تعمیر جلوبندی هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیر جلوبندی خودرو

جلوبندی بخش جدایی‌ناپذیر خودروها از گذشته تا به امروز است، جلوبندی خودرو بخش زیرین و جلویی خودرو را شامل می‌شود که درحرکت درست خودرو، حفظ تعادل خودرو و عدم لغزش خودرو و فرمان در حین حرکت نقش دارد، تعمیر جلوبندی هیوندای با اتکا به ساختار جلوبندی هیوندای و در جهت تعمیر اساسی خودرو بدون آسیب‌دیدگی سایر بخش‌ها انجام می‌شود. بارزترین علامت سایش جلوبندی هیوندای، افتادگی سیستم تعلیق یا ارتفاع ناهموار وسیله نقلیه است. فنرهایی که به دلیل خستگی فلز یا بالابر تنش ناشی از خوردگی یا آسیب فیزیکی روی سطح فنر شکسته می‌شوند. برای رفع این بی‌نظمی‌ها در سطوح جاده، یک فنر تراکم‌پذیری را با یک سیستم تعلیق انعطاف‌پذیر جفت می‌کنیم تا سواری را صاف‌کرده و کنترل خودرو را از سوی راننده افزایش دهیم.

 

تعمیر جلوبندی hyundai

علائمی که نشان می‌دهد فرمان و سیستم تعلیق شما نیاز به تعمیر دارند عبارت‌اند از:

فرمان به یک‌طرف کشیده می‌شود

شما شروع به رانندگی می‌کنید و بلافاصله متوجه می‌شوید که ماشین شما بدون اینکه شما در آن جهت خاص هدایت کنید به یک‌طرف منحرف می‌شود. ممکن است چندین عامل باعث این موضوع شود، مانند:

فشار کم یا ناهموار لاستیک که به‌راحتی با باد کردن لاستیک‌ها رفع می‌شود.

در همین راستا، آج تایر ناهموار. مطمئن شوید که تمام لاستیک‌های شما به‌تازگی تعویض شده‌اند.

تراز چرخ ممکن است “بد” رفته باشد و باید یک‌بار دیگر تراز شود.

میله‌های لاستیک و قفسه فرمان ممکن است نیاز به‌روزرسانی، تعویض یا حتی تعمیر داشته باشند.

همچنین مطمئن شوید که ترمزهای خود را ازنظر سایش ناهموار، گرمای بیش‌ازحد و سایر مشکلات بررسی کنید زیرا ممکن است باعث انحراف در ماشین شما شود.

ماشین شما در هنگام حرکت صداهای شدید و عجیب تولید می‌کند

خودروی شما از قطعات مختلفی تشکیل‌شده است و این قطعات معمولاً هنگام حرکت صدا تولید می‌کنند. اما، اگر هر بار که از روی دست‌انداز رانندگی می‌کنید، متوجه صدای جیرجیرغیرمعمول می‌شوید، این داستان دیگری است. شنیدن صداهای به هم خوردن معمولاً نشانه این است که سیستم تعلیق شما نیاز به تعمیر در اسرع وقت دارد. سیستم تعلیق خودروی شما به‌عنوان فنر عمل می‌کند و هر بار که از میان دست‌اندازها رانندگی می‌کنید، تغییر انرژی را ثبت می‌کند. وقتی سیستم تعلیق ماشین شما دیگر نمی‌تواند ضربه‌های ناشی از فرورفتگی‌ها و ضربه‌ها را جذب کند، انتظار داشته باشید که صداهای غیرعادی تولید کند.

دماغه ماشین شما هنگام برخورد با دست‌انداز به پایین می‌رود

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تعیین وضعیت سیستم تعلیق خودرو این است که هر زمان که در جاده به دست‌انداز برخورد کردید، به خودروی خود توجه کنید. دیدن قسمت جلویی خودروی‌تان که به سمت پایین شیرجه می‌رود درحالی‌که ترمز می‌زنید و پس از عبور از روی دست‌انداز به پریدن ادامه می‌دهید، نشانه‌ای است که سیستم تعلیق شما ازکارافتاده است.

با فرسوده‌شدن سیستم تعلیق خودروی شما، انتظار داشته باشید که توانایی توقف آن به همراه کمک‌فنرهای خودرو کاهش یابد. رانندگی با این نوع خودرو می‌تواند آسایش و ایمنی شما و مسافران را به خطر بیندازد.

به خاطر داشته باشید که یکی از بزرگ‌ترین نقش‌های سیستم تعلیق شما صاف کردن دست‌اندازهای جاده است تا اطمینان حاصل شود که پشت فرمان راحت خواهید بود. اگر دیگر این را تجربه نکنید، ممکن است پایه‌ها یا کمک‌فنرهای سیستم تعلیق شما آسیب ببینند.

 

نحوه تعمیر فرمان و جلوبندی هیوندای

تغییر کمک‌فنرها و پایه‌ها

شوک‌های فرسوده می‌توانند به‌مرورزمان مسافتی را که برای توقف روی یک سطح ناهموار، مرطوب یا لغزنده طول می‌کشد افزایش دهند. شوک‌ها و پایه‌های فرسوده نیز ساییدگی سیستم تعلیق را افزایش می‌دهند که می‌تواند منجر به سایش بیش‌ازحد لاستیک شود. بااین‌حال، معمول‌ترین هدف برای جایگزینی ضربه‌گیرها یا پایه‌ها، بهبود کیفیت کلی سواری شماست. اگر ماشین شما خیلی بیشتر از چیزی که باید تکان می‌خورد یا می‌پرد، تعویض کمک‌فنرها یا تسمه‌های شما باعث سفت شدن سیستم تعلیق و تثبیت سواری شما می‌شود.

علاوه بر این، بسته به نحوه استفاده از ماشین خود، به‌روزرسانی انواع خاصی از تجهیزات ممکن است مفید باشد. شوک‌های ممتاز یا پایه‌های پرشده با گاز نیتروژن پرفشار به کاهش کف در سیال هیدرولیک داخل شوک کمک می‌کند. این به‌نوبه خود به کنترل سواری خودرو در هنگام پیچیدن کمک می‌کند. همچنین شوک‌ها و پایه‌های «سنگین» با قطر پیستون بزرگ‌تر وجود دارند که مقاومت و کنترل بیشتری را ارائه می‌کنند. ازآنجایی‌که آن‌ها اغلب برای رانندگی معمولی بیش‌ازحد خشن هستند، بسیاری از آن‌ها دارای سوپاپ‌های قابل تنظیم خاصی هستند که اجازه می‌دهد سطح مقاومت متفاوت باشد. درنهایت، شوک‌های اضافه‌بار یا کمکی هوا برای حمل تریلر یا بارهای سنگین ایدئال هستند. شوک‌های اضافه‌بار توسط یک فنر مارپیچ احاطه می‌شوند تا ظرفیت حمل سیستم تعلیق را بهبود بخشد.

شوک‌ها و پایه‌ها اغلب به‌صورت جفت تعویض می‌شوند، اما اگر فقط یک ضربه یا پایه شکسته شود، همیشه این کار ضروری نیست. فرقی نمی‌کند یک یا دو باشد، تعویض پایه‌ها معمولاً نیاز به حذف سیستم تعلیق و تنظیم چرخ دارد، بنابراین بهتر است این کار به متخصصان واگذار شود.

سفت کردن هرگونه مهره یا پیچ و مهره

بیشتر مردم پس‌ازاینکه متوجه شدند ماشین شما به نرمی سابق رانندگی نمی‌کند، فکر می‌کنند که سیستم تعلیق بالاخره خراب‌شده است. همچنین، ممکن است فرمان “خاموش” احساس شود زیرا چیزی باید تعمیر شود یا مایع فرمان برقی باید تعویض شود.

به‌طور خاص، شما به مهره‌ها و پیچ‌های نصب نگاه کنید ، زیرا آن‌ها مستقیماً بخشی از سیستم تعلیق هستند. این‌یک تعمیر ساده است؛ فقط آن‌ها را سفت کنید و دیگر نیازی به خرید قطعات جدید گران‌قیمت یا چیز دیگری نخواهید داشت. اگر خودتان این کار را انجام نمی‌دهید، تعمیرگاه‌های خودرو در نزدیکی شما همیشه می‌توانند این کار را سریع و ارزان برای شما انجام دهند.

تعمیر هیوندای
تعمیر هیوندای

هزینه تعمیر جلوبندی هیوندای

هزینه تعمیر جلوبندی هیوندا به عوامل مختلفی ازجمله نوع خودرو، میزان کارکرد خودرو، نوع آسیب، بخش آسیب‌دیده و نوع تعمیر موردنیاز وابسته است درمجموع هزینه‌ی کلی تعمیرات جلوبندی هیوندای بین 3 تا 50 میلیون بر اساس موارد گفته‌شده متفاوت هستند، اگر آسیب جلوبندی جدی باشد این هزینه می‌تواند افزایش پیدا کند.

اگر می‌خواهید از شر هزینه‌های زیاد تعمیر جلوبندی هیوندای در امان باشید باید نسبت به سرویس جلوبندی خودرو در فواصل زمانی معین تعیین‌شده توسط برند اقدام کنید، این کار به شما کمک می‌کند تا هر نوع آسیب در جلوبندی خودرو سریع‌تر شناسایی و در مراحل ابتدایی رفع شود، درنتیجه آسیب جلوبندی گسترش پیدا نخواهد کرد.

متأسفانه استحکام کشسانی فولاد در فنرهای مدرن به دلیل بارگذاری زیاد و خمش مکرر کاهش می‌یابد. بارزترین علامت سایش فنری، افتادگی سیستم تعلیق یا ارتفاع ناهموار سواری وسیله نقلیه است. فنرهایی که به دلیل خستگی فلز یا بالابر تنش ناشی از خوردگی یا آسیب فیزیکی روی سطح فنر شکسته می‌شوند، کمتر رایج هستند.

برای شناسایی و عیب‌یابی هر نوع مشکل در سیستم جلوبندی خودرو می‌توانید با کارشناسان ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی در ارتباط باشید.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *