولر بنز قادر به تولید هوای خنک نخواهد بود. در این صورت، باید کمپرسور را تعویض کنید.

3- خرابی فن: فن کولر بنز مسئول تحریک هوای خنک است و در صورت خرابی، هوای خنک به درستی در داخل خودرو توزیع نمی شود. در این صورت، باید فن را تعویض کنید.

4- نیاز به تعویض فیلترهای هوا: فیلترهای هوا باید به دوره‌ای تعویض شوند تا هوای داخل خودرو تمیز باشد و به درستی خنک شود. در صورتی که فیلترهای هوا کثیف شوند، کولر بنز نمی تواند به درستی کار کند.

5- خرابی سیستم خنک‌کننده: در صورت خرابی سیستم خنک‌کننده، هوای داخل خودرو نمی‌تواند به درستی خنک شود. در این صورت، باید سیستم خنک‌کننده را تعمیر کنید.

در کل، برای جلوگیری از این مشکلات، بهتر است به دوره‌ای تعمیر و نگهداری کولر بنز اقدام کنید. همچنین، در صورت بروز هرگونه مشکل، بهتر است به تعمیرکار مجرب و متخصص مراجعه کنید.

 

خرابی کمپرسور

خرابی کمپرسور تهویه مطبوع یکی از اصلی ترین نگرانی های مکانیکی است که می تواند باعث مشکلات تهویه مطبوع مرسدس بنز شود. کمپرسور یکی از مهم ترین اجزای سیستم تهویه مطبوع شماست، زیرا وظیفه اصلی آن اطمینان از ادامه جریان مبرد و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد است.

    • کمپرسور در طول عمر خود به طور مداوم روشن و خاموش می شود و از جریان یکنواخت مبرد در هنگام روشن بودن سیستم تهویه مطبوع اطمینان حاصل می کند. از آنجایی که کمپرسور تهویه مطبوع دائما در حال استفاده است، می تواند در طول عمر وسیله نقلیه شما دچار فرسودگی شدید شود.
  • اگر متوجه مشکلات تهویه مطبوع مرسدس بنز در نتیجه مشکلات کمپرسور شدید، علائم خاصی را در خودروی خود مشاهده خواهید کرد:
    • عدم انتشار هوای گرم در خارج
    • صداهای بلند از داخل واحد تهویه مطبوع
    • قطع کننده مدار
    • کمپرسور هوا روشن نمی شود
    • نشتی در اطراف واحد تهویه مطبوع
    • هوای گرم به جای هوای خنک به دستگاه منتقل می شود
    • کاهش جریان هوا

کنترل آب و هوا

مانند سایر سیستم‌های داخلی خودرو، مانند سیستم سوخت رسانی و سیستم الکتریکی، هر گونه مشکل در قسمت‌های داخلی که نیاز به جریان ثابت نیرو دارند، می‌تواند مستقیماً بر تهویه مطبوع شما تأثیر بگذارد. اگر متوجه شدید که با مشکلات تهویه مطبوع مرسدس بنز مواجه هستید، گاهی اوقات می توان علت اصلی این نگرانی ها را به نگرانی های الکتریکی ردیابی کرد. مشکلات الکتریکی می تواند بر مشکلات تهویه مطبوع شما تأثیر بگذارد، اگرچه به اندازه نشتی مبرد یا مشکلات کمپرسور رایج نیستند.سه جزء اصلی که می توانند باعث مشکلات تهویه مطبوع مرسدس بنز شوند عبارتند از کلاچ، ماژول کنترل و سوئیچ فشار.

خرابی واحد کنترل فن خنک کننده

علت نهایی شایع ترین مشکلات تهویه مطبوع مرسدس بنز، واحد کنترل فن خنک کننده است. واحد کنترل فن خنک کننده یک ماژول کنترلی است که فن تهویه مطبوع را به بقیه سیستم AC متصل می کند. اتصال شل، شکسته شدن سوپاپ، آب بندی خوردگی یا قطعه آسیب دیده می تواند باعث مشکلات تهویه مطبوع مرسدس بنز شود.

تعویض واحد کنترل فن AC در ماشین شما معمولاً بین 80 تا 90 دلار یا هزینه کار است و هزینه قطعات آن حدود 120 دلار است.

تهویه مطبوع روشن نمی شود

این مشکل می تواند  شما را به روش خنک کننده قدیمی برای پایین آوردن پنجره ها برای گردش هوا سوق دهد . همچنین می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی در خودرو شود . علل شایع این مشکل عبارتند از:

سیستم گرمایش بیش از حد
فن در حال سوختن
صفحه شکسته یا گیر کرده که در موقعیت خاموش گیر کرده است
شیر گیر کرده
سیم کشی معیوب
فیوز سوخته مجرای هوا مسدود شده
خرابی کمپرسور

خاموش نشدن کولر

هیچ کس نمی خواهد هوای سرد در وسط زمستان پخش شود ، بدتر از همه، اگر سیستم تهویه مطبوع شما در زمانی که موتور خاموش است همچنان به تولید سرما ادامه دهد، در نهایت باتری خودرو تمام می شود و نیاز به تعویض باتری پیدا خواهید کرد. این خطا به یکی از دلایل زیر رخ می دهد:

  • کابل نواری شل یا معیوب
    ● چرخش کنترل شکسته یا در وضعیت روشن گیر کرده است
    ● مقاومت دمنده کوتاه شده است
    ● سوئیچ انتخاب معیوب
    ● رله موتور دمنده کوتاه شده است
    ● کنترل کننده تهویه مطبوع کوتاه شده است
    ● واحد کنترل ضربه کوتاه کرده است

تهویه مطبوع که همیشه روشن باشد نه تنها رانندگی را راحت تر نمی کند  ، بلکه برای شما هزینه نیز دارد. تهویه مطبوع برای کارکردن سوخت مصرف می‌کند، بنابراین اگر دائماً از آن استفاده می‌کنید، بنز شما مایل کمتری نسبت به معمول در هر گالن خواهد داشت.

برای تشخیص سرد نبودن تهویه مطبوع مرسدس بنز  باید اقدامات خاصی را برای عیب یابی خودرو خود انجام داد

  • مطمئن شوید که ابزار مناسبی دارید – به مواد خاصی یا کیت شارژ مجدد خاصی نیاز دارید که شامل یک سنج برای آزمایش سیستم تهویه مطبوع شما برای مشکلات است.
  • AC را روشن کنید – مطمئن شوید که دکمه اقتصادی هنگام روشن کردن تهویه مطبوع خاموش است. فن های خنک کننده را روی بالاترین تنظیم تهویه مطبوع خود تنظیم کنید، در حالی که انتخابگر دما در پایین ترین حالت قرار دارد.
  • بررسی کنید که فن های رادیاتور کار می کنند – گوش کنید و سیستم تهویه هوا را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا فن های رادیاتور وقتی AC در ماشین روشن است کار می کنند یا خیر.
  • کمپرسور را بیابید – نقطه ای را پیدا کنید که کمپرسور AC در ماشین شما قرار دارد تا ببینید آیا کلاچ به درستی روی کمپرسور کار می کند یا خیر. اگر کلاچ دائماً درگیر و جدا می شود، سطح مبرد خود را بررسی کنید.

 

کولر بنز یکی از اجزای مهم خودرو بنز است که برای حفظ راحتی و خنکای داخلی خودرو بسیار مهم است. در ادامه به برخی از سوالات متداول درباره کولر بنز پاسخ خواهیم داد:

 

چگونه کولر خودرو بنز کار می‌کند؟

کولر بنز با استفاده از کمپرسور فشار بالا، گاز فریزن و یک سیستم خنک‌کننده، هوای داخل خودرو را خنک می‌کند و به دلیل موجودیت فیلترهای هوای خارجی، هوایی تمیز و خنک وارد داخل خودرو می‌شود.

 

چگونه می‌توان کولر بنز را تعمیر کرد؟

در صورتی که کولر بنز شما مشکل دارد، بهتر است به تعمیرکار مجرب و متخصص مراجعه کنید. تعمیر کولر بنز معمولاً شامل بررسی سیستم خنک‌کننده، کمپرسور، فیلترها و شارژ مجدد گاز فریزن است.

 

چگونه می‌توان کولر بنز را نگهداری کرد؟

برای نگهداری کولر بنز، بهتر است فیلترهای هوا را به صورت منظم تعویض کنید، سیستم خنک‌کننده و کمپرسور را بررسی و تعمیر کنید و همچنین به تعویض گاز فریزن در صورت نیاز توجه کنید. همچنین در هوای گرم، بهتر است خودرو را در مکان‌های سایه‌دار و خنک نگه دارید تا فشار بر روی کولر بنز کمتر شود.

 

چگونه می‌توان کولر بنز را بهینه کرد

برای بهینه کردن عملکرد کولر بنز، بهتر است فیلترهای هوا را به صورت منظم تعویض کنید، سیستم خنک‌کننده و کمپرسور را بررسی و تعمیر کنید و همچنین به تعویض گاز فریزن در صورت نیاز توجه کنید. همچنین در هوای گرم، بهتر است خودرو را در مکان‌های سایه‌دار و خنک نگه دارید و در صورت امکان، از سایه‌بان‌ها و پوشش‌های خورشیدی استفاده کنید.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *