تعمیر موتور هیوندای

تعمیر هیوندای

موتور یکی از اجزای اصلی در خودرو های هیوندای به شمار می ورد که سبب تولید نیروی محرکه برای حرکت خودرو می شود هر نوع خرابی در موتور عملکرد خودور را با مشکل جدی مواجه می کند و نیاز است تا به سرعت تعمیر شود.

تعمیر موتور خودرو

علل خرابی موتور هیوندای

عدم استفاده از قطعات اصلی برند

قطعات اصلی هیوندای همان قطعاتی هستند که توسط شرکت هیوندای موتور برای تولید خودروهای خود استفاده می شود. آنها برای ایمنی، عملکرد و قابلیت اطمینان بهینه برای مشتریان ما طراحی و آزمایش شده اند. علاوه بر این، تمام قطعات اصلی هیوندای خریداری شده دارای ضمانت محدود قطعات تعویض هیوندای هستند. استفاده از قطعات نامرغوب در موتور و سایر بخش های خودرو که با موتور خودرو در ارتباط هستند یکی از علل اصلی خرابی موتور هیوندای در ایران است.

 

تعمیر موتور هیوندای

یک خودرو از قطعات پیچیده زیادی تشکیل شده است که کارایی و دوام آنها را افزایش می دهد. برخی از قطعات بسیار مهم و ضروری برای هر خودرو هستند. با این حال، این قطعات نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و تعویض به موقع دارند. قطعات خودرو در سرتاسر جهان با دقت بسیار بالا و با روش های تکنولوژیکی پیشرفته ساخته می شود.یکی از این قطعات ممه در خودرو های هیوندای موتور خودرو است. موتور خودرو محرک تولید نیرو است و اگر موتور خودرو خراب باشد خودروی شما عملا از حرکت باز می ایستد و کارایی نخواهد داشت.

 

تعمیرگاه موتور هیوندای

یکی از مهمترین اجزای خودرو های هیوندای موتور خودرو است و عملکرد خودرو به موتور خودرو بستگی دارد. می توان گفت قلب هر وسیله نقلیه ای موتور آن وسیله است. این ماشین پیچیده ای است که برای تبدیل گرمای حاصل از سوختن گاز به نیرویی که چرخ های جاده را می چرخاند ساخته شده است. موتور از ساختاری مستحکم ساخته شده است زیرا باید بار کاری سنگین را تحمل کند.

در موتور خودرو هیوندای، سیلندرهای شما (مانند سیلندرهای روی بلوک سیلندر) شبیه محفظه‌ها، سوپاپ‌های بازوهای راکر مانند چرخ دنده‌ها و برخی مکانیسم‌های سوپاپ و میله‌های فشار و بالابرها مانند سیلندرها چیده شده‌اند.مهم است که بین سه جزء گسترده موتور کیا تمایز قائل شویم: سرها، بلوک ها و همچنین روغن هایی که برای تغذیه آن استفاده می شوند. با ورود سوخت به محفظه موتور و خروج گازهای خروجی، از سرسیلندر عبور می کند. یک میل بادامک، یک سوپاپ، یک شمع و غیره به آن محرک می‌دهد.

فلایویل

فلایویل یکی از مهم ترین اجزای موتور هیوندای  است. این یک چرخ فلزی بزرگ و سنگین است. فلایویل به پشت میل لنگ متصل می شود تا تکانه های شلیک را صاف کند. اینرسی برای حفظ نرمی چرخش میل لنگ در طول دوره هایی که هیچ برقی اعمال نمی شود، فراهم می کند. همچنین پایه ای برای چرخ دنده حلقه استارت و در جعبه دنده دستی برای مجموعه کلاچ تشکیل می دهد.

پیستون

پیستون یکی دیگر از اجزای حیاتی موتور هیوندای  است. این یک قسمت استوانه‌ای توخالی است که در یک انتها بسته شده است، به هر یک از سیلندرهای موتور متصل شده و توسط یک میله اتصال به میل لنگ متصل می‌شود. هر پیستون در سیلندر خود به سمت بالا و پایین حرکت می کند و نیروی ایجاد شده توسط سوخت در حال انفجار را از طریق یک میله اتصال به میل لنگ منتقل می کند.

تعمیرگاه هیوندای
تعمیرگاه هیوندای

هزینه تعمیر موتور هیوندای

هزینه تعمیر موتور وابسته به عوامل بسیار متفاوتی است و اصلا نمی توان قیمتی را برای تعمیر خودرو در ایران اعلام کرد. تنها پس از بررسی موتور هیوندای و شناسایی علت آسیب و انتخاب روش رفع آسیب و تعمیر است که می توان قیمت نهایی تعمیر موتور هیوندای را اعلام کرد.

ما به عنوان یک تعمیرگاه تخصصی قابل اعتماد در ایران ، کارکرد روان و بدون نگرانی خودروی شما را تضمین می کنیم. هر یک خدمات ما به صورت تخصصی ارائه می شوند و ما برای رفع هر نوع چالشی در موتور هیوندای شما آماده هستیم. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

تعمیر موتور هیوندای

عدم توجه به زمان سرویس خودرو

در زمان خرید هر خودرو یک دفترچه ی راهنما همراه خودرو در اختیار شما قرار داده می شود در این دفترچه فواصل زمانی معین برای سرویس خودرو با توجه به نوع خودرو و قطعات خودرو مشخص شده است، سرویس و بررسی خودرو در این فواصل سبب می شود تا هر نوع مشل کوچکی در خودرو شناسایی و رفع شود. اگر سرویس خودرو هیوندای به موقع انجام نشود احتمال خرابی موتور بسیار بالا می رود.

برای جلوگیری از بروز خرابی در موتور هیوندای به دلیل عدم سرویس و یا عدم استفاده از قطعات اصلی برند ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی تیمی متخصص در حیطه ی تعمیر موتور هیوندای را برای پاسخگویی به نیاز خودروی شما گردهم آورده ایم.

 

تعمیر موتور هیوندای

انواع تعمیرات موتور هیوندای

تعمیر فلاش موتور

فلاش موتور اولین گام برای بازیابی عملکرد خودرو شما است.با گذشت زمان، رسوبات مضر و لجن در موتور شما جمع می شود و باعث کاهش قدرت و عملکرد می شود.یک افزودنی شیمیایی با روغن مخلوط می شود و در تمام قسمت های موتور به گردش در می آید و رسوبات کثیفی را حل می کند. سپس افزودنی و روغن شسته شده و روغن با روغن تازه جایگزین می شود.

فواید تعمیر و سرویس فلاش موتور

موتور شما را تمیز می کند، به آرامی و کارآمد کار می کند

روغن جدید را تمیز نگه می دارد

مصرف سوخت را کاهش می دهد

خرابی های طولانی مدت و هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد

تمیز کردن انژکتور

عملکرد و طول عمر وسیله نقلیه شما تا حد زیادی به سوخت آن بستگی دارد. با این حال، با گذشت زمان، عملکرد خودروی شما ممکن است ثابت بماند، حتی اگر از بالاترین کیفیت سوخت موجود در بازار استفاده کرده باشید. چرا اینطور است؟ احتمالاً به این دلیل است که شما به خدمات تمیز کردن انژکتور سوخت نیاز دارید.

انژکتورهای سوخت وظیفه فشار دادن و پمپاژ سوخت را از طریق یک دهانه کنترل شده الکترونیکی بر عهده دارند که سوخت را به داخل سیلندر می پاشند. این نه تنها باعث می شود سوخت به طور موثرتری بسوزد، بلکه به طور یکنواخت تر نیز بسوزد.

فواید تمیز کردن انژکتور

از بین بردن دود سیاه

بهبود شروع سرد

رفع لکنت موتور، تردید، سکندری

محافظت از موتور در برابر خوردگی

تعویض روغن موتور و فیلتر

روغن موتور و فیلتر آلاینده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند که می‌تواند به موتور شما آسیب برساند، در صورتی که برای مدت طولانی حذف یا تعویض نشوند، مواد افزودنی موجود در روغن تجزیه می‌شوند که باعث افزایش اصطکاک روی قطعات فلزی متحرک موتور می‌شود و در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد موتور و افزایش میزان سایش و پارگی آن می شود، مشکل عمده موتور ممکن است رخ دهد.

روغن ترمز یک مایع هیدروسکوپی است که رطوبت را در حین کار جذب می کند. به دلایل ایمنی، سطح روغن ترمز را به طور مرتب بررسی کنید، باید بین حداکثر و حداقل مقیاس مخزن مخزن حفظ شود. فقط از روغن ترمز هیدرولیک مطابق با DOT 3 یا DOT 4 استفاده کنید.

برای اینکه وسیله نقلیه خود به خوبی کار کند:

سطح روغن را به طور مرتب چک کنید.

روغن را هر 5000 کیلومتر یا هر 3 ماه یکبار عوض کنید.

با هر تعویض فیلتر روغن را تعویض کنید.

برای خواندن دقیق سطح روغن، موتور را خاموش کنید، میله اندازه گیری را بردارید، آن را با یک پارچه تمیز یا دستمال کاغذی پاک کنید و سپس آن را دوباره وارد کنید. برای خواندن سطح روغن مجدداً میله اندازه گیری باید خارج شود.

اگر از خودرو هیوندای در شرایط سخت استفاده می کنید لازم است تا در فواصل کوتاه تری فیلتر و روغن موتور تعویض شوند. این سرویس به احتمال زیاد عمر وسیله نقلیه شما را افزایش می دهد.

تعویض تسمه تایم

تسمه‌ها پس از مدتی فرسوده می‌شوند و/یا ترک می‌خورند، بنابراین قبل از شکستن/برش تسمه باید تعویض شود تا از بروز فاجعه‌های بزرگ در قسمت‌های متحرک داخلی موتور جلوگیری شود. سرویس هیوندای تعویض تسمه تایم را در هر 60000 کیلومتر توصیه می کند.

خنک کننده موتور

در هیوندای، مایع خنک‌کننده موتور را هر دو سال یا 40000 کیلومتر تعویض می‌کنیم. عمر مایع خنک کننده موتور به توانایی آن در جلوگیری از خوردگی بستگی دارد. سیلیکات ها، فسفات ها و/یا بورات ها به عنوان بازدارنده های خوردگی برای قلیایی نگه داشتن محلول استفاده می شوند. تا زمانی که مایع خنک کننده باقی بماند، خوردگی کنترل می شود و نیازی به تعویض مایع خنک کننده نیست. اما همانطور که مواد شیمیایی بازدارنده خوردگی در طول زمان مصرف می شوند، خوردگی الکترولیتی شروع به از بین بردن فلز داخل موتور و رادیاتور می کند. بنابراین تغییر دوره ای مایع خنک کننده به عنوان تعمیر و نگهداری پیشگیرانه راه خوبی برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه است.

فلاشینگ معکوس بهترین راه برای تعویض مایع خنک کننده است زیرا تخلیه به تنهایی می تواند 30 تا 50 درصد از مایع خنک کننده قدیمی را در بلوک موتور باقی بگذارد. فلاشینگ معکوس همچنین به از بین بردن رسوبات و رسوبات کمک می کند که می توانند در انتقال حرارت خوب اختلال ایجاد کنند.

تعویض لنت ترمز

لنت/لنت ترمز به دلیل اصطکاک فرسوده می شود، بنابراین برای اطمینان از ایمنی شما در جاده باید به طور منظم از نظر ترک خوردگی، لعاب، آلودگی و سایش بررسی شود.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *