تعمیر کولر پورشه

تعمیر کولر پورشه

تعمیر کولر خودرو

کولر خودرو به خصوص در هوای گرم تابستان یک نعمت بزرگ محسوب می شود. در حال حاضر اغلب خودرو ها به سیستم سرمایشی کولر مجهز هستند، در خودرو های برند پورشه نیز از سیستم های سرمایشی به روز و پر قدرت استفاده می شود. کولر خودرو پورشه نیز همانند سایر بخش های خودرو به تعمیر و سرویس نیاز دارد و باید اجزای مختلف کولر برای جلوگیری از بروز مشکل در سیستم سرویس و بررسی شوند.

شایع ترین دلایلی که مانع عملکرد عادی سیستم تهویه مطبوع در پورشه می شود عبارتند از کثیف بودن فیلتر هوای کابین، نشت مبرد، کثیف یا گرفتگی کندانسور، کثیف یا گرفتگی اواپراتور، خرابی موتور دمنده، کمپرسور معیوب، محرک درب معیوب یا هر گونه ایراد در سیستم الکتریکی کولر خودرو.

  1. فیلتر هوای کثیف کابین

فیلتر کابین یا میکروفیلتر ، یکی از اجزای مرکزی سیستم تهویه پورشه است. فیلتر کثیف باعث می شود تهویه کلی فضای داخلی بدتر شود و در نتیجه سرمایش، گرمایش و جریان هوا کاهش یابد. همچنین فشار غیرضروری بر کل سیستم AC وارد می کند که بر مصرف سوخت خودروی پورشه شما تأثیر منفی می گذارد.

زمان مشخصی برای تعویض فیلتر هوای کابین وجود ندارد، اما اکثر سازندگان تعویض فیلتر هوای کابین را پس از 10000 تا 20000 مایل توصیه می کنند. اگر وسیله نقلیه خود را در محیط های گرد و غبار یا آلوده رانندگی می کنید، فیلتر ممکن است خیلی زودتر از توصیه سازنده کثیف شود.

به جای تعویض مستقیم فیلتر هوا، اغلب توصیه می شود ابتدا فیلتر کابین را تمیز کنید. این کار را می توان به عنوان مثال با یک جاروبرقی یا یک سیستم هوای فشرده انجام داد و حداقل بخش زیادی از ذرات کثیفی قابل مشاهده را از بین برد. متأسفانه، این روش به شما اجازه نمی دهد که لایه های عمیق تر فیلتر را تمیز کنید. بنابراین، عملکرد فیلتر حتی پس از تمیز کردن نیز افزایش قابل توجهی نخواهد داشت. به عنوان یک قاعده، هیچ اجتنابی از تغییر وجود ندارد.

  1. کندانسور کثیف یا گرفتگی

کندانسور تهویه مطبوع در پورشه ، جلوی خودرو قرار دارد و وظیفه انتشار گرمای مبرد را به هوای محیط بر عهده دارد. با گذشت زمان، کثیفی، حشرات و سایر ذرات کوچک می توانند روی سطح آن و در شکاف های مش آن جمع شوند. این مانع از توانایی کندانسور برای آزاد کردن گرما می شود زیرا هوای کمتری از شبکه عبور می کند که منجر به خنک کننده ضعیف در داخل می شود.

اگر کندانسور پورشه شما کثیف است، ساده ترین راه حل تمیز کردن آن است. برای این کار معمولاً باید سپر جلو را بردارید تا به کندانسور دسترسی پیدا کنید. می توانید از واشر برقی برای تمیز کردن استفاده کنید، اما مطمئن شوید که در فشار کم تنظیم شده است، زیرا فشار بالا می تواند به راحتی به پره های ظریف کندانسور آسیب برساند.

گرفتگی یا نشتی کندانسور نیز می تواند دلیل کار نکردن تهویه مطبوع در پورشه شما باشد. کندانسور نشتی می تواند منجر به از بین رفتن مبرد و کاهش عملکرد خنک کننده سیستم شود. به منظور یافتن نشتی در سیستم تهویه مطبوع، جستجوی نشتی در کارگاه با استفاده از گاز تشکیل دهنده انجام می شود – حتی کوچکترین نشتی ها قابل تشخیص است. به این ترتیب می توان تشخیص داد که از بین رفتن مبرد به دلیل معیوب کندانسور است یا خیر. اگر اینطور است، تنها گزینه تعویض قطعه شکسته است.

  1. نشت مبرد

مقدار ناکافی مبرد همچنان دلیل اصلی عدم کارکرد سیستم AC است. از دست دادن حداکثر 15 درصد مبرد در سال به دلیل طراحی طبیعی است. اگر سیستم را به طور منظم سرویس نکنید، سطح مبرد در نهایت به قدری پایین می آید که سیستم ظرفیت خنک کننده خود را از دست می دهد. فقط آن را دوباره پر کنید و می توانید دوباره با دمای دلپذیر رانندگی کنید. اگر سطح مبرد دوباره به سرعت پایین آمد، به این معنی است که احتمالاً نشتی وجود دارد.

 

علاوه بر تلفات معمولی، نقص قطعات معمولاً عامل خروج گاز مبرد در پورشه است. رینگ آب بندی معیوب، خط فرسوده یا کندانسور که توسط تراشه سنگ آسیب دیده است، شایع ترین دلایل هستند.

پیدا کردن این نشتی‌های بسیار کوچک اغلب آسان نیست. سیستم با گاز تشکیل دهنده (نیتروژن با کمی هیدروژن) در کارگاه پر می شود. ممکن است نشت های بزرگتر از قبل شنیده شده باشد یا می توانید آنها را با اسپری تشخیص نشت پیدا کنید. سوراخ‌های کوچک‌تر باید با جستجوی همه اجزا با یک آشکارساز گاز محلی‌سازی شوند. هنگامی که نشتی پیدا شد، باید دوباره با تعویض قطعه مربوطه بسته شود.

  1. 4. خرابی کمپرسور

کمپرسور قلب کل سیستم تهویه مطبوع پورشه است. این کمپرسور از قطعات متحرکی تشکیل شده است که در واقع یک خنک کننده گازی را به مایع تبدیل می کند – اینگونه خودرو شما خنک می شود.

شکستگی کمپرسور معمولاً غیر قابل تعمیر است. اگر تهویه مطبوع به طور مرتب روشن شود، قطعات نیز متحرک می مانند. اما اگر تهویه مطبوع پورشه خود را برای مدت طولانی روشن نکنید، قطعات می چسبند. نتیجه یک کمپرسور معیوب است که دیگر قابل تعمیر نیست. تنها چیزی که کمک می کند تعویض با یک جدید است.

با این حال، بدترین آسیب، خرابی کمپرسور AC است که به دلیل روغن کاری ناکافی یا خطای تولید، خود را می خورد، تراشه های فلزی تشکیل می شوند که در سراسر سیستم AC توزیع می شوند. اگر فقط یک کمپرسور جدید در اینجا نصب کنید، خرابی دیگری اجتناب ناپذیر است، زیرا تراشه ها بلافاصله قطعه جدید را از بین می برند. در چنین حالتی، تقریباً کل سیستم تهویه مطبوع باید تعویض شود. حداکثر لوله های فلزی را می توان در اینجا شستشو داد. از آنجایی که دو مبدل حرارتی (کندانسور و اواپراتور) به صورت جریان متقاطع طراحی شده اند، ماده شوینده مسیری را با کمترین مقاومت پیدا کرده و تراشه ها را پشت سر می گذارد. با این حال، مبرد پرفشار این تراشه ها را در حین کار با خود به عقب می کشد و آسیب بعدی اجتناب ناپذیر است.

تعمیرگاه خودرو های آلمانی یکی از مجهزترین مراکز در امر سرویس و تعمیر انواع مشکلات کولر خودرو های پورشه در کرج آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *