بهترین تعمیرگاه گیربکس کرج

تعمیر گیربکس لکسوس

شناسایی بهترین تعمیرگاه گیربکس با توجه به افزایش مراکز تعمیر گیربکس کاری سخت و دشوار است، این مراکز معمولاً نیروی متخصص و دستگاه‌های مناسبی در اختیار ندارند و همین عامل شناسایی بهترین تعمیرگاه گیربکس کرج را برای سلامتی خودرو مهم می‌کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک در کرج

مزایای سرویس گیربکس اتوماتیک

گیربکس‌های اتوماتیک (AT) سیستم های هیدرولیک هستند. این بدان معناست که از نیروی سیال انتقال برای نیرو دادن به تعویض دنده‌ها استفاده می‌شود. مایع گیربکس اتوماتیک (ATF) چندین عملکرد مهم را انجام می‌دهد. ATF سیستم را خنک می‌کند و از گرم شدن بیش‌ازحد قطعه جلوگیری می‌کند این سیستم را تمیز می‌کند و از تجمع آلاینده‌ها از مهار عملیات جلوگیری می‌کند. ATF همچنین به‌عنوان یک روان کننده عمل می‌کند که در محافظت در برابر اصطکاک بیش‌ازحد و سایش و پارگی مهم است. روی اجزای داخلی در سیستم های AT، مایع گیربکس و فیلتر درون یک مخزن روغن قرار دارند. ازآنجایی‌که عملکرد گیربکس اتوماتیک بسیار متکی به مایع است، حفظ آن بسیار مهم است. همیشه از مایع مناسب برای وسیله نقلیه خود استفاده کنید و مرتباً سطح و وضعیت مایع را بررسی کنید. برای جلوگیری از مشکلات بعدی، از برنامه تعویض روغن گیربکس توصیه‌شده توسط سازنده پیروی کنید.

گیربکس‌ها قرار است برای مدت طولانی دوام بیاورند، اما مانند همه اجزای خودرو، درنهایت فرسوده می‌شوند. اینکه چقدر آن را به‌خوبی حفظ می‌کنید، و همچنین عادات و شرایط رانندگی شما، بر طول عمر و عملکرد گیربکس تأثیر می‌گذارد. باگذشت زمان، مایع گیربکس اتوماتیک (ATF) کثیف یا آلوده به زباله می‌شود. همچنین می‌تواند خراب شود یا به سطح خطرناکی پایین نشت کند . این شرایط می‌تواند باعث مشکلات زیادی مانند لغزش گیربکس و حتی خرابی کامل شود . خدمات شامل تخلیه و تعویض ATF و تعویض واشر تابه و فیلتر (در صورت وجود) هست. مکانیک‌های ما همچنین هرگونه نشتی گیربکس را بررسی می‌کنند و خودروی شمارا آزمایش می‌کنند تا از تعویض صحیح دنده مطمئن شوند.

تعمیر گیربکس بنز
تعمیر گیربکس بنز

علائم اضافی مشکلات انتقال

می‌توانید بوی سوختن مایعات را حس کنید

مایع انتقال بسیار داغ بوی متمایزی و تند دارد که بوی روغن سوختن نمی‌دهد، بلکه بیشتر شبیه لاستیک سوخته است. سوختن مایع گیربکس نشان‌دهنده نشتی است که روی قطعات داغ موتور یا مایع کثیف جدی می‌چکد که باید تخلیه و با مایع گیربکس جدید جایگزین شود.

صداها در حالت خنثی

اگر مشکوک هستید که گیربکس شما نیاز به توجه دارد، سعی کنید خودروی خود را در حالت نور قرار دهید و به صدای ناله، ناله یا صدای تیک‌تاک گوش دهید. فرسودگی و پارگی قطعاتی مانند بلبرینگ یا دندانه‌های چرخ‌دنده اغلب باعث ایجاد صداهایی می‌شود که نشان‌دهنده خرابی انتقال است.

چرخ‌دنده‌های لغزنده

گیربکس‌های سالم ماشین شمارا در یک‌دنده نگه می‌دارند تا زمانی که تصمیم به تعویض دنده بگیرید. هنگامی‌که گیربکس شما “لغزش” می‌کند، ممکن است RPM 3500+ را نشان دهد یا زمان زیادی طول بکشد تا در حال حرکت باشد. علاوه بر این، ممکن است به نظر برسد خودروی شما هنگام فشار دادن گاز، شتاب گیری را به تأخیر می‌اندازد، که نشان‌دهنده این است که قدرت کافی را به قسمت احتراق داخلی موتور منتقل نمی‌کند. لغزش‌های انتقال نیز می‌تواند ناشی از شکستگی یا فرسودگی باندها باشد.

وسیله نقلیه شما به دنده نمی‌رود

مایع گیربکس پایین ممکن است مانع از درگیر شدن دنده ماشین نوبت. آیا گیربکس ماشین شما به‌سختی تعویض می‌کند؟ ممکن است نشان‌دهنده وجود نشتی درجایی در خطوط باشد. برای خودروهایی که گیربکس نیمه اتوماتیک دارند، اگر خودرو بتواند کمی به جلو درگیر شود و خزش کند، می‌تواند نشانه‌ای از فرسوده بودن صفحه کلاچ باشد. صرف‌نظر از اینکه مشکل جزئی باشد، خودروهایی که به‌راحتی در دنده نمی‌لغزند، نیاز به توجه فوری توسط مکانیک حرفه‌ای دارند.

نشت مایع انتقال

علل نشت مایعات انتقال عبارت‌اند از: پیچ و مهره‌های نادرست سفت شده یا شمع تخلیه غیر ایمن، ترک‌خوردگی واشر تابه و مبدل‌های نوک آسیب‌دیده یا خطوط سیال. تعویض مداوم مایع گیربکس ازدست‌رفته نیز راه‌حلی برای اصلاح این مشکلات نیست. گیربکس و موتور شما زمانی که سطح مایعات نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند به‌طور مؤثر کار نمی‌کنند. تعمیر نشتی به‌طوری‌که سطح مایع ثابت بماند، به‌طور چشمگیری عمر وسیله نقلیه شمارا افزایش می‌دهد.

چراغ چک موتور شما روشن می‌شود و روشن می‌ماند

ممکن است صداهای عجیب‌وغریب نشنیده باشید یا متوجه حوضچه‌ای از مایع گیربکس قرمزرنگ در زیر ماشین خود نشوید، اما وقتی چراغ چک موتور شما روشن می‌شود، واقعاً باید دقیقاً همان کاری را انجام دهید که می‌گوید و موتور و گیربکس خود را به‌طور حرفه ای بررسی کنید. اگرچه خودروهای جدیدتر مجهز به سنسورهای بسیار حساسی هستند که می‌توانند کوچک‌ترین بی‌نظمی‌های موتور را تشخیص دهند، اما تمام موارد روشن شدن چراغ «موتور چک» باید توسط متخصص انتقال به درستی تشخیص داده شود.

تعمیر گیربکس بی ام و
تعمیر گیربکس بی ام و

هزینه تعمیرات گیربکس

کل هزینه بستگی به ساخت، مدل و سال ماشین شما و همچنین هزینه‌های نیروی کار دارد که می‌تواند از یک منطقه به منطقه دیگر به‌طور قابل‌توجهی متفاوت باشد. کاربر روی برخی خودروها دشوارتر است، برخی از قطعات به‌راحتی در دسترس هستند و برخی از مدل‌ها هزینه بیشتری برای تعمیر دارند. همچنین هزینه‌های تعمیر خودرو به‌طورکلی برای خودروهای اروپایی بیشتر از خودروهای داخلی یا آسیایی است.

نکات و توصیه‌ها:

قبل از اینکه وسیله نقلیه خود را برای تعمیر به تعمیرگاه ببرید چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از دریافت بهترین قیمت ممکن در تعمیرات اساسی سیستم، رعایت کنید.

  1. نرخ‌ها و قیمت‌های معمولی را بدانید.  کمی تحقیق می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی زیادی کند. بدانید که افراد دیگر برای تعمیرات مشابه چه هزینه‌هایی پرداخت کرده‌اند، از اینترنت و منابع دیگر برای اطلاع از هزینه قطعات تعویض و تعداد ساعات مورد انتظار برای تکمیل کار استفاده کنید. فقط به این دلیل که قیمتی برای شما ذکرشده است، لزوماً به این معنی نیست که قیمت تعیین‌شده است. بسیاری از مغازه‌ها بیش‌ازحد شارژ می‌کنند یا نشانه‌گذاری‌های زیادی روی قطعات دارند، زیرا هیچ‌کس قیمت‌ها را زیر سؤال نمی‌برد. اگر به دانش دقیق مسلح باشید، قدرت مذاکره بیشتری خواهید داشت.
  2. بررسی کنید. قیمت‌ها می‌تواند بین تعمیرگاه‌ها بسیار متفاوت باشد و مغازه‌های مستقل اغلب معقول‌تر از نمایندگی‌ها هستند. بسیاری از مکان‌ها برای تخمین هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، بنابراین دریافت چندین مظنه ضرری ندارد. ممکن است نیاز به زمان اضافی داشته باشد، اما پس‌انداز ممکن است ارزش تلاش را داشته باشد. حتی اگر مجبور به پرداخت هزینه تشخیص اولیه هستید، می‌توانید هنگام تماس با فروشگاه‌های دیگر از این اطلاعات استفاده کنید. این ممکن است به آن‌ها کمک کند تا تخمین دقیقی را اغلب از طریق تلفن به شما ارائه دهند. اگر هر نوع پوشش گسترده‌ای دارید، باید با ارائه‌دهنده خود در مورد مکان‌های تعمیر تائید شده مشورت کنید.
  3. در مورد کیفیت قطعات بپرسید.  هنگام دریافت مظنه یا تخمین، حتماً بپرسید که آیا قیمت براساس قطعات پس از فروش یا قطعات ساخته‌شده توسط سازنده اصلی است. این می‌تواند بسته به قطعه خاص، سن خودرو و ترجیح شخصی شما، در هزینه‌های تعمیر خودرو تفاوت ایجاد کند. در برخی موارد، یک قطعه پس از فروش می‌تواند کیفیت برابر یا بهتری داشته باشد، اما همچنین می‌تواند پایین‌تر باشد. مجدداً، اگر هزینه‌های معمولی را بدانید، می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و مطمئن شوید که هزینه عادلانه‌ای برای تعمیرات پرداخت می‌کنید.
  4. درخواست برآورد کتبی.  اطمینان حاصل کنید که نمایندگی یا فروشگاه یک نقل‌قول کتبی به شما می‌دهد که در آن قیمت تمام قطعات موردنیاز، هزینه‌های نیروی کار، هزینه‌های تشخیصی، و هرگونه هزینه متفرقه مانند دفع لاستیک، دفع زباله‌های خطرناک یا لوازم فروشگاه ذکرشده است.

ناراحتی ناشی از خرابی مکانیکی و همچنین هزینه‌های غیرمنتظره تعمیر خودرو می‌تواند استرس‌زا باشد. اما، شما می‌توانید با یک طرح حفاظت از خودرو از خود در برابر این هزینه‌های برنامه‌ریزی نشده محافظت کنید. خیال آسوده‌خاطر را تصور کنید که بدانید تمام تعمیرات اساسی شما تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتقال ماشین مدرن بسیار پیچیده است و از قطعات متحرک غیرقابل‌شمارش ساخته‌شده است. برخلاف سایر اجزای خودرو، گیربکس فقط یک قطعه جامد نیست. این‌یکی از دلایلی است که گیربکس خودرو مشکل‌تر و هزینه بیشتری برای تعمیر دارد. عوامل دیگری که ممکن است بر میزان هزینه تعویض گیربکس تأثیر بگذارد عبارت‌اند از::

  • برند تولیدکننده خودرو
  • سال تولید خودرو
  • نوع گیربکس خودرو
  • میزان مهارت تعمیرکار در حوزه تعمیر گیربکس
  •  محل تعمیر گیربکس

گیربکس یکی از ضروری‌ترین اجزا برای اطمینان از عملکرد روان و کارآمد وسیله نقلیه شما است. بدون تعمیر و نگهداری مناسب، عملکرد آن می‌تواند مختل شود و تأثیرات قابل‌توجهی بر کیفیت سواری شما داشته باشد. مشکلات گیربکس معمولاً باعث ایجاد صداهای خشن، لیز خوردن دنده، تعویض سخت و سایر وقفه‌های جدی در رانندگی شما می‌شود.

در تعمیرگاه خودروهای آلمانی، ما به مشتریان خود کمک می‌کنیم تا در مورد سلامت گیربکس هوشیارتر باشند. تکنسین‌های دارای گواهینامه ASE ما می‌توانند شستشوی کامل مایع گیربکس را انجام دهند و اطمینان حاصل کنند که گیربکس شما به‌طور ایمن و کارآمد به کار خود ادامه می‌دهد. اگر فکر می‌کنید وقت آن رسیده است که گیربکس خود را تعمیر کنید، گروه دوستانه و باتجربه ما آماده کمک به شما هستند.

تعمیر گیربکس هیوندای
تعمیر گیربکس هیوندای

گیربکس چیست؟

گیربکس این‌یک جزء پیچیده از چرخ‌دنده‌ها و سانسورها است که به‌عنوان پل بین موتور و چرخ‌های شما عمل می‌کند. گیربکس تضمین می‌کند که انرژی ارائه‌شده توسط موتور به‌آرامی به لاستیک‌ها منتقل می‌شود و کنترل بهتر و ایمن‌تری را برای راننده فراهم می‌کند.

اگرچه این فعالیت گرمای زیادی تولید می‌کند. مایع گیربکس از داغ شدن بیش‌ازحد گیربکس شما و آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. همان‌طور که این مایع در طول زمان استفاده می‌شود، کارایی آن کاهش می‌یابد و انتقال شما در برابر آسیب گرما آسیب‌پذیرتر می‌شود.

بهترین راه برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه گیربکس این است که مایع گیربکس خود را تازه نگه دارید. در تعمیرگاه خودروهای آلمانی ما می‌توانیم مایع گیربکس قدیمی شما را خارج کنیم، سیستم گیربکس شما را کاملاً شستشو دهیم و مایع جدید و باکیفیت عالی نصب کنیم. ما از پیشرفته‌ترین فناوری برای نظارت بر این فرآیند استفاده می‌کنیم – و حتی می‌بینیم که مایع گیربکس قدیمی و گل‌آلود از ماشین شما استخراج می‌شود.

 

سؤالات متداول تعمیر گیربکس

هنگام رانندگی، گیربکس به شما کمک می‌کند تا دنده را تعویض کنید. امروزه اکثر وسایل نقلیه در جاده‌ها از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند. اگر گیربکس شما به‌درستی کار نکند، باعجله به‌جایی نخواهید رسید. ما اینجا هستیم تا به برخی از سؤالات متداول در مورد گیربکس‌های اتوماتیک پاسخ دهیم.

چه عواملی قیمت تعمیر گیربکس را تعیین می‌کند؟

عوامل مختلفی در تعیین هزینه‌های تعمیر گیربکس نقش دارند. عامل اصلی این است که چه نوع وسیله نقلیه‌ای را رانندگی می‌کنید. سال، ساخت و مدل ماشین، تعیین می‌کند که قطعات و کار چقدر هزینه دارد. عامل دیگر این است که گیربکس چقدر آسیب‌دیده است. گیربکس شما باید حداقل 100000 مایل با سرویس گیربکس خود به‌طور منظم دوام بیاورد.

 

گیربکس اتوماتیک شامل چه مواردی است؟

در طول سرویس گیربکس اتوماتیک، ابتدا مایع از تابه تخلیه می‌شود. پس از برداشتن تشت، یک فیلتر انتقال جدید با یک واشر تشت جدید نصب می‌شود. درنهایت، مایع گیربکس اتوماتیک تازه (ATF) برای شارژ مجدد خودرو استفاده می‌شود.

 

آیا تفاوتی بین تغییر سیال انتقال و دِرَخش وجود دارد؟

در حین تعویض مایع گیربکس و فیلتر، فقط مایع درون ظرف است که تخلیه‌شده و با ATF جدید جایگزین می‌شود. معمولاً در این فرآیند چهارتا پنج لیتر سیال جایگزین می‌شود، درحالی‌که نه تا سیزده لیتر در طول شستشوی کامل مایع انتقال تعویض می‌شود. تفاوت در مقادیر به این دلیل است که شستشوی کامل کل سیستم را تخلیه می‌کند.

تعمیر گیربکس کیا
تعمیر گیربکس کیا

راه‌هایی برای افزایش عمر گیربکس شما

اگر هیچ‌گونه تعمیر و نگهداری گیربکس خود را انجام ندهید، تنها در 50000 مایل ممکن است خراب شود. بااین‌حال، با مراقبت و نگهداری منظم، طول عمر گیربکس شما می‌تواند بسیار بهبود یابد و به شما کمک کند هزینه‌های تعمیر را به حداقل برسانید.

سرویس منظم

کارشناسان گیربکس ما توصیه می‌کنند که هر 50000 مایل یک تعویض مایع گیربکس اتوماتیک انجام دهید. معمولاً خدمات پیشنهادی کارخانه کمی بیشتر از آن است، اما به‌صورت روزانه رانندگان شرایط سخت رانندگی و شرایط آب و هوایی را در نظر نمی‌گیرد.

از مایع انتقال صحیح استفاده کنید

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، بسیاری از مردم نمی‌دانند که ضروری است از مایع گیربکس اتوماتیک توصیه‌شده توسط سازنده خودروی شما استفاده کنند. این به این دلیل است که سیالات مختلف حاوی مواد افزودنی مختلفی هستند که به‌طور خاص برای انتقال خاصی عمل می‌کنند. فقط نوع توصیه‌شده باعث می‌شود انتقال شما به‌درستی انجام شود. درصورتی‌که گیربکس اصلی را تغییر داده‌اید، باید از مایع توصیه‌شده برای آن گیربکس خاص استفاده کنید.

جدا از استفاده از مایع مناسب و مراقبت منظم، در اینجا چند عادت رانندگی وجود دارد که می‌تواند به انتقال شما کمک کند.

وقتی ماشین شما در حال حرکت است دنده را عوض نکنید. اگر این کار را بکنید به‌احتمال‌زیاد صدای خراش را خواهید شنید.

سوار ترمز نشو فشار دادن مداوم پدال ترمز در حین رانندگی کار را برای گیربکس شما بسیار سخت‌تر می‌کند. بگذارید موتور شما گرم شود. اگر دمای هوا در زمستان کاهش می‌یابد، قبل از اینکه وسیله نقلیه خود را دنده کنید، اجازه دهید چند دقیقه کار کند. این به مایع انتقال زمان می‌دهد تا گرم شود تا بتواند قطعات متحرک را روغن‌کاری کند.

 

بهترین تعمیرگاه گیربکس کرج کجاست؟

تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در کرج با دارا بودن ابزارهای به‌روز و مناسب برای انواع تعمیرات مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک و دارا بودن کادر مجرب در حوزه تعمیرات مختلف گیربکس اتوماتیک در انواع خودروها به‌عنوان مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک شناخته می‌شوند. در تعمیرگاه خودروهای آلمانی کلیه خودروهای داخلی، اروپایی و آسیایی که از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برند توسط کارشناسان خبره ما سرویس و تعمیر می‌شوند. همین امروز با متخصصین تعمیرات خودروی ثابت ما تماس بگیرید.

متخصصان ما هر وسیله نقلیه را آزمایش می‌کنند تا از مشکلی که تجربه می‌کنید، آگاهی مستقیم کسب کنند و به بسیاری از زمینه‌های خاص ازجمله:

4 X 4 عملکرد
دیفرانسیل و جعبه انتقال سیالات
زمان‌بندی پایین دنده و
محدوده درایو باکیفیت درگیری‌های
اولیه صداهای
خنثی پارک دنده عبور معکوس درگیری TCC انتقال سیال زمان‌بندی و ارتعاشات باکیفیت

بهترین تعمیرگاه کرج
بهترین تعمیرگاه کرج

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *