تعمیر گیربکس هیوندای در کرج

تعمیرگاه گیربکس هیوندای

هیوندای را می‌توان برندی محبوب در آسیا دانست که به واسطه تولید خودرو‌هایی در رده و دسته‌بندی های مختلف توانسته نیاز بازار خودروسازی جهانی را در‌بخش های متفاوت تامین کند، با توجه به تعدد خودروی‌های تولیدی برند هیوندای، گیربکس‌های اتوماتیکی که در این خودرو‌ها به کار برده می‌شوند بسته به نوع خودرو متفاوت هستند، شاید این تفاوت‌ها اندک باشد اما در زمان عیب یابی و تعمیر گیربکس بسیار مهم است چرا که در شناسایی مشکل و نوع خرابی کمک کننده هستند.

 

تعمیر گیربکس هیوندای

انواع خرابی گیربکس هیوندای

خرابی سیستم داخلی

گیربکس‌های متغیر پیوسته و اتوماتیک ماشین‌های پیچیده‌ای هستند که اجزای مختلفی دارند.  اگر هر یک از این اجزا از کار بیفتد یا فرسوده شود، سیستم آنطور که سازنده از قبل تعریف کرده است عمل نخواهد کرد.  هنگامی که سیستم یک نقص را تشخیص داد، چراغ هشدار گیربکس هیوندای را روی داشبورد پخش می‌کند تا راننده را از اتفاقات آگاه کند.

مبدل گشتاور ضعیف

مبدل گشتاور یک وسیله جفت کننده روغن بین گیربکس و موتور در گیربکس‌های متغیر پیوسته و اتوماتیک است.  مبدل دارای یک کلاچ قفل است که به طور مکانیکی گیربکس و موتور را بر اساس دستور راننده به هم متصل می‌کند.

با گذشت زمان، مبدل گشتاور ممکن است از کار بیفتد و باعث ایجاد مشکلاتی مانند لغزش یا لرزش گیربکس شود.  وقتی این اتفاق می‌افتد، TCM با روشن کردن چراغ هشدار گیربکس در فورد رنجر یا مدل خودروی مربوطه، راننده را از مشکلات اساسی مطلع می‌کند.

مشکلات کلاچ: گیربکس‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هر دو با سیستم‌های کلاچ طراحی شده‌اند. گیربکس‌های نیمه اتوماتیک دارای یک کلاچ، صفحه محرک و سایر اجزای کلاچ هستند که ممکن است از کار بیفتند و باعث لغزش گیربکس شوند. از طرف دیگر، گیربکس‌های اتوماتیک دارای مبدل‌های گشتاور هستند که ممکن است به دلیل سطح پایین روغن از کار بیفتند.

شیر برقی معیوب: شیر برقی گیربکس هیوندای یک شیر الکترو هیدرولیک است که جریان روغن را در واحد ترنس تنظیم می‌کند. یک شیر برقی ضعیف می‌تواند روغن گیربکس هیوندای ناکافی یا بیش از حد را در داخل واحد منتقل کند و باعث ایجاد مشکلاتی در واحد سیستم شود.

بند گیربکس شکسته یا فرسوده: نوارهای گیربکس قطعات ضروری هستند که دنده‌های اتوماتیک را به هم متصل می‌کنند. با گذشت زمان، آنها می‌توانند فرسوده شوند و باعث لیز خوردن ترنس شما شوند. یک باند معیوب برای یک تجربه رانندگی بدون درز باید تنظیم یا جایگزین شود.

مبدل گشتاور معیوب: مبدل گشتاور جزء ضروری در گیربکس‌های اتوماتیک است که قدرت موتور را به نیروی متحرک منتقل یا افزایش می‌دهد. همچنین یک کوپلینگ روغن است که اجازه عبور روغن گیربکس هیوندای را می‌دهد.

روغن گیربکس هیوندای سوخته: اگر در هنگام شتاب گیری با لیز شدن گیربکس اتوماتیک مواجه شدید، وضعیت روغن گیربکس را بررسی کنید. نتایج سوختگی روغن گیربکس هیوندای معمولا باعث آن می‌شود.

روغن گیربکس هیوندای کم

روغن گیربکس اجزای داخلی ترنس را روان و خنک می‌کند. اگر روغن کم شود، باعث گرم شدن بیش از حد، اصطکاک و سایش در قسمت‌های داخلی می‌شود که در نهایت منجر به آسیب فاجعه‌بار می‌شود.

ماژول کنترل پیشرانه (PCM) یا ماژول کنترل گیربکس (TCM) عملکرد غیرعادی را تشخیص می‌دهد و چراغ هشدار گیربکس را روی هوندا پایلوت یا مدل خودروی مربوطه شما می‌تاباند تا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. توجه به این نکته مهم است که یک روغن گیربکس پایین معمولاً نشان می‌دهد که در جایی نشتی وجود دارد.

گرمای بیش از حد گیربکس هیوندای

انتقال گرمای بیش از حد علت شایع چراغ هشدار گیربکس هیوندای است. به غیر از روغن گیربکس هیوندای کم، مسائل دیگری مانند خرابی سیستم داخلی، مسدود شدن خنک کننده‌های گیربکس هیوندای و بکسل بارهای سنگین می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد ترنی شود.

تعمیر گیربکس هیوندای
تعمیر گیربکس هیوندای

اگر چراغ گیربکس روی خودرو روشن باشد چه باید کرد؟

اگر چراغ هشدار گیربکس در حین رانندگی روشن شد، باید بایستید و جلو بروید. با این حال، شما باید از محیط اطراف خود مطمئن باشید، احتمال خرابی خودرو هیوندای شما در این شرایط بسیار بالا است، باید حتما خودرو را به محل مناسب انتقال دهید.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، ممکن است مشکلات ترنس کم، سنسورهای خودرو معیوب یا سیم‌کشی‌های آسیب دیده باشد. تعمیر اینها بسیار کم هزینه است. در هر صورت، اگر دوست دارید خودتان چیزهایی را امتحان کنید، در اینجا باید چه کاری انجام دهید. اگر میله پایین‌تر از حد توصیه شده است، روغن مناسب را بگیرید و روی آن قرار دهید. اما اگر روغن در سطح مناسبی باشد، باید یک ردیاب مکانیکی داشته باشید که علت اصلی آن باشد و راه حلی برای مشکل ارائه دهید.

 

چراغ گیربکس روی خودرو

گیربکس ماشین پیچیده‌ای است که به تکنسین‌های مجرب برای تشخیص و رفع مشکلات نیاز دارد. بنابراین بهترین راه حل هنگام روشن شدن چراغ گیربکس این است که روغن ترنس را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را پر کنید. اگر علت خرابی جدا از روغن گیربکس افتاد، باید با مکانیک خود مشورت کنید.

مکانیک با تشخیص وسیله نقلیه با ابزار اسکن شروع به کار می‌کند.  از آنجا، او متوجه خواهد شد که آیا این مشکلات خارجی مانند سنسورهای ضعیف، سیم‌کشی‌های آسیب‌دیده، مشکلات شیفت قفل یا مشکلات داخلی است.  در مرحله بعد، اگر مشکل داخلی باشد، تکنسین باید گیربکس را رها کرده و آن را جدا کند.  پس از آن، او قطعات داخلی معیوب را پیدا کرده و جایگزین می‌کند.

گیربکس هیوندای
گیربکس هیوندای

تعمیر گیربکس هیوندای تخصصی در کرج

تعداد مراکزی که در حوزه گیربکس هیوندای و سایر خودرو‌های کره‌ای و آلمانی در کرج فعال هستند محدود و کم است به همین دلیل باید در انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر و سرویس گیربکس هیوندای خود دقت و زمان کافی را در نطر بگیرید تا تعمیر گیربکس هیوندای شما به صورت کامل انجام شود.

در تعمیرگاه خودرو‌های آلمانی واقع در عظیمیه کرج با توسط به رسالت مجموعه در حوزه تعمیر و سرویس کامل گیربکس‌های اتوماتیک به صورت تخصصی و بدون مشکل، کادری مجرب در حوزه گیربکس‌های اتوماتیک در مجموعه حضور دارند، انواع گیربکس هیوندای در نسل‌های مختلف خودرو‌های تولیدی این مجموعه، در تعمیرگاه خودرو‌های آلمانی با ضمانت یکساله بررسی، تعمیر، سرویس و عیب یابی کامل می‌شوند.

تعمیرگاه هیوندای
تعمیرگاه هیوندای

خدمات تعمیرگاه خودرو های آلمانی

سرویس و بررسی گیربکس هیوندای

تعویض روغن گیربکس

تعویض واشر برقی گیربکس

تعویض مبدل گشتاور گیربکس

امتیاز 5 از 5

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *