تعمیرگاه خودرو‌های گذر موقت

تعمیر خودروهای گذر موقت

شناسایی تعمیرگاه خودرو‌های گذر موقت اهمیت بسیار بالایی برای مالکان  این خودروها دارد. خودروهای گذر موقت معمولاً مجموعه‌ای از لوکس‌ترین خودروها در جهان هستند که پلاک داخلی دریافت نمی‌کنند، اگر این خودروها بخواهند در داخل کشور پلاک گذاری شوند هزینه‌ی بسیار بالایی نیاز است. خودروهای گذر موقت با خودروهایی که در مناطق آزاد وجود دارند کاملاً متفاوت هستند. خودروهایی که پلاک آزاد دارند تنها در محدوده‌ی منطقه آزاد قابلیت تردد دارند اما خودروهای گذر موقت می‌توانند مانند یک خودروی داخل ایران در تمام نقاط کشور تردد داشته باشد.

خودروهای گذر موقت خودروهایی هستند که پلاک دائمی ایران را ندارند، ابن خودروها به‌صورت زمینی یا با کشتی از سایر کشورها مانند امارات دبی، قطر، ترکیه و سایر کشورهای همسایه وارد ایران می‌شوند. خودروهای گذر موقت معمولاً گذر شش‌ماهه دارند و پس‌ازاین مدت باید از خاک ایران خارج شوند، عمده این خودروها، خودروهایی لوکس و با موتور قوی هستند که اجازه استفاده دائمی از آن‌ها در ایران وجود ندارد، تعمیرگاه خودروهای گذر موقت برای تعمیر این دسته از خودروهای لوکس و کمیاب ایجادشده است.

تعمیرات خودروهای گذر موقت طیف گسترده‌ای از تعمیرات مانند سایر خودروهای عادی را شامل می‌شود تفاوت مهم این خودروها با خودروهای عادی در ایران این است که تعداد آن‌ها بسیار کم و تعداد افراد متخصص در حوزه تعمیرات آن‌ها نیز کم است.

فراتر از طول عمر، نگه‌داشتن هر وسیله نقلیه در حالت خوب با روش‌های استاندارد تعمیر و نگهداری نیز ایمنی را افزایش می‌دهد. هنگامی‌که خودرویی روان کار می‌کند و عملکرد مطلوبی دارد، نه‌تنها فشار کمتری بر موتور خودرو و سایر اجزای آن وارد می‌شود، بلکه توانایی رانندگی شما توسط یک وسیله نقلیه در معرض خطر قرار نمی‌گیرد.

 

تعمیر خودروهای گذر موقت در کرج

ساختار خودروهای گذر موقت بسته به مدل خودرو و شرکت تولیدکننده‌ی خودرو متفاوت است، اما چیزی که در تمام این خودروها برابر است، به‌روز بودن و لوکس بودن اغلب این خودروها است برخی از این خودروها جدیدترین نسل خودروهای یک برند به شمار می‌روند و قیمت بسیار بالایی دارند.

زمانی که خودروهای خارجی برای اولین بار وارد ایران می‌شوند می‌توان تا 3 ماه از خودرو داخل کشور استفاده کرد پس‌ازاین مدت از تردد خودرو در داخل جلوگیری می‌شود، خودروهای گذر موقت قابلیت واگذاری به فرد دیگری را ندارند، با توجه به این نکته و قیمت بالای این خودروها، تعمیرگاه‌های تخصصی و مدرن خودروهای گذر موقت برای بررسی و تعمیر این خودروها پیشنهاد می‌شود.

تعمیر خودروهای گذر موقت مانند سایر خودروها در ابتدا با عیب‌یابی و شناسایی نوع مشکل و علت خرابی شروع می‌شود، پس‌ازاینکه علت خرابی شناسایی و مشخص شد برای تعمیر اقدام می‌شود، با توجه به اینکه خودروهای گذر موقت در داخل کشور بسیار کم هستند و مدل‌های محدودی از این خودروها در داخل کشور وجود دارد، تنها افراد کمی در تعمیر این خودروها دانش و تخصص کافی را دارند.

 

تعمیرگاه خودروهای گذر موقت در عظیمیه کرج

تعمیر خودروهای گذر موقت به دلیل تعداد کم این خودروها در ایران و عدم وجود نمایندگی رسمی برندها برای تعمیر این خودروها، نسبت به سایر کشورها حساسیت بیشتری دارد. در تعمیرگاه خودروهای گذر موقت، کلیه افراد مشغول به کار با توجه به حساسیت‌های مدنظر مالکان این دسته از خودروهای وارداتی دائماً در حال آموزش و به‌روزرسانی سطح دانش و آگاهی خود هستند.

 

تعمیر موتور خودروهای گذر موقت

موتور به‌عنوان عضو اصلی و قلب خودرو شناخته می‌شود، اگر موتور خودرو دچار هر نوع مشکلی هرچند کوچک و ساده شود ممکن است عملکرد کلی خودرو مختل شده و خودرو از حرکت بیستد. روغن‌موتور مانند خون در رگ‌های بدن انسان در اتصالات موتور حرکت می‌کند، اگر روغن‌موتور فاسد شود یا کمتر از حد نرمال باشد موتور دچار فرسایش و ساییدگی در قطعات داخلی می‌شود و از کار می‌افتد. کارکرد موتور حساسیت بالایی دارد و نیازمند دقت و توجه زیادی است، بهتر است سرویس موتور به‌موقع انجام شود تا از سلامت کامل گیربکس اطمینان حاصل شود. درصورتی‌که قطعات روغن در زیر خودرو مشاهده شوند، به این معنی است که لوله‌های انتقال موتور دچار نشتی شده‌اند و روغن روی زمین ریخته می‌شود.

 

تعمیر سیستم تعلیق خودروهای گذر موقت

در برخی از خودروهای گذر موقت به دلیل مسافتی که خودرو طی کرده است مشکلاتی در سیستم تعلیق ایجادمی‌شوند، جاده‌های طی شده همگی شرایط یکسانی ندارند و همین عامل سبب می‌شود تا خودرو دچار آسیب شود. خودروهای گذر موقت خودروهایی هستند که به دلایل مختلفی در ایران پلاک رسمی دریافت نمی‌کنند و معمولاً پلاک موقت دارند، تعداد عمده این خودروها خودروهایی هستند که افراد بنا بر سفر یا قصد گذر از ایران، وارد خاک ایران می‌کنند.

سواری سخت

همان‌طور که در بررسی‌های مربوط به هر قسمت تعلیق ذکر شد، اکثر قطعات فرسوده به‌طور قابل‌توجهی بر نرمی سواری خودرو تأثیر می‌گذارند. هنگامی‌که شروع به احساس هر دست‌انداز در جاده می‌کنید، احتمالاً زمان آن رسیده است که برخی از عناصر تعلیق را بررسی یا تعویض کنید.

ناهمواری آج لاستیک

احتمالاً از خود می‌پرسید که آج لاستیک چه ربطی به سیستم تعلیق دارد. بااین‌حال، منطقی است که یک ماشین ناهموار (به دلیل مشکلات سیستم تعلیق)، به قسمت‌های مختلف تایر فشار وارد کند، بنابراین باعث ناهمواری آج‌های تایر می‌شود.

توقف توجه به فرورفتگی در قسمت جلویی یا ” دماغه خودرو” هنگام توقف خودرو، یا خم شدن به جلو در وسیله نقلیه خود درحالی‌که می‌خواهید توقف کنید، نشانه واضحی از فرسوده‌شدن شوک‌های خودرو است. این منجر به حرکت تند و ناتوانی آن در به حداقل رساندن پرش می‌شود.

مشکلات مربوط به‌فرمان

تقریباً تمام قسمت‌های تعلیق که در بالا موردبحث قرار گرفتیم، نقشی در چرخاندن فرمان، نگه‌داشتن آن در موقعیت مناسب یا فقط برگرداندن چرخ‌ها و ستون فرمان به مرکز داشتند.

پاسخ ضعیف فرمان یا حتی فرمان سفت‌تر نشان‌دهنده فرسوده‌شدن قطعات تعلیق است که به شما امکان می‌دهد بدانید که زمان آن رسیده است که آن‌ها را بررسی کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید تعیین کنید که آیا این موضوع مربوط به تنظیم مجدد چرخ است یا تعویض کامل سیستم تعلیق.

تعمیر خودروهای گذر موقت در تعمیرگاه خودروهای آلمانی به‌عنوان یکی از خدمات اصلی ارائه می‌شوند، هر نوع مشکل در خودرو گذر موقت شما توسط تکنسین‌های متخصص ما شناسایی و با ابزارهای مدرن و به‌روز تعمیر و رفع می‌شود.

 

صافکاری خودروهای گذر موقت

ترمیم بدنه

با صاف کردن ساختار، پانل‌های بدنه آسیب دیده را می‌توان تعمیر یا تعویض کرد. پانل‌ها باید به‌دقت شکل داده شوند و به آن متصل شوند تا با طراحی بدنه مطابقت داشته باشند و شکاف‌های پانل یکسان داشته باشند.

صافکاری و رنگ‌آمیزی

بسته به میزان آسیب، یا مناطق آسیب دیده رنگ‌آمیزی می‌شود یا خودرو به  نقاشی کامل  نیاز دارد. سطح قبل از پوشاندن آستر، رنگ و پوشش شفاف سمباده شده و تمیز می‌شود. از طریق این فرآیند، پانل‌ها دوباره سنباده می‌شوند تا سطحی صاف و براق به دست آید.

سیستم‌های اختلاط قادر به ترکیب مواد تشکیل‌دهنده برای ایجاد یک کپی کامل از رنگ کارخانه هستند، اما ممکن است نیاز به تغییر کمی رنگ برای مطابقت با خودرو داشته باشد، که ممکن است به دلیل فرسودگی و سن دارای تغییرات رنگی باشد.

مونتاژ مجدد

پانل‌های بدنه برداشته‌شده برای رنگ یا تعمیر روی ماشین نصب می‌شوند، همچنین چراغ‌ها، سیم‌کشی‌ها و سایر اجزایی که قبل از رنگ‌آمیزی آسیب دیده یا برداشته‌شده‌اند، روی ماشین نصب می‌شوند. سپس وسیله نقلیه تست می‌شود تا مطمئن شود همه‌چیز به‌درستی کار می‌کند و صدایی وجود ندارد.

 

خدمات ارائه‌شده در تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج برای خودروهای گذر موقت عبارتند از:

بررسی و تعویض روغن‌موتور

بررسی مایعات خنک‌کننده، ضد یخ، فرمان و سیالات انتقال

بررسی و تعویض باتری

لاستیک ماشین

بررسی و تعمیر و سرویس فیلتر هوا و کابین

بررسی و تعمیر شمع‌ها

بررسی ساختار داخلی کابین خودرو

برف‌پاک‌کن

بررسی چراغ‌های هشدار خودرو

کلیه خدمات تعمیر خودروهای گذر موقت در تعمیرگاه خودروهای آلمانی با ضامنت نامه کتبی و یک‌ساله ارائه می‌شوند. با تضمین می‌کنیم که خودروی شما به‌وسیله بهترین و ماهرترین افراد در حوزه تعمیر خودرو در ایران، بررسی، سرویس و تعمیر می‌شود. هر نوع اختلال و خرابی در بخش تعمیر شده در صورت بروز بدون دریافت هزینه مجدد بررسی و تعمیر می‌شود.

برای دریافت وقت مراجعه حضوری و بررسی خودروی خود با کارشناسان ما تماس بگیرید. هدف ما ارائه بهترین خدمات باقیمتی مناسب به شماست.

 

تعمیر موتور خودروهای گذر موقت

در تمام خودروها موتور بخش اصلی و اساسی به شمار می‌رود، موتور درواقع مانند قلب خودرو است که انرژی و نیرو برای یا و حرکت خودرو را فراهم می‌کند اگر موتور خودرو خراب شود، نیرو به گیربکس وارد نمی‌شود و چرخ‌های خودرو هیچ نیرویی دریافت نمی‌کنند که بتوانند به‌درستی حرکت داشته باشند.

اگر در حین کار کردن موتور شما روغنی در داخل آن وجود نداشت، ممکن است در ابتدا به نظر خوب کار کند. اما در داخل، تمام چرخ‌دنده‌ها، سوپاپ‌ها، شفت‌ها و پیستون‌های فلزی مختلف که با یکدیگر حرکت می‌کنند، باهم ساییده می‌شوند و باعث آسیب شدید می‌شوند. ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد تا کل موتور کاملاً مسدود شود.

به همین دلیل داشتن روغن تازه برای محافظت از قطعات متحرک موتور بسیار مهم است. اگر روغن کافی در موتور وجود نداشته باشد، یا روغن داخل آن بیش‌ازحد شکسته شده باشد تا روغن‌کاری کافی را فراهم کند، موتور می‌تواند آسیب جدی ببیند و منجر به تعمیرات پرهزینه شود.

کاملاً واضح است که چرا کمبود روغن‌موتور می‌تواند منجر به آسیب به موتور شود، اما روغن‌موتور بیش‌ازحد چیست؟ درحالی‌که مقدار کمی روغن اضافی مشکلی ایجاد نمی‌کند، موتور بسیار پرشده می‌تواند منجر به آسیب شود. اگر موتور بیش‌ازحد پر از روغن باشد، قطعات متحرک موتور ممکن است در روغن غوطه ورشوند. سپس خود روغن هوادهی و کف می‌کند، زیرا لوب‌های میل‌لنگ روغن‌موتور را به شکل کف درمی‌آورند. این روغن‌موتور کف دار به‌درستی جریان نمی‌یابد و از قطعات متحرک موتور شما به‌خوبی محافظت نمی‌کند – که منجر به آسیب مشابهی به موتوری می‌شود که به روغن بیشتری نیاز دارد.

در داخل آن سیلندرها، هوا و سوخت می‌سوزند تا نیرویی را ایجاد کنند که به پیستون‌ها فشار می‌آورد، میل‌لنگ را می‌چرخاند و درنهایت خودروی شمارا به جلو می‌برد. اما، اگر مشکلی در زمان‌بندی موتور، جرقه یا نسبت هوا به سوخت وجود داشته باشد، ممکن است منجر به احتراق ناقص شود.

 

متداول‌ترین علت وارد شدن شدیدترین آسیب‌ها به موتور خودروهای گذر موقت گرم شدن بیش‌ازحد است. وقتی موتور خیلی داغ می‌شود، می‌تواند باعث نشت واشر و مهروموم شود، می‌تواند باعث خم شدن و تاب برداشتن اجزای فلزی شود و حتی می‌تواند باعث شود که قطعات فلزی به هم جوش بخورند و اگر چیز واقعاً بسیار داغ شود، موتور را مسدود کند.

برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی، فقط مراقب دماسنج خودرو خود باشید و هر از چند گاهی سیستم خنک‌کننده را چک کنید. ازآنجایی‌که موتوری که بیش‌ازحد گرم می‌شود می‌تواند خیلی سریع آسیب ببیند، توصیه می‌کنیم وقتی چراغ هشدار دما روشن می‌شود، مکانی امن برای عقب‌نشینی و خاموش کردن خودرو در اسرع وقت پیدا کنید.

نام دیگر مایع خنک‌کننده موتور ضد یخ است. این مایع گرمای اضافی موتور خودرو را از بین می‌برد. خنک‌کننده موتور از ترکیبی از پروپیلن گلیکول یا اتیلن و آب تشکیل‌شده است. توصیه می‌شود مایع خنک‌کننده موتور را که در دفترچه راهنمای خودروی خود ذکرشده است خریداری کنید.

نقش مایع خنک‌کننده جذب گرما از موتور و جلوگیری از جوشیدن آب موتور در شرایط گرم است. خنک‌کننده همچنین از زنگ زدن قطعات فلزی و خوردگی قطعات پلاستیکی یا لاستیکی جلوگیری می‌کند. اگر موتور مایع خنک‌کننده نداشته باشد، گرمای حاصل از احتراق داخلی موتور را از بین می‌برد.

شستشوی مایع خنک‌کننده نیز بسیار مهم است، زیرا در طول این فرآیند، مکانیک شما سیستم خنک‌کننده خودرو، ازجمله رادیاتور، شیلنگ‌ها، تسمه‌ها و ترموستات را بررسی می‌کند و نشتی یا هر مشکل احتمالی دیگری را مشاهده می‌کند. هیچ‌چیز به‌اندازه استارت زدن ماشین شما آزاردهنده نیست، فقط متوجه می‌شوید که روشن نمی‌شود. تعمیر و تعویض موتور بسیار پرهزینه است. بنابراین، انجام روال‌های اساسی تعمیر و نگهداری موتور برای افزایش عمر موتور ضروری است.

تشخیص سوختگی موتور

علائم موتور سوخته به همان اندازه که علل آن متفاوت است. و فقط به این دلیل که وسیله نقلیه شما ممکن است یک یا چند مورد از این علائم موتور منفجرشده را داشته باشد، به‌طور خودکار به این معنی نیست که شما موتور خود را منفجر کرده‌اید. بسیاری از مشکلات می‌توانند باعث ایجاد شرایط مشابه شوند.

دود اگزوز آبی

دود آبی که از لوله اگزوز شما بلند می‌شود می‌تواند نشانه‌ای از منفجرشدن موتور خودرو باشد. این علامت نشانه‌ای از ریختن روغن خام موتور به داخل محفظه احتراق است. علائم موتور منفجرشده

دود اگزوز سفید

وزش ابرهای سفید از لوله اگزوز شما می‌تواند نشان‌دهنده ورود مایع خنک‌کننده موتور یا آب به محفظه احتراق باشد. این اگزوز برخلاف اگزوز معمولی متراکم است و در هوا معلق است.

تق‌تق در موتور

صداهای داخلی موتور هنگام کار کردن، نشانه خوبی است که مشکلی جدی وجود دارد. معمولاً ناشی از یاتاقان‌های فرسوده یا قطعات شکسته است، وقتی موتور در حال ضربه زدن است، امید زیادی به این موتور وجود ندارد.

خنک‌کننده روغن‌موتور

روغن‌موتور و سیستم‌های خنک‌کننده در داخل موتور مهروموم و جدا نگهداری می‌شوند. اگر مایع خنک‌کننده در روغن‌موتور پیدا کردید یا برعکس، می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل داخلی جدی ازجمله موتور سوخته باشد.

عدم روشن شدن موتور خودرو

موتوری که روشن نمی‌شود می‌تواند چیزهای زیادی باشد، اما نمی‌توان موتور سوخته را رد کرد. این می‌تواند هر چیزی از زمان‌بندی نامناسب یا گرم شدن بیش‌ازحد تا نقص فیزیکی در موتور باشد.

در صورت مشاهده علائم خرابی موتور یا سایر ایرادات مکانیکی در خودروی خود، باید به تعمیرگاه خودروهای گذر موقت مراجعه کنید. تکنسین‌های تعمیرگاه خودروهای آلمانی سالها تجربه در تعمیر خودرودارند. با ما تماس بگیرید و به شما کمک کنیم تا مشکلات خودروی خود را برطرف کنید.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *