تعمیر جلوبندی پورشه

تعمیر جلوبندی پورشه

تعمیر جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی تشکیل‌شده است، ازاین‌رو تعمیر جلوبندی خودرو موارد متفاوتی را شامل می‌شود و باید با توجه به نوع خرابی خودرو برای تعمیر جلوبندی پورشه اقدام کرد. تمام هدف سیستم تعلیق وسیله نقلیه شما این است که سفر شمارا در جاده راحت‌تر کند. این کار را با جذب و به حداقل رساندن اصطکاک بین سطح جاده و لاستیک‌های وسیله نقلیه شما انجام می‌دهد، حرکت داخلی را کاهش می‌دهد و راحتی سرنشینان را تضمین می‌کند، همگی در عین ثبات فرمان و رانندگی ایمن‌تر ایجاد می‌شوند.

سیستم تعلیق یکی از مهم‌ترین اجزای یک ماشین است که به‌درستی کار می‌کند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که گشتاور، موتور و سبک خودرو مهم‌ترین بخش‌های خودرو هستند، اما سیستم تعلیق و جلوبندی برای یک خودروی ایمن و کارآمد ضروری است. اگر راننده نتواند ماشین را در جهت صحیح هدایت کند، نیروی تولیدشده توسط یک موتور اساساً بی‌فایده می‌شود. به همین دلیل است که هزینه تعمیر سیستم تعلیق تقریباً منسوخ‌شده است زیرا رانندگی با اتومبیل بسیار ضروری است.

تعمیرگاه پورشه
تعمیرگاه پورشه

تعمیر جلوبندی پورشه در کرج

سیستم  جلوبندی پورشه در طول سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده‌اند، روزی روزگاری از چوب و فلز ساخته می‌شدند. امروزه وسایل نقلیه دارای سیستم تعلیق پیشرفته‌ای هستند که باعث می‌شود حتی در ناهموارترین جاده‌ها سواری نرمی داشته باشید. باوجود پیشرفت، سیستم‌های تعلیق خودرو از قطعات سایش تشکیل‌شده‌اند که درنهایت باید تعویض شوند. چیزهایی مانند فنرها، کمک‌فنرها، پایه‌ها، اتصالات توپی، انتهای میله‌های داخلی و خارجی، پیوندهای انتهایی میله‌های نوسانی و بازوهای کنترلی به‌مرورزمان فرسوده می‌شوند و باید تعویض شوند.

وظیفه اصلی سیستم جلوبندی پورشه افزایش اصطکاک بین لاستیک‌ها و جاده است که باعث افزایش چسبندگی و کنترل و توانایی فرمان می‌شود. این امر سطح خوبی از کنترل و ثبات را توسط راننده تضمین می‌کند و تضمین می‌کند که درایو روان است و برای سرنشینان آزاردهنده نیست. جاده‌هایی که در دنیای مدرن سوار می‌شویم می‌توانند در مکان‌های مختلف متفاوت باشند. ممکن است چند مایل در یک جاده هموار رانندگی کنید و سپس به یک جاده روستایی پردست‌انداز بروید و سپس به یک جاده شهری با چاله‌های متعدد بازگردید. نحوه تعامل چرخ‌ها با مصالح خیابان بسیار مهم است.

بدون ساختاری که بین انرژی عمودی چرخ و قاب قرار گیرد، تمام انرژی چرخ مستقیماً به قاب منتقل می‌شود که باعث می‌شود چرخ‌ها ارتباط خود را با جاده از دست بدهند. سیستم تعلیق یک خودرو راه‌حلی برای این مشکل ارائه می‌دهد و باعث می‌شود خودرو به‌آرامی و ایمن حرکت کند.

سیستم تعلیق از چند بخش مهم تشکیل‌شده است که ساختار کلی را تشکیل می‌دهند. قاب مکانیزم حمل بار است که موتور و بدنه را پشتیبانی می‌کند. سیستم تعلیق مجموعه‌ای است که ضربه را جذب می‌کند، تماس با جاده را حفظ می‌کند و وزن را تحمل می‌کند. سیستم فرمان چیزی است که به راننده اجازه می‌دهد وسیله نقلیه را در حین رانندگی هدایت کند. لاستیک‌ها و چرخ‌ها قسمت‌هایی از خودرو هستند که حرکت را ممکن می‌کنند.

جزء کوچک‌تر و مهم‌تر سیستم تعلیق خودرو، فنرها هستند. فنرهای امروزی معمولاً یکی از چهار طرح اساسی هستند. اولین طرح فنر مارپیچ است که رایج‌ترین نوع آن است و فشرده و منبسط می‌شود تا حرکت را جذب کند. دومی فنر برگ است که از چندین لایه تشکیل‌شده است. سومین میله‌های پیچشی هستند که از خواص پیچشی برای عمل کردن مانند سیم‌پیچ استفاده می‌کنند. چهارمین فنرهای بادی هستند که از یک محفظه استوانه‌ای برای جذب لرزش چرخ استفاده می‌کنند. توانایی کویل ها برای انجام کارهای موردنظر برای سیستم تعلیق بسیار مهم است و به‌طور بالقوه بخشی ازآنچه باید در تعمیر سیستم تعلیق تعمیر شود، خواهد بود.

قطعات بالقوه‌ای که ممکن است برای تعمیر سیستم تعلیق و به دست آوردن یک عدد دقیق برای هزینه تعمیر سیستم تعلیق نیاز به تعویض داشته باشند عبارت‌اند از: اجزای فرمان، بوش ها، پیوندهای میله چرخان، بازوهای پیتمن، واحدهای رک و پینیون، چکمه ها، شوک ها و کویل. فنر.

 

نشانه‌های خرابی جلوبندی پورشه

قطعات جلوبندی پورشه به دلایل زیادی فرسوده می‌شوند. در اینجا چند مورد از رایج‌ترین آن‌ها آورده شده است:

تراز ضعیف چرخ لاستیک‌هایی که تراز ضعیفی دارند با واردکردن فشار بی‌مورد روی فنرها، بازوهای کنترل و قطعات تراز مشابه، سیستم تعلیق شمارا از جای خود خارج می‌کند. درحالی‌که اجتناب از تراز نامناسب چرخ‌ها به‌طورکلی غیرممکن است (چاله‌ها، حاشیه‌ها، و جاده‌های ناهموار باعث ایجاد ناهماهنگی می‌شوند)، می‌توانید با مراجعه به مکانیک یا مرکز لاستیک محلی خود برای تنظیم مجدد منظم از آن جلوتر بروید.

ضربه‌گیرهای فرسوده: کمک‌فنرها به‌عنوان دمپر عمل می‌کنند. هنگامی‌که آن‌ها فرسوده می‌شوند، ماشین در هنگام پایین آمدن جاده بیشتر می‌پرد و ممکن است لرزش و لرزش بیشتری را تجربه کند. دلیلش این است که کمک‌فنرها دیگر نمی‌توانند لاستیک‌ها را روی پیاده‌رو نگه‌دارند. خوشبختانه، این‌یک راه‌حل ساده است – کمک‌فنرهای خود را تعویض کنید و یا مایعات آن‌ها را دوباره پرکنید.

بندهای فرسوده: سیستم تعلیق خودروی شما دارای پایه یا کمک‌فنر است. اگر دارای پایه باشد، ممکن است هنگام عبور از دست‌اندازها یا موانع مشابه صدای تق‌تق را متوجه شوید. این نشانه مشکل است و لازم است فوراً به مکانیک محلی خود مراجعه کنید.

خودرو به یک سمت متمایل می‌شود: اگر هنگام دور زدن یک‌گوشه، ماشین شما در حال کشیده شدن است یا به یک‌طرف می‌چرخد، وقت آن است که به سیستم تعلیق خود نگاهی بیندازید. این نشان‌دهنده تعدادی از نگرانی‌ها است. توصیه می‌کنیم فوراً به این موضوع رسیدگی کنید.

اگر خودروی شما در حین پارک ازیک‌طرف پایین‌تر می‌رود، آن را به یک مرکز معتبر در تعمیر خودرو منتقل کنید. این امر نشان می‌دهد که برخی از اجزای سیستم تعلیق فرسوده شده‌اند، یا چیزی در سیستم تعلیق آسیب‌دیده یا شکسته است.

 

هزینه تعمیر جلوبندی پورشه

عامل  مهم در تعیین هزینه تعمیر سیستم جلوبندی پورشه، برند قطعات استفاده‌شده در فرآیند است. در طی مراحل تعویض، مکانیک شما معمولاً از یک برند از قطعات استفاده می‌کند. قبل از شروع کار در مورد برند قطعات مورداستفاده، برآورد هزینه تعمیر سیستم تعلیق و زمانی که باید منتظر بمانید، از مکانیک خود بپرسید. این امر هرگونه عدم اطمینان را برطرف می‌کند و می‌توانید مطمئن شوید که هزینه تعمیر سیستم تعلیق در حد بودجه شما است.

قطعات سیستم تعلیق پورشه شما بادوام هستند، اما ضد سایش نیستند. با در نظر گرفتن این موضوع، در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا، خودرو را برای تعمیر به مراکز معتبر منتقل کنید. کارشناسان حرفه‌ای ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی سیستم تعلیق خودروی شمارا بررسی می‌کنند و اجزای موردنیاز را تعمیر می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر امروز با ما تماس بگیرید.

امتیاز 5 از 5

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *