تعمیر گیربکس اتوماتیک در عظیمیه

تعمیر گیربکس بی ام و

گیربکس اتوماتیک در سال‌های گذشته به دلیل راحتی که در رانندگی برای مالکان خودرو ایجاد می‌کند محبوب شده‌ است، گیربکس اتوماتیک این امکان را به شما می‌دهد تا با استرس کمتری  رانندگی کنید  و آرامش بیشتری در حین رانندگی داشته باشد، با توجه به‌تمامی این موارد است که تعمیر گیربکس اتوماتیک اهمیت بالایی پیدا می‌کند، تعمیر گیربکس اتوماتیک در عظیمیه برای اهالی کرج و این منطقه در زمان مشکل در گیربکس اهمیت زیادی دارد چراکه مراکز و تعمیرگاه‌های تخصصی گیربکس در این منطقه محدود هستند.

 

تعمیرگاه گیربکس خودروهای آلمانی در کرج

اهمیت روغن گیربکس اتوماتیک، تعویض روغن گیربکس

راز مراقبت از گیربکس اتوماتیک خودرو این است که دمای روغن گیربکس اتوماتیک را کنترل کنید. هنگامی‌که به دلیل شرایط رانندگی نمی‌توانید این کار را انجام دهید، حتماً روغن را به‌طور منظم تعویض کنید.

 

گرما بزرگ‌ترین دشمن گیربکس اتوماتیک

گرمای بیش‌ازحد مسئول اکثر خرابی‌های گیربکس اتوماتیک است. دمای معمولی تقریباً مشابه دمای روغن گیربکس ، خنک‌کننده موتور است که توسط ترموستات تا حدود 195 درجه فارنهایت تنظیم می‌شود.

این‌یک نکته بسیار مهم را مطرح می‌کند. یک سیستم خنک‌کننده به‌خوبی حفظ‌شده می‌تواند عمر گیربکس اتوماتیک را افزایش دهد. بخشی یا تمام عملکرد خنک‌کننده روغن جعبه‌دنده، بسته به‌وسیله نقلیه شما، در رادیاتور خودرو تعبیه‌شده است. اگر وسیله نقلیه دارای یک خنک‌کننده گیربکس کمکی خارجی، بیرون و معمولاً در جلوی رادیاتور باشد، می‌تواند به خنک نگه‌داشتن روغن گیربکس و روغن گیربکس ، خنک‌کننده موتور کمک کند.

با افزایش دمای روغن گیربکس ، عمر روغن گیربکس ، به‌سرعت از بین می‌رود:

195 درجه فارنهایت اجازه می‌دهد تا روغن گیربکس ، تا 50000 مایل قبل از نیاز به سرویس‌کار کند.

212 درجه فارنهایت باعث می‌شود که عمر روغن گیربکس ، به نصف تا 25000 مایل کاهش یابد

235 درجه فارنهایت باعث می‌شود که عمر روغن گیربکس ، دوباره به نصف کاهش یابد و به 12000 مایل برسد

255 درجه فارنهایت باعث می‌شود که عمر روغن گیربکس ، دوباره به نصف کاهش یابد و به 6250 مایل برسد

براساس این دماها مشاهده می‌کنید که یک حالت گرمای بیش‌ازحد سیستم خنک‌کننده یا گیربکس باعث تعویض فوری روغن گیربکس ، اتوماتیک می‌شود.

بکسل باعث افزایش دما می شود

بکسل بار سبک تا متوسط سعی می‌کند دمای گیربکس اتوماتیک را افزایش دهد اما خنک‌کننده آن را در اکثر شرایط کنترل می‌کند. اگر دمای بیرون خیلی زیاد است، در مناطق کوهستانی در حال یدک‌کشید هستید یا هر یک از سه مورد زیر در معرض خطر است:

بکسل درزمانی که برای گیربکس شما توصیه نمی‌شود باعث گرمای بیش‌ازحد و احتمال خرابی اجزای  در گیربکس می‌شود.

وزن اضافی بکسل بار اضافی بر روی موتور و گیربکس وارد می‌کند که دمای عملیاتی هر دو را افزایش می‌دهد. اگر کولر نتواند این گرمای اضافی را تحمل کند، عمر روغن گیربکس اتوماتیک همان‌طور که در بالا ذکر شد کاهش می‌یابد.

بکسل کردن بار بیش از درجه‌بندی وسیله نقلیه یدک‌کش، علاوه بر ناایمن بودن، باعث افزایش دما نیز می‌شود.

در صورت بکسل کردن، خنک‌کننده اضافی اضافه کنید

نصب یک خنک‌کننده روغن کمکی می‌تواند در برابر گرمای اضافی که باعث خرابی زودرس گیربکس می‌شود محافظت کند. کاهش دمای روغن به میزان 20 درجه فارنهایت به‌طور بالقوه عمر روغن گیربکس ، را دو برابر می‌کند. اکثر کولرهای خارجی دمای روغن گیربکس ، را بین 20 تا 30 درجه فارنهایت کاهش می‌دهند.

 

سرویس گیربکس اتوماتیک

اکثر تعمیرگاه‌ها توصیه می‌کنند که گیربکس اتوماتیک خود را در حدود 30،000 تا 50،000 مایل برای شرایط رانندگی عادی، بدون یدک‌کشید یا شرایط بسیار گرم، سرد یا گردوغبار، سرویس کنید.

برخی از تعمیرگاه‌های گیربکس فلاش ها را انجام نمی‌دهند. آن‌ها بر این باورند که بهترین روش حذف منظم روغن و پالایه با برداشتن مخزن ته جعبه‌دنده است.

افزودنی‌های روغن گیربکس در سراسر مراکز قطعات و در مکان‌های مخصوص قفسه‌های بادید بالا در فروشگاه‌ها وجود دارد. آن‌ها گاهی اوقات به‌عنوان چیزی شبیه “نجات‌دهنده” برای گیربکس اتوماتیک شما فروخته می‌شوند. همه ما می‌دانیم روغن مار چیست و برخی از آن‌ها ممکن است در این دسته قرار گیرند، پس مراقب باشید.

بسیاری از این افزودنی‌ها به شما کمک می‌کنند تا گیربکس اتوماتیک شما دوام بیشتری داشته باشد، درحالی‌که برخی دیگر تقریباً به نظر می‌رسند که نشت را متوقف می‌کنند و گیربکس شمارا جدید می‌کنند.

در بیشتر موارد، این محصولات مصرف‌گرا بهترین چیزی نیستند که می‌توانید در روغن خود قرار دهید. آن‌ها به‌ندرت به وعده‌های خود عمل می‌کنند.

ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی از مواد افزودنی استفاده می‌کنیم که بسیار مؤثر هستند و می‌توانند عمر گیربکس اتوماتیک شمارا افزایش دهند. این‌ها افزودنی‌هایی نیستند که در قفسه فروشگاه قطعات می‌بینید. این محصولات ادعاهایی دارند که واقعی‌تر هستند مانند:

  • لاک را از اجزای داخلی پاک می‌کند
  • جلوگیری از اکسیداسیون روغن گیربکس
  • مقاومت اضافی در برابر آسیب گرما ایجاد می‌کنند
  • اصطکاک را برای بهبود عملکرد گیربکس تغییر می‌دهند

 

نکاتی برای افزایش عمر گیربکس‌های اتوماتیک

روغن گیربکس ، گیربکس اتوماتیک قسمت‌های داخلی گیربکس شمارا روان، تمیز و خنک می‌کند زیرا فشار مکانیکی را برای عملکرد تمام قطعات فراهم می‌کند. گیربکس‌ها یکی از پیچیده‌ترین اجزای خودرو یا کامیون هستند. آن‌ها هزاران قطعه دارند که اگر به‌درستی نگهداری نشوند ممکن است از کار بیفتند. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید بدانید این است که روغن گیربکس ، کم یا نوع نامناسب روغن گیربکس ، می‌تواند به گیربکس آسیب برساند. افزودن روغن گیربکس ، نامناسب نیز می‌تواند تضمین کارخانه را باطل کند.

نشت مایعات عامل اصلی مشکلات گیربکس اتوماتیک است. همیشه زمینی را که در آن پارک می‌کنید بررسی کنید تا از نشتی مطمئن شوید. اگر نشتی وجود دارد، سریعاً آن را بررسی کنید تا از هزینه‌های تعمیر عمده جلوگیری کنید. اگر مشکلی دارید، وقتی وسیله نقلیه خود را به گیربکس می‌برید، حتماً تمام علائمی را که تجربه کرده‌اید به آن‌ها بگویید. این می‌تواند زمان تشخیص را کوتاه کند و در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

مشکلات گیربکس می‌تواند مشکلات زیادی را برای دارندگان خودرو ایجاد کند. در تلاشی برای متقاعد کردن شما به اینکه در مورد مراقبت از گیربکس اتوماتیک خود فعال باشید، 8 نمونه از عواقب عدم حفظ گیربکس اتوماتیک خود را فهرست کرده‌ایم:

  1. صورت‌حساب‌های گران‌قیمت تعمیراتی که می‌توانستند از آن اجتناب کنند
  2. شما ممکن است با ماشینی که حرکت نمی‌کند گیر کنید
  3. چراغ‌های اخطار روی داشبورد زمانی که نمی‌دانید علت آن‌ها چیست، می‌تواند آزاردهنده باشد
  4. ممکن است مشکل کمبود نیرو داشته باشید که به‌عنوان مشکل موتور تشخیص داده شود
  5. اگر به یک مغازه حرفه‌ای نروید، می‌توانید پولی خرج کنید که مشکل را حل نمی‌کند
  6. تعطیلات ممکن است به دلیل خرابی خودرو لغو شود
  7. بسته به مشکل ممکن است مجبور شوید چندین بار به تعمیرگاه بروید

در اینجا 7 راه برای افزایش عمر گیربکس‌های اتوماتیک آورده شده است

برخی از خودروها هرگز نباید بار سنگین را با شیفتر در حالت Overdrive (O/D) بکشند. انجام این کار می‌تواند کلاچ‌های گیربکس را بسوزاند که برای تعمیر نیاز به تعمیر اساسی دارد.

برای جلوگیری از گرم شدن بیش‌ازحد گیربکس، همیشه از دکمه یدک‌کش تریلر هنگام بکسل بار سنگین استفاده کنید. این دکمه نقاط نوبت کامپیوتر را تغییر می‌دهد و برای جلوگیری از آسیب، فشار را افزایش می‌دهد.

سیال را به‌طور منظم چک کنید یا از مکانیک خود بخواهید که در هر تعویض روغن آن را بررسی کند.

مراقب نشت روغن گیربکس باشید و به‌سرعت آن‌ها را رفع کنید.

موتور وسایل نقلیه خود را به‌درستی کارکنید. یک کامپیوتر ممکن است هم موتور و هم گیربکس را کنترل کند. مشکل در یک جزء می‌تواند بر دیگری تأثیر بگذارد.

برای ترمز کردن چراغ‌های توقف، دنده را پایین نیاورید (دنده را به سمت پایین بکشید). این می‌تواند باعث سایش بیش‌ازحد گیربکس داخلی شود.

سیستم خنک‌کننده خود را چک و کارکنید زیرا روغن،  گیربکس اتوماتیک را خنک می‌کند. گرما با از بین بردن توانایی سیال برای انجام کار خود، انتقالات را از بین می‌برد.

 

سؤالات متداول

هنگامی‌که چراغ هشدار گیربکس اتوماتیک نمایش داده می‌شود چه باید کرد؟

زمانی که وسیله نقلیه شما چراغ هشدار گیربکس اتوماتیک یا پیامی را روی داشبورد نشان دهد، تشخیص گیربکس موردنیاز است. اخطار به این معنی است که رایانه گیربکس اتوماتیک مشکلی را در الکترونیک شناسایی کرده است یا گیربکس دارای یک مشکل مکانیکی داخلی است.

هنگامی‌که یک کد تنظیم می‌شود، رایانه گیربکس اتوماتیک بسته به نوع خرابی، به روش خاصی واکنش نشان می‌دهد. گاهی اوقات کامپیوتر در یک یا دو دنده می‌ماند. اغلب فشار داخلی روغن را بالا می‌برد که باعث می‌شود تعویض دنده بسیار سخت شود. سایر کدها باعث می‌شوند چراغ هشدار گیربکس اتوماتیک روشن شود اما گیربکس به‌خوبی تغییر می‌کند.

درهرصورت بهترین کار این است که در اسرع وقت آن را بررسی کنید. اگر تعویض دنده تند و تند به نظر می‌رسد یا عملکردی ندارد، بهتر است تا زمانی که با دنده گیربکس خود صحبت نکنید، خودرو را رانندگی نکنید.

آیا کدهای خطای گیربکس به تکنسین می‌گوید که کدام قطعات گیربکس دچار مشکل هستند؟

کدهای خطای گیربکس اتوماتیک که یک تکنسین روی اسکنر تشخیصی خود می‌خواند به او یا سیستم گیربکس را که رایانه با مشکل تشخیص داده است، می‌گوید. خواندن کد و جایگزینی یک قطعه هرگز روش صحیحی برای دنبال کردن نخواهد بود.

این کد می‌تواند برای یک حس‌گر الکترونیکی باشد که دارای سیم شکسته یا اتصال شل است. تکنسین باید نمودار عیب‌یابی کارخانه را دنبال کند تا علت دقیق عیب را مشخص کند. فقط تعویض یک قطعه به‌جای دانستن علت مشکل، حدس زدن است.

 

بهترین تعمیرگاه گیربکس کرج

تعمیرگاه خودروهای آلمانی

تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج به‌عنوان یکی از مراکز تخصصی در حوزه تعمیر و سرویس گیربکس اتوماتیک انواع خودروها در کرج شناخته می‌شود، در مجموعه‌ی ما گیربکس اتوماتیک در ابتدا بررسی‌شده و نوع گیربکس، مدل آن و اجزای داخلی و ساختار آن تعیین می‌شوند سپس از اساس این موارد خودرو عیب‌یابی شده و نو خرابی شناسایی می‌شود، پس از مشخص شدن نوع خرابی روش و زمان موردنیاز برای تعمیر مشخص‌شده و به مالک اعلام می‌شود. اگر شما تمایل به تعمیر و سرویس گیربکس خودروی خود داشته باشید مراحل تعمیر آغاز می‌شوند.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *