تعمیر استارت خودرو در کرج

تعمیر استارت خودرو

اگر در روشن کردن خودرو مشکل دارید، ممکن است به یک استارت جدید نیاز داشته باشید. یکی از مسائلی که در تعمیر استارت خودرو در کرج وجود دارد، احتمال وجود بیش از یک قطعه نیازمند تعمیر است. معمولاً علامت استارت خودرو معیوب، چراغ موتور روی داشبورد است. اگر مطمئن هستید که علت اصلی استارت است، باید خودروی خود را برای بررسی دقیق کامل به تعمیرگاه تخصصی منتقل کنید.

 

خدمات تعمیر استارت خودرو

استارت خودرو چیست و چگونه کار می‌کند؟

استارت خودرو یا سیستم روشن‌کننده، قسمتی از سیستم‌های پیشرانه خودرو است که برای روشن کردن موتور و شروع حرکت خودرو به کار می‌رود. در بسیاری از خودروهای امروزی، سیستم روشن‌کننده به صورت الکترونیکی و توسط باتری خودرو کنترل می‌شود.

فرایند کار سیستم روشن‌کننده به این صورت است که در هنگام فشار دادن دکمه‌ی روشن شدن بر روی صفحه‌ی شیشه‌ای یا کلید روشن‌کننده، سیم کشی‌های الکتریکی به موتور ارسال می‌شود و سپس موتور با استفاده از سوخت و هوا، شروع به چرخشاندن می‌کند و انرژی مورد نیاز برای رانندگی خودرو تأمین می‌شود.

در برخی خودروها، به جای استفاده از کلید روشن‌کننده، از سیستم استارت استپ (Start-Stop) استفاده می‌شود. در این سیستم، موتور خودرو به صورت خودکار در حالت خاموش قرار می‌گیرد در صورتی که خودرو در حالت استوایی قرار دارد و سپس موتور با فشار دادن پدال گاز یا دکمه‌ی استارت استپ، مجدداً روشن می‌شود و خودرو با حرکت زدن پس از چرخاندن موتور، شروع به حرکت می‌کند.

به طور کلی، سیستم روشن‌کننده یا استارت خودرو، یکی از قطعات حیاتی در سیستم پیشرانه خودرو است و هرگونه خرابی در آن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی و گاهی ازندگی‌خطرکننده در موتور شود. برای همین، توصیه می‌شود که مرتباً سیستم روشن‌کننده خودرو بررسی و در صورت لزوم تعمیر شود تا از عملکرد بهینه و ایمنی سیستم پیشرانه خودرو اطمینان حاصل شود.

موتور استارت یک موتور الکتریکی قدرتمند و جمع‌وجور است که موتور خودرو را با سرعت 200 دور در دقیقه واژگون می‌کند تا موتور را روشن کند. استارت در انتهای یک مدار قرار دارد که شامل باتری، سوئیچ احتراق، کلید ایمنی خنثی، رله‌ها و فیوزها می‌شود.

هنگامی‌که کلید استارت را برای راه‌اندازی می‌چرخانید یا دکمه استارت را در برخی خودروها فشار می‌دهید، مدار استارت کامل شده و استارت کار می‌کند. اکثر استارت‌ها دارای یک چرخ‌دنده کوچک هستند که هنگام روشن شدن استارت، چرخ‌دنده حلقه‌ای بزرگ‌تر را روی فلایویل درگیر می‌کند. چرخ‌دنده پینیون چرخ فلایویل موتور را در حدود 200 دور در دقیقه می‌چرخاند. ازآنجایی‌که فلایویل مستقیماً به میل‌لنگ متصل است، تمام اجزای موتور باهم هماهنگ می‌شوند و موتور روشن می‌شود.

 

چه زمانی استارت را تعویض کنیم؟

استارترها نسبتاً بادوام هستند، اما اکثر آن‌ها درنهایت با یکی از راه‌های زیر دچار خرابی می‌شوند:

  • عملکرد متناوب استارت. استارترها می‌توانند نقاط بدی روی آرمیچر ایجاد کنند که باعث عملکرد متناوب می‌شود. این باعث می‌شود گاهی اوقات استارت کار کند و در بعضی مواقع وقتی کلید را می‌چرخانید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
  • استارت خیلی کند می‌چرخد. خطاهای الکتریکی و مکانیکی داخلی می‌تواند باعث شود استارت جریان بیش‌ازحد را بکشد و در برخی موارد جریان کشیده شده از مقداری که باتری می‌تواند تأمین کند بیشتر می‌شود. نتیجه این است که موتور ممکن است به‌سرعت روشن نشود.
  • صداهای غیرمعمول هنگام استارت اگر هنگام راه‌اندازی موتور هر نوع صدای خراش یا صدای غیرمعمول دیگری شنیدید، باید بررسی شود، زیرا این صدا می‌تواند منعکس‌کننده خرابی استارت داخلی باشد یا صدا ممکن است به دلیل خرابی دنده پینیون یا آسیب چرخ‌دنده حلقه طیار باشد.
  • هنگام چرخاندن کلید استارت کار نمی‌کند. در برخی موارد، اولین علامت خرابی استارت، خرابی کامل موتور استارت است. این اتفاق می‌افتد زمانی که شما کلید استارت را برای روشن کردن خودرو بچرخانید، موتور استارت اصلاً کار نمی‌کند.

 

مکانیک‌ها چگونه استارت را تعمیر می‌کنند؟

  • اگر مشخص شد استارت معیوب است، باتری باید قبل از شروع هر کاری جدا شود. پس از جدا شدن باتری، سیم‌کشی به استارت قطع می‌شود.
  • استارت‌ها به بلوک موتور یا جعبه گیربکس پیچ می‌شوند. به‌طورکلی، دوپیچ وجود دارد. روش دسترسی به استارت در مدل‌های خودرو متفاوت است و ممکن است نیاز به حذف یا پایین آوردن سایر اجزای خودرو داشته باشد.
  • پس از برداشتن استارت و نصب استارت جدید، پیچ‌های نصب مطابق با مشخصات گشتاور کارخانه OEM سفت می‌شوند، اتصالات الکتریکی تمیز می‌شوند و مجدداً به استارت متصل می‌شوند و استارت برای تائید عملکرد عادی آزمایش می‌شود.

 

آیا رانندگی با مشکل استارت بی‌خطر است؟

هنگامی‌که یک موتور خودرو کار می‌کند، استارت استفاده نمی‌شود. بااین‌حال، اگر می‌دانید که استارت کار نمی‌کند یا به‌طور متناوب کار می‌کند، اگر موتور را خاموش‌کنید و استارت هنگام راه‌اندازی مجدد موتور کار نکند، ممکن است سرگردان بمانید. اگر می‌دانید یا مشکوک به وجود مشکل در استارت هستید، بهتر است این مشکل را تعمیر کنید تا از رها نشدن آن جلوگیری کنید.

هنگام تعویض استارت معیوب به خاطر داشته باشید:

  • قبل از تعویض استارت، تست های تشخیصی ساده باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که مشکل استارت معیوب در مقابل باتری ضعیف، سوئیچ استارت خنثی معیوب، یا سایر قطعات الکتریکی معیوب در مدار موتور استارت است.
  • استارت‌ها مقدار زیادی جریان از باتری می‌گیرند، بسیار بیشتر از هر وسیله برقی دیگری در ماشین شما. این امر باعث می‌شود که اتصالات الکتریکی به باتری در صورت لزوم بازرسی، تمیز و سفت شوند. کابل‌های استارت نیز باید ازنظر خوردگی بررسی‌شده و در صورت نیاز تعویض شوند.

وظیفه استارت و باتری انتقال انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی درزمانی که خودرو از طریق سوئیچ احتراق روشن می‌شود، است. استارت معمولاً در کنار فلایویل قرار دارد که به میل‌لنگ اجازه می‌دهد حرکت کند و چرخه احتراق برای روشن شدن موتور شروع شود. هنگامی‌که موتور روشن می‌شود، موتور استارت قطع می‌شود، برخی از وسایل نقلیه مدرن‌تر تنظیمات پیشرفته‌تری دارند که به خودروها اجازه می‌دهد به‌طور خودکار خاموش شوند. دانستن اینکه چه زمانی یک استارت شروع به خرابی می‌کند می‌تواند دشوار باشد زیرا علائم استارت بد نیز می‌تواند شبیه باتری‌های معیوب یا کویل های احتراق باشد. هنگام روشن کردن خودرو، اگر متوجه شدید چراغ‌های جلوی خود کم رنگ‌شده‌اند، ممکن است مشکلات مربوط به باتری شما باشد. درهرصورت، مهم است که قبل از اینکه آسیب‌های بیشتر به سایر قسمت‌ها سرایت کند، خودروی خود را برای بررسی دقیق به تعمیرگاه‌های تخصصی ببرید.

 

نشانه‌های خرابی استارت خودرو

علائم خرابی استارت خودرو

علائم خرابی استارت خودرو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. صدای غیرعادی: اگر هنگامی که کلید را برای روشن کردن خودرو بچرخان، صدای غیرعادی شنیدید، ممکن است مشکل در استارتر باشد.

2. عدم واکنش: اگر هنگامی که کلید را برای روشن کردن خودرو بچرخانید، هیچ واکنشی از خودرو ندید، ممکن است مشکل در باتری، سیستم شارژ یا استارتر باشد.

3. روشن شدن چراغ های داشبورد: اگر هنگامی که کلید را برای روشن کردن خودرو بچرخانید، چراغ های داشورد روشن می شوند اما خودرو روشن نمی شود، ممکن است مشکل سیستم شارژ باشد.

4. روشن شدن خودرو با تأخیر: اگر هنگامی که کلید را برای روشن کردن خودرو بچرخانید، خرو با تأخیر روشن می شود، ممکن است مشکل در باتری باشد.

5. رون شدن خودرو با صدای ضعیف: اگر هنگامی که کلید را برای روشن کردن خودرو بچرخانید، خودرو با صدای ضعیف روشن می شود، ممکن است مشکل در باتری باشد.

در هر صورت، در صورتی که مشکلی در استارت خودرو مشاهده می کنید، بهتر است به یک تکنسین مجرب مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و راه حل مناسب را برای آن پیدا کند.

 

چرخش آزاد:

این‌زمانی اتفاق می‌افتد که استارت نمی‌تواند با فلایویل درگیر شود. معمولاً می‌توانید از صدایی که توسط استارت ایجاد می‌شود، اما بدون لنگ زدن موتور، متوجه شوید. اگر این‌طور است، احتمالاً باید استارت خود را تعویض کنید.

شیر برقی استارت:

وظیفه این قطعه انتقال جریان الکتریکی از باتری به موتور استارت است تا وسیله نقلیه شما روشن شود. خوردگی یا شل شدن استارت‌ها بسیار رایج است، بنابراین مطمئن شوید که استارت‌ها به‌طور مرتب هر 30000 مایل بازرسی می‌شوند.

آسیب روغن:

ازآنجایی‌که استارت نزدیک پایین موتور پیدا می‌شود و در معرض خطر نشت روغن و سایر مایعات در داخل است، می‌تواند نیاز به تعویض را تسریع کند. نشت باید برطرف شود. در غیر این صورت، نقص‌ها می‌تواند افزایش یابد. خوشبختانه، مکانیک‌های ما اینجا هستند تا کمک کنند.

دود:

اگر برق بیش‌ازحد به استارت ارسال شود، می‌تواند باعث شارژ بیش‌ازحد شود. خوشبختانه این را می‌توان با دودی که درست پس از تلاش برای روشن کردن ماشین شما ظاهر می‌شود، مشاهده کرد. متأسفانه، ممکن است اکنون نیاز به تعویض استارت و احتمالاً قطعات همسایه خود داشته باشید.

 

هزینه تعمیر استارت خودرو چقدر است؟

بستگی به نوع ماشینی که رانندگی می‌کنید و تعمیرگاهی که به آن مراجعه می‌کنید هزینه تعمیر استارت خودرو متفاوت خواهد بود.

 

تعمیر استارت خودرو در تعمیرگاه خودروهای آلمانی

یکی از تأثیرگذارترین انواع تعمیرات زمانی اتفاق می‌افتد که به تعویض سیستم استارت خودرو می‌پردازیم. تعمیرگاه خودروهای آلمانی جایی است که کلیه خرابی‌های مربوط به استارت خودرو در آن توسط کارشناسان خبره و ماهر شناسایی و تعمیر می‌شوند.

کلیه خدمات مجموعه‌ی ما واقع در عظیمیه کرج با ضمانت‌نامه کتبی یک‌ساله ارائه می‌شوند، تمامی قطعات خودرو در تعمیرگاه ما توسط کارشناسان خبره بررسی، تعمیر و سرویس و حتی در صورت نیاز مانند استارت تعویض می‌شوند، تمامی قطعاتی که به‌عنوان قطعه جایگزین در خودروی شما به‌کاربرده می‌شوند، اصل و باکیفیت و توصیه‌شده یا تولید خود برند خودروی شما هستند.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *