تعمیرات برق خودرو

تعمیر برق خودرو

تعمیرات برق خودرو شامل تعمیرات مربوط به سیستم برقی خودرو است که شامل باتری، ژنراتور، سیستم روشنایی، سیستم صوتی، سیستم تهویه و سیستم های کنترلی دیگر مانند سیستم ترمز، انژکتور و… می‌شود. برای تعمیرات برق خودرو، بهتر است به یک تعمیرکار خودرو مجرب و متخصص مراجعه کنید، اما در ادامه برخی از تعمیرات برق خودرو ذکر شده است:

– تعمیر باتری: باتری خودرو از طریق دو سری قطبی به سیستم برق خودرو متصل می‌شود. اگر باتری خودرو شما دچار مشکل شده است، می‌توانید آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

– تعمیر ژنراتور: ژنراتور مسئول تولید برق برای خودرو است. اگر ژنراتور شما دچار مشکل شده است، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض آن باشد.

– تعمیر سیستم روشنایی: سیستم روشنایی شامل چراغ‌های جلو، عقب و داخلی خودرو است که برای روشن کردن خودرو در شب و همچنین برای نشان دادن نشانه‌های مختلف مانند نشانه‌های رانندگی، نشانه‌های ترمز و… استفاده می‌شود. برای تعمیرات سیستم روشنایی، باید عیب‌یابی دقیقی انجام شود و قطعات معیوب تعویض شوند.

– تعمیر سیستم صوتی: سیستم صوتی شامل رادیو، پخش CD و دستگاه‌های دیگر است. اگر سیستم صوتی شما دچار مشکل شده است، باید عیب‌یابی و تعمیر آن انجام شود.

– تعمیر سیستم تهویه: سیستم تهویه شامل سیستم گرمایش، سیستم خنک کننده و سیستم تهویه داخلی خودرو است. اگر سیستم تهویه شما دچار مشکل شده است، ممکن است نیاز به تعمیر آن باشد.

لازم به ذکر است که این تعمیرات برای مدل‌های مختلف خودروها و برای مشکلات مختلف ممکن است متفاوت باشد. همچنین، برای به دست آوردن هزینه دقیق تعمیرات برق خودرو، بهتر است با تعمیرکار خودرو مشورت کنید.

یکی از مهم‌ترین تعمیرات مربوط به خودرو، تعمیرات برق خودرو است.سیستم برق در خودروهای امروزی اهمیت بسیار بالایی دارد، در حال حاضر بخش اعظمی از قسمت‌های خودرو به کمک برق‌کار می‌کنند، اگر سیستم برق خودرو دچار مشکل شود، علاوه بر چراغ‌های خودرو سیستم گیربکس و سانروف خودرو نیز دچار مشکل می‌شوند.

سیستم برقی و الکترونیکی خودرو یکی از بخش‌های اصلی و حیاتی در هر خودرو است که سبب انتقال نیرو از بخش‌های مختلف خودرو به یکدیگر و حرکت خودرو می‌شود.، برق خودرو توسط باتری خودرو تامین می‌شود.

 

تعمیر سیستم برق خودرو

سیستم برق خودرو دارای چند جزء کلیدی است که باید بدانید. هر سیم و مداری برای کمک به عملکرد صحیح خودرو پیش می‌رود، اما اکثر واحدهای الکتریکی خودرو با یکی از قسمت‌های زیر مرتبط هستند:

باتری

باتری یکی از اجزای اصلی سیستم برق هر خودرویی است. جریان لازم را تولید می‌کند که به‌وسیله نقلیه اجازه راه‌اندازی می‌دهد. این قطعه مرکزی سیستم الکتریکی می‌تواند عملکرد کل خودرو را درزمانی که نیاز به تعمیر، شارژ مجدد یا تعویض دارد، تحت تأثیر قرار دهد. تست فیوزها

اگر برق به موتور نمی‌رسد، مرحله بعدی بررسی فیوزها است. سیستم‌های الکتریکی به بخش‌هایی تقسیم می‌شوند و هر بخش دارای یک فیوز است که از آن در برابر اضافه‌بار محافظت می‌کند.فیوز شامل یک سیم سربی است که روی یک تکیه‌گاه قرارگرفته و در مدار ورودی سکتور ادغام‌شده است. سرب فلزی است که با عبور جریان به‌راحتی گرم می‌شود و در صورت اضافه‌بار به‌سرعت ذوب می‌شود و جریان در بخش را تاوَن قطع می‌کند. سوختن فیوز اغلب نتیجه یک مشکل الکتریکی است و به‌ندرت علت آن است. قبل از تعویض فیوز مطمئن شوید که علت منفجرشدن فیوز در وهله اول را پیداکرده‌اید وگرنه به‌سادگی دوباره منفجر می‌شود.

استارت

استارت قطعه‌ای است که انرژی را از باتری دریافت می‌کند و چرخاندن کلید در استارت باعث چرخش این قطعه می‌شود. این میل‌لنگ را می‌چرخاند، که جریان هوا را امکان‌پذیر می‌کند تا احتراق انجام شود و خودرو به‌درستی راه‌اندازی شود. یک مشکل برق در این واحد می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند.

آلترناتور

دینام چند عملکرد مهم دارد. نه‌تنها به شارژ باتری شما کمک می‌کند، بلکه پس از روشن شدن موتور، نیرو را از تمام سیستم‌های الکتریکی خودرو منتقل می‌کند. ازآنجایی‌که با بسیاری از دستگاه‌ها کار می‌کند، عملکرد این بخش بسیار مهم است.

مشکل برق در وسیله نقلیه شما همیشه به‌اندازه باتری خاموش یا کمبود چراغ در داخل آن آشکار نیست. کم‌نور شدن چراغ‌های جلو، تأخیر در راه‌اندازی، و عملکرد پایین‌تر از سیستم‌های الکتریکی، همگی نشانه‌های مستقیمی هستند که نشان می‌دهد ممکن است نیاز به تعمیر برق داشته باشید.

گاهی اوقات مشکل به‌سادگی سیم فرسوده یا مدار فرسودگی می‌تواند دلیل مشکل در سیستم برقی خودرو شما باشد. اما زمانی که هر چیزی از چراغ‌ها گرفته تا سیستم سرگرمی ازنظر نحوه عملکرد ضعیف می‌شود، نشانه مستقیم این است که ماشین شما ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد.

دینام

یکی از مواردی که در وسایل نقلیه جدیدتر باید مراقب آن بود این است که ممکن است یک سیستم نظارت بر باتری داشته باشند. این سیستمی است که خروجی باتری را نظارت می‌کند و عملکرد دینام را متناسب با آن تنظیم می‌کند. این دستگاه‌ها باعث افزایش مصرف سوخت خودرو و همچنین افزایش عمر دینام شما می‌شود.

ساده‌ترین راه برای تشخیص اینکه آیا وسیله نقلیه شما دارای این سیستم است یا خیر، بررسی کابل منفی باتری است. هنگام تعویض دینام، باتری باید قطع شود – که ممکن است رادیو شمارا بازنشانی کند، بنابراین مطمئن شوید که رمز رادیویی خود را برای فعال کردن مجدد رادیو پس از اتمام تعمیر در دسترس دارید.

 

تعمیرات برق خودرو

تعمیرات برق خودرو در حال حاضر با توجه به حرکت خودروهای به سمت الکترونیکی شدن نسبت به گذشته بیشتر موردنیاز هستند. گسترش سریع فناوری‌های داخل خودرو جنبه مثبتی دارد. درواقع، ازآنجایی‌که هر عنصر وسیله نقلیه به هم متصل است، امکان تشخیص کلی خودرو وجود دارد. تمام مکانیک‌های شبکه خودرو دارای ابزارهای تشخیصی با کارایی بالا برای یافتن سریع عیوب خودرو هستند. کاهش سرعت، مشکل در راه‌اندازی، روشن شدن چراغ‌های روی داشبورد، ممکن است یک مشکل الکتریکی یا الکترونیکی باشد. برای گرفتن وقت هم‌اکنون با متخصصین ما تماس بگیرید.

تعمیر سیستم برقی خودرو

چراغ‌های ترمز شکسته

خرابی‌هایی که در سطح چراغ‌های ترمز رخ می‌دهد اغلب ابتدایی هستند. آن‌ها می‌توانند ناشی از فشار در مدار ترمز باشند که در عملکرد سوئیچ اختلال ایجاد می‌کند. درنتیجه جریان به چراغ‌های ترمز نمی‌رسد. همچنین اتفاق می‌افتد که لامپ به‌سادگی سوخته است. همچنین به یاد داشته باشید که مخاطبینی که ممکن است معیوب باشند را بررسی کنید. اگر چنین است، فقط آن‌ها را تمیز کرده و تعمیر کنید. اگر مشکل از لامپ است، آن را با یک قطعه خودکار مستعمل تعویض کنید.

مشکلات پرتوهای بلند

نورهای بالا که روشن نمی‌شوند نشان‌دهنده خرابی سوئیچ است. بررسی کنید که سوئیچ در حین کار شکسته نشده باشد. اگر چنین است، به‌زودی آن را تعویض کنید، زیرا سوئیچ معیوب باعث جدا شدن پرتوهای بالا می‌شود.

خرابی‌های ناشی از باتری

اگر خرابی باتری رخ داد، توجه داشته باشید که اغلب به دلیل شارژ ناکافی است. ناگهان دینام و استارت به‌طورمعمول کار نمی‌کنند. این نوع خرابی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که رادیو، بخاری یا فن را برای مدت طولانی روشن بگذارید.

خرابی در مدار خنک‌کننده

دمای زمستان اغلب عملکرد مناسب مدار خنک‌کننده را مختل می‌کند. با تزریق مخلوطی از آب و ضد یخ، خرابی‌های احتمالی را پیش‌بینی کنید. این مخلوط از موتور محافظت می‌کند و از هرگونه خطر خوردگی جلوگیری می‌کند.

خطاهای الکتریکی مربوط به دینام

تسمه دینام فرسوده در صورت عدم تعویض در اسرع وقت می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به بار آورد. به خاطر داشته باشید که به‌محض شنیدن صداهای غیرعادی از کاپوت، وضعیت تسمه را بررسی کنید. اگر شک دارید، یک مدل کارکرده برای تعویض آن تهیه کنید.

یک خودروی امروزی مملو از قطعات الکترونیکی و الکتریکی است که هرازگاهی ممکن است به‌درستی کار نکنند. شاید شیشه‌های برقی ازکارافتاده باشند، شاید این موتور برف‌پاک‌کن است که شکسته است، صدای ماشین کار نمی‌کند، وقتی ماشین خود را قفل می‌کنید، حرکات آینه بال برقی دیگر وارد نمی‌شود، یک لامپ در چراغ‌های جلو کمرنگ شده است، چراغ‌های مه شکن روشن نمی‌شود، دوشاخه یدک‌کش معیوب می‌شود یا سانروف برقی.

بهترین راه برای به حداقل رساندن هزینه‌های تعمیر این است که به برنامه تعمیر و نگهداری توصیه‌شده توسط سازنده پایبند باشید و با مکانیکی کارکنید که می‌تواند به شما کمک کند از مشکلات در حال ظهور آگاه باشید. با پایبندی به تعمیر و نگهداری خودروی برنامه‌ریزی‌شده، می‌توانید این احتمال را کاهش دهید که با تعمیر گران‌قیمت برق در جاده غافلگیر شوید. تعمیرگاه خودروهای آلمانی با دارا بدون تکنسین‌های متخصص در حوزه تعمیرات برق خودرو در عظیمیه کرج آماده عیب‌یابی و رفع هر نوع مشکل در سیستم برقی خودروی شما است.

 

تعمیرات برق خودرو

تعمیرات برق خودرو در سال‌های اخیر با توجه به حرکت خودروها به سمت برقی شدن و استفاده از سیستم برقی در خودروها افزایش پیداکرده است. در حال حاضر هماهنگی بخش‌های مختلف خودروها از گیربکس با موتور با چرخ‌ها و سیستم کولر و سانروف خودروها همگی به‌صورت برقی است، همین عامل سبب شده است تا تعمیرات برق خودرو و سرویس سیستم برقی خودرو اهمیت دوچندان پیدا کند. تعمیرات برق خودرو با توجه به ساختار خودروها طیف وسیعی را شامل می‌شود و به تخصص بالایی نیاز دارد، به همین دلیل با توجه به حساس بودن سیستم برقی خودروها توصیه می‌شود به‌صورت شخصی برای تعمیر سیستم برقی خودرو اقدام نکنید.

تعمیر سیستم برقی خودرو

سیستم برقی خودرو شامل مجموعه‌ای از تجهیزاتی است که در کنار هم سبب حرکت خودرو و راه‌اندازی خودرو می‌شود، این قسمت‌ها عبارت‌اند از: مولد برق خودرو، کویل، شبکه سیسم کشی، منبع تغذیه برق خودرو مثل باتری، سیستم شمع خودرو، پمپ‌بنزین و چراغ‌های خودرو. تعمیر هرکدام از  این قسمت‌ها به تخصص جداگانه‌ای نیاز دارد و برای هر قسمت باید به سراغ متخصص حوزه مربوطه بروید.

 

متخصص تعمیرات برق خودرو

متخصص تعمیرات برق خودرو یک فرد متخصص در زمینه تعمیرات برق خودرو است که توانایی تشخیص و رفع مشکلات مربوط به سیستم برق خودرو را دارد. این شخص باید دارای دانش فنی و تخصصی در زمینه سیستم برق خودرو باشد و بتواند به طور دقیق عیب‌یابی و تعمیرات لازم را انجام دهد.

متخصص تعمیرات برق خودرو باید دارای تجربه کافی در تعمیر سیستم برق خودرو باشد و با تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات تعمیراتی آشنا باشد. همچنین، باید به‌روز با آخرین تغییرات و نوآوری‌های مربوط به سیستم برق خودرو باشد.

در انتخاب متخصص تعمیرات برق خودرو، بهتر است به تعمیرکارانی که دارای مدارک و گواهینامه‌های مرتبط هستند و تجربه کافی در این زمینه دارند، اعتماد کنید. همچنین، می‌توانید از تجربه و نظرات دیگران در مورد تعمیرکاران مختلف استفاده کنید تا بهترین تعمیرکار برای تعمیر سیستم برق خودرو خود را انتخاب کنید.

در سال‌های قبل هنگامی‌که خودرو خراب می‌شود این امکان وجود داشت که با مراجعه به تعمیرگاه مشکل برق خودرو و سایر بخش‌های خودرو را به‌راحتی تعمیر کرد، امروزه اما تعمیر خودرو بسیار متفاوت است، چندین رشته و تخصص برای انجام کامل تعمیرات خودرو نیاز است به همین دلیل یک فرد نمی‌تواند کلیه خدمات مربوط به تعمیر خودرو را به‌تنهایی انجام دهد، حتی افرادی که در یک حیطه تخصص کافی ندارند نمی‌توانند در ارتباط با میزان خرابی و زمان موردنیاز برای تعمیر هم برآورد قیمت داشته باشند.

با پیشرفت فنّاوری سیستم برق خودرو نیز تغییرات زیادی کرده است، به همین دلیل است که تخصص در حوزه تعمیر سیستم برقی خودرو روزبه‌روز پیشرفته و پیچیده‌تر می‌شود و شاخه‌های فرعی بیشتری برای تعمیر و عیب‌یابی سیستم برق خودرو ایجاد می‌شوند. به‌عنوان‌مثال تعمیر ECU فرآیندی کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است   که هر برق‌کار قادر به انجام دادن آن نیست، سیم‌کشی خودرو به‌تنهایی نیز یک فرایند تخصصی به شمار می‌آید که تنها تعداد کمی از تکنسین‌ها تخصص کافی در این حیطه رادارند. پس برای تعمیر هر نوع مشکل و خرابی در سیستم برقی خودرو خود باید به متخصص در هر حوزه مراجعه کنید و توجه داشته باشید که حتماً خرابی توسط تکنسین متخصص بررسی، شناسایی و درنهایت تعمیر شود تا خودرو شما با مشکل جدیدی روبه‌رو نشود.

به‌طورکلی از سیستم برقی خودرو شما با مشکل مواجه شود، این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی‌های مختلفی در محور سیستم برق خودرو باشد برای همین باید خودرو را با توجه به نوع خرابی برای تعمیر به یکی از متخصصان زیر بسپارید:

تعمیر و عیب‌یابی سیستم برق خودرو

شارژ دینام و عیب‌یابی دینام

تعمیر باتری خودرو

عیب‌یابی و تعمیر ECU.

تعمیر و عیب‌یابی دیاگ خودرو

تعمیر برف‌پاک‌کن خودرو

تعمیر سانروف خودرو

تعمیر استارت و دینام برق

تعمیر قفل مرکزی و شیشه‌بالابر خودرو

بررسی سیستم سوخت خودرو پمپ‌بنزین خودرو

بررسی و عیب‌یابی و تعمیر مدارهای رادیو، روشنایی، فندک، کولر و گرم‌کن خودرو

اگر نمی‌دانید که مشکل سیستم برق خودرو شما دقیقاً مربوط به کدام قسمت خودرو است، بهتر است خودرو را برای بررسی و عیب‌یابی به مرکز تخصصی در این حوزه منتقل کنید، تعمیرگاه خودروهای آلمانی با کادری مجرب و تخصصی در حیطه‌های مختلف سرویس و تعمیر سیستم برقی خودرو بدون بروز مشکل، سلامت و کیفیت را به خودرو شما بازمی‌گرداند.

 

بهترین تعمیرگاه برق خودرو

تعمیرگاه برق خودرو یک مرکز تخصصی است که در آن تعمیرات مربوط به سیستم برق خودرو انجام می‌شود. این تعمیرگاه‌ها معمولاً توسط فنی‌های متخصص و با تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر سیستم برق خودرو مجهز می‌شوند.

در تعمیرگاه برق خودرو، تعمیرات مربوط به باتری، ژنراتور، سیستم روشنایی، سیستم صوتی، سیستم تهویه و سیستم های کنترلی دیگر مانند سیستم ترمز و انژکتور و… انجام می‌شود. همچنین، در تعمیرگاه برق خودرو می‌توان به سرویس‌هایی مانند تعویض روغن و فیلترها، تعمیرات مربوط به موتور و دیگر قطعات خودرو نیز دسترسی داشت.

در انتخاب تعمیرگاه برق خودرو، بهتر است به تعمیرگاه‌هایی که دارای متخصصین مجرب و با تجربه در زمینه تعمیرات برق خودرو هستند، اعتماد کنید. همچنین، از تعمیرگاه‌هایی که دارای تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات برق خودرو هستند، استفاده کنید. در نهایت، برای به دست آوردن هزینه دقیق تعمیرات، بهتر است قبل از انجام تعمیرات، با تعمیرکاران تعمیرگاه مشورت کنید.

مشکلات الکتریکی ممکن است اغلب برای وسیله نقلیه شما اتفاق بیفتد. چراغ جلو معیوب، چشمک‌زن که روشن نمی‌شود یا برف‌پاک‌کن شیشه جلو که کار نمی‌کند، همه این مشکلات می‌توانند یک نقطه شروع داشته باشند. سوئیچ ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد. مورد دوم جعبه‌ای است که شامل تمام کنترل‌های وسیله نقلیه شما می‌شود. تعمیرات برق خودرو طیف وسیعی از خدمات را شامل می‌شوند و تعمیر آن‌ها به تخصص نیاز دارد، به همین دلیل است که توصیه می‌شود هرگز خودتان برای تعمیر و حتی بررسی سیستم برقی خودرو اقدام نکنید، چراکه ممکن است به دلیل عدم آگاهی کافی سبب بروز مشکل در سیستم برق خودرو شوید.

چراغ‌هایی که دائماً روشن و خاموش می‌شوند، خودرویی که از استارت نمی‌خورد ، قفل مرکزی غیر عملکردی نشان‌دهنده مشکلات الکتریکی است. مشکلات سیستم برقی خودرو می‌توانند آزاردهنده باشد، به‌خصوص اگر ندانید چگونه مشکل را برطرف کنید.

 

تعمیرات برق خودرو در کرج

در 90 درصد موارد، مشکل برق ناشی از معیوب بودن لامپ است، چه برای چراغ جلو یا چراغ‌راهنما. برای رفع این مشکل، پوشش و لامپ را با استفاده از پیچ‌گوشتی بردارید. سپس وضعیت فیلمانت را بررسی کنید. اگر بریده شد، لامپ را تعویض کنید. لطفاً توجه داشته باشید که یک لامپ معیوب باید با یک لامپ مشابه جایگزین شود. برای این کار به ولتاژ ذکرشده در پایه مراجعه کنید.

بازرسی برای یافتن منبع خطای الکتریکی ضروری است. دکمه‌فشاری را که روی داشبورد چسبانده شده است، بررسی کنید. این خطا همچنین می‌تواند از استیک چندمنظوره قرارگرفته بر روی فرمان باشد. اگر چراغ‌های ترمز معیوب هستند، به یاد داشته باشید که دکمه استارت را بررسی کنید. اگر برف‌پاک‌کن خودروی شما به‌طور متناوب کار می‌کند یا اصلاً کار نمی‌کند، می‌تواند یک رله با سوئیچ باشد. برای بوق هم همین‌طور اگر تست سوئیچ قطعی نباشد، مشکل الکتریکی جای دیگری است. همچنان می‌توانید آن را با یک قطعه خودکار باکیفیت جایگزین کنید.

همچنین اتفاق می‌افتد که یک فیوز منفجر می‌شود و باعث خرابی الکتریکی می‌شود. این دستگاه کوچک از هرگونه خطر گرم شدن بیش‌ازحد در صورت اتصال کوتاه جلوگیری می‌کند. بنابراین، اگر قطعات و کنتاکت های خودرو کارکرد دارند، مشکل از فیوزها است. برای رفع این مشکل، جعبه‌فیوز را که اغلب بالای پای چپ راننده قرار دارد، پیدا کنید. در برخی از مدل‌های خودرو، زیر کاپوت اطراف باتری قرار دارد.

برای اینکه فیوز متصل به سیستم را که روشن نمی‌شود، تشخیص دهید. باید اشتعال را خاموش‌کنید سپس فیوز معیوب را با کشیدن آن به سمت بالا خارج کنید. اگر فیلمانت بالای فیوز قطع شود، فیوز مرده است. به یاد داشته باشید که آن را با یک فیوز یکسان تعویض کنید. پس از انجام این کار، قطعه را تست کنید. اگر کار کند، عیب برق تعمیر می‌شود. اما اگر کار نکرد، وضعیت فیوز جدید را بررسی کنید. ممکن است اتصال کوتاه داشته باشید. این کار باید توسط فرد متخصص در مکانیک انجام شود.

.مشکلات احتراق

هنگامی‌که شمع‌ها دیگر جرقه نمی‌دهند، خودرو از روشن شدن امتناع می‌کند. همچنین وضعیت کویل احتراق را بررسی کنید. او ممکن است دیگر نتواند نقش خود را به‌درستی ایفا کند. اگر شک دارید، با یک مکانیک تماس بگیرید. تعمیرات سیستم برقی خودروهای مختلف در تعمیرگاه خودروهای آلمانی توسط تکنسین‌های آگاه به سیستم برقی خوبی و باتجربه بررسی و جایگزین می‌شود.

 

مراحل تعمیر سیستم برق خودرو

مراحل تعمیر سیستم برق خودرو عبارتند از:

۱. تعیین مشکل: در ابتدا، تعمیرکار باید مشکل را تعیین کند. بررسی سیستم برق خودرو، از جمله بررسی باتری، ژنراتور، سیستم روشنایی، سیستم صوتی و سایر قطعات مرتبط، برای تشخیص مشکل انجام می‌شود.

۲. تعمیر قطعه معیوب: پس از تعیین مشکل، تعمیرکار باید قطعه معیوب را شناسایی کند و سپس تعمیر آن را انجام دهد. این ممکن است شامل تعمیر مجدد یک قطعه مشکل‌دار یا تعویض آن با یک قطعه جدید باشد.

۳. تست قطعات: پس از تعمیر یا تعویض قطعه معیوب، قطعات جایگزین باید تست شوند تا اطمینان حاصل شود که مشکل برطرف شده است.

۴. بررسی سیستم برق خودرو: پس از تعمیر یا تعویض قطعه معیوب، سیستم برق خودرو باید دوباره بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که مشکل برطرف شده است و هیچ مشکل دیگری وجود ندارد.

۵. تست رانندگی: با توجه به نوع مشکل و نوع تعمیرات، پس از تعمیر سیستم برق خودرو، تست رانندگی انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که خودرو به درستی کار می‌کند و مشکل برطرف شده است.

در کل، تعمیر سیستم برق خودرو می‌تواند به عنوان یک فرآیند پیچیده و زمان‌بر در نظر گرفته شود. بنابراین، بهتر است با توجه به نوع مشکل و نوع تعمیرات، به تعمیرکاران متخصص و مجرب اعتماد کنید تا از تعمیرات درست و به موقع برخوردار شوید.

 

مراقبت از سیستم برق خودرو

مراقبت منظم از سیستم برق خودرو می‌تواند باعث افزایش عمر مفید سیستم برق و کاهش احتمال خرابی و مشکلات باشد. برای مراقبت از سیستم برق خودرو می‌توانید این راهکارها را انجام دهید:

۱. بررسی باتری: باتری یکی از قطعات مهم سیستم برق خودرو است. برای مراقبت از باتری، باید بهترین باتری را انتخاب کنید و باتری را با توجه به راهنمایی سازنده، نگهداری کنید. همچنین، باید باتری را به طور دوره‌ای بررسی کنید و در صورت لزوم، آن را تعویض کنید.

۲. بررسی ژنراتور: ژنراتور مسئول تأمین برق برای باتری و سایر قطعات برقی خودرو است. برای مراقبت از ژنراتور، باید آن را بررسی کرده و در صورت لزوم تعویض کنید.

۳. بررسی سیم‌ها و کانکتورها: سیم‌ها و کانکتورها باید به دوره‌ای بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ خرابی و یا خوردگی وجود ندارد.

۴. تعویض فیوزها: فیوزها باید در صورت لزوم تعویض شوند تا از خرابی قطعات برقی جلوگیری شود.

۵. تعویض لامپ‌های رانندگی و روشنایی: لامپ‌های رانندگی و روشنایی باید به دوره‌ای تعویض شوند تا کارایی خود را حفظ کنند و از خرابی ناگهانی جلوگیری شود.

۶. بررسی سیستم صوتی و تهویه: برای مراقبت از سیستم صوتی و تهویه، باید آنها را به دوره‌ای بررسی کرده و در صورت لزوم تعمیر کنید.

با انجام مراقبت منظم و نگهداری از سیستم برق خودرو، می‌توانید از خرابی ناگهانی جلوگیری کنید و عمر مفید سیستم برق خودرو را افزایش دهید.

نگه‌داشتن سیستم برق خودرو در شکل خوب نیاز به نوع نگهداری مناسب دارد. باتری‌ها باید هر پنج سال یک‌بار تعویض شوند، فقط برای ایمن بودن. همچنین ایده خوبی است که یک بازرسی بصری ساده از این قطعه، اتصالات آن و سایر سیم‌ها و اجزای الکتریکی قابل‌مشاهده انجام دهید. بررسی ساده می‌تواند تفاوت را برای سیستم الکتریکی شما ایجاد کند.

مشتریان همیشه توضیح دقیق و مفصلی از مشکل در دست ارائه نمی‌دهند. اگر راننده متوجه مشکلی در سیستم روشنایی وسیله نقلیه خود شود، معمولاً نشان می‌دهد که “لامپ کار نمی‌کند”. این نوع توصیف واقعاً چیز زیادی در مورد ماهیت مشکل نمی‌گوید. بنابراین ضروری است که کل سیستم روشنایی را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام دستگاه روشنایی قبل از هر چیز دیگری کار نمی‌کند.

حتی ممکن است بیش از یک لامپ مقصر است، که لامپ‌ها را از دلایل احتمالی حذف می‌کند و به‌عنوان‌مثال شمارا به وجود مشکل در سیستم توزیع زمین مشکوک می‌کند. کل سمت راست سیستم روشنایی نیز ممکن است پایین باشد، و به شما اطلاع می‌دهد که چیزی که آن سمت را کنترل می‌کند ممکن است نیاز به بازرسی داشته باشد.

 

مشکلات برق متناوب

همچنین مهم است که بررسی کنید تا ببینید آیا مشکل همیشه وجود دارد یا متناوب. یافتن منبع مشکل الکتریکی بدون نیاز به انجام آزمایش‌ها روی مدار درحالی‌که همه‌چیز در شرایط کار خوب است به‌اندازه کافی سخت است. متأسفانه، در مورد یک مشکل متناوب، کار زیادی برای انجام دادن وجود ندارد. تقریباً غیرممکن است که یک جزء معیوب رازمانی که مشکل وجود ندارد، پیدا کنید.

در صورت بروز مشکل متناوب، اکیداً پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان از مشتری خود سؤال کنید. ازآنجایی‌که مدار معیوب را نمی‌توان به‌صورت فیزیکی آزمایش کرد، جمع‌آوری اطلاعات تا جایی که می‌توانید برای درک اینکه ابتدا به کدام سیستم و کدام جزء مشکوک شوید بسیار مهم است.

 

هزینه تعمیر سیستم برق خودرو

هزینه تعمیر سیستم برق خودرو با توجه به قطعه‌ی آسیب‌دیده در خودرو و میزان خسارت واردشده به خودرو متفاوت است. هرچه میزان اتصالی و خرابی سیستم برقی خودرو بیشتر باشد هزینه‌ی تعمیرات خودرو بالاتر می‌رود، توصیه می‌شود تا در زمان سرویس دوره‌ای موتور و گیربکس سیستم برقی خودرو نیز چک و بررسی شوند. سیستم برق خودرو پیچیدگی های زیادی دارد، تعمیر و سرویس سیستم برق خودرو نیاز به دانش و ابزار های مدرن و مناسب دارد، تکنسین های ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی در عظیمیه با توجه به انواع مشکل سیستم برق خودرو تعمیر موردنیاز برای رفع مشکل را به کار می‌گیرند و هر نوع مشکل در سیستم برق خودروی شمارا به‌صورت کامل رفع می‌کنند.

هزینه تعمیر سیستم برق خودرو بستگی به نوع مشکل، نوع خودرو و مکانیکی که تعمیرات را انجام می‌دهد، دارد. برای مثال، تعمیر یک قطعه ساده مانند فیوز با هزینه کمتری همراه است اما تعمیر یک قطعه پیچیده مانند ژنراتور با هزینه بیشتری همراه است.

هزینه تعمیر سیستم برق خودرو ممکن است شامل هزینه قطعات جایگزین، هزینه نیروی کار، هزینه تست و دیاگنوز و هزینه سایر خدمات باشد. برای مثال، در برخی موارد، برای تعمیر باتری، اگر باتری قابل تعمیر باشد، ممکن است هزینه تعمیر باتری ارزانتر از هزینه تعویض باتری باشد.

به طور کلی، هزینه تعمیر سیستم برق خودرو می‌تواند از چند دلیل متفاوت تحت تأثیر قرار گیرد. برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد هزینه تعمیرات، بهتر است با کارگاه تعمیرات خودروی مربوطه تماس بگیرید و قبل از شروع تعمیرات، با آنها درباره هزینه‌های مربوطه صحبت کنید.

 

تعمیرات برق خودرو

یکی از موارد مورد در زمان خرید خودرو توجه به سیستم برقی و میزان پاسخ سریع این سیستم در حین حرکت خودرو است. سیستم برق در خودروهای امروزی نقش کلیدی را ایفا می‌کند، گیربکس اتوماتیک، فرمان هیدرولیک، سانروف، آلارم های هشدار همگی با برق کار می‌کنند. درصورتی‌که سیستم برقی خودرو دچار کوچک‌ترین اختلالی شود باید سریعاً این مشکل شناسایی و رفع شود و از گسترش آن جلوگیری شود، تعمیرات برق خودرو در کرج با توجه به اهمیت سیستم برقی در حوزه تعمیرات تخصصی خودرو قرار دارند و باید در مراکز و تعمیرگاه‌های تخصصی توسط افراد متخصص و آگاه انجام شود.

سیستم الکتریکی خودرو هم پیچیده است! سیستم برق خودرو شامل اجزایی مانند باتری، شیر برقی، استارت، تنظیم‌کننده ولتاژ، ژنراتور یا دینام و پنل فیوز است. اگر باتری “قلب مرکزی” یک خودرو است، سایر قطعات نیز به همان اندازه ضروری هستند. یک برق 12 ولتی توسط باتری فرموله شده است تا آن را برای تمام نیازهای الکتریکی تغذیه کند. سپس باتری توسط دینام یا ژنراتور شارژ می‌شود. تسمه برای برقراری ارتباط بین موتور و ژنراتور استفاده می‌شود و برای تولید باتری لازم برای عملکرد خودرو استفاده می‌شود. درنهایت، ولتاژ فرموله شده توسط باتری به استارت از جایی که برای راه‌اندازی وسیله نقلیه قابل‌دسترسی است، می‌رسد.

 

نقش باتری‌ها در سیستم‌های الکتریکی

باتری به‌عنوان روح سیستم الکتریکی خودرو در نظر گرفته می‌شود زیرا تمام نیروی تولیدشده و موردنیاز برای رانندگی یک خودرو را ذخیره می‌کند. دستگاه‌های کمکی مانند ساعت، رادیو و زنگ خودرو نیز فقط با باتری کار می‌کنند، به‌خصوص زمانی که موتور در حالت توقف است. شش سلول در باتری تعبیه‌شده است که توسط عایق‌ها برای صفحات منفی و مثبت جدا می‌شود. آن‌ها حتی در یک ماده الکترولیت، معمولاً مخلوطی از اسیدسولفوریک و آب غوطه‌ور‌می‌شوند. از طرف دیگر دینام در تولید برق مفید است که به عملکرد دستگاه‌های الکتریکی مانند کنترل موتور و سایر وسایل جرقه‌زنی کمک می‌کند.

 

استارت پرش خودرو

استارت یکی دیگر از اجزای حیاتی خودرو را تشکیل می‌دهد و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی است. میل‌لنگ موتور از طریق فلایویل عبور می‌کند تا فرآیند احتراق آغاز شود و درنهایت خودرو روشن شود. فشرده‌سازی در سیلندرها به‌محض شروع فرآیند احتراق ایجاد می‌شود. درحالی‌که باتری برای انتقال این نیرو استفاده می‌شود، شیر برقی برای مدیریت آن استفاده می‌شود و بیشتر توسط سوئیچ احتراق کنترل می‌شود. روشن کردن این کلید درنهایت استارت و سپس ماشین را روشن می‌کند.

 

نقش جعبه‌فیوز در سیستم الکتریکی

جزء نهایی سیستم الکتریکی خودرو، پنل فیوز است که به هر وسیله الکتریکی در خودرو متصل است. این جعبه که در کنار جعبه دستکش قرار دارد، حاوی تعداد زیادی فیوز است. این فیوزها در برابر وقوع اتصال کوتاه، اضافه‌بار و آسیب‌های بزرگ‌تر مانند آتش‌سوزی محافظت می‌کنند.

تعمیرگاه خودروهای آلمانی تنها مرکز تخصصی تعمیرات برق خودرو در کرج است، در این مرکز کلیه خدمات مربوط به سرویس و تعمیر اجزای مختلف سیستم برقی خودرو توسط افراد متخصص انجام می‌شوند، در صورت نیاز برای جایگزینی نیز از قطعات اصل و باکیفیت تولیدی خود برند برای جایگزینی در خودرو استفاده می‌شود. در صورت نیاز برای بررسی سیستم برقی خودرو می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

علت روشن نشدن خودرو چیست؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث عدم روشن شدن خودرو شوند. برخی از دلایل رایج عبارتند از:

۱. باتری ضعیف: باتری ضعیف یکی از علت‌های رایج عدم روشن شدن خودرو است. در بعضی مواقع، باتری ممکن است به دلیل عدم استفاده طولانی مدت یا خرابی، ضعیف شود و نتواند انرژی کافی را برای روشن شدن خودرو فراهم کند.

۲. ژنراتور خراب: ژنراتور مسئول شارژ باتری خودرو است. در صورتی که ژنراتور خراب شود، باتری به درستی شارژ نمی‌شود و نتواند انرژی کافی را برای روشن شدن خودرو فراهم کند.

۳. سیم‌ها و کانکتورها: در صورتی که سیم‌ها و کانکتورهای سیستم برق خودرو خراب یا خورده باشند، اتصالات بین قطعات برقی ممکن است قطع شود و باتری نتواند به درستی شارژ شود یا سیستم برق خودرو کار نکند.

۴. فیوزهای خراب: فیوزهای خراب ممکن است باعث شکست قطعات برقی شود و باعث عدم روشن شدن خودرو شود.

۵. قطعات سایر: قطعات دیگری همچون سوئیچ روشنایی، استارتر، ترمینال‌های باتری و … ممکن است باعث عدم روشن شدن خودرو شوند.

به طور کلی، برای تشخیص دقیق دلیل عدم روشن شدن خودرو، بهتر است به کارگاه تعمیرات خودرو مراجعه کنید. مکانیک شما با تست و بررسی قطعات مختلف، می‌تواند دلیل دقیق را برای عدم روشن شدن خودرو تشخیص دهد و به شما راه حل مناسب را پیشنهاد کند.

 

سیستم الکتریکی ماشین چیست؟

سه مورد از اصلی ترین چیزهایی که ممکن است در سیستم الکتریکی ماشین خود به آن فکر کنید ممکن است باتری، دینام و استارت باشد. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که شامل این سیستم‌های اصلی می‌شود یا تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در اینجا برخی از مواردی که سیستم الکتریکی خودرو شما را تشکیل می‌دهند و در سرویس برق گنجانده شده است آورده شده است:

  • شروع کننده
  • دینام
  • باتری
  • پنجره‌های قدرت
  • فرمان برقی
  • برف پاک کن
  • یخ زدایی

صاحبان خودرو باید هر ماه تعمیر و نگهداری را انجام دهند. برای انجام این کار، آنها باید خودروهای خود را از نظر قطعات معیوب بازرسی کنند.

خودرویی با بیش از 7000 مایل اما کمتر از 15000 مایل:

  • باتری، سیستم گرمایشی و اینورتر را بررسی کنید.
  • ترمزها را بررسی کنید.
  • بررسی کنید که آیا فرمان اصلی و شفت‌ها نشتی دارند یا معیوب هستند.
  • سیستم‌های کیسه هوای خودرو خود را بررسی کنید.
  • پدال‌های گاز خودروها را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها آسیب دیده‌اند یا خیر. اگر پدال‌ها قابل تعمیر نیستند، موارد جدید بخرید.
  • از چشمان خود برای بررسی آسیب دیدگی سیستم تعلیق گاز استفاده کنید.
  • بررسی کنید که درزگیرهای لاستیک چه زمانی منقضی می‌شوند.

 

مشکلات رایج برق خودرو

عیب یابی سیستم الکتریکی خودروی شما می‌تواند دشوار باشد، به خصوص اگر با پیچیدگی‌های سیستم‌های الکتریکی و کامپیوتری امروزی آشنا نباشید. برخی از مسائلی که ممکن است فورا متوجه شوید عبارتند از:

صدای کلیک هنگام روشن کردن کلید خودرو

صدای ساییدن در هنگام حرکت خودرو

عدم حرکت راحت و روان سوئیچ و کلید های خودرو

خوردگی در کابل‌های باتری

چراغ‌های جلو کم نور

بوی ذوب پلاستیک در سراسر ماشین شما

چگونه باتری خودرو را شارژ کنم؟

برای شارژ باتری خودرو، می‌توانید از یک شارژر باتری استفاده کنید. برای شارژ کردن باتری، ابتدا باید اتصالات باتری را باز کنید و سپس شارژر را به باتری وصل کنید. پس از اتصال شارژر، باید آن را روشن کنید و صبر کنید تا باتری به درستی شارژ شود. در نهایت، پس از اتمام شارژ، باید شارژر را از باتری جدا کنید و اتصالات باتری را مجدداً بسته کنید.

 

چگونه می‌توانم چک کنم که باتری خودرو خراب است؟

برای چک کردن باتری خودرو، می‌توانید از یک تستر باتری استفاده کنید. برای تست باتری، ابتدا باید مطمئن شوید که باتری به درستی وصل شده است. سپس باید تستر باتری را به باتری وصل کرده و دستورالعمل‌های تستر را دنبال کنید. در نهایت، تستر به شما نتیجه تست باتری را نشان خواهد داد و می‌توانید براساس آن، تصمیم‌گیری کنید که آیا باتری خودرو نیاز به تعمیر یا تعویض دارد یا خیر.

 

چگونه می‌توانم چک کنم که ژنراتور خودرو خراب است؟

برای چک کردن ژنراتور خودرو، می‌توانید از یک مولتی‌متر استفاده کنید. برای تست ژنراتور، ابتدا باید مولتی‌متر را به دو پایه مثبت و منفی ژنراتور وصل کنید. سپس باید موتور خودرو را روشن کرده و مولتی‌متر را برای تست ژنراتور به حالت DCV برای تست ولتاژ تنظیم کنید. در نهایت، باید دستورالعمل‌های مولتی‌متر را دنبال کرده و نتیجه تست ژنراتور را بررسی کنید. در صورتی که ژنراتور خراب باشد، باید آن را تعمیر یا تعویض کرد.

 

چگونه می‌توانم فیوزهای خودرو را تعویض کنم؟

برای تعویض فیوزهای خودرو، ابتدا باید دفترچه راهنمای خودرو را برای پیدا کردن فیوزهای مناسب مشاهده کنید. سپس باید فیوزهای خراب را با فیوز جدیدی که با همان مشخصات فیوز قبلی مطابقت دارد، جایگزین کنید. برای تعویض فیوز، باید فیوز قبلی را با دست خود خارج کرده و فیوز جدید را در جای آن قرار دهید.

 

چگونه می‌توانم سیم‌های خودرو را بررسی کنم؟

برای بررسی سیم‌های خودرو، باید ابتدا بررسی کنید که آیا هیچ یک از سیم‌ها خورده یا خراب نیستند. سپس باید با استفاده از یک تستر سیم‌ها را تست کنید. برای تست سیم‌ها، باید تستر را به دو سر سیم وصل کرده و دستورالعمل‌های تستر را دنبال کنید. در نهایت، تستر به شما نتیجه تست سیم‌ها را نشان خواهد داد و شما می‌توانید براساس آن، تصمیم‌گیری کنید که آیا سیم‌های خودرو نیاز به تعمیر یا تعویض دارند یا خیر.

 

تعمیر سیستم الکتریکی در تعمیرگاه خودرو‌های آلمانی شامل چه مواردی می‌شود؟

این مهم است که به طور کامل شارژ شده و آماده حرکت در جاده باشید. تکنسین‌های ما از تجهیزات تشخیصی برای دسترسی به داده‌های خودروی شما و مشخص کردن علت هر گونه مشکل الکتریکی استفاده می‌کنند. خدمات سیستم برق ما شامل:

  • بازرسی کامل بصری از وضعیت باتری و کیس
  • بررسی برای اطمینان از اینکه باتری شما همچنان می‌تواند انرژی کافی را ارائه دهد
  • بررسی اتصالات کابل برق
  • بررسی عیب یابی موتور

اگر تکنسین‌های ما چیزی بیابند که نیاز به توجه بیشتری دارد، ما این خدمات پیشنهادی و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم تا به شما کمک کنیم تشخیص دهید که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر. خدمات پیشنهادی اضافی شامل تعویض باتری، تنظیم اتصال کابل برق و عیب یابی مشکلات پیچیده الکتریکی است.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *