تعمیر سانروف لکسوس

تعمیر-سانروف-لکسوس

تعمیر سانروف خودرو

در سال‌های اخیر تعمیر سانروف لکسوس به دلیل افزایش استفاده از این نوع سقف متحرک در خودروهای لکسوس افزایش پیداکرده است، سانروف یکی از قسمت‌های جدید در خودرو به شمار می‌رود که در خودروهای لکسوس به‌صورت تمام و یا قسمتی از سقف به شکل سانروف طراحی می‌شود. مانند هر یک از پنجره‌های خودروی شما، سانروف شما در برابر آسیب، فرسودگی یا خرابی نفوذناپذیر نیست، حتی اگر از سانروف خود به‌اندازه سایر شیشه‌های خودرو خود استفاده نکنید، در برخی مواقع نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت.

 

تعمیر سانروف لکسوس

تعمیر سانروف باید بسته به نوع خرابی سانروف انجام شود، در ابتدا سانروف ها به شکل دستی بودند به همین دلیل تعمیر و سرویس آن‌ها راحت‌تر بود اما در حال حاضر سانروف ها به‌صورت اتومات هستند و دارای موتور و سیستم برقی جداگانه برای باز و بسته شدن می‌شوند به همین دلیل در حال حاضر تعمیرات مربوط به سانروف لکسوس نسبت به گذشته پیچیده‌تر شده است.

اگرچه تعمیر و تعویض سانروف به‌اندازه سایر انواع تعمیر شیشه خودرو رایج نیست، اما چند مشکل رایج وجود دارد که نیاز به توجه حرفه‌ای دارد. این موارد عبارت‌اند از:

  • شیشه آسیب‌دیده. اگرچه سانروف شما از شیشه سکوریت ساخته‌شده است، اما در برابر آسیب نفوذناپذیر نیست. نوسانات شدید دما و سقوط اجسام رایج‌ترین مقصر پشت شیشه سانروف آسیب‌دیده هستند
  • نشت. اگر سیستم زهکشی سانروف شما آسیب‌دیده یا مسدود شده باشد، می‌تواند به آب اجازه ورود به خودروی شمارا بدهد. اگر درزگیر نئوپرن یا سیلیکون اطراف شیشه خراب شود یا آسیب ببیند، ممکن است باعث نفوذ آب به داخل خودرو نیز شود.
  • خرابی موتور. خرابی موتور سانروف به‌ندرت اتفاق می‌افتد، اما اگر سانروف شما از باز یا بسته شدن خودداری می‌کند، یا بسیار کندتر از حد معمول شروع به کار می‌کند، ممکن است موتور آسیب‌دیده روی دستان شما باشد.
  • مسیر یا کابل آسیب‌دیده. یک سانروف با عملکرد مناسب باید به‌آرامی باز و بسته شود. اگر سانروف شما شروع به ایجاد صداهای عجیب‌وغریب کند یا در حین حرکت شروع به گرفتن کند، مسیر یا کابل ممکن است خراب یا آسیب ببیند.

سانروف های خودکار می‌توانند بشکنند، ترک بخورند یا به‌سادگی به‌صورت مکانیکی ثابت شوند، هر مشکلی که در سانروف خودروی شما باشد، اگر نیاز به تعمیر داشته باشد، ما در تعمیرگاه خودروهای المانی می‌توانیم سانروف شمارا با طیف وسیعی از گزینه‌ها تعمیر کنیم. اکثر سانروف ها می‌توانند با هزینه بسیار کمی تعمیر شوند، برخی کمتر از 3 میلیون تومان، بنابراین قبل از نصب سانروف جدید فقط به این دلیل که شخصی به شما گفته سانروف ماشین شما قابل تعمیر نیست، سریع با ما تماس بگیرید و اجازه دهید سانروف ماشین شما را بررسی کنیم.

برای جلوگیری از خرابی سانروف لکسوس باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

ماشین را زیر درخت پارک نکنید. سانروف بیشترین آسیب را خواهد دید زیرا گل‌ها یا شاخه‌های کوچک ممکن است در مکانیسم جمع شوندگی قرار بگیرند. این درنهایت منجر به خرابی سانروف و همچنین کارهای اضافی تمیز کردن می‌شود.

از تمیز بودن ناودان‌ها (خطوط لاستیکی) اطمینان حاصل کنید. اگر این‌ها خفه شوند، سانروف متوقف می‌شود و درنهایت موتور جای خود را می‌دهد. در حالت ایده آل، یک لیوان یا بطری آب را در اطراف کانال‌های سانروف قرار دهید و ببینید که آیا به‌درستی تخلیه می‌شود یا خیر. اگرنه، ممکن است مجبور شوید برای تمیز کردن آن به مرکز خدمات مراجعه کنید. آب باید از جایی نزدیک لولای درب جلو یا از عقب ماشین تخلیه شود.

هر زمان که ماشین را برای سرویس به یک مرکز خدمات مجاز می‌برید، به یاد داشته باشید که از آن‌ها بخواهید عملکرد سانروف را بررسی کنند. موتور سیم‌پیچ و همچنین ناودان باید توسط تکنسین بررسی شود تا از عملکرد روان اطمینان حاصل شود. حتی ممکن است قطعات موردنیاز را چرب کنند.

اگر فراموش کردید که سانروف را ببندید (تعداد کمی از خودروهای امروزی با زنگ یادآوری عرضه می‌شوند)، پس این‌یک دعوت آشکار برای دزدان و عناصر ضداجتماعی است. چیزی که اگر از انواع فراموش‌کار باشید قدر آن را نخواهید دانست.

 

تعویض شیشه سانروف لکسوس

تعویض شیشه سانروف زمانی انجام می‌شود که شیشه‌ی سانروف به دلیل بروز حادثه یا برخورد اشیا شکسته و خراب‌شده باشد یا اینکه شما به‌عنوان مالک از نوع و جنس شیشه سانروف رضایت کافی را نداشته باشید در این صورت شیشه سانروف تعویض می‌شود در غیر از موارد گفته‌شده تعویض شیشه سانروف توصیه نمی‌شود.

وقتی صحبت از تعویض شیشه خودرو برای سانروف آسیب‌دیده یا غیرکاربردی می‌شود، دو گزینه شیشه‌ای مختلف برای انتخاب دارید. بااین‌حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که ممکن است بسته به نوع وسیله نقلیه خود، همیشه گزینه انتخاب نوع خاصی از شیشه جایگزین را نداشته باشید. در انتهای طیف مقرون‌به‌صرفه تر، می‌توانید شیشه خودروی جایگزینی را انتخاب کنید که دارای الگوی ماتریس نقطه‌ای است. این نوع شیشه حدود نیمی از گرمای خورشید را از بالای وسیله نقلیه شما منعکس می‌کند. در انتهای طیف گران‌تر، می‌توانید شیشه‌های خودکار جایگزین رده بالایی را انتخاب کنید که دارای فناوری انعکاسی خنک‌کننده خورشیدی است که تقریباً 93 درصد از گرمای خورشید را منعکس می‌کند. با توجه به پیچیدگی و تجهیزات موردنیاز، خدمات تعویض سانروف در فروشگاه انجام می‌شود (ممکن است برخی استثناها اعمال شود).

ابزار موردنیاز برای نصب سانروف به نوع سانروف شما بستگی دارد. به‌طورکلی، شما به یک سوکت 10 میلی‌متری، یک بیت ستاره T20 یا T25 و یک پیچ‌گوشتی سر فیلیپس نیاز دارید. اگر شیشه شکسته شد، از جاروبرقی برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید و از چراغ‌قوه استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام شیشه‌ها جداشده‌اند. یک پوشش محافظ روی سقف وسیله نقلیه خود در نزدیکی سانروف و در داخل خودرو توصیه می‌شود.

 

هزینه تعمیر سانروف لکسوس

هزینه تعمیر سانروف لکسوس بسته به اینکه کدام قسمت از سانروف دچار مشکل شده باشد متفاوت است، قیمت تعمیر سانروف لکسوس درصورتی‌که موتور سانروف خراب‌شده باشد افزایش پیدا می‌کند اما اگر نشت در سیستم زهکشی ایجادشده باشد هزینه تعمیر سانروف کاهش پیدا می‌کند. تا زمانی که میزان خرابی سانروف مشخص نشده باشد، نمی‌توان هزینه تعمیر سانروف را مشخص کرد.

هنگامی‌که سانروف وسیله نقلیه شما نیاز به توجه حرفه‌ای دارد، با تیم ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی تماس بگیرید. ما درزمینهٔ تعویض و تعمیر شیشه خودرو برای تمامی مدل‌های لکسوس تخصص داریم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما یا درخواست برآورد رایگان، امروز با ما تماس بگیرید.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *