تعمیر کولر خودرو در کرج

تعمیر کولر لکسوس

تعمیر کولر خودرو

تعمیر کولر خودرو در کرج مشابه تمامی شهر‌های ایران برای حفظ سلامت سیستم تهویه مطبوع خودرو به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌شود. تعمیر کولر خودرو شامل سرویس و بررسی کلی سیستم تهویه مطبوع خودرو و به طور خاص کولر خودرو است.

سیستم خنک کننده موتور یک وسیله نقلیه نه تنها برای خنک نگه داشتن موتور، بلکه برای گرم نگه داشتن دمای آن به اندازه کافی برای اطمینان از عملکرد کارآمد و تمیز کار می‌کند. اجزای سیستم شامل یک رادیاتور برای دفع گرما، یک فن یا فن‌ها برای اطمینان از جریان هوای کافی برای خنک کردن رادیاتور، یک دریچه ترموستات که با رسیدن به دمای کاری مورد نظر باز می‌شود و یک پمپ آب (یا پمپ خنک کننده) برای گردش مایع خنک کننده در موتور، شیلنگ‌ها. و سایر اجزاء در حال حاضر اکثر خودروها از یک مخزن انبساط استفاده می‌کنند که به مایع خنک کننده اجازه می‌دهد تا در زمان گرم شدن از مدار خنک کننده منبسط شود و از مدار خنک کننده خارج شود و هنگامی که خودرو خاموش است و موتور خنک می‌شود، برگردد. سیستم خنک کننده همچنین عناصری از سیستم تهویه کابین را در خود جای داده است، زیرا از گرمای موتور برای گرم کردن فضای داخلی خودرو استفاده می‌شود.

کمپرسور توسط یک تسمه متصل به موتور خودرو به حرکت در می‌آید . اینجاست که گاز مبرد کم فشار قبل از پمپ شدن به کندانسور به گازی با فشار بالا و دمای بالا فشرده می‌شود.

کندانسور مانند رادیاتور ماشین شما با دفع گرما و همچنین خنک کردن گاز مبرد پرفشار عمل می‌کند تا به مایع پرفشار تبدیل شود.

سپس این مایع پرفشار قبل از پمپ شدن به دریچه انبساط حرارتی، مقدار کمی آب از آن خارج می‌شود تا زمانی که به آن خشک کن گیرنده می‌گویند.

در اینجا، مایع پرفشار اجازه دارد منبسط شود و به مایع کم فشار تبدیل شود، زیرا قبل از حرکت به سمت اواپراتور که در داخل خودرو قرار دارد، وارد قسمت کم فشار سیستم حلقه می‌شود.

در این مرحله، مایع مبرد کم فشار دوباره به گاز تبدیل می‌شود و از اواپراتور خارج می‌شود و گرما را از داخل خودرو می‌گیرد.

در طی این فرآیند، یک فن در قسمت بیرونی کمپرسور می‌دمد و هوای خنک را به داخل خودرو می‌دمد.

گاز مبرد کم فشار اکنون یک بار دیگر وارد کمپرسور می‌شود و فرآیند دوباره آغاز می‌شود.

 

اینترکولر خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

اینترکولر خودرو (Charge Air Coolers) برای کاهش مصرف سوخت و در عین حال افزایش قدرت و راندمان موتور طراحی شده‌اند. وظیفه اینترکولر کاهش دمای گاز ورودی و در نتیجه متراکم کردن هوای مورد نیاز است که احتراق را بهینه می‌کند. اینترکولر دمای گاز ورودی را از 130 درجه سانتیگراد به 60 درجه سانتیگراد کاهش می‌دهد و اثرات منفی توربو را از بین می‌برد و قدرت را حدود 20 درصد افزایش می‌دهد.

 

سرویس کولر خودرو

در طول یک سرویس تهویه مطبوع، یک مکانیک حرفه‌ای با شستن مبرد قدیمی و جایگزینی آن با مبرد جدید، تهویه مطبوع را انجام می‌دهد.

تهویه هوا – که به عنوان شارژ مجدد نیز شناخته می‌شود – زمانی است که گاز مبرد دوباره پر می‌شود. به طور کلی، سازندگان توصیه می‌کنند که تهویه مطبوع شما هر 2 سال یکبار دوباره پر شود، اما ممکن است لازم باشد زودتر روی یک گاز تهویه مطبوع سرمایه گذاری کنید.

در حالی که شارژ مجدد تهویه مطبوع همان چیزی است که یک گاز تهویه مطبوع است، خدمات تهویه مطبوع مراحل بیشتری را ارائه می‌دهد. در طول یک سرویس تهویه مطبوع، یک تکنسین فرآیند شارژ مجدد را تکمیل می‌کند و همچنین:

یک تست فشار

بررسی کل سیستم (کلیه سوئیچ‌ها، ترموستات‌ها و غیره)

بررسی دمای کندانسور در حین استفاده

با این حال، لیست چک‌های موجود در سرویس تهویه مطبوع می‌تواند از تعمیرگاهی به تعمیرگاه دیگر متفاوت باشد. این بررسی‌های اضافی به این معنی است که یک سرویس گران تر از شارژ مجدد است.

 

آیا سرویس کامل خودرو سیستم تهویه مطبوع را بررسی می‌کند؟

باید بدانید که یک سرویس کامل سیستم تهویه مطبوع را پوشش نمی‌دهد، بنابراین اگر می‌خواهید یک گاراژ حرفه‌ای برای نگاهی به سیستم تهویه مطبوع خودروی خود داشته باشید، باید سرویس تهویه مطبوع را جداگانه رزرو کنید.

سیستم تهویه خودرو اساساً از 5 جزء اصلی تشکیل شده است که وظیفه خنک سازی خودرو شما در تابستان و گرم کردن آن در زمستان را بر عهده دارند. این اجزا عبارتند از:

کمپرسور

کندانسور

گیرنده خشک کن یا آکومولاتور

لوله اوریفیس یا شیر انبساط

اواپراتور

کمپرسور

این گاز مبرد را که معمولاً به نام فریون شناخته می‌شود، فشرده می‌کند. با افزایش انرژی جنبشی گاز در اثر فشردگی، داغ می‌شود.

کندانسور

سپس گاز داغ و تحت فشار از طریق یک سری کویل عبور داده می‌شود که از هوای بیرون برای خنک کردن گاز استفاده می‌کند. این به نوبه خود منجر به تراکم گاز به مایع سرد می‌شود. دو نوع کندانسور موجود است:

کندانسور غیر سرپانتین: سبک موازی است. نمی‌توان آن را شستشو داد، بنابراین اگر کار نمی‌کند باید تعویض شود.

کندانسور سرپانتین: بهتر است زیرا می‌توان آن را با استفاده از کیت فلاش AC ماشین شستشو داد.

گیرنده خشک کن یا آکومولاتور

حتماً از نام آن متوجه شده‌اید که این قوطی چه کاری انجام می‌دهد. کار اصلی خشک کردن هوا است. یک ماده خشک کننده برای جذب رطوبت وجود دارد.

لوله اوریفیس یا شیر انبساط

این شیر در برابر جریان مبرد مقاومت می‌کند. این باعث می‌شود که مبرد قبل از ورود به اواپراتور از یک مایع پرفشار به یک غبار کم فشار تبدیل شود.

اواپراتور

مایع کم فشار از طریق اواپراتور جریان می‌یابد که در آن یک موتور دمنده هوا را از طریق لوله‌های سرد اواپراتور فشار می‌دهد تا هوای خنک شده را به داخل محفظه سرنشین خودرو بفرستد.

تعمیر کولر خودرو
تعمیر کولر خودرو

چرا باید تهویه مطبوع خود را سرویس کنم؟

اصلاً لازم نیست که به یک کارگاه محلی بروید تا AC شما را بررسی کنند. چند نشانه اساسی وجود دارد که می‌توانید برای بازرسی AC اتومبیل خود به تنهایی بررسی کنید.

 

چرا سیستم تهویه مطبوع من جریان هوای ضعیفی دارد؟

جریان ضعیف هوا ممکن است به دلیل تعدادی از مشکلات از یک مشکل جزئی مانند شل شدن شلنگ گرفته تا خراب شدن فن در اواپراتور ایجاد شود.

سایر علل بالقوه ممکن است ایجاد کپک یا کپک در اواپراتور که دریچه‌ها را مسدود می‌کند، یا شکستگی مهر و موم در جایی در سیستم باشد.

 

چرا تهویه مطبوع من مثل گذشته سرد نیست؟

باز هم تعدادی از دلایل بالقوه وجود دارد که تهویه مطبوع شما به اندازه گذشته سرد نیست. دلایل می‌تواند از شل شدن شلنگ یا شکستگی درزگیر در جایی در سیستم گرفته تا مشکلات بالقوه جدی تر مانند کار نکردن کندانسور یا اواپراتور با ظرفیت کامل یا سوختن موتور در کمپرسور متغیر باشد.

 

چرا تهویه مطبوع من سرد می‌شود اما بعد گرم می‌شود؟

یکی از دلایل این امر می‌تواند مشکل در کلاچ کمپرسور باشد که منجر به شکست کمپرسور در حفظ فشار صحیح می‌شود که منجر به جریان یافتن هوای گرم در سیستم می‌شود.

گرفتگی دریچه انبساط نیز ممکن است دلیل آن باشد که منجر به کاهش جریان مبرد به داخل اواپراتور می‌شود.

یک علت جدی تر ممکن است وجود نشت در سیستم تهویه مطبوع باشد. نشتی معمولاً نتیجه رطوبت وارد شده به سیستم است که وقتی با مبرد مخلوط می‌شود، اسید خورنده‌ای ایجاد می‌کند که باعث آسیب به اجزای سیستم می‌شود.

 

چگونه می‌توانم بررسی کنم که سیستم تهویه مطبوع من نشتی دارد؟

تست نشتی در سیستم تهویه مطبوع بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

مبرد حاوی رنگ‌هایی است که در زیر نور سیاه ظاهر می‌شوند، بنابراین برای یک متخصص مجهز به راحتی می‌توان بررسی کند که مبرد از سیستم تهویه مطبوع نشت می‌کند یا خیر.

 

علت نشتی در سیستم تهویه مطبوع چیست؟

علت اصلی نشت تهویه مطبوع شما رطوبت و کهولت سن است. همانطور که گفته شد، هنگامی که رطوبت با مبرد مخلوط می‌شود، اسید خورنده‌ای تولید می‌کند که می‌تواند به کل سیستم تهویه مطبوع آسیب برساند.

رطوبت ممکن است از طریق درزگیرها و شیلنگ‌های لاستیکی قدیمی وارد سیستم شود که به مرور زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند.همانطور که می‌بینید، اگر مشکلی در سیستم تهویه مطبوع خودروی خود دارید، همیشه یک راه حل سریع نیست.

برای اطمینان از اینکه سیستم تهویه مطبوع شما همچنان بدون مشکل باقی می‌ماند و به بهترین نحو کار می‌کند، مهم است که هر مشکلی را در اسرع وقت توسط یک متخصص بررسی کنید.

 

چرا  کلاچ کمپرسور حرکت نمی‌کند؟

یک کمپرسور توسط خود موتور و به وسیله تسمه تامین می‌شود. این تسمه تا زمانی که موتور روشن است در حرکت است. هنگامی که AC روشن می‌شود، کلاچ درگیر می‌شود و کمپرسور شروع به کار می‌کند. اگر کلاچ آسیب دیده یا گیر کرده باشد، کمپرسور کار نمی‌کند. حرکت کلاچ به راحتی قابل مشاهده است و بنابراین می‌توان به راحتی از نظر هرگونه ایراد بررسی کرد.

 

تعمیرگاه خودرو‌های آلمانی

تعمیر کولر خودرو به عنوان بخش اصلی در سیستم تهویه خودرو، در تعمیرگاه خودرو‌های آلمانی واقع در عظییمه کرج براساس نوع سیستم تهویه خودرو توسط تکنسین‌های حرفه‌ای و آموزش دیده به صورت کاملا تخصصی انجام می‌شود. تعمیر کولر خودرو برایح فظ سلامت کلی سیستم تهویه مطبوع خودرو امری ضروری است.

کلیه خدمات در تعمیرگاه خودرو‌های آلمانی با ضمانت یکساله و پشتیبانی ارائه می‌شوند، نیروی حرفه‌ای در امر تعمیر کولر خودرو، بهره مندی از ابزار‌های خاص و دقیق بررسی و عیب یابی خودرو سبب تمایز مجموعه ما با سایر تعمیرگاه‌ها در کرج می‌شوند.

امتیاز 5 از 5

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *