تعمیر کولر کیا

تعمیر کولر کیا

یکی از آپشن هایی که در حال حاضر بر روی تمام خودرو ها به کار برده می شود کولر است، کولر خودرو خصوصا در فصل تابستان کاربرد زیادی دارد، کولر کیا هوا را تهویه و هوای گرم را به هوای سرد تبدیل و به داخل کابین خودرو وارد می کند.

برخی از مشکلات در خود کولر خودرو و یا قطعات وابسته به کولر خودرو که سبب تولید هوای سرد می شوند خراب می شوند و به تعمیر نیاز پیدا می کنند. تعمیر کولر کیا فرایندی تخصصی است و نیاز به بررسی بخش های مختلفی برای شناسایی علت دقیق خرابی دارد،در  تعمیرگاه خودرو های المانی علاوه بر خدمات سرویس کولر کیا انواع تعمیرات مربوط به کولر کیا تویط تکنسین های متخصص انجام می شوند.

 

تعمیر کولر خودرو

تعمیر کولر kia

کیا برند خودرو سازی معروف آسیای شرقی است که به تولید خودرو های اقتصادی و با کیفیت معروف است. خودرو های کیا همگی به فناوری های روز مجهز هستند، یکی از این فناوری ها که در حال حاضر در تمام خودرو ها به کار برده می شود کولر است، کولر کیا کیفیت بالایی دارد و عموما کمتر خراب می شود به شرطی که سرویس کولر به موقع و در فواصل زمانی معین مانند پیش از تابستان انجام شود.

 

تعمیرگاه کولر کیا

تعمیر کولر کیا یکی از مهارت تخصصی است و الزاما باید توسط افراد متخصص و در مراکز تخصصی انجام شود مانند تمامی تعمیرات کیا در ابتدا باید با توجه به نشانه های خرابی کولر کیا علت اصلی مشکل را شناسایی کرد سبب برای تعمیر کلور کیا اقدام کرد.

نشتی در تهویه مطبوع شما بدون هیچ سوالی خبر بدی است – اما علت آن چیست؟

با گذشت زمان، شیلنگ‌های لاستیکی و درزگیرهای تهویه مطبوع شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و اجازه می‌دهند تا فریون خارج شود، در حالی که اجازه می‌دهد رطوبت وارد شود. هنگامی که رطوبت با مبرد کولر گازی مخلوط می شود، اسید خورنده ای ایجاد می کند که تهویه مطبوع شما را از داخل به بیرون از بین می برد. این مورد حتما باید توسط یک مکانیک آموزش دیده آنالیز و تعمیر شود.

هوای گرمی که از سیستم تهویه مطبوع شما می آید هرگز نشانه خوبی نیست. ممکن است تعدادی از عوامل بالقوه در اینجا وجود داشته باشد، مانند گرفتگی دریچه انبساط. کلاچ کمپرسور معیوب؛ فیوز سوخته؛ یا حتی نشتی در داخل تهویه مطبوع. تنها راه برای اینکه مطمئن شوید چه چیزی باعث این هوای گرم می شود این است که خودرو کیا خودتان را برای ارزیابی به یک تعمیرگاه واجد شرایط ببرید.

 

هزینه تعمیر کولر کیا

تعمیر کولر کیا در مقایسه با تعمیرات گیربکس و موتور و سانروف هزینه ی کمتری دارد اما با توجه به نوع خرابی این هزینه متغیر است. تعویض قطعات کولر کیا در مقایسه با تزریق گاز به کولر هزینه های بیشتری را برای شما به همراه خواهند داشت. تنها راهی که می توانید میزان هزینه های تعمیر کولر کیا خود را کاهش دهید استفاده از برنامه سرویس دهی است که توسط برند کیا در دفترچه همراه خودرو برای کولر ذکر شده است رعایت سرویس به موقع کولر و آگاهی نسبت به نشانه های خرابی کولر کیا تا حد بسیار بالایی از بروز مشکلات مختلف در کولر کیا شما جلوگیری می کند.

تکنسین های خبره ما می توانند بسیاری از خدمات خودکار تهویه مطبوع  و کولر کیا را از آزمایش و تعمیر و نگهداری منظم تا تعمیر کامل سیستم تهویه مطبوع انجام دهند. تکنسین های تعمیرگاه خودرو های آلمانی  با تعمیر سیستم AC می تواند سیستم خودروی کیا شما  را بررسی کند، مشکل را به سرعت تشخیص دهد و راه حل های تعمیر مقرون به صرفه ارائه دهد. ما تعمیر، سرویس، تعویض، شارژ مجدد، کمپرسور و موارد دیگر را برای کل سیستم های AC خودرو، گرمایش، سرمایش و فیلترهای خروجی هوا ارائه می دهیم.

 

کمپرسور کیا

همانطور که از نامش می توانید حدس بزنید، کمپرسور مایع سرد را فشرده می کند تا از گاز به مایع تبدیل شود. در حین انجام این کار، گرمای داخل خانه توسط کمپرسور خارج می شود و فضای داخلی شما خنک، طراوت و آرامش بخش است. تعمیر و نگهداری نامناسب کمپرسور AC گاهی می تواند منجر به خرابی آن شود. یک دستگاه تهویه مطبوع همچنان ممکن است با کمپرسور HVAC خراب کار کند. واحد AC مجهز به یک جفت فن است که حتی در صورت خرابی کمپرسور همچنان می تواند کار کند. در زیر به چهار دلیل اصلی اشاره شده است که به طور بالقوه می تواند باعث خرابی کمپرسور شود.

 

عدم نگهداری از کویل و فیلتر

آیا فیلتر هوای واحد AC شما کثیف است؟ یا سیم پیچ کندانسور؟ این می تواند نقطه شروع خرابی کمپرسور باشد. فیلترهای هوای کثیف و کویل های کندانسور فشار بیشتری به کمپرسور AC وارد می کنند. سپس بیش از حد گرم می شود و کل سیستم HVAC خاموش می شود. گرفتگی فیلتر هوا با کثیفی یا زباله باعث کاهش قابل توجه جریان هوا و فشار بیشتر به کمپرسور می شود. ادامه گرمای بیش از حد برای مدت طولانی می تواند منجر به آسیب غیر قابل برگشت به کمپرسور AC شود.

مشکل در خازن و رله استارت

منبع تغذیه خازن و رله استارت به کمپرسور AC و خطای این دو جزء از شایع ترین دلایل ایجاد مشکل در کمپرسور شماست. کمپرسور شما چگونه راه اندازی و کار می کند؟ با عمل خازن. چه کسی موتور دمنده و فن بیرونی را اجرا می کند؟ دوباره خازن برق توسط رله استارت از خازن به کمپرسور AC منتقل می شود.

آیا تا به حال صدای زمزمه ای را می شنوید که از واحد سیستم AC خود خارج می شود؟ خوب، این زمانی اتفاق می افتد که کمپرسور سعی می کند برق را از یک خازن غیرعامل دریافت کند. در صورت بروز چنین مشکلی، تعویض آنها تنها راه حل است. معطل نکن هر چه زودتر مشکل را برطرف کنید. مطمئن باشید که قطعات باعث سوختن جیب شما نمی شوند زیرا ارزان هستند و به راحتی در بازار در دسترس هستند

خازن مشکل ساز یا گرمای بیش از حد طولانی مدت هر یک از اجزای واحد HVAC می‌تواند به کمپرسور فشار وارد کند حتی می‌تواند منجر به خرابی کامل آن و کولر خودرو شوند. مشکل برق نوسانات یا قطع شدن سیم کشی یا اتصالات برق از هم گسیخته اغلب می تواند منجر به عدم راه اندازی صحیح کمپرسور AC در واحد خارجی شود. این منجر به خرابی کمپرسور می شود، اما فن مانند قبل به کار خود ادامه می دهد. زیرا واحد مرکزی داخل با مشکل برق مواجه نیست. سیم کشی که واحدهای داخلی و خارجی را به هم متصل می کند در چنین مواردی باید بررسی شود.

اغلب در صورت قطعی مکرر، قطع کننده مدار نیز قطع می شود. استفاده از تثبیت کننده قدرت و حفاظت چند لایه همیشه توصیه می شود. با کمپرسور متزلزل AC، به احتمال زیاد هوای گرم و خشک را در اتاق خود به همراه صداهای عجیب و غریب تجربه خواهید کرد. همچنین اگر کمپرسور AC شما کار نکند، متوجه خواهید شد که یونیت خارجی به طرز عجیبی می لرزد. از فن در حال کار عبور نکنید زیرا همیشه نشان دهنده عملکرد کامل کمپرسور AC نیست. جلوگیری:

  • کویل های کندانسور را در فواصل منظم بشویید
  • فیلترهای هوا را بشویید، تمیز کنید و در صورت لزوم تعویض کنید
  • دریچه های منبع تغذیه را به طور مرتب تمیز کنید و آنها را از هرگونه انسداد یا گرفتگی عاری کنید
  • تعویض خازن ها و رله های استارت، به عنوان مثالی که صدای زمزمه از دستگاه را تشخیص می دهید
  • سیم‌کشی برق را به‌طور دوره‌ای بررسی کنید تا فیوز سوخته یا قطع‌کننده مدار قطع شده باشد
  • AC را قبل از فصل تابستان بررسی کنید تا در اواسط تابستان با مشکل مواجه نشوید
  • برای بررسی موارد از تکنسین های AC کمک بگیرید. اینها بهتر است به عنوان فعالیت های DIY امتحان نشوند.

 

علامت و نشانه خراب بودن کولر کیا

  1. AC شما صداهای غرغر، جیغ یا تق تق می دهد. خرابی های الکتریکی در کمپرسور باعث می شود AC شما صداهای غیرعادی به هم زدن یا تق تق منتشر کند. …
  2. راه اندازی AC برای شما مشکل است.
  3. AC شما وزش هوای سرد را متوقف می کند.
  4. مشکلات مدار شکن.
  5. کاهش جریان هوا

هزینه ی تعمیر کولر کیا با توجه به میزان خسارت وارد شده متفاوت است و باید پس از بررسی دقیق سیستم تهویه خودرو مشخص شود.

برق کولر خودرو

برق کولر یکی از مهم ترین بخش ها در کولر خودرو است چرا که کولر خودرو به کمک سیستم برقی به موتور وصل می شود برق کوار سیستمی پیچیده است و نمی توان بدون دانش کافی برای تعمیر آن اقدام کرد کلیه ی اتصالات سیستم برقی کولر به صورتی طراحی شده اند که در کنار کارایی از آسیب محفوظ باشند.

 

اجزای تشکیل دهنده ی کولر کیا

کمپرسور

فن الکتریکی کولر در واقع یک پنکه است که در خودرو کاربرد های متفاوتی دارد این فن در زمان داغ شدن موتور وظیفه ی خنک کردن موتور خودرو را بر عهده دارد و هوا را برای کولر به داخل خودرو منتقل می کند

اوپراتور کولر

رادیاتور یا کندانسور کولر

شیر انبساط کولر

رسیور درایر کولر

سیست مبرقی کولر

مانوستات کولر

شلنگ ها

گاز کولر

سوئیچ A/C

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *