تعمیر گیربکس لکسوس

تعمیر گیربکس لکسوس

تعمیر گیربکس در هر خودرویی یکی از انواع تعمیرات رایج در خودروها است، خودروهای برند لکسوس به‌عنوان خودروهای لوکس و لاکچری در بازار شناخته می‌شوند، این خودروها با توجه به‌ظاهر زیبا و ویژگی‌هایی که دارند در مقایسه با سایر خودروها باقیمت بالاتری به فروش می‌رسند، تعمیر گیربکس لکسوس با توجه به نوع مدل خودرو و نوع گیربکس اتوماتیک به‌کاررفته در خودرو متفاوت است، البته این تفاوت‌ها در بین مدل‌های مختلف لکسوس زیاد نیستند و بیشتر تفاوت‌ها در حوزه ساختار شتاب‌دهنده گیربکس است.

تعمیر گیربکس لکسوس باید با توجه به‌تمامی این نکات و با در نظر گرفتن عمر و شرایط گیربکس انجام شود تا نتیجه‌ی تعمیر مطلوب باشد، اگر به دنبال تعمیر درست و اصولی گیربکس هستید و نمی‌خواهید چندین و چند یار برای تعمیر گیربکس هزینه کنید باید گیربکس را به تعمیرگاه معتبر که در امر تعمیر گیربکس لکسوس به‌صورت حرفه‌ای فعال است انتقال دهید.

تعمیر گیربکس لکسوس در طول سال‌ها با توجه به تغییراتی که در خودروی‌های تولیدی این برند رخ‌داده است متفاوت و متغیر شده است و دیگر مانند گذشته نیست.

 

برند لکسوس و تاریخچه آن

در سال 1983، ایجی تویوتا، رئیس تویوتا، چالشی برای ساخت بهترین خودروی جهان صادر کرد. این پروژه با عنوان “F1” در سال 1989 با لکسوس LS 400 تکمیل شد که به دلیل بی‌صدا بودن، عملکرد موتور باکیفیت بالا و مصرف سوخت موردستایش قرار گرفت. لکسوس به‌عنوان برند لوکس تویوتا در سال 1986 راه‌اندازی شد. این نام از نام « الکسیس » می‌آید که در نام‌های بالقوه پیشتاز بود، اما اصلاح شد تا باشخصیت الکسیس کارینگتون در درام محبوب دهه 1980 سلسله مرتبط نباشد. شعار اصلی لکسوس “تعقیب بی امان کمال” شد.

در سال 2005، لکسوس یک جدایی سازمانی از شرکت مادرش تویوتا را با مراکز طراحی، مهندسی، آموزش و تولید اختصاصی که منحصراً برای این بخش کار می‌کنند، تکمیل کرد. با تمام موفقیت‌هایش، جای تعجب نیست که تعداد زیادی از ساکنان شهرستان سونوما، کالیفرنیا، سباستوپول، کالیفرنیا، سانتا روزا، کالیفرنیا، شهرستان ناپا، کالیفرنیا، و هلدزبورگ، کالیفرنیا با لکسوس رانندگی می‌کنند.

لکسوس امروز

خودروهای لکسوس به دلیل راحتی برتر و طراحی ارگونومیک، رانندگی روان و آسان، قابل‌اعتماد بودن، کارایی سوخت، نوآوری و موارد دیگر، به‌طور گسترده مورد تحسین قرار می‌گیرند. ما در Transco Transmission & Auto Repair در تعمیرگاه خودروهای آلمان وسایل نقلیه‌ای مانند لکسوس، تویوتا و بسیاری دیگر را تعمیر می‌کنیم و می‌توانیم خدمات زیادی را روی آن‌ها انجام دهیم. در اینجا فهرستی جامع از برخی از مدل‌های متنوع لکسوس آورده شده است:

IS : در لکسوس، IS مخفف «ورزش هوشمند» است. IS سدان اسپرت کام پکت و پایه لکسوس است.

ES: این پرفروش‌ترین مدل غیر SUV لکسوس در ایالات‌متحده است و به دلیل قابلیت اطمینان و ارزش آن شناخته‌شده است. هنگامی‌که ES شما نیاز به تعمیر ترمز یا تعمیر عمومی دارد، می‌توانید آن را تعمیرگاه خودروهای آلمانی بیاورید.

GS: GS سدان لوکس سایز متوسط ​​اسپورت‌تر و گران‌تر لکسوس است.

LS: این سدان لوکس پرچم‌دار لکسوس و اولین مدلی است که از لکسوس در سال 1989 پدیدار شد. اگر LS شما به تعمیر عمومی، تعمیر گیربکس یا چیز دیگری نیاز دارد، ما در Transco Transmission & Auto Repair می‌توانیم این خدمات را با نهایت مهارت و مهارت انجام دهیم. بهره‌وری.

UX: جدید برای مدل سال 2019، UX یا “Urban Explorer” یک کراس اوور لوکس ساب کام پکت است.

NX: لکسوس NX یک SUV جمع‌وجور است که دارای دی‌ان‌ای مشترک با پرفروش‌ترین کراس اوور RAV4 تویوتا است. تکنسین‌های متخصص ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی با Lexus NX آشنایی کامل دارند و می‌توانیم خدماتی مانند تعمیرات عمومی و تعمیر گیربکس را انجام دهیم.

RX: پرفروش‌ترین مدل لکسوس در ایالات‌متحده، RX، یک کراس اوور SUV سایز متوسط ​​است.

GX: Lexus GX در سال 2010 معرفی شد. این‌یک شاسی‌بلند سایز متوسط ​​سنتی با ساختار بدنه روی فریم، سیستم چهارچرخ متحرک تمام‌وقت و صندلی‌های ردیف سوم است.

LX: این شاسی‌بلند لوکس فول سایز لکسوس است که در سال 2008 معرفی شد.

RC: لکسوس RC یک کوپه دو در است که برای مدل سال 2015 معرفی شد.

 

کاهش قدرت

  1. احتمالاً رایج‌ترین مشکل گیربکس که کاربران با آن مواجه می‌شوند، از دست دادن قدرت است. اگر در هنگام رانندگی متوجه تأخیر در شتاب خودرو خود شدید، احتمال زیادی وجود دارد که مشکل مربوط به گیربکس معیوب باشد. بنابراین اگر با درگیر کردن دنده، دور در دقیقه خودروی شما افزایش می‌یابد، اما بازهم سرعت آن چندان افزایش نمی‌یابد، به‌احتمال‌زیاد گیربکس شما دچار مشکل شده است. .
  2. نشت مایع

یکی دیگر از نشانه‌های رایج و آشکارا قابل‌مشاهده خرابی گیربکس، نشت مایعات از زیر خودرو است. درحالی‌که می‌تواند دلایل زیادی برای همین وجود داشته باشد، به‌احتمال‌زیاد این روغن گیربکس است. این می‌تواند به دلایل مختلف مانند ترک در جعبه انتقال، شکستن مهروموم تخلیه یا حتی شکستگی واشر رخ دهد. اگر متوجه این مشکل شدید، مطمئن شوید که فقط پس از رفع مشکل رانندگی کنید.

تعویض دنده پر سروصدا

اگر هر زمان که دنده را تعویض می‌کنید، متوجه صدای ناهنجار یا وزوز شدید، تغییرات روی گیربکس شما تأثیر می‌گذارد. این می‌تواند به دلیل روغن کم گیربکس، یاتاقان‌های فرسوده یا دنده‌های آسیب‌دیده باشد. اگر این اتفاق افتاد مطمئن شوید که روغن دنده را تعویض کرده، روان کننده‌ها را دوباره پرکنید، یاتاقان‌ها را تعویض کنید و حتی دنده‌های آسیب‌دیده را تعویض کنید.

بوی سوزش

یکی از جدی‌ترین نشانه‌های خرابی گیربکس، این است که اگر هر بار که دنده را درگیر می‌کنید بوی سوختگی احساس می‌کنید، به‌احتمال‌زیاد اوضاع برای گیربکس شما بسیار بد است. این ممکن است به دلیل سوختن عایق روی منیفولد اگزوز، نشت روغن به منیفولد یا سطوح بالای گرما در گیربکس اتفاق بیفتد.

لرزش گیربکس

اگر ماشین اتوماتیک دارید و متوجه شدید که گیربکس شما درگیر نمی‌شود و فقط می‌لرزد، تغییراتی رخ‌داده است که گیربکس شما ازکارافتاده است. همچنین شنیدن صدای تق‌تق در چنین شرایطی معمول است و ممکن است خودرو نتواند از دنده اول خارج شود.

پرش چرخ‌دنده‌ها

قرار است چرخ‌دنده‌ها هر زمان که بخواهید درگیر شوند. برعکس، اگر متوجه شدید که دنده شما بدون اینکه واقعاً این کار را انجام دهید به سمت دنده بالا یا پایین می‌لغزد، ممکن است اوضاع برای گیربکس شما جدی شود. این چرخ‌دنده پرش نامیده می‌شود و یک سیگنال بزرگ است که به مشکلات گیربکس اشاره می‌کند.

 

تعمیرگاه گیربکس لکسوس

تعمیرگاه‌ها محل‌هایی مجهز و تخصصی هستند که تنها در امر تعمیر و سرویس انواع خودروهای لکسوس فعالیت می‌کنند در این مراکز افراد مشغول به کار بر اساس تجربه و دانش کافی استخدام می‌شوند و داشتن تجربه به‌تنهایی دلیلی بر انتخاب نیست. در تعمیرگاه لکسوس کلیه خدمات مربوط به این خودروها به‌صورت جداگانه و تخصصی توسط تیم‌های مجزا انجام می‌شوند تا کلیه مراحل کار حرفه‌ای و مطابق استانداردهای روز دنیا انجام شود.

در تعمیرگاه لکسوس، تعمیر و سرویس گیربکس به‌عنوان یکی از خدمات اصلی و مهم شناخته می‌شود، گیربکس با توجه به عملکرد روزانه درحرکت خودرو و سایش دائمی بیشتر از باقی قطعات در معرض آسیب و شکستگی قرار دارد به همین دلیل باید هر نوع اختلال در عملکرد گیربکس را جدی گرفت و خودرو را برای بررسی به تعمیرگاه منتقل کرد.

گیربکس به‌عنوان واسط بین نیرو و حرکت خودرو شناخته می‌شود، گیربکس نیرو را از موتور خودرو دریافت و به چرخ‌ها منتقل می‌کند درنتیجه اگر گیربکس خراب باشد یا عملکرد آن مشکل داشته باشد این نیرو به‌درستی به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود و خودرو شتاب مناسب را ندارد، به‌عنوان‌مثال دنده‌ها به‌درستی تغییر نمی‌کنند و در شتاب‌های بالا سرعت خودرو افزایش پیدا نمی‌کند چراکه گیربکس نمی‌تواند نیروی لازم و موردنیاز را به چرخ‌ها برساند.

وقتی نوبت به مشکلات گیربکس می‌رسد، مشکل شما می‌تواند ماهیت الکترونیکی، مکانیکی یا هیدرولیکی داشته باشد. با پیشرفت تکنولوژی، نیاز به آموزش و تجربه مناسب برای مدیریت پیچیدگی‌های گیربکس برای تکنسین‌ها نیاز است.

تعمیر گیربکس لکسوس

گیربکس وسیله نقلیه شما یک جزء ضروری است و هنگامی‌که مشکلی وجود دارد، شتاب و کارکرد اصلی خودرو دچار مشکلات اساسی می‌شوند. تعمیرات گیربکس معمولاً جزو تعمیرات اساسی و پرهزینه‌ی لکسوس به شمار می‌روند، هرچند که قیمت بالا در حوزه تعمیر گیربکس نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالا نیست و شما باید در ابتدا، تعمیرگاه مناسبی را انتخاب کنید که از قطعات و روغن گیربکس اصل استفاده می‌کنند تا در صورت نیاز به تعویض قطعات لکسوس شما دچار مشکل نشود.

خرابی گیربکس لکسوس به‌صورت ناگهانی ایجاد نمی‌شود، درواقع در اغلب موارد خرابی گیربکس به‌صورت نشانه‌هایی پیش از آن‌که گیربکس به‌صورت کامل خراب شود بروز می‌کند این نشانه‌ها به شما کمک می‌کنند تا پیش از خرابی کامل گیربکس را برای تعمیر به تعمیرگاه ببرید.

نشانه‌های خرابی گیربکس لکسوس عبارت‌اند از:

شنیدن صداهای عجیب و غیرمعمول از گیربکس خودرو

خلاص شدن خودرو در زمان پارک

تغییر ناگهانی دنده به شکل غیرارادی

نشتی روغن دنده و گیربکس

– دشوار بودن تعویض دنده‌ها

خاموش شدن خودرو ناگهانی و بدون دلیل

به‌عنوان یک قاعده کلی اگر سرویس گیربکس لکسوس در زمان‌های تعیین‌شده توسط برند انجام نشود، یا به دلیل استفاده نادرست ساییدگی و پارگی ایجاد شود. بیشتر بار روی چرخ‌دنده‌ها، شفت‌ها، کلاچ‌های کشویی، چنگال و سنکرونایزر قرار می‌گیرد، تعمیر گیربکس امری اجتناب‌ناپذیر است.

فرآیند تعمیر خود بسیار پیچیده است، بنابراین باید توسط متخصصان انجام شود. روش تعمیر به چند مرحله تقسیم می‌شود:

شناسایی و عیب‌یابی گیربکس

برداشتن گیربکس

جداسازی بخش‌های مختلف گیربکس

ایجاد فهرستی از مشکلات گیربکس

تعویض اجزای معیوب

مونتاژ گیربکس

نصب دوباره گیربکس در خودرو

مدتی طول می‌کشد تا گیربکس تعمیر شود، اما هر نقص فردی است. همه‌چیز به نقص، مشخصات و پیچیدگی آن بستگی دارد. وقتی در مورد خودروهای مدرن صحبت می‌کنیم، گیربکس دستگاهی با ساختار پیچیده چندمرحله‌ای است. برای تعمیر مناسب به ابزارهای مخصوص و پرس هیدرولیک نیاز است. همه این موارد برای جداسازی و مونتاژ حرفه‌ای دستگاه ضروری است. قطعاتی بااتصال داغ وجود دارند که باید در حین نصب گرم شوند.

اگر از دنده به‌درستی استفاده کنید و به‌درستی از آن مراقبت کنید، گیربکس لکسوس شما در برابر سایش بسیار مقاوم است. مهم است که سطح روغن و گیربکس اتوماتیک لکسوس را بررسی کنید و به‌محض تشخیص مشکل، به‌موقع با متخصصان تماس بگیرید.

 

تعمیرگاه گیربکس لکسوس

گیربکس جزو جدا نشدنی در خودرو است، گیربکس واسطه‌ی انتقال انرژی تولیدی موتور به چرخ‌ها است در خودروهای لکسوس، گیربکس پیچیده‌تر است و در صورت خرابی به دانش فنی تخصصی برای تعمیر نیازمند است، تعمیر گیربکس لکسوس، سخت‌ترین و مهم‌ترین تعمیر خودرو به شمار می‌رود. اگر گیربکس لکسوس شما خراب است رانندگی با خودرو می‌تواند سبب افزایش شدت خرابی و منتقل شدن خرابی به سایر بخش‌ها شود.

 

تعمیر گیربکس لکسوس با ضمانت 12 ماهه

برای رفع درست خرابی گیربکس لکسوس در ابتدا باید علت خرابی شناسایی شود. نشانه‌های خرابی گیربکس لکسوس به‌صورت خلاصه عبارت‌اند از:

عدم تعویض به‌موقع دنده

کاهش سرعت خودرو

خلاص شدن خودرو در حالت پارک

بوی سوختگی

لرزش خودرو

تغییر ناگهانی دنده

چراغ چک موتور

درصورتی‌که چراغ چک گیربکس روشن شود باید سریعاً خودرو را برای بررسی به تعمیرگاه منتقل کنید، دو روش برای ارزیابی این کد وجود دارد. اولین مورد این است که آن را به‌صورت آنلاین، از طریق یک کتاب کد قانونی تأیید کنید. این کتاب فقط به شما می‌گوید که کدام حس‌گر کد خاص را منتقل می‌کند، به این معنی که مشکل از آن حس‌گر است. راه دیگر این است که مستقیماً توسط مکانیک بررسی شود.

این چراغ هشدار به شما در مورد مشکلات موتور و گیربکس هشدار می‌دهد. به‌طورکلی، P0xxx کد استانداردی است که ممکن است دریافت کنید. به اکثر خودروها و برندها اشاره دارد. اگر کد با P1xxx شروع می‌شود، یک کد خاص برند است و باید به کتاب کد خاص آن‌ها مراجعه کنید.

توجه: اگر متوجه هر یک از این مشکلات در خودروی خود شدید، اکیداً توصیه می‌شود که خودرو خود را به مکانیک مورد اعتماد نشان دهید. مشکلات انتقال همیشه باگذشت زمان بدتر می‌شوند و هزینه تعمیر نیز به‌سرعت بالا می‌رود.

هماهنگ‌سازی اجزای مختلف یک گیربکس اتوماتیک مهم است. بدون آن، مطمئناً یک سواری سخت را تجربه خواهید کرد. گیربکس اتوماتیک در خودروهای جدیدتر شامل مجموعه دنده‌های سیاره‌ای، سیستم هیدرولیک برای کنترل و فعال کردن کلاچ، مبدل گشتاور است که به‌عنوان یک کلاچ عمل می‌کند و به خودرو اجازه می‌دهد با موتور داخل و در دنده، گاورنر و دریچه گاز متوقف شود. مانیتور کابلی که زمان تعویض دنده (در مدل‌های قدیمی‌تر) را تشخیص می‌دهد و رایانه داخلی که پارامترهای مختلف را برای کمک به تعویض دقیق حس می‌کند و به شما آزادی انتخاب بین تنظیمات برای قدرت بالا یا مسافت پیموده شده بهتر را می‌دهد.

وقتی می‌توانید تعویض دنده را احساس کنید، اما درعین‌حال صدای کلیک را از گیربکس نیز می‌شنوید، مشکلی وجود دارد. همچنین، یک‌چیز واقعاً بد در احساس لرزیدن با هر تعویض دنده وجود دارد. همچنین باید مراقب نشت مایع گیربکس (روغن) و همچنین رنگ و بوی آن باشید، اگر می‌خواهید مشکلات انتقال را قبل از آسیب قابل‌توجه تشخیص دهید.

ازآنجایی‌که هنگام استفاده از خودروی گیربکس اتوماتیک هیچ نقشی در تعویض دنده ندارید، احتمال خرابی دنده‌ها به دلیل خطای انسانی تقریباً وجود ندارد. عنصر اصلی که به گیربکس اتوماتیک اجازه می‌دهد مانند یک‌چیز جدید کار کند، روغن گیربکس است. می‌دانید که تعویض به‌موقع روغن‌موتور چقدر مهم است و اگر این کار را نکنید صدمات جدی می‌تواند رخ دهد. همین امر در مورد تعویض روغن گیربکس نیز صدق می‌کند، اما این موضوعی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود و منجر به آسیب ناگهانی و جدی گیربکس می‌شود. در تعمیرگاه خودروهای آلمانی کلیه امور مرتبط با تعویض روغن گیربکس، سرویس قسمت‌های مختلف گیربکس و تعمیر گیربکس لکسوس در صورت نیاز توسط افراد متخصص انجام می‌شوند.

 

مراحل تعمیر گیربکس لکسوس

آماده‌سازی خودرو

یک مکان صاف و خشک برای کار پیدا می‌شود و سپس کابل منفی باتری را از پایه پایانه باتری جدا می‌شود..

دستگیره یا دستگیره تعویض دنده برداشته می‌شود.

دسته یا دستگیره شیفتر دنده را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخانده می‌شود تا جدا شود.

صفحه یا کنسول Trim Plate برداشته می‌شود

برخی از خودروها مجهز به صفحه‌تریم شیفتر یا کنسول هستند. اگر ماشین شما یکی از آن‌ها را دارد، قبل از ادامه باید این قسمت از خودرو برداشته شود.

خودرو لکسوس بالا می‌رود

با استفاده از جک زمینی، وسیله نقلیه با جک بالا می‌رود

کابل‌ها و سیم‌کشی‌ها برداشته می‌شوند

باید کابل سرعت‌سنج و همچنین هر دسته سیم برق یا سیم دیگری را که ممکن است به گیربکس خودرو متصل شده است برداشته شوند. هنگام برداشتن این اقلام، همیشه با چسب نواری و خودکار به آن‌ها برچسب زده می‌شود تا وقتی گیربکس دوباره نصب می‌شود، قطعات به‌درستی در سر جای خود قرار داده شوند.

گیربکس برداشته می‌شود

میل محرک (محرک چرخ عقب) یا محور (محرک چرخ جلو) برداشته می‌شود. اگر وسیله نقلیه شما دارای چهارچرخ متحرک است، باید جعبه انتقال را با شل کردن پیچ‌هایی که آن را به گیربکس متصل می‌کنند، برداشته شوند

 

هزینه تعمیر گیربکس لکسوس

هزینه تعمیر گیربکس لکسوس با توجه به پیچیدگی‌های موجود در گیربکس لکسوس و خاص بودن این نوع گیربکس با سایر گیربکس‌های اتومات متفاوت است به همین دلیل هزینه‌ی تعمیرات این گیربکس‌ها در مقایسه کلی با سایر گیربکس‌ها متفاوت است، اگر می‌خواهید هزینه‌ی تعمیر گیربکس لکسوس شما کاهش پیدا کند باید نسبت به سرویس به‌موقع گیربکس حساس باشید و گیربکس را در فواصل زمانی تعیین‌شده توسط خود برند سرویس و بررسی کنید، سرویس گیربکس لکسوس نیز باید در تعمیرگاه‌های تخصصی مربوط به این برند انجام شود.

در تعمیرگاه خودروهای آلمانی شما کارشناسان حرفه‌ای و دوستانه تعمیر گیربکس را پیدا خواهید کرد که آماده ارائه طیف وسیعی از خدمات برای نگه‌داشتن شما در جاده هستند. ما تمام تجهیزات لازم راداریم تا فرآیند نگهداری، تعمیر و تعویض گیربکس را تا حد امکان کارآمد و مقرون‌به‌صرفه کنیم.

 

سرویس گیربکس لکسوس در تعمیرگاه خودروهای آلمانی

سرویس گیربکس لکسوس شما بسیار مهم است. باوجود اجزای بسیار کوچک در گیربکس، ضروری است که مایع گیربکس تمیز و در دمای کارکرد صحیح باقی بماند. هرگونه آلودگی ممکن است منجر به انسداد جریان خنک‌تر شود. هنگامی‌که هر وقفه‌ای در جریان خنک‌کننده ایجاد می‌شود – گرمای اضافی در گیربکس لکسوس تولید می‌شود و بنابراین چرخه شروع می‌شود – جریان کمتر، گرمای بیشتر، روغن‌کاری کمتر و به‌آرامی اما مطمئناً عمر گیربکس لکسوس شما به پایان می‌رسد. سرویس‌دهی هر 12 ماه 30000 کیلومتر توصیه می‌شود، که در ابتدا اتفاق می‌افتد.

متخصصین خبره ما در امر تعمیر گیربکس لکسوس و سرویس آن می‌توانند به‌راحتی سخت‌ترین مشکلات در گیربکس لکسوس شمارا شناسایی و رفع کنند، ما اطمینان می‌دهیم که در حین سرویس گیربکس تمامی بخش‌های آن را بررسی کنیم تا هر مشکلی در گیربکس در مراحل ابتدایی شناسایی و رفع شود و در هزینه تعمیرات برای شما صرفه‌جویی شود.

تمامی خدمات با ضمانت یک‌ساله ارائه می‌شوند ما به شما اطمینان می‌دهیم که خدمات با و قطعات به‌کاررفته در خودرو در صورت نیاز همگی اصل هستند.

امتیاز 5 از 5

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *