تعمیر جلوبندی کیا

تعمیر جلوبندی کیا

تعمیر جلوبندی خودرو

لرزش، ناپایدار بودن، خارج از مرکز و سفت بودن فرمان همگی دلیلی برای تعمیر سیستم فرمان هستند، درحالی‌که جهش یا تاب خوردن بیش‌ازحد در هنگام دست‌انداز و کنترل متناوب هنگام رانندگی و ترمز دلیلی برای بازرسی سیستم تعلیق است. سایش ناهموار لاستیک نیز نشانه بالقوه مشکل تعلیق است، اگرچه ممکن است به مشکلات هم ترازی نیز اشاره کند.

اجزای سیستم تعلیق کیا فرسوده باعث کاهش پایداری وسیله نقلیه و کنترل راننده می‌شود. ازآنجایی‌که اجزای سیستم تعلیق در یک واحد کار ترکیب می‌شوند، مشکلات سیستم تعلیق که درمان نمی‌شوند پتانسیل افزایش سایش سایر اجزای سیستم تعلیق کیا رادارند که ممکن است منجر به تعمیرات گسترده‌تر در جاده شود.

بخش‌های اساسی یک سیستم تعلیق

مهم‌ترین بخش‌های سیستم تعلیق خودرو عبارت‌اند از:

فنر

فنرها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم تعلیق هستند. در اکثر خودروها، فنرها معمولاً از فولاد ساخته‌شده‌اند، زیرا خاصیت ارتجاعی فوق‌العاده‌ای دارند. فنر تنها بخشی از سیستم تعلیق است که برای تمام عمر طراحی‌شده است و تنها چیزی است که نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد یا اصلاً نیاز ندارد.

دم‌پر / کمک‌فنر

دم‌پرها یا کمک‌فنرها اجزای مکانیکی هستند که برای محدود کردن نوسان فنرها طراحی‌شده‌اند. آن‌ها تمام انرژی اضافی فنرها را در هنگام عبور خودرو از روی دست‌اندازها جذب می‌کنند. ازاین‌رو، آن‌ها نقش مهمی در ارائه یک سواری راحت برای شما دارند.

اسکلت

استرت وسیله‌ای مکانیکی است که برای اتصال فنرها و دم‌پرها استفاده می‌شود.

رول میله/ضد نوسان

رول میله‌ها میله‌های فلزی بلندی هستند که برای اتصال دستگاه‌های تعلیق دوچرخ از طریق محور استفاده می‌شوند.

نشانه‌های خرابی جلوبندی کیا

  1. ماشین هر زمان که ترمز می‌کنید به جلو می‌رود

معمولاً هر زمان که ترمز می‌گیرید، به دلیل اینرسی، خودرو به جلو فرو می‌رود. اما اگر متوجه شدید که بیشتر از حد معمول فرو می‌رود یا احساس می‌کنید که ماشین شما در حال غواصی دماغه‌ای است، این نشان‌دهنده فرسوده‌شدن کمک‌فنرها است.

  1. ماشین در یک‌گوشه فرو می‌رود

اگر متوجه شدید که ماشین شما بیشتر در یک‌گوشه فرو می‌رود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که لاستیک آن‌طرف را بررسی کنید. لاستیک را به‌طور کامل بررسی کنید تا ببینید آیا فشار باد مناسبی دارد یا خیر. اگر لاستیک کاملاً سالم به نظر می‌رسد، پس حتماً مشکلی در سیستم تعلیق در آن گوشه وجود دارد.

  1. هنگام رانندگی، ماشین به یک‌طرف کشیده می‌شود

این مشکل با قدیمی شدن ماشین شما بسیار رایج می‌شود. بااین‌حال، این همیشه نشان‌دهنده آسیب سیستم تعلیق نیست. شایع‌ترین علت این مشکل فرسودگی آج لاستیک‌ها است که با از دست دادن چسبندگی جاده، خودرو را به یک سمت می‌کشد. یکی دیگر از مسائلی که باعث این مشکل می‌شود، تراز ضعیف چرخ‌ها است. اما موضوع دیگری که می‌تواند باعث این کشیده شدن خودرو به یک سمت شود، فرسوده بودن سیستم تعلیق و فرمان است.

  1. ماشین در حال “دریافت کردن” در هنگام گرفتن گوشه‌ها است

یکی از وظایف اصلی سیستم تعلیق این است که هر بار که به جاده می‌روید، یک سواری پایدار برای شما فراهم کند. هنگام پیچیدن، اگر احساس می‌کنید خودروی شما در حال حرکت به یک سمت است، نشان‌دهنده مشکلی در داخل سیستم تعلیق است. این‌یک علامت بسیار خطرناک است زیرابه این معنی است که اتومبیل شما در هر شرایطی در آینده به‌راحتی کنترل خود را از دست می‌دهد.

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی سیستم تعلیق این است که ماشین شما در حین رانندگی شروع به کشیدن به یک‌طرف کند. وقتی ماشینی دارید که به یک‌طرف خم می‌شود معمولاً به دلیل شکستگی کویل ایجاد می‌شود. اگر چرخشی کردید و وسیله نقلیه شما شروع به رانش کرد یا تاب خوردن خطرناک انجام داد، سریع توقف کنید. همچنین ممکن است در هنگام چرخش خودرو را احساس کنید. شوک‌ها دیگر قادر به حفظ تعادل خودرو در برابر گرانش در حین پیچیدن نیستند. اگر هر یک از مشکلات سیستم تعلیق ذکرشده در بالا را تجربه می‌کنید، زمان آن رسیده است که تعمیر سیستم تعلیق خودرو را برای ثابت نگه‌داشتن خودرو و جلوگیری از مشکلات بعدی انجام دهید.

  1. پرش مداوم

جهش جزئی خودرو هنگام عبور از سرعت‌گیر یا چاله عمیق‌تر، بسیار طبیعی است. اما اگر احساس کردید که وسیله نقلیه شما برای مدتی پس از برخورد به مانع جاده به جهش ادامه می‌دهد، این‌یک علامت هشدار در مورد مشکل سیستم تعلیق است. این جهش غیرمعمول وسیله نقلیه ناشی از ضربه‌های فرسوده یا حتی فنرهای برگ آسیب‌دیده است.

یکی از رایج‌ترین نشانه‌ها سواری «جهنده» است. اگر هنگام عبور از دست‌اندازها احساس می‌کنید که ماشین شما بیش‌ازحد می‌چرخد، ممکن است به دلیل ضربه‌های فرسوده یا پایه‌ها باشد. وقتی از روی دست‌اندازهای کوچک در جاده رانندگی می‌کنید، احساس می‌کنید ماشین شما ناهموار است. این می‌تواند به دلیل سیستم تعلیق فرسوده باشد که در صورت عدم انجام تعمیرات به‌سرعت، چرخش یا کاهش سرعت را تقریباً غیرممکن می‌کند.

  1. شوک‌های روغنی و پایه‌ها

لازم است به‌طور مرتب خودروی خود را بازرسی کنید تا آسیب‌دیدگی پیدا کنید. اگر مشکوک هستید که مشکلی در سیستم تعلیق وجود دارد، سیستم تعلیق را به‌صورت بصری بررسی کنید. اگر متوجه شدید که دم‌پرها و پایه‌های شما بیش‌ازحد معمول روغنی هستند، ممکن است نشت روغن از سیستم وجود داشته باشد. بهترین کار تعویض آن‌هاست.

اگر به شوک‌های خود نگاهی بیندازید، و به نظر می‌رسد که مایعات نشت می‌کنند، نشان‌دهنده این است که آن‌ها آسیب‌دیده‌اند و نیاز به تعمیر دارند. احتمالاً در اطراف ناحیه‌ای که ضربه به قاب می‌رسد، گریس یا روغن خواهید دید. این نشانه آن است که مهروموم‌ها آسیب‌دیده‌اند و باید تعویض شوند. نشتی همچنین می‌تواند به بلبرینگ‌ها و مفاصل توپ آسیب برساند. بنابراین، در صورت نشت مایعات از کمک‌فنرهای خود، در اسرع وقت آن‌ها را تعویض کنید تا بتوانید در حین رانندگی شکستن آسان و گردش‌های نرمی داشته باشید.

هنگامی‌که متوجه شدید سیستم تعلیق خودرو شما مشکل دارد، به دنبال تعمیرگاه‌ها و مکانیک‌های حرفه‌ای باشید و فوراً خودرو خود را تعمیر کنید. هرگز با خودرویی که نیاز به تعمیر سیستم تعلیق دارد، رانندگی نکنید زیرا ممکن است باعث تصادف در جاده شود، گروه مجرب ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی با توجه به دارا بودن تیمی متخصص در امر تعمیر جلوبندی خودرو آماده کمک به شما در امر عیب‌یابی و تعمیر هر نوع مشکل در جلوبندی خودرو هستند.کلیه خدمات با ضامنت نامه ارائه می‌شوند.

امتیاز 5 از 5

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *