تعمیرگاه خودروهای آلمانی در کرج

تعمیرگاه خودرو در عظیمیه کرج

خودروها از هر مدل و نوعی که باشند در معرض آسیب و خرابی قرار دارند، یکی از آسیب‌هایی که معمولاً  در خودروها ایجاد می‌شود، آسیب واردشده به موتور و گیربکس یا اتصالات اجزای داخلی گیربکس با این دو بخش است، درواقع موتور و گیربکس دو قطعه اساسی در خودروها هستند که در تعمیرگاه خودروهای آلمانی در کرج تمامی تعمیرات مربوط به این قطعات و اجزای داخلی و خارجی آن‌ها در کنار سرویس دوره‌ای توسط کارشناسان متخصص انجام می‌شود.

 

خدمات تعمیرگاه خودروهای آلمانی در کرج

تعمیر میل بادام کو حس‌گر آن

حس‌گر موقعیت میل بادامک چیست و چگونه کار می‌کند.

 

آیا همه خودروها حس‌گر موقعیت میل بادامک دارند؟

بله، همه خودروها دارای حس‌گر موقعیت میل بادامک هستند. این به این دلیل است که موتور باید بداند که میل بادامک با چه سرعتی در حال چرخش است تا بتواند مواردی مانندزمان بندی سوپاپ و تزریق سوخت را به‌درستی کنترل کند.

بهترین تعمیرگاه کرج
بهترین تعمیرگاه کرج

سنسور موقعیت میل بادامک چیست؟

سنسور موقعیت میل بادامک وسیله‌ای است که برای تعیین موقعیت میل بادامک استفاده می‌شود. این اطلاعات سپس توسط کامپیوتر موتور برای کنترل مواردی مانند زمان‌بندی سوپاپ و تزریق سوخت استفاده می‌شود. سنسور معمولاً روی یا نزدیک چرخ‌دنده میل بادامک قرار دارد و از یک سنسور اثر هال و یک آرمیچر تشکیل‌شده است. هنگامی‌که میل بادامک می‌چرخد، باعث حرکت آرمیچر می‌شود که به‌نوبه خود میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. این میدان با حسگر اثر هال تعامل دارد، که سیگنالی را به کامپیوتر می‌فرستد و به آن می‌گوید که میل بادامک با چه سرعتی می‌چرخد.

 

برخی از علائم سنسور بد موقعیت میل بادامک چیست؟

یکی از علائم رایج سنسور بد موقعیت میل بادامک، احتراق ناقص موتور است. اگر سنسور به‌درستی کار نکند، می‌تواند باعث شود که موتور کار کند یا از کار بیفتد. یکی دیگر از علائم رایج روشن شدن چراغ چک موتور است. این می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما اگر سنسور موقعیت میل بادامک به‌درستی کار نکند، باعث روشن شدن نور می‌شود. درنهایت، یکی دیگر از علائم سنسور بد موقعیت میل بادامک، مصرف سوخت ضعیف است. اگر سنسور به‌درستی کار نکند، می‌تواند بر میزان سوخت مصرفی موتور تأثیر بگذارد و منجر به مسافت پیموده شده ضعیف شود. این‌ها تنها تعدادی از رایج‌ترین علائم سنسور موقعیت بد میل بادامک هستند. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، مهم است که سنسور را توسط مکانیک ماهر بررسی کنید تا از آسیب بیشتر موتور جلوگیری شود.

چگونه سنسور را بررسی کنیم؟

اگر مطمئن نیستید که سنسور دوربین شما خراب است یا خیر، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای بررسی آن انجام دهید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی سنسور، بازرسی بصری آن است. سنسور موقعیت میل بادامک در بالای موتور، نزدیک جلوی خودرو قرار دارد. این‌یک وسیله کوچک و استوانه‌ای است که دو سیم از آن خارج می‌شود. اگر سنسور به‌طور مشهود آسیب‌دیده یا خورده باشد، باید تعویض شود.

. راه دیگر برای تست سنسور موقعیت میل بادامک با ابزار اسکن خودرو است از این ابزار می‌توان برای خواندن و تشخیص مشکلات سانسورهای مختلف خودرو استفاده کرد. با وصل کردن درگاه عیب‌یابی زیر داشبورد، می‌توانید ببینید که آیا کدهای مربوط به سنسور موقعیت میل بادامک پرتاب می‌شود یا خیر. اگر کدی وجود دارد، احتمالاً سنسور خراب است و باید تعویض شود.

اگر خودتان راحت نیستید سنسور موقعیت میل بادامک را چک یا آزمایش کنید، همیشه بهتر است وسیله نقلیه خود را برای تشخیص و تعمیر نزدیک مکانیک واجد شرایط ببرید.

هزینه تعویض سنسور موقعیت میل بادامک

هزینه تعویض سنسور موقعیت میل بادامک می‌تواند بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه شما متفاوت باشد.  هزینه واقعی ممکن است بسته به‌وسیله نقلیه خاص شما بیشتر یا کمتر باشد.

اگر هر یک از علائم ذکرشده در بالا را تجربه می‌کنید، مهم است که سنسور موقعیت میل بادامک خود را در اسرع وقت بررسی کنید. عدم انجام این کار نه‌تنها می‌تواند باعث آسیب به موتور نوبت، بلکه می‌تواند منجر به تعمیرات گران‌تر در جاده شود.

چه مدت طول می‌کشد تا یک سنسور موقعیت میل بادامک تعویض شود؟

تعویض سنسور موقعیت میل بادامک معمولاً بین یکتا دو ساعت طول می‌کشد. بااین‌حال، این ممکن است بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه شما متفاوت باشد. توجه به این نکته مهم است که این فقط یک تخمین است و زمان واقعی تعویض سنسور بسته به‌وسیله نقلیه شما ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر باشد.

مراحل تعویض سنسور موقعیت میل بادامک چیست؟

مراحل تعویض سنسور موقعیت میل بادامک بسته به نوع و مدل وسیله نقلیه شما متفاوت است. بااین‌حال، فرآیند کلی معمولاً شامل حذف سنسور قدیمی و سپس نصب حسگر جدید در جای خود است. این فقط یک نمای کلی از فرآیند است، بنابراین مهم است که برای دستورالعمل‌های خاص در مورد تعویض سنسور در وسیله نقلیه خود، به دفترچه راهنمای مالک یا یک مکانیک واجد شرایط مراجعه کنید.

آیا می‌توانید یک سنسور موقعیت میل بادامک را خودتان تعویض کنید؟

تعویض سنسور موقعیت میل بادامک یک کار تخصصی است که باید توسط افراد متخصص با توجه به گرایی و نقش این قطعه در خودرو انجام شود. همیشه بهتر است برای دستورالعمل‌های خاص در مورد نحوه تعویض سنسور در خودروی خاص خود، با دفترچه راهنمای مالک یا یک مکانیک واجد شرایط مشورت کنید.

مراحل تعویض سنسور میل بادامک معمولاً به شرح زیر هستند:

  1. سنسور قدیمی را با جدا کردن دسته سیم و سپس باز کردن پیچ آن از موتور جدا کنید.
  2. سنسور جدید را بااتصال مجدد دسته سیم و سپس پیچاندن آن در جای خود نصب کنید.
  3. مطمئن شوید که سنسور را محکم ببندید تا از نشتی جلوگیری شود.
  4. وسیله نقلیه خود را راه‌اندازی کنید و هرگونه خطا در سیستم را بررسی کنید.

عیب‌یابی گیربکس درراه دیگر برای تست سنسور موقعیت میل بادامک با ابزار اسکن خودرو است

تعمیرگاه خودرو در عظیمیه کرج
تعمیرگاه خودرو در عظیمیه کرج

دلایل اصلی مشکلات گیربکس

مشکل در تعویض دنده

پدال کلاچ هنگام فشار دادن به پایین فشار نمی‌آورد یا به زمین نمی‌افتد.

دنده‌ها قابل تعویض نیستند یا تعویض دنده به‌طور ناگهانی حرکت نمی‌کند.

به نظر می‌رسد گیربکس در حال لغزش است

یک علامت رایج این است که اگر انتخاب‌گر گیربکس خودکار خود را به “Drive” ببرید و به نظر می‌رسد که موتور سریع‌تر از گیربکس شما جلوتر می‌رود (دور در دقیقه بالا).

نشت روغن گیربکس خودکار

اگر سطح روغن پایین را مشاهده کردید، ممکن است نشت داشته باشید.

خودرو غیرفعال است

ممکن است گیربکس شما یا چیز دیگری باشد، کارشناسان ما قادر خواهند بود مشکل را تشخیص دهند.

نویز در گیربکس

به‌طورمعمول گیربکس ها تقریباً بدون نویز هستند، اگر صدایی از گیربکس خود شنیدید، ممکن است نشان‌دهنده تماس غیرعادی قطعات گیربکس با یکدیگر باشد.

روشن شدن چراغ‌های هشدار خودرو

چراغ‌های هشدار خودرو به دلایل مختلفی روشن می‌شوند، علل این روشن شدن می‌تواند مربوط به گیربکس یا قطعه دیگری در خودرو شما باشد، کارشناسان ما قادر خواهند بود مشکل را تشخیص دهند.

تعمیرگاه خودروهای آلمانی
تعمیرگاه خودروهای آلمانی

تعمیرگاه خودروهای آلمانی

با توجه به موارد فوق و سایر تعمیرات مرتبط با خودروهای آلمانی و سایر خودروهای را جی در ایران، ضرورت وجود یک مرکز تخصصی در حوزه تعمیر، تعویض، عیب‌یابی و سرویس خودرو در عظیمیه کرج اهمیت بیشتر پیدا  می‌کند، در راستای این امر و با توجه به نیاز منطقه، مجموعه‌ی تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج با کادری مجرب و حرفه‌ای تأسیس‌شده است، در مجموعه‌ی ما تمامی تعمیرات مربوط به خودروهای آلمانی و سایر خودروهای اروپایی، آسیایی و حتی داخلی توسط کارشناسان متخصص در هر بخش ارائه می‌شود، کلیه خدمات با ضمانت‌نامه کتبی و پشتیبانی ارائه می‌شوند.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *