تعمیر موتور کیا

تعمیر موتور کیا

شرکت خودرو سازی کیا یک برند کره ای است که در سئول و در سال 1944 تأسیس شد، برخی از محبوب ترین برندهای خودروی کره ای را تولید کرده است. از طریق گروه جهانی پویا هیوندای-کیا خودرو، آنها به پنجمین خودروساز بزرگ جهان از نظر تولید تبدیل شده اند. خودرو های برند کیا با توجه به قیمت معقول در ایران فروش خوبی دارند و تعداد زیاد این خودرو ها در ایران بازار خوبی برای تعمیر و سرویس این خودرو ها ایجاد کرده است.

متاسفانه تعداد زیاد خودرو های کیا در مقایسه با سایر خودرو های خارجی در بازار ایران سبب شده است تا افراد بدون دانش کافی اقدام به تعمیر موتور کیا کنند این افراد با توجه به اینکه علم کافی در ارتباط با ساختار موتور های کیا در اختیار ندارند عمدتا با هر نوع مشکلی در موتور اقدام به تعویض کامل موتور میک نند و چون موتور با موتور اصلی تولیدی برند جایگزین نمی شود خودرو با مشکلات بسیار جدی مواجه میشود و عملا کارایی و کیفیت اصلی خود را برای همیشه از دست خواهد داد. به همین دلیل باید برای انتخاب تعمیرگاه در جهت تعمیر و حتی سرویس موتور کیا دقت و وسواس بالایی به خرج داد.

کیا علاوه بر گروه هیوندای موتور، زیرمجموعه شرکت کیا موتور است. به عنوان یک برند جداگانه، کیا و هیوندای تحت فلسفه برند خود فعالیت می کنند. می توان دید که هر دو به هم مرتبط هستند، اما در بیشتر موارد یکسان نیستند.

تعمیر موتور خودرو

تعمیر موتور kia

موتور خودرو های کره و ژاپنی در بازار جزو موتور های با کیفیت و خوب هستند این موتور ها علاوه بر شتاب بالا و خوب عمر بالایی نیز دارند و می توان امید داشت که سالیان طولانی بر شما کار کنند. برند کیا یکی از برند هایی که از این موتور های قدرتمند در خودرو های تولیدی خود بهره می برد، موتور کیا شتاب بالایی دارد و با توجه به نوع و مدل خودرو و هدف از تولید سبک های متفاوتی از موتور کیا در خودرو های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تعمیرگاه موتور کیا

یکی از فرایند هایی که در سلامت موتور کیا بسیار مهم است ، تعمیر موتور کیا است، تعمیر موتور کیا حتما باید توسط افرادی انجام شود که آشنایی کافی با ساختار موتور کیا را داشته باشند و بتوانند بین موتور کیا در خودرو های مختلف تولیدی این شرکت و تمایزی که دارند، روش درست برای تعمیر موتور کیا را انتخاب کنند.

به طور کلی در اغلب خودرو ها تعمیرات موتور به دلیل نقش موتور در کیفیت و سلامت خودرو در دسته ی تعمیرات سخت و تخصصی قرار می گیرد و نباید برای تعمیر موتور کیا به هر مرکزی مراجعه کنید.

در زیر پوشش زیبای موتوریک قطعه مهندسی فوق العاده نهفته است همین قطعات جدید هستند که سبب شده اند تا موتور کیا به یکی از موتور های شگفت انگیز در جهان تبدیل شود، به همین منظور باید در زمان تعمیر موتور کیا به افرادی مراجعه کنید که آگاهی کافی در ارتباط با ساختار موتور کیا را دارند.

چندین جزء موتور که در موتورهای چهار زمانه با هم ترکیب می شوند عبارتند از میل لنگ بنفش، میله اتصال با رنگ نارنجی، یک یا چند میل بادامک (قرمز یا آبی) و سوپاپ هایی برای نگه داشتن روغن. یک خروجی اگزوز و یک ورودی شاید فقط نوع سیستم های موجود در ورودی یک موتور با دو زمان باشند.

 

هزینه تعمیر موتور کیا

تعمیر مواور جزو تعمیرات پر هزینه و زمان بر خودرو به شمار می رود با توجه به اهمیت موتور در خودرو و نقشی که موتور در سلامت سرنشینان و جلوگیری از تصادفات دارد باید در زمان تعمیر موتور کیا دقت زیادی به خرج داد همین دقت و تفاوت در ساختار موتور و میزان آسیب موتور سبب تمایز در هزینه ی تمام شده برای تعمیر موتور کیا می شوند.

دلایل مختلفی می توانند سبب کاهش هزینه ی تعمیر موتور شوند برخی درست و برخی غلط هستند به عنوان نمونه مراجعه به یک مرکز غیر تخصصی شاید در نگاه اول کاهش هزینه ها را برای شما به همراه داشته باشد اما با توجه به خساراتی که ممکن است به خودرو وارد شود عملا شما ناچار به هزینه ی دوباره و چه بسا چند باره خواهید. بود اما انجام سرویس به موقع موتور کیا یکی از دلایل درست است، شما می توانید با سرویس به موقع موتور هر نوع مشکلی در موتور خودرو را به سرعت شناسایی وبرای رفع آن اقدام کنید. در صورت بروز هر نوع مشکل در موتور کیا با در تعمیرگاه خودرو های آلمانی با تیمی مجرب در خدمت شما هستیم.

 

تعمیر موتور کیا

مشکلات رایج موتور کیا

اگرچه برخی از مشکلات موتور بزرگتر از سایرین هستند، اما اکثریت قریب به اتفاق آن را می توان با مراقبت منظم از مسائل تعمیر و نگهداری اجتناب کرد. تکنسین‌های متخصص ما در تعمیرگاه خودرو های آلمانی با توجه به بهره مندی از تخصص و دانش اماده کمک به شما در امر شناسایی علل خرابی موتور کیا و تعمیر درست و به موقع موتور خودرو هستند.

عدم روشن شدن موتور

شاید این یکی از بدترین و رایج‌ترین مشکلات موتور باشد، تقریباً هر راننده‌ای احساس غرق شدن در چرخاندن کلید و روشن نشدن موتور در حالت عادی را تجربه کرده است. اگر موتور در حال کلیک باشد اما هیچ لنگ وجود نداشته باشد، معمولاً می توانید نتیجه بگیرید که مشکل باتری است .

برخی از دلایل معمولی دیگر که باعث می شوند موتور کیا روشن نشود عبارتند از:

خالی شدن و یا کم شدن باتری خودرو

شل شدن کابل های باتری خودرو

خرابی رله موتور استارت

خرابی سوئیچ احتراق

پمپ بنزین معیوب

گرفتگی یا کثیف بودن فیلتر بنزین

بی توجهی به تعویض روغن و فیلتر

خرابی مبدل کاتالیزوری

فاسد شدنو کاهش سطح روغن موتور

روغن موتور شما مسئولیت بزرگی دارد. روغن، موتور را روان می کند، قطعات موتور را خنک می کند، موتور را تمیز نگه می دارد و از رسوب گیری جلوگیری می کند. متأسفانه، حتی بهترین روغن نیز در نهایت تجزیه می شود. وقتی روغن کهنه می شود، شروع به پر شدن از لجن و زباله می کند. این روی موتور شما تاثیر منفی می گذارد. هنگام تعویض روغن، آلودگی ها به همراه روغن و فیلتر قدیمی پاک می شوند. سازنده شما برنامه ای برای تعویض روغن توصیه می کند، اما یک قانون خوب این است که روغن و فیلتر را هر 3 ماه یا 3000 مایل تعویض کنید.

 

مبدل کاتالیزوری

مبدل کاتالیزوری بخش مهمی از سیستم اگزوز خودرو شما است. مبدل کاتالیزوری انتشارات شیمیایی خطرناک موتور را تجزیه می کند و آنها را از راننده دور می کند. فرسودگی منظم اتفاق می افتد، اما عادات رانندگی، شرایط جاده و نوع وسیله نقلیه نیز می توانند بر مبدل کاتالیزوری تأثیر بگذارند. اگر در حین شتاب گیری یا ترمز کردن، با هر صدای بلندی در حین رانندگی متوجه شدید، زمان آن است که سیستم اگزوز را بررسی کنید. مبدل کاتالیزوری ممکن است به دلیل نشتی ناشی از زنگ زدگی یا خوردگی یا در نتیجه مسدود شدن داخلی ناشی از تجمع بیش از حد کربن از کار بیفتد. بررسی‌های تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده منظم، اطمینان حاصل می‌کند که کل سیستم اگزوز به درستی کار می‌کند.

عدم سرویس موتور

وسیله نقلیه شما مجهز به چراغ «موتور سرویس به زودی» است تا به شما اطلاع دهد که آیا ایرادی توسط یکی از سنسورهای متصل به انتشار، موتور، شناسایی شده است. یا کنترل های پیشرانه تکنسین های حرفه ای ما در تعمیرگاه خودرو های آلمانی دارای گواهینامه هستند و آموزش دیده اند تا کدهای مشکل را از ماژول کنترل الکترونیکی خودروی شما تجزیه و تحلیل کنند تا سرنخ ها را برای علت خاص محدود کنند.

گرم شدن بیش از حد موتور

در حالی که گرم شدن بیش از حد موتورها در طول ماه های گرم تابستان رایج است، به این معنی نیست که در زمستان نمی تواند اتفاق بیفتد. اکثر خودروها دارای نوعی سنج دما یا چراغ های هشدار هستند تا به راننده اطلاع دهند که آیا موتور در خطر داغ شدن بیش از حد است. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مایع خنک کننده موتور را در شرایط خوبی نگه دارید و به طور منظم آن را تعمیر کنید.

پر نشدن کامل سیستم خنک کننده پس از تعویض ضدیخ. می تواند به ایجاد حفره های بخار اجازه دهد که موتور را بیش از حد گرم یا داغ کند. یک فن خنک کننده الکتریکی که روشن نمی شود. به دلیل خرابی ترموستات، رله، سیم کشی یا موتور؛ ممکن است یک عامل نادیده گرفته شده برای گرمای بیش از حد باشد.

گرمای بیش از حد اغلب به دلیل مشکلات زیر ایجاد می شود:

ترموستات آسیب دیده یا شکسته

کثیف یا پایین بودن سطح مایع خنک کننده

فن خنک کننده بدون کارکرد

خرابی شلنگ رادیاتور

نشتی مایع خنک کننده داخلی یا خارجی

درپوش رادیاتور خراب

تعمیر موتور کیا

در نتیجه، نگهداری ضعیف؛ ممکن است بیش از هر چیز دیگری باعث خرابی موتور خودرو شود. گاهی اوقات، نگهداری منظم، ممکن است گران به نظر برسد. اما، انجام این کار نیز مهم است که خودروی خود را در وضعیت خوبی در حال کار نگه دارید. در نهایت، اگر می‌خواهید حداکثر استفاده را از موتور خود ببرید؛ باید در زمان های مقرر برای سرویس خودرو و تعویض روغن و فیلتر موتور کیا اقدام کنید.

امتیاز 5 از 5

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *