تعمیر جلوبندی لکسوس

تعمیر جلوبندی لکسوس

تعمیر جلوبندی خودرو

خودروهای برند لکسوس ازجمله خودروهای باکیفیت، زیبا و لوکس در بازار خودروسازی محسوب می‌شوند، در این خودروها نیز مانند همه‌ی خودروها اجزای جلوبندی خودرو نقش اساسی را درحرکت و تعادل درست خودرودارند. سیستم جلوبندی خودرو دقیقاً یک جزء در اتومبیل شما نیست. اساساً سیستمی است که چندین بخش دیگر را به هم متصل می‌کند و تضمین می‌کند که همه آن قسمت‌ها باهم کار می‌کنند. با یک سیستم جلوبندی خوب، می‌توانید احساس کنید که ماشین شما روی یخ می‌چرخد – اما با سیستم جلوبندی بد، هر سواری صخره‌ای و ناهموار است.

اگر در حین رانندگی احساس می‌کنید خودرو به یک سمت متمایل است یا در حین رانندگی ضربات زیادی به خودر وارد می‌شوند و سرنشینان دائماً در حال تکان خوردن هستند، همه‌ی این موارد نشان می‌دهند که سیستم جلوبندی لکسوس شما دچار مشکل شده است، مشکل در جلوبندی خودرو در همه‌ی انواع خودروها ایجاد می‌شود و این باور که خودروهای لکسوس تا ابد سلامت و سالم باقی می‌مانند و به تعمیر نیازی ندارند تصوری اشتباه است.

 

تعمیر جلوبندی لکسوس

هدف از سیستم جلوبندی لکسوس ثابت نگه‌داشتن چرخ‌ها در جاده و خودرو است. سیستم تعلیق و جلوبندی چرخ‌ها را به بدنه خودرو متصل می‌کند و اصطکاک بین جاده و لاستیک‌ها را افزایش می‌دهد. این ماشین را پایدار می‌کند، فرمان را آسان می‌کند و سواری راحت را فراهم می‌کند.

برای درک نحوه عملکرد سیستم جلوبندی، باید نحوه تعامل جاده‌ها و چرخ‌ها را مشاهده کرد. همه جاده‌ها، حتی هموارترین جاده‌ها، دست‌اندازها و بی‌نظمی دارند. هنگامی‌که لاستیک‌ها با این لبه‌ها و بریدگی‌ها تماس پیدا می‌کنند، نیرویی به لاستیک‌ها وارد می‌کنند. در صورت عدم وجود سیستمی که این نیرو و ضربه را جذب کند، بدنه خودرو به سمت بالا یا به پهلو می‌پرد. سیستم تعلیق خودرو جذب ضربه را تضمین می‌کند تا خودرو را در جاده ثابت نگه دارد. علاوه بر این، سیستم جلوبندی لکسوس حرکت مؤثر خودرو را در پیچ‌های تند تضمین می‌کند. اگر سیستم جلوبندی لکسوس نبود، تعادل وسیله نقلیه با وزن بیشتر در یک‌طرف به هم می‌خورد – یک فاجعه کلاسیک خودرو.

 

عوامل خرابی جلوبندی لکسوس

برخورد با سرعت‌گیر

حواستان به سرعت‌گیرها باشد، زیرا اگر خیلی محکم به آن‌ها ضربه بزنید، می‌توانید سیستم جلوبندی را خراب کنید و به یک یا دو لاستیک آسیب بزنید. ازآنجایی‌که سیستم جلوبندی هر وسیله نقلیه‌ای همراه با کمک‌فنر برای جذب ضربه است، اگر با سرعت بیش‌ازحد رانندگی کنید، ممکن است دچار لرزش شود. دست‌اندازهای جاده اگر فنر تعلیق بشکند یا اکسل بشکند، می‌تواند به عملکرد خودرو آسیب بیشتری وارد کند. بنابراین، اجازه دهید سرعت‌گیرها نقش خود را در کاهش سرعت خودرو انجام دهند و از ضربه زدن به آن‌ها برای آسیب رساندن به سیستم تعلیق خودرو خودداری کنید.

فشار بیش‌ازحد به ترمز

علائم راهنمایی و رانندگی به دلایلی وجود دارد. سعی کنید به آن‌ها توجه کنید تا مجبور نباشید ترمزهای علائم توقف را بکوبید. ترمز شدید یکی از مهم‌ترین مواردی است که سیستم جلوبندی خودروی شمارا خراب می‌کند. شما باید این روش را تغییر دهید زیرا با فشار دادن شدید روی پدال ترمز، قسمت‌های تعلیق را فرسوده می‌کنید. فشار دادن ملایم ترمزها را عادت دهید یا برای تحمل آسیب سیستم تعلیق خودرو آماده شوید.

چاله‌ها

چاله‌ها می‌توانند شوک‌های ناگهانی برای وسیله نقلیه شما ایجاد کنند، بنابراین هر مانع دیگری می‌تواند. باگذشت زمان، این ضربه‌ها به‌طور درونی اجزای سیستم تعلیق خودرو را خراب می‌کند و درنتیجه طول عمر قطعات جلوبندی لکسوس را کاهش می‌دهد.

نادیده گرفتن تعمیر و نگهداری منظم

اگر به‌طور منظم از تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده خود صرف‌نظر کنید، وسیله نقلیه شما دچار مشکلات مختلفی در جلوبندی می‌شود. تعمیر و نگهداری منظم به افزایش عمر سیستم تعلیق کمک می‌کند. درست مانند سایر دستگاه‌ها و اجزای خودروی خود، باید از رعایت برنامه نگهداری پیشگیرانه اطمینان حاصل کنید. درنتیجه، می‌توانید به‌راحتی از هزینه‌های گران‌قیمت و قبوض تعمیرات جلوگیری کنید.

افزایش وزن خودرو

سیستم تعلیق هر وسیله نقلیه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که محدودیت وزنی خاصی را تحمل کند که فراتر از آن می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم تعلیق خودرو شود. شما نباید وسوسه شوید که از حداکثر وزن ذکرشده برای SUV، ماشین یا کامیون خود عبور کنید، فرقی نمی‌کند مکان‌هایی را جابه‌جا کنید یا برای یک سفر طولانی می‌روید. در هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود که وسیله نقلیه را بیش‌ازحد بارگذاری کنید تا از حداکثر ظرفیت وزن عبور کند.

 

سرویس جلوبندی لکسوس

در سرویس جلوبندی لکسوس موارد زیر بررسی می‌شوند، درصورتی‌که مشکلی در هرکدام از بخش‌ها وجود داشته باشد شناسایی و رفع می‌شود درنتیجه خرابی در مراحل ابتدایی رفع و پیش از آنکه باقی بخش‌های خودرو را درگیر کند با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر رفع می‌شود.سرویس جلوبندی شامل بررسی تمامی قسمت‌های جلوبندی ازجمله میل موج گیر، کم فنر، کمک بادی و سیستم تعلیق می‌شود.

بوش‌های لاستیکی روی بازوهای کنترل، میله‌های مسیر، میله‌های چرخشی، میله‌های استارت و موارد دیگر را بازرسی کنید.

تمام قسمت‌های سیستم تعلیق خودرو را به‌خصوص پس از تعویض روغن به‌طور کامل بررسی کنید

هرگونه نشتی روغن را شناسایی و تعمیر کنید

همچنین، هرگونه آلودگی روغن یا زباله را روی هر بوش لاستیکی تمیز کنید

قطعات تعلیق را برای علائم آلودگی روغن، تورم بررسی کنید و آن‌ها را ثابت کنید.

همچنین باید اتصالات توپ مانند پین‌های پیوندی تثبیت‌کننده، چکمه‌های لاستیکی وانت‌های میله‌های کراوات را بررسی کنید.

شوک‌ها و پایه‌ها را برای نشتی روغن بررسی کنید و در صورت وجود رطوبت در قسمت‌های تعلیق، باید آن‌ها را تعویض کنید.

با هر تعویض روغن، اتصالات گریس خودروی خود را دوباره پرکنید

تست جهش را روی سیستم تعلیق خودروی خود انجام دهید تا بررسی کنید که بیشتر از دو بار جهش نداشته باشد زیرا این به معنای فرسودگی و ضربه‌هایی است که نیاز به تعویض دارند.

عادت به رانندگی بااحتیاط را در پیش بگیرید و به خدمات تعمیر و نگهداری منظم بروید. به‌این‌ترتیب شما قادر خواهید بود تا قبل از زمان از مشکلات عمده سیستم تعلیق خودرو جلوگیری کنید و همچنین در هزینه‌های تعمیر و تعویض صرفه‌جویی کنید. در زمان خرید خودروی دست‌دوم نیز حتماً جلوبندی و سیستم تعلیق لکسوس را بررسی کنید و از سلامت تمامی اجزای آن اطمینان حاصل کنید. تعمیرات و انواع سرویس و بررسی جلوبندی لکسوس در تعمیرگاه خودروهای آلمانی توسط تکنسین‌های متخصص و حرفه‌ای انجام می‌شوند.هزینه‌ی تعمیر انواع مشکلات جلوبندی پس از بررسی نوع مشکل تعیین می‌شود.

امتیاز 5 از 5

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *