تعمیر موتور لکسوس

تعمیر موتور لکسوس

تعمیر موتور لکسوس اغلب به‌عنوآن‌یک کابوس برای صاحبان خودرو در نظر گرفته می‌شود. به‌هرحال، تکمیل این فرآیند ممکن است روزها تا حتی هفته‌ها طول بکشد و هزینه‌های زیادی را برای شما در پی داشته باشد. تعمیر موتور لکسوس به‌عنوآن‌یک تعمیر تخصصی شناخته می‌شود و با توجه به اهمیت موتور لکسوس در کیفیت خودرو و عدم تعویض کامل موتور خودرو، تعمیرات موتور لکسوس تنها در مراکز معتبر و توسط افراد متخصص انجام می‌شوند.

تعمیر موتور خودرو

تعمیر موتور لکسوس

درحالی‌که برخی از مشکلات موتور برای رفع نیازی به تعمیرات اساسی ندارند، مواقعی وجود دارد که لازم است. تعمیرات اساسی موتور نیز در خودروهای قدیمی‌تر، به‌ویژه خودروهای بالای 10 سال یا زمانی که خودرو مسافت پیموده شده زیادی را طی کرده است، بیشتر موردنیاز است. اگر متوجه این مشکلات در خودروی خود شدید یا اگر چراغ‌های هشدار شما برای مدت طولانی روشن می‌شوند، بهتر است خودروی خود را چک کنید تا در جاده با مشکلات بزرگ‌تری مواجه نشوید.

قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا تعمیرات اساسی موتور شما ارزش دارد یا خیر، مطمئن شوید که آن را توسط یک مکانیک مورد اعتماد بررسی کرده‌اید و بهترین راه‌حل برای مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید. فقط مطمئن شوید که موضوع را متوجه شده‌اید و زمانی که تصمیم به تعمیرات اساسی موتور خود دارید از هزینه آن آگاه باشید.

اگر خودروی قدیمی با بیش از 300000 کیلومتر مسافت پیموده شده دارید، ممکن است تعمیرات اساسی موتور منطقی نباشد زیرا سایر قطعات نیز فرسوده و پارگی قابل‌توجهی خواهند داشت. حتی ممکن است ایده بهتری باشد که به‌جای آن‌یک ماشین جدید تهیه کنید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید خودرو را حفظ کنید، می‌توانید با موتور جدید یا کلاً موتور جدید تعویض کنید، در ایران با توجه به قیمت بالای خودروهای لکسوس معمولاً تعویض خودرو انجام نمی‌شود و موتور خودرو با یک موتور اصل تولید کارخانه تعویض می‌شود تا خودرو دوباره کارایی کامل خود را به دست بیاورد.

 

نشانه‌های خرابی موتور لکسوس

  1. دود اگزوز سفید لکسوس

دود سفید اگزوز به این معنی است که روغن‌موتور لکسوس وارد سیلندر شده و همراه با مخلوط هوا و سوخت در هنگام احتراق می‌سوزد. این می‌تواند نشان‌دهنده فرسودگی یا شکستگی رینگ‌های پیستون باشد. بااین‌حال، این را با دود سفیدی که در هنگام راه‌اندازی اولیه در اوایل صبح یا بعد از یک روز بارانی خارج می‌شود اشتباه نکنید. این معمولاً بخار حاصل از تراکم آب است که می‌تواند در اگزوز جمع شود.

  1. مصرف بیش‌ازحد روغن‌موتور لکسوس

یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد خودروی شما نیاز به تعمیر اساسی دارد، مصرف بیش‌ازحد روغن‌موتور است. اگر دائماً نیاز دارید روغن‌موتور خود را پرکنید یا چراغ هشدار فشار کم‌روغن شما روشن می‌شود، ممکن است به این معنی باشد که درجایی از موتور نشتی دارید یا رینگ‌های پیستون فرسوده یا آسیب‌دیده‌اند. رینگ‌های پیستون معیوب می‌توانند باعث نشت روغن‌موتور به داخل محفظه احتراق شوند.

  1. گرمای مکرر موتور لکسوس

گرمای بیش‌ازحد موتور لکسوس می‌تواند به این معنی باشد که رادیاتور شما نشتی دارد. بااین‌حال، ممکن است ناشی از یک واشر سر سیلندر معیوب باشد که به مایع خنک‌کننده اجازه می‌دهد تا وارد محفظه احتراق شود. گرم شدن بیش‌ازحد موتور یک مشکل جدی است که می‌تواند منجر به خرابی‌های مکانیکی دیگر شود. اگر چراغ هشدار دمای موتور شما روشن شد، حتماً خودرو را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برای بررسی منتقل کنید.

  1. دود اگزوز مشکی لکسوس

انتشار مداوم دود سیاه اغلب نشانه این است که موتور لکسوس شما نیاز به تعمیر اساسی دارد. دود سیاه ناشی از تجمع کربن روی پیستون‌ها و دریچه‌های ورودی است. در هنگام احتراق، به‌خصوص هنگامی‌که پدال گاز را فشار می‌دهید، این کربن به‌صورت دود سیاه از اگزوز به بیرون پرتاب می‌شود. کربن همچنین باعث خفگی موتور شما می‌شود، زیرا احتراق به‌درستی اتفاق نمی‌افتد. این امر منجر به کاهش عملکرد موتور لکسوس و راندمان سوخت می‌شود.

  1. موتور بد احتراق و کاهش عملکرد موتور لکسوس

شلیک نادرست در موتور زمانی اتفاق می‌افتد که نسبت هوا به سوخت در سیلندر موتور مناسب نباشد یا زمانی که مخلوط هوا و سوخت به‌درستی توسط شمع‌ها مشتعل نشود. شلیک نادرست می‌تواند باعث شود موتور شما در دورهای کم یا هنگام شتاب گیری تکان بخورد و حتی باعث افت عملکرد موتور شود. اگر مشکل ناشی از فرسودگی شمع‌ها باشد، تعویض آن‌ها یک راه‌حل آسان است. بااین‌حال، می‌تواند ناشی از فرسودگی یا ترک‌خوردگی پیستون‌ها و رینگ‌های پیستون باشد که نیاز به تعمیرات اساسی موتور دارد.

  1. صداهای عجیب از موتور لکسوس

صداهای عجیب موتور لکسوس اغلب به این معنی است که برخی از قسمت‌های موتور فرسوده، شل، ترک‌خورده و یا حتی شکسته شده‌اند. صداهای ضربه ممکن است نشان‌دهنده این باشد که فاصله زیادی بین میل‌لنگ و میله‌های پیستون وجود دارد یا مشکل قطار سوپاپ وجود دارد. صداهای تق‌تق ممکن است ناشی از شکستن حلقه‌های پیستون باشد. اگر موتور لکسوس شما صداهای عجیبی تولید می‌کند، بهتر است آن را توسط یک متخصص بررسی کنید. منتظر نمانید تا ماشین شما خراب شود زیرا ممکن است در آن زمان هزینه تعمیرات موتور افزایش پیدا کنند چراکه مشکل موتور گستر پیدا خواهد کرد.

 

هزینه تعمیر موتور لکسوس

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم هزینه تعمیر موتور لکسوس به دلیل لوکس بودن این خودرو و عدم نمایندگی لکسوس در ایران جزو تعمیرات پرهزینه در بین خودروها به شمار می‌رود اما شما می‌توانید با سرویس به‌موقع موتور خودرو و جلوگیری از گسترش خرابی، آسیب موتور را باقیمت و هزینه‌ای کمتر رفع کنید. سرویس درست و اصولی موتور در تعمیرگاه‌های معتبر به شما این امکان را می‌دهد تا در مراحل ابتدایی متوجه خرابی موتور شده و خرابی را سریعاً رفع کنید. هرگز شخصاً برای تعمیر و یا بررسی موتور لکسوس اقدام نکنید چراکه موتور این خودرو پیچیدگی‌های زیادی دارد و ممکن است شما در حین بررسی موتور یا تعویض روغن‌موتور سبب وارد شدن آسیب به موتور خودرو شوید.

درصورتی‌که موتور لکسوس شما دچار مشکل شده است یا تمایل به سرویس موتور و تعویض روغن آن را دارید می‌توانید با گروه حرفه‌ای ما در تعمیرگاه خودروهای المانی به‌عنوان تنها تعمیرگاه تخصصی در حوزه تعمیر خودروهای لکسوس در ارتباط باشید، کارشناسان ما هر نوع مشکل در موتور انواع خودروهای لکسوس را پس از عیب‌یابی و شناسایی علت خرابی با روش‌های و ابزارهای مدرن و به‌روز تعمیر می‌کنند.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *