تعمیر کولر لکسوس

تعمیر کولر لکسوس

تعمیر کولر خودرو در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا و نیاز بیشتر به استفاده از کولر خودرو در مقایسه با سایر فصول سال، در ایران بیشتر انجام می‌شود. تعمیر کولر شامل کلیه‌ی مواردی می‌شود که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کولر خودرو و کارایی آن در ارتباط هستند.

سرویس منظم سیستم تهویه مطبوع و کولر خودروی لکسوس شما تضمین می‌کند که در مواقعی که به آن نیاز دارید در بهترین حالت باقی می‌ماند. تعمیر تهویه مطبوع و کولر خودرو یک سرویس ضروری است که همه دارندگان خودرو باید هرچند سال یک‌بار به آن توجه کنند.

 

تعمیر کولر لکسوس

اگر کولر خودروی خود را روشن کرده‌اید و هوای داغ می‌دمد، ممکن است به دلیل سطح پایین مبرد در سیستم تهویه مطبوع، مشکلات کندانسور، مشکلات الکتریکی، کمپرسور معیوب یا خرابی فن‌های خنک‌کننده باشد. اگر سیستم تهویه مطبوع خودروی شما از کار افتاد، برای اطمینان از اینکه تعمیرات به‌درستی انجام‌شده است، سرویس را با یک تکنسین خدمات قابل‌اعتماد برنامه‌ریزی کنید.

سیستم تهویه مطبوع و کولر لکسوس به روشی مشابه سیستم خنک‌کننده موتور عمل می‌کند. این سیستم با یک مبرد پرشده است که توسط کمپرسور تهویه مطبوع فشرده‌شده و به گاز تبدیل می‌شود. این درواقع دمای گاز را افزایش می‌دهد، که سپس باید خنک شود. این کار توسط کندانسور انجام می‌شود که در جلوی رادیاتور در جلوی خودرو قرار دارد. این روش گاز را خنک می‌کند و آن را به حالت مایع‌برمی گرداند.

سپس از طریق یک دریچه انبساط به داخل کابین جریان می‌یابد، که فشار را کاهش می‌دهد و دما را حتی بیشتر کاهش می‌دهد – آن را برای مرحله بعدی خوب و سرد می‌کند. مرحله آخر شامل جریان گاز از طریق اواپراتور است. این سرمای شدید گاز را به هوایی که از طریق او اپراتور جریان می‌یابد (برعکس آنچه در کندانسور اتفاق می‌افتد) منتقل می‌کند که سپس وارد کابین شده و هوای خنک خوبی را فراهم می‌کند.

نحوه انجام تعمیرات و سرویس کولر لکسوس به شرح زیر است:

یکی از تکنسین‌های تهویه مطبوع خودرو ما، ماشین را به ایستگاه شارژ متصل می‌کند تا فشار سیستم را اندازه‌گیری کند و شروع به تشخیص مشکل کند.

کل سیستم تهویه مطبوع خودرو برای یافتن اجزای خراب و تعیین اینکه آیا سایر قطعات آسیب‌دیده یا آلوده‌شده‌اند بازرسی می‌شود.

گاز مبرد موجود در سیستم قبل از برداشتن قطعات برای تعویض یا تمیز کردن استخراج و ذخیره می‌شود.

با مونتاژ مجدد سیستم تهویه مطبوع، مقدار صحیح مبرد و روغن اضافه خواهد شد.

سیستم تهویه مطبوع ازنظر فشار و سطح بررسی می‌شود

قدرت کمپرسور و زمین بررسی خواهد شد

هنگامی‌که مشکل پیدا شد، مبرد حذف خواهد شد

تعمیر یا تعویض قطعه انجام خواهد شد

سیستم برای از بین بردن هرگونه آلودگی خارج می‌شود

سیستم تهویه مطبوع تخلیه و مبرد جدید اضافه خواهد شد

سیستم ازنظر نشتی و عملکرد صحیح بررسی می‌شود

نشانه‌های خرابی کولر لکسوس

سیستم تهویه مطبوع کار نمی‌کند

تهویه مطبوع به دمیدن هوایی است که سرد نیست یا آن‌طور که باید سرد نیست

صدای جیغ یا ساییدن از محل موتور

کولر و سیستم تهویه مطبوع خودرو در خلأ است – بنابراین هر نشتی کوچک باعث می‌شود سیستم به‌درستی کار نکند. زباله‌های کوچک جاده می‌توانند به کندانسور جلوی خودرو آسیب رسانده و باعث نشت آهسته شوند، بنابراین هر زمان که تعمیرات تهویه مطبوع انجام می‌شود باید این موردبررسی شود.

سیستم تهویه مطبوع خودروی شما یک واحد نیست، بلکه سیستمی از اجزای متصل است که گاز مبرد را از طریق فرآیند پیچیده‌ای که شامل گرمای زیاد و فشار بالا است، فشار می‌دهد. این فرآیند گاز را به مایع سرد و سپس دوباره به گاز تبدیل می‌کند تا هوای سرد تولید شود.

کارکرد خوب کولر خودرو نه‌تنها شمارا در خودروی خود راحت‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند شمارا ایمن‌تر نیز نگه دارد، زیرا سیستم تهویه مطبوع به یخ‌زدایی شیشه جلو شما کمک می‌کند.

کمپرسور

هنگامی‌که کولر ماشین خود را روشن می‌کنید، قرقره‌ای که توسط موتور حرکت می‌کند با کمپرسور تهویه مطبوع درگیر می‌شود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، گاز مبرد داخل کمپرسور تا فشار بسیار بالا و دمای بالا فشرده می‌شود و سپس از شیلنگی عبور می‌کند که کمپرسور را به کندانسور متصل می‌کند.

کندانسور و خشک‌کن

کندانسور کمی شبیه رادیاتور است و در جلوی ماشین شما قرار دارد. گازی که از کمپرسور می‌آید از سیم‌پیچ‌های کندانسور عبور می‌کند و دمای گاز را کاهش می‌دهد و آن را نیز به مایع تبدیل می‌کند. هنگامی‌که به شکل مایع درمی‌آید، به واحدی به نام خشک‌کن جریان می‌یابد که برای اطمینان از عدم وجود گاز دیگر عمل می‌کند.

شیر انبساط حرارتی

سپس مایع از خشک‌کن به سمت شیر ​​انبساط حرارتی حرکت می‌کند. هنگامی‌که مبرد مایع از شیر عبور می‌کند، دوباره به گاز تبدیل می‌شود که در آن نقطه دما کاهش می‌یابد. اکنون به ورود مقداری هوای سرد به داخل خودرو نزدیک می‌شوید.

او اپراتور

در مرحله بعد گاز از یک او اپراتور عبور می‌کند که مانند کندانسور شبیه یک رادیاتور کوچک است. از طریق کویل های او اپراتور حرکت می‌کند و ازآنجا به فن اتومبیل شما برخورد می‌کند که در آنجا هر هوای گرمی را که از فن عبور می‌کند خنک می‌کند و درنتیجه هوای خنک به داخل کابین اتومبیل شما جریان می‌یابد.

سپس گاز سرد از او اپراتور به سمت پایین به سمت کمپرسور جایی که سفر خود را آغاز کرده است حرکت می‌کند و کل فرآیند تکرار می‌شود

هزینه تعمیر کولر لکسوس

داشتن کولر کاملاً کارآمد نه‌تنها به‌راحتی شما در داخل کابین می‌افزاید، بلکه ایمنی بیشتری را فراهم می‌کند، زیرا در شرایط نامساعد بیرونی برای خشک‌کردن پنجره‌ها استفاده می‌شود. بدون تهویه مطبوع عملیاتی، ممکن است برای دیدن زمانی که شیشه جلوی شما مه می‌شود، مشکل داشته باشید.

کولر در خودروی لکسوس شما از اجزای بسیاری تشکیل‌شده است که به‌طور هماهنگ کار می‌کنند تا شمارا در داخل کابین خنک و راحت نگه‌دارند. اگر یکی از این قطعات خراب شود یا آن‌طور که باید کار نکند، سیستم تهویه مطبوع شما به خطر می‌افتد. این خرابی‌ها طیف وسیعی دارند و می‌توانند به‌سادگی نشت آب‌بندی تا یک کمپرسور یا کندانسور خراب باشند. تعمیر هر چه سریع‌تر سیستم تهویه مطبوع شمارا در تمام طول سال خنک نگه می‌دارد.

میانگین قیمت تعمیر سیستم تهویه مطبوع شما از حدود 900 تومان شروع می‌شود و بسته به آنچه نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، می‌تواند تا میلیون تومان افزایش یابد. هرچند که این قیمت‌ها کاملاً تخمینی هستند و قیمت نهایی تعمیر کولر لکسوس پس از بررسی دقیق کولر و سیستم تهویه مطبوع خودرو مشخص می‌شود.

اگر به خدمات، تعمیر یا بازرسی کولر لکسوس نیاز دارید، به تعمیرگاه خودروهای آلمانی مراجعه کنید، تکنسین‌های متخصص ما در هر حوزه با توجه به علت عیب‌یابی شده بهترین و به‌روزترین خدمات را به شما ارائه خواهند کرد.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *