تعمیر کولر هیوندای

تعمیر کولر هیوندای

اگر کولر خودروی شما هوای سرد نمی دهد، اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید نشانه های نشتی یا کمپرسور تهویه مطبوع است که درگیر نمی شود. اگر سیستم تهویه مطبوع به تعمیرات اساسی نیاز دارد، ممکن است تجهیزات لازم برای انجام این تعمیرات در خانه را نداشته باشید در کنار این مورد تعمیر کولر خودرو امری تخصصی است و اگر می خواهید آسیبی به خودرو در حین تعمیر وارد نشود باید این کار توسط افراد متخصص انجام شود.

با بالا رفتن سن قطعات متحرک، سایش و پارگی می تواند کارایی کل سیستم را کاهش دهد. علاوه بر این، تجمع کثیفی در برخی مناطق می تواند عملکرد سیستم را کاهش دهد و منجر به تعمیرات مکرر یا خرابی زودهنگام سیستم شود.

 

تعمیر کولر خودرو

تعمیر کولر هیوندای

کولر عضو جدایی ناپذیر خودرو های به روز در حال حاضر است. هیوندای برند کره ای فعال در ایرن هم از کولر های به روز و قوی در خودرو های خود استفاده می کند. کولر هیوندای در کنار قدرت بالایی که دارد به سرویس دوره ای منظم نیازمند است تمام شدن گاز کولر و خرابی کمپرسور هوای کولر از جمله مواردی هستند که در اثر عدم سرویس به موقع کولر هیوندای ایجاد می شوند.

 

تعمیرگاه کولر هیوندای

با انجام چند راهکار ساده می توانید از خرابی کولر هیوندای خود جلوگیری کنید، تعمیر کولر هیوندای امری کاملا تخصصی است و نمی توان تعمیر آن را به هر کسی واگذار کرد.

کولر گازی را هفته ای یکبار به مدت 10 دقیقه روشن کنید. این باعث حفظ فشار گاز می شود تا کمپرسور به درستی کار کند. وقتی این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که آن را به بالاترین سرعت فن و خنک‌ترین تنظیم خود بچرخانید.

حالت یخ زدایی را حدود 5 تا 10 دقیقه اجرا کنید.  این از کپک زدن جلوگیری می کند و رطوبت بیش از حد را که می تواند منجر به بوی نامطبوع در ماشین شما شود، پاک می کند.

در زمستان از کولر گازی خود استفاده کنید.  یکی از وظایف اصلی کولر گازی علاوه بر خنک کردن خودرو، حذف رطوبت از داخل کابین است. به ویژه هنگامی که برای بهبود دید نیاز به حذف مه از روی شیشه جلو دارید، به خوبی کار می کند.

سیستم تهویه مطبوع خود را دوباره شارژ کنید. هر دو سال یکبار سیستم خنک کننده را با گاز و روان کننده تجدید کنید.

انواع سرویس در تعمیگراه خودرو های آلمانی  برای تعمیر و نگهداری دوره ای طراحی شده است تا تعمیر AC، اما مطمئن باشید که ما می توانیم اقدامات بعدی را برای راه اندازی سیستم AC شما به کار بگیریم. تشخیص زودهنگام نشتی یا آسیب به سیستم AC خودروی شما می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند و شما و همه افراد داخل خودرو را خنک و بدون نگرانی نگه دارد.

کمپرسور قسمتی از قسمت فشار قوی سیستم تهویه مطبوع است که گاز مبرد را هنگام عبور از کندانسور به مایع تبدیل می کند .کمپرسور دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که به نظر می رسد، گاز مبرد را فشرده می کند و سپس آن را بسیار داغ می کند. این به کندانسور می رسد که گاز را خنک می کند، آن را به مایع تبدیل می کند و آن را به خشک کن گیرنده و شیر انبساط می رساند .این سرما از طریق لوله های فلزی و پره های اواپراتور هدایت می شود تا هوای خنک و خشک را همانطور که توسط فن دمنده دیکته می شود به داخل کابین برساند.

 

هزینه تعمیر کولر هیوندای

تعمیر کولر هویندای در تعمیرگاه خودرو های آلمانی توسط تکنسین های متخصص انجام می شود و همین عامل سبب کاهش هزینه های تعمیر کولر به جهت عیب یابی دقیق در ابتدا تعمیر می شود. در صورتی که متوجه بروز هر نوع مشکل و عدم پاسخگویی از کولر هیوندای خود شدید همین حالا با کارشناسان ما برای تعیین وقت مراجعه حضوری و مشاوره تماس بگیرید.

 

کولر هیوندای

  1. کولر گازی را هفته ای یکبار به مدت 10 دقیقه روشن کنید. این باعث حفظ فشار گاز می شود تا کمپرسور به درستی کار کند. وقتی این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که آن را به بالاترین سرعت فن و خنک‌ترین تنظیم خود بچرخانید.
  2. حالت یخ زدایی را حدود 5 تا 10 دقیقه اجرا کنید.  این از کپک زدن جلوگیری می کند و رطوبت بیش از حد را که می تواند منجر به بوی نامطبوع در ماشین شما شود، پاک می کند.
  3. در زمستان از کولر گازی خود استفاده کنید.  یکی از وظایف اصلی کولر گازی علاوه بر خنک کردن خودرو، حذف رطوبت از داخل کابین است. به ویژه هنگامی که برای بهبود دید نیاز به حذف مه از روی شیشه جلو دارید، به خوبی کار می کند.
  4. سیستم تهویه مطبوع خود را دوباره شارژ کنید. با توجه به میزان استفاده هر سال و یا هر دو سال یکبار کولر و کل سیستم خنک کننده خودرو باید با گز جدید شارژ شوند.

سیستم تهویه هوای هیوندای شما از قطعات زیادی برای خنک نگه داشتن شما استفاده می کند. یکی از مهمترین آنها کندانسور است. کندانسور به عنوان یک رادیاتور برای خنک کردن مبرد عمل می کند که به تازگی فشرده شده و توسط کمپرسور تهویه مطبوع به بخار تبدیل شده است.اگر کندانسور در هیوندای شما خراب شود، نمی تواند بخار را خنک کند و سیستم تهویه مطبوع به درستی کار نمی کند.

کندانسور ممکن است به دلیل ایجاد کثیفی واز کار بیفتد یا ممکن است نشتی ایجاد کند و مبرد از سیستم تهویه مطبوع خارج شود.واضح ترین علامت خرابی کندانسور هوا سرد نبودن تهویه مطبوع است، همچنین ممکن است متوجه نشت سیستم تهویه مطبوع یا بوی بد دریچه های هوای هیوندای شوید.

 

مزایای تعمیر کولر هیوندای

  • راحتی – یک سیستم بهینه شده بهترین نتایج آسایش را در خانه شما فراهم می کند و اجازه می دهد هوای خنک با فشار مناسب در سراسر کابین خودرو  منتقل شود.
  • امور مالی – بهره وری انرژی در یک واحد تهویه مطبوع هر سال حدود 5 درصد کاهش می یابد. تعمیر و نگهداری به شما امکان می دهد با این کاهش مبارزه کنید و هزینه های آب و برق خود را کنترل کنید. در موارد شدید، یک سیستم نگهداری نشده می تواند 30 درصد به هزینه های آسایش خانه به دلیل کویل های کثیف و 20 درصد یا بیشتر به دلیل سطوح پایین مبرد اضافه کند.
  • طول عمر – یک سیستم تهویه مطبوع باید تقریباً 14 سال دوام بیاورد. با این حال، سیستمی که به خوبی نگهداری می شود ممکن است حتی بیشتر دوام بیاورد. سیستمی که به شدت نادیده گرفته می شود ممکن است خیلی زودتر از کار بیفتد و هزینه های گرانی جایگزینی را به دنبال داشته باشد

برای حفظ عملکرد بهینه سیستم، باید در طول فصل سرمایش به نظارت بر فیلتر هوا ادامه دهید. فیلترهای کثیف منابع رایج مشکلات در طول ماه های تابستان هستند و بررسی ماهیانه فیلتر به شما امکان می دهد جایگزین های موثری انجام دهید. کانال های شما ممکن است نیاز به بازرسی و تعمیرات گاه به گاه داشته باشند تا از عملکرد بهینه سیستم اطمینان حاصل شود.

 

چک لیست تعمیر کولر هیوندای

. همانطور که تکنسین کولر خودروی شما و  تجهیزات آن  را ارزیابی می کند، موارد زیر را انجام می دهد:

  • قطعات متحرک را تمیز و روغن کاری می کند
  • کویل های داخلی، تابه های تخلیه و خطوط چکه را تمیز می کند
  • کویل های بیرونی را تمیز می کند
  • قطعات موجود در واحدهای کندانسور و اواپراتور را بررسی می کند
  • اتصالات و اجزای الکتریکی را ارزیابی می کند
  • سطح مبرد را تست می کند
  • ترموستات را تست و کالیبره می کند
  • فشار هوا را در دریچه ها بررسی می کند
  • منافذ دریچه ها را به صورت چشمی بازرسی می کند

در نتیجه سیستم تهویه هوای خودرو به صورت کامل بررسی و چک می شوند تا خرابی در سیستم وجود نداشته باشد.

 

نکاتی برای سلامت کولر هیوندای

تهویه مطبوع خود را هر هفته در حالت یخ زدایی اجرا کنید

باید تهویه مطبوع خود را هر هفته به مدت 10 دقیقه در حالت یخ زدایی در خنک ترین حالت و حداکثر سرعت فن اجرا کنید. این به حفظ فشار گاز کمک می کند، کمپرسور شما را به خوبی کار می کند، رطوبت را تمیز می کند و از کپک زدن جلوگیری می کند.

این شامل اجرای تهویه مطبوع شما در زمستان است که به حذف رطوبت کمک می کند و به خوبی برای مه زدایی شیشه جلو کار می کند.

فیلترهوا را تمیز یا تعویض کنید

فیلترهای کثیف هوای کابین از جریان هوای مناسب جلوگیری می کند. فیلتر خود را اغلب چک کنید و آن را تمیز یا تعویض کنید. این موارد در سرویس خودرو مورد بررسی قرار می گیرند.

 ماشین خود را تمیز نگه دارید

آلودگی و باکتری ها می توانند بر سیستم تهویه مطبوع خودرو شما تأثیر منفی بگذارند. با تمیز کردن، گردگیری و جاروبرقی مرتب، کثیفی و زباله را دور نگه دارید.

با رعایت این نکات می توان خرابی کولر هیوندای را به حداقل رساند

تعمیرگاه خودرو های آلمانی آماده ارائه انواع خدمات سرویس و تعمیر کولر هیوندای و خودرو های آلمانی بنز و بی ام و به شما است. تمامی خدمات در تعمیرگاه خودرو های آلمانی توسط افراد متخصص و با به روز ترین ابزار انجام می شوند تا هیچ آسیبی به خودروی شما وارد نشود.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *