تعمیر سانروف پورشه

تعمیر سانروف پورشه

تعمیر سانروف خودرو

برند پورشه برند محبوب آلمانی در زمینه ی خودرو سازی در جهان است، خودرو های برند پورشه با توجه به نیاز بازار دائما در حال تغییر و به روز شدن هستند و در حال حاضر نسل های مختلف این خودرو ها به سانروف مجهز شده اند.

سانروف یک راه عالی برای وارد کردن نور خورشید یا هوای اضافی به  خودرو است. چندین نسخه مختلف از سانروف وجود دارد. اکثرا با لمس یک دکمه به صورت خودکار باز و بسته می شوند. اگر سانروف شما به طور ناگهانی باز شد این امر نشان دهنده ی بروز مشکلی در سانروف است. دو دلیل اصلی برای این مشکل وجود دارند که عبارتند از:کمبود برق و گیرکردن زباله در مسیرهای سانروف

علاوه بر موارد فوق دلایل مختلفی می توانند سبب خرابی سانروف شوند، سانروف مانند سایر بخش ها در خودرو به سرویس و تعمیر نیاز دارد و نمی توان انتظار داشت که سانروف سال ها بدون نیاز به تعمیر و سرویس به خوبی و بدون مشکل برای شما کار کند.

تعمیر سانروف پورشه
تعمیر سانروف پورشه

تعمیر سانروف پورشه در کرج

مراحل تعمیر و سرویس سانروف پورشه

یک سانروف برقی باید دو شکل از عملکرد را ارائه دهد. ابتدا باید به سمت عقب متمایل شود. این امر  اجازه می دهد تا بدون نیاز به باز کردن کل پنجره در هنگام رانندگی از آن به عنوان دریچه هوا استفاده شود. دوم، باید تقریباً تا انتها به پشت بام جمع شود تا هوای تازه وارد شود. وقتی بسته شود، نور را وارد می کند، اما هوا را نه.

سانروف شما از چندین جزء کلیدی تشکیل شده است. اونجا خود پنجره هست همچنین کانال‌هایی در دو طرف وجود دارد که به آن اجازه می‌دهد در حین کار به جلو و عقب بچرخد. در نهایت، موتوری وجود دارد که همه چیز را به کار می‌گیرد، که به یک سوئیچ در جایی در کابین شما متصل است – معمولاً روی سقف، جلوی سانروغ قرار دارد، اما بسته به نوع و مدلی که در حال رانندگی هستید، متفاوت است.

هنگامی که دکمه “دریچه” را فشار می دهید، پشت مونروف به سمت بالا متمایل می شود و هوای کابین را باز می کند. هنگامی که مونروف را به طور کامل باز می کنید، در کانال های اجرا می لغزد تا به موقعیت مورد نظر برسد.

برای دسترسی به بازوهای بالابر، شیشه را از سانروف بردارید. راهنماهایی که بازوهای بالابر از آنها پیروی می کنند، در صورتی که در حالت باز گیر کرده باشند، ممکن است لازم باشد به جلو هل داده شوند. از یک پیچ گوشتی برای فشار دادن راهنماها به جلو استفاده کنید تا بازوهای بالابر کاملاً بسته شوند. هنگامی که بازوهای بالابر به درستی حرکت کردند، شیشه را تعویض کنید.

مطمئن شوید که موتور سانروف به درستی کار می کند. اگر برق به موتور نباشد، سانروف در حالت باز باقی می ماند. موتور را با قرار دادن یک پیچ گوشتی در مرکز موتور در محل برس نایلونی تست کنید. پیچ گوشتی را بچرخانید و فشار دهید تا موتور به صورت دستی کار کند. اگر بتوانید سانروف را به صورت دستی باز و بسته کنید، موتور خراب است و باید تعویض شود.

سیم کشی سانروف را بررسی کنید زیرا اتصال کوتاه می تواند باعث از کار افتادن آن شود. کلید سانروف و سیم ها را با استفاده از مولتی متر تست کنید. اگر مقاومتی وجود نداشته باشد، سیم کشی خوب است. با این حال، اگر مقاومت بالایی وجود داشته باشد، اتصال کوتاه وجود دارد و سیم ها باید تعویض شوند.

مسیرهای سانروف را تمیز کنید، زیرا کثیفی و زباله می تواند باعث باز شدن سانروف شود. شما باید به طور منظم مسیرهای سانروف خود را تمیز کنید تا زباله در مسیرها جمع نشود. اگر زباله های زیادی جمع شود، در نهایت می تواند به کابل های سانروف آسیب برساند، که تعمیر آنها بسیار دشوار است.

 

تعمیر سانروف پورشه

دلایل خرابی سانروف

زباله در کانال‌های اجرا: یکی از رایج‌ترین مشکلات سیستم‌های مونروف برقی، پتانسیل تجمع زباله در کانال‌های اجرا است. این می تواند شامل گرد و غبار، خاک، گرده و حتی برگ ها و شاخه های کوچک باشد. در نهایت، زباله‌ها کانال‌های اجرا را مسدود می‌کنند و مونروف کار نمی‌کند، یا به دلیل داغ شدن بیش از حد موتور یا به دلیل مسدود شدن کامل کانال‌های راه‌اندازی.

گرمای بیش از حد موتور: همانطور که در بالا ذکر شد، اگر زباله کانال‌های راه‌اندازی را مسدود کند، می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود. بسیاری از آنها دارای محافظ گرمای بیش از حد داخلی هستند و اگر دمای موتور از درجه ایمن بیشتر شود، خاموش می شوند. گرمای بیش از حد همچنین می تواند ناشی از عدم روانکاری کانال اجرا (گریس) باشد که باعث اصطکاک و گرمای غیر ضروری می شود.

فیوز سوخته: مانند بسیاری از قطعات الکترونیکی روی ماشین شما، مونروف برقی شما دارای فیوز است که از سیستم در برابر افزایش ولتاژ محافظت می کند. اگر فیوز منفجر شود، مونروف باز یا بسته نمی شود (و ممکن است در حالت باز بماند اگر وقتی فیوز منفجر شد، مونروف در این موقعیت قرار داشت).

سوئیچ خراب: مونروف شما برای کار کردن به سوئیچ نیاز دارد. اگر کنتاکت ها در سوئیچ فرسوده شوند، مونروف به درستی کار نمی کند. ممکن است اصلاً کار نکند یا فقط در یک جهت حرکت کند.

بهترین راه برای جلوگیری از خرابی سانروف برقی تعمیر و نگهداری حرفه ای مداوم است (تمیز کردن کانال و روانکاری به طور منظم). یکی از مکانیک های حرفه ای ما می تواند سیستم شما را بررسی کند و تشخیص دهد که چه مشکلی رخ داده است و همچنین تعمیرات مورد نیاز را به شما ارائه دهد.تنها افراد متخصص می توانند به درستی سانروف را سرویس و نواقص آن را رفع کنند.

تیم آموزش دیده مادر تعمیرگاه خودرو های آلمانی در کرج  می توانند علت را تعیین کند و بهترین گزینه را برای رفع مشکل به شما ارائه دهد. با این حال، مانند برخی دیگر از قطعات در خودرو، سانروف همیشه قابل تعمیر نیست و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. در این صورت کادر مجرب ما می توانند سانروف تعویضی را نیز برای شما نصب کنند. برای تمام نیازها و تعمیرات سانروف خود همین امروز با ما تماس بگیرید.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *