تعمیر گیربکس پورشه

تعمیر گیربکس پورشه

گیربکس های برند پورشه همواره از بهترین گیربکس های موجود در بازار هستند و از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند، سرویس گیربکس پورشه تا حد بسیار بالایی از بروز خرابی در گیربکس پورشه و جلوگیری می کند ، با این حال تعمیر گیربکس پورشه امری اجتناب ناپذیر است و در طول عمر خودرو اتفاق می افتد.

گیربکس  پورشه ی شما بیشترین فرسودگی را نسبت به سایر قطعات خودروی شما تجربه می کند. داشتن یک گیربکس با عملکرد خوب به اندازه موتور در خودرو  مهم است.  کارکردگیربکس در خودرو برای تبدیل نیروی موتور به حرکت خودرو لازم و ضروی است. گیربکس، گشتاور موتور را به قدرت قابل استفاده برای چرخاندن چرخ‌ها چند برابر می‌کند و اساساً خودرو را به حرکت وا می‌دارد.

دو نوع گیربکس وجود دارد، گیربکس اتوماتیک یا دستی. گیربکس های دستی باید با استفاده از تعویض دنده به صورت دستی کار می کنند، در حالی که خود گیربکس اتوماتیک دنده ها را برای شما تغییر می دهد. اکثر رانندگان از علائم خرابی گیربکس که می تواند خطرناک باشد بی اطلاع هستند. حتی اگر نادیده گرفتن مشکلات آسان‌تر باشد، اما زمانی که مجبور به رویارویی با آنها شدید مشکلات را بدتر می‌کند.

شایع‌ترین مشکل گیربکس پورشه گرم شدن بیش‌ازحد است که این مشکل نیاز به تعمیر و نوسازی گیربکس صنعتی دارد. سایر علائم هشداردهنده رایج مشکلات گیربکس که ممکن است منجر به هزینه‌های غیرضروری تعمیر گیربکس شود، نشت مایع، لرزش، صدا و آلودگی روغن است.

 

تعمیر گیربکس پورشه در عظیمیه کرج

یکی از سخت‌ترین موارد در زمان خرابی پورشه، تعمیر گیربکس پورشه است، این مورد در تمام خودروهای پورشه صادق است و تفاوتی بین مدل‌های مختلف این خودرو از بایت کیفیت گیربکس اتوماتیک وجود ندارد. پورشه برند خودروسازی آلمانی است که به تولید خودروهای لوکس در جهان معروف است، خودروهای پورشه به دلیل کارایی بالا و قدرت موتور خوبی که دارند در انواع مدل‌ها تولید و هرساله مدل‌های جدیدتری از این خودروها در جهان به فروش می‌رسند.

 

تعمیرگاه تخصصی گیربکس پورشه

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید در زمان تعمیر گیربکس پورشه مدنظر داشته باشید انتخاب تعمیرگاه مناسب برای تعمیر و بررسی گیربکس است، گیربکس پورشه به دلیل ساختار پیچیده‌ای که دارد یکی از سخت‌ترین انواع گیربکس‌ها برای تعمیر به شمار می‌رود و هر فردی دانش کافی در این حوزه را ندارد حتی اگر سالیان طولانی در امر تعمیر انواع گیربکس‌ها فعالیت کرده باشد. در تعمیرگاه پورشه با توجه به ماهیت این مرکز و تخصصی بودن خدمات در امر تعمیر انواع خودروهای پورشه، کلیه‌ی موارد مربوط به گیربکس از تعویض روغن و سرویس تا تعمیر پیچیده‌تر همگی توسط تکنسین‌های آموزش‌دیده انجام می‌شوند تا مشکلی در حین سرویس و تعمیر برای گیربکس ایجاد نشود.

 

بهترین تعمیرگاه گیربکس پورشه

برند پورشه برندی خاص و منحصربه‌فرد در بازار خودروسازی جهان به شمار می‌رود، خودروهای برند پورشه کیفیت بالایی دارند، هم ازنظر قطعات داخلی و هم از جهت ظاهر متفاوت. گیربکس به‌کاررفته در خودروهای پورشه بسته به مدل خودرو باهم تفاوت‌هایی دارند. تعمیر گیربکس پورشه باید با در نظر گرفتن مدل گیربکس به‌کاررفته در خودرو پورشه انجام شود.

سه نوع گیربکس در خودروهای پورشه وجود دارد:

درایو جلو که به آن کشش می‌گویند

گیربکس عقب که به آن پیشرانه می‌گویند

تمام چرخ محرک

گیربکس ماشین جلو: کشش

در اکثر خودروهای تولیدی فعلی، چرخ‌های محرک دوچرخ جلو هستند. سپس از کشش صحبت می‌کنیم، زیرا این دوچرخ هستند که وسیله نقلیه را به جلو می‌کشند. هر یک از دوچرخ محرک توسط یک درایو نیم شفت هدایت می‌شود.

گیربکس کششی چندین مزیت دارد:

مصرف سوخت کمتر

نیروی کششی قوی برای سواری ایمن‌تر در برف یا یخ

دو پیکربندی درایو جلو وجود دارد:

با یک پیشرانه طولی، یعنی عمود بر محور موتور

با یک پیشرانه عرضی که خود موازی با محور موتور است

گیربکس عرضی جدیدتر از این دو است و بنابراین برای خودروهای قدیمی‌تر نصب نمی‌شود. جمع‌وجور تر است، نگه‌داشتن جاده بهتری را ارائه می‌دهد، اما از خطر اجتناب‌ناپذیر لغزش چرخ‌های جلو که همه خودروهای کشش دنده پایین از آن رنج می‌برند، جلوگیری نمی‌کند.

گیربکس ماشین عقب: پیشرانه

با درایو عقب، دوچرخ محرک چرخ‌های عقب هستند. به این حالت دیفرانسیل عقب می‌گویند، زیرا چرخ‌های عقب ماشین را فشار می‌دهند. چرخ‌های جلو فقط برای فرمان هستند.

پیشرانه نیز گیربکسی است که می‌توان آن را در اتومبیل‌های اسپرت یا مسابقه‌ای یافت که درنتیجه کشش بهتری در سرعت‌های بالا دارند. رانندگی در هوای بارانی یا برفی، بااین‌حال، ایمنی کمتری دارد و خطر چرخیدن بیشتر است.

چندین پیکربندی وجود دارد:

موتور جلو: حتی اگر چرخ‌های عقب رانده باشند، موتور می‌تواند در جلوی خودرو قرار گیرد. کابین بزرگ‌تر و رانندگی ایمن‌تر است، اما ماشین در زمستان لغزنده‌تر است. یک لوله انتقال میانی نیرو را از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

موتورعقب: به این پیکربندی کنسول می‌گویند. موتور و گیربکس هر دو در عقب خودرو به همراه چرخ‌های محرک قرار دارند. این به اکسل عقب وزن می‌افزاید و رانندگی در زمین لغزنده را خطرناک‌تر و رانندگی را حساس‌تر می‌کند. اما شتاب‌ها به لطف نیروی محرکه بیشتر کارآمدتر هستند.

موتور مرکزی: موتور دقیقاً در جلوی محور چرخ‌های محرک، تقریباً در وسط خودرو قرار می‌گیرد. این پیکربندی که ماشین را مانورپذیرتر می‌کند و توده‌های خودرو را متعادل می‌کند، برای ماشین‌های رقابتی عالی است. کابین بااین‌حال کاهش‌یافته است.

ماشین تمام چرخ متحرک

هنگامی‌که هر چهارچرخ خودرو رانده می‌شود، به آن چهارچرخ محرک می‌گویند. سپس سیستم انتقال، خودرو را سنگین‌تر می‌کند که مصرف سوخت را افزایش می‌دهد. بااین‌وجود این گیربکس ایدئال برای رانندگی در هر شرایط آب و هوایی است.

در خودروهای چهارچرخ متحرک، مبدل گشتاور به توزیع گشتاور موتور بین چرخ‌ها کمک می‌کند. البته این نوع سیستم در خودروهای 4×4 و همچنین پیکاپ ها یا خودروهای اسپرت خاص یافت می‌شود.

سه پیکربندی تمام چرخ متحرک وجود دارد:

انتقال دائمی: وسیله نقلیه همیشه چهارچرخ محرک است.

سیستم چهارچرخ متحرک فعال: لازم است سیستم چهارچرخ محرک را فعال کنید. مابقی زمان، خودرو به‌صورت پیشرانه یا کششی حرکت می‌کند. فعال‌سازی توسط درایور انجام می‌شود.

چهارچرخ متحرک نیمه دائمی: مانند قبلی کار می‌کند اما در صورت از دست دادن چسبندگی به‌طور خودکار فعال می‌شود.

تعمیر گیربکس پورشه فرایندی تخصصی و چندمرحله‌ای است، تکنسین‌های ما در تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج با توجه به نوع گیربکس پورشه شما بهترین روش را پس از عیب‌یابی دقیق برای تعمیر گیربکس انتخاب و پیاده‌سازی می‌کنند.

 

تعویض روغن گیربکس پورشه

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا گیربکس اتوماتیک شما به سرویس نیاز دارد یا خیر، بررسی روغن گیربکس پورشه است. روغن گیربکس پورشه باید روشن (معمولاً قرمز گیلاسی)، شفاف (بدون ذرات یا ذرات معلق در سیال)، و فاقد بوی تند باشد (بوی سوخته نشان‌دهنده تخریب روغن و آسیب احتمالی داخلی است). برخی از تولیدکنندگان روغن گیربکس را شفاف یا آبی تولید می‌کنند – رنگ آن کمتر مرتبط است زیرا اغلب یکرنگ است. دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید تا تعیین کنید چگونه سطح روغن گیربکس پورشه خودتان را به‌درستی بررسی کنید، به‌عنوان‌مثال، با یا بدون موتور روشن، در دنده یا در حالت خنثی، در دمای کارکرد به‌جای زمانی که وسیله نقلیه سرد است و غیره با توجه به اینکه گیربکس پورشه پیچیده‌تر از سایر خودروها است باید خودرو را برای بررسی روغن گیربکس به مراکز تخصصی منتقل کنید.

 

هزینه تعمیر گیربکس پورشه

گیربکس پورشه  یکی از پرهزینه‌ترین تعمیرات مربوط به خودروهای پورشه  است، گیربکس پورشه با توجه به اینکه قطعات مربوط به این خودرو در ایران بسیار کم هستند سخت و دشوار است و به مدت‌زمان بیشتری در مقایسه با سایر خودروها برای تعمیر نیاز است.

اکثر مردم نیاز دارند که خودروهایشان در اسرع وقت دوباره روشن شود. اگرچه این می‌تواند بستگی داشته باشد، می‌توان آن را در کمتر از یک روز انجام داد، اگرچه میانگین آن معمولاً بین سه تا چهار روز است. سوار کردن خودرو برای تشخیص، برداشتن، بازسازی و نصب مجدد آن معمولاً حدود چهار روز طول می‌کشد. اگر تصمیم به ترمیم یک مشکل کمتر جدی دارید، تشخیص دقیق مشکلات ممکن است بیش از یک روز طول بکشد. همه جزئیات دیگر را در نظر بگیرید، مانند مدت‌زمان تصمیم‌گیری مشتری، میزان آسیب، و یافتن علت مشکل، همگی می‌توانند مدت‌زمان تعمیر گیربکس شمارا طولانی‌تر کنند.

تعمیرگاه خودروهای آلمانی در عظیمیه  کرج با توجه به تعداد کم نیروی‌های متخصص در حوزه تعمیر پورشه و پاسخگویی به نیاز شما برای انواع تعمیرات خودروهای پورشه تأسیس‌شده است. تمامی مراحل از عیب‌یابی تا سرویس و تعمیر خرابی گیربکس در این مرکز توسط افراد متخصص انجام می‌شوند.

 

تعمیر گیربکس پورشه

برای تعمیر گیربکس پورشه نخست باید نشانه های خرابی گیربکس پورشه را بدانید برخی از رایج ترین این موارد عبارتند از:

عدم پاسخ به موقع پدال خودرو

اگر دنده در خودروی شما به درستس تعویض نمی شود، این نشانه مشکل در گیربکس شما است. این مشکل ممکن است یک مشکل الکتریکی، هیدرولیک یا مکانیکی باشد. عدم پاسخگویی می تواند به عنوان یک تاخیر در هنگام حرکت از پارک به سمت درایو ظاهر شود و در اتومبیل های اتوماتیک بسیار رایج است. این مشکل خود را در چرخش دور موتور در برابر سرعت خودرو نیز نشان می دهد. به نظر می رسد که شتاب مورد انتظار کمتر از آن چیزی است که صدای موتور نشان می دهد. این مشکل معمولا به عنوان “لغزش” در خودرو پورشه شناخته می شود.

صداهای عجیب و غریب

اگرچه صدای همه ماشین ها متفاوت است، اما صداهایی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. به خصوص اگر قبلاً صدایی نشنیده اید یا به نظر خاموش می رسد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

زمزمه کردن

وزوز

ناله کردن

اینها کلمات رایجی هستند که هنگام توصیف خرابی در گیربکس به کار برده می شوند. از آنجایی که قطعات بسیار زیادی در گیربکس شما وجود دارد، اگر یک قطعه کوچک مشکل داشته باشد ممکن است باعث خرابی شود. این صداها خطرناک هستند و اگرچه ممکن است فوراً خراب نشوند، اما در نهایت منجر به خرابی گیربکس در حین رانندگی می شوند.

اگرچه زمزمه کردن، وزوز و ناله کردن در گیربکس‌های اتوماتیک رایج است، اما گیربکس دستی معمولاً به صدا در می‌آید. اینها می توانند به موتور، میل محرک، یاتاقان چرخ یا حتی سیستم اگزوز مربوط باشند. همیشه باید به محض شنیدن صدای عجیب و غریب به وسیله نقلیه خود نگاه کنید.

 

تعمیر گیربکس پورشه

نشتی روغن گیربکس

یکی از راه‌های ساده‌تر برای تشخیص خرابی گیربکس ، نشت روغن گیربکس است. اگر روغن گیربکس نشت کرده باشد رانندگی با خودرو اصلا مجاز نیست، در گیربکس اتوماتیک، مایع اصطکاک را کاهش می دهد و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. همچنین مانند یک روغن هیدرولیک عمل می کند که به چرخ دنده ها اجازه می دهد تا درگیر شوند.

هنگامی که یک مایع گیربکس اتوماتیک نشتی داشته باشد، به کار خود ادامه می دهد اما با سیال کم. این منجر به احتمال گرم شدن بیش از حد می شود و یکی از ساده ترین راه ها برای خراب شدن است. بهترین راه برای تشخیص نشتی، مشاهده مایع قرمز رنگ در زیر خودروی خود است. اگر این را دیدید، باید بلافاصله ماشین خود را به مغازه بیاورید. به خصوص اگر قهوه ای تیره یا سیاه با بوی سوختگی باشد. این بدان معنی است که سوخته است و نوعی خرابی داخلی وجود دارد. این می تواند بسیار خطرناک باشد.

مورد دیگر ممکن است این باشد که واشر ترک خورده باشد. در این صورت، یک شستشو یا تعمیر ممکن است بتواند به سرعت این مشکل را برطرف کند. محدوده دمای گیربکس ایمن در صورت نشتی بسیار فراتر از آن چیزی است که باید باشد.

تکان خوردن خودرو

دو نشانه محرض از خرابی گیربکس، لرزش و تکان خودرو هستند. تکان دنده  دنده یک علامت بسیار رایج در خودروهای گیربکس دستی است. گیربکس اتوماتیک خراب نیز می‌توانند در  تعویض دنده‌ها دچار مشکل شوند ، موتورهای دستی به دلیل کوبیدن و تکان خوردن بین دنده ها به عنوان نشانه شکستگی شناخته می شوند. تنها راه برای تشخیص واقعی این است که آن را به یک متخصص ببرید و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

بوی سوختگی

شبیه مایع نشتی که بوی سوختگی دارد. اگر بوی سوختگی وجود داشته باشد و مایعی نشت کند، ممکن است انتقالی داشته باشید که بیش از حد گرم شده است. این می تواند به دلیل زباله های کلاچ در داخل مایع باشد. این شامل اجزای فلزی و لجن خواهد بود. اگر مایع گیربکس برای مدتی شسته نشده باشد یا هرگز روی خودرویی با بیش از 100000 سرویس نشده باشد، این امر رایج است.مایع گیربکس سوخته بوی سوختن لاستیک می دهد تا روغن. اگر به شدت داغ شود ممکن است دود را مشاهده کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، دیگر نمی تواند قطعات ماشین شما را که نیاز دارد روغن کاری کند و به تعویض دنده ها کمکی نمی کند.

 

تعمیر گیربکس پورشه

هزینه تعمیر گیربکس پورشه

هزینه ی تعمیر گیربکس پورشه براساس میزان آسیب وارد شده به گیربکس، مدل و نوع گیربکس و سال تولید و میزان کارکرد گیربکس متفاوت است و پس از بررسی دقیق توسط متخصصان در تعمیرگاه خودرو های آلمانی تعیین می شود. تعمیر گیربکس پورشه در کرج در تعمیرگاه گیربکس مهدی به صورت تخصصی و توسط افراد آموزش دیده و اگاه نسبت به ساختار های مختلف گیربکس پورشه انجام می شود.

 

تعمیر گیربکس پورشه

بهترین تعمیرگاه گیربکس پورشه

بهترین تعمیرگاه گیربکس پورشه محلی است که علاوه بر دارا بودن نیروی متخصص اجزا و قطعات اصلی مورد نیاز برای تعمیر و تعویض گیربکس پورشه و نیز ابزار مورد نیاز برای تعمیر گیربکس را دارا باشد.در تعمیرگاه گیربکس پورشه تعویض روغن پورشه به کمک دستگاه و به صورت اتومات انجام می شود تا مشکلی در حین تعویض روغن گیربکس و پس از تعویض به دلیل مخلوط شدن روغن جدید و قدیمی در گیربکس ایجاد نشود.

اگر می خواهید گیربکس خودروی شما به خوبی کار کند باید نسبت به سرویس و تعمیر به موقع خودرو حساس باشید. هر نوع خرابی در گیربکس پورشه باید به سرعت شناسایی و رفع شوند تا خرابی به باقی بخش های گیربکس انتقال پیدا نکند.

انجام تعمیر و نگهداری منظم خودرو بسیار مهم است. همه وسایل نقلیه دارای دفترچه راهنما هستند که توصیه های سازنده را در مورد نگهداری خودرو شما ارائه می دهد. به طور کلی، همه ی خودرو ها نموداری را دارند که نشان می دهد  هر بار که کیلومترشمار شما به مجموع مسافت پیموده شده می‌رسد، باید سرویس خودرو انجام شود.

یکی از مهم ترین راه ها برای سالم نگه داشتن گیربکس خودرو این است که روغن گیربکس خود را به طور منظم بررسی و تعویض کنید. مدل‌های قدیمی‌تر خودروها به این سرویس نیاز دارند که هر 3000 مایل انجام شود، اما مدل‌های جدیدتر در واقع کمتر به تعویض روغن نیاز دارند. بسیاری می توانند 6000 مایل یا بیشتر را بدون نیاز به تعویض روغن گیربکس طی کنند.

 

تعمیر گیربکس پورشه

تفاوت روغن گیربکس و روغن موتور پورشه

هنگام مقایسه ظاهر روغن موتور با روغن گیربکس، ممکن است وسوسه شوید و فکر کنید آنها یکسان هستند، اما اینطور نیست. روغن دنده به طور خاص برای محافظت، روانکاری و خنک کردن سیستم های دنده طراحی شده است. روغن موتور یاتاقان ها را روان می کند و از موتور خودروی شما در برابر مواد افزودنی موجود در بنزین محافظت می کند. این دو نوع روغن علاوه بر تفاوت در روانکاری، قسمت های مختلف موتور را هدف قرار می دهند. اکثر مردم می دانند که روغن موتور خود را بررسی و تعویض کنند، اما با گیربکس های استاندارد، انجام همین کار با روغن دنده نیز به همان اندازه مهم است.

در تعمیرگاه خودرو های آلمانی به عنوان مرکز تخصصی تعمیر گیربکس پورشه در کرج مراحل سرویس و تمعیر گیربکس مطابق با دفترچه ی راهنمای خودرو و با توجه به هر خودرو به صورت اختصاصی انجام می شوند، گیربکس های پورشه بسته به مدل خودرو و شتاب خودرو تفاوت هایی دارند که این تفاوت ها باید در زمان سرویس و تعمیر گیربکس مد نظر قرار گیرند.

چک لیست تعمیر گیربکس موارد مختلفی را شامل می شود و به طور کلی باید برای تعمیر و تعویض گیربکس ابتدا تمامی بخش ها را بررسی کرد و علت اصلی خرابی گیربکس پورشه را شناسایی کرد سپس برای تعمیر و تعویض گیربکس در صورت نیاز اقدام کرد. تمامی بخش ها و اتصالات گیربکس باید با توجه به دفترچه ی راهنمای خودرو به صورت ایمن باز شوند تا سایر بخش های خودرو و گیربکس دچار خرابی و مشکل نشوند. اتصالات برقی گیربکس پورشه نقش کلیدی را در کارایی و تعویض درست دنده خودرو ایفا می کنند و عمدتا به دلیب عدم دانش کافی در حین تعمیر گیربکس پورشه دچار خرابی و مشکل می شوند.

 

نشانه‌ها و علل خرابی گیربکس پورشه

خودرو در هنگام دنده درگیر نمی‌شود

اگر در گیربکس خودرو تأخیر وجود داشته باشد یا اصلاً درگیر نشود، ممکن است مشکل از تخریب سیال یا سیستم کامپیوتری باشد. بدیهی است که تعویض مایع گیربکس باید مشکل اول را حل کند، درحالی‌که مورد دوم ممکن است نیاز به تنظیم مجدد کامل رایانه خودرو داشته باشد. می‌توانید با قطع کردن باتری به مدت نیم ساعت، رایانه را ریست کنید. اگر بعدازاین اقدامات مشکلات همچنان ادامه داشت، باید یک مکانیک انتقال واجد شرایط به آن نگاه کنید.

تکان دادن یا آسیاب کردن هنگام در دنده

گیربکس‌های اتوماتیک باید هنگام تعویض دنده به نرمی کار کنند، اما هرگونه لرزش یا ساییدگی می‌تواند نشان‌دهنده مشکلی باشد که در صورت نادیده گرفتن آن می‌تواند بدتر شود. جدی‌ترین مشکلی که ممکن است رخ دهد این است که گیربکس دنده‌های آسیب‌دیده دارد، که در اسرع وقت به تعمیر گیربکس نیاز دارد زیرا با ادامه استفاده بدتر می‌شود.

صدای هق‌هق یا زمزمه در حالت خنثی

صداهای هق‌هق یا گاهی اوقات صدای زمزمه ناله که از زیر خودرو در حالت خنثی می‌آید می‌تواند نشان‌دهنده مشکل در گیربکس باشد. به‌احتمال‌زیاد دوباره یک مشکل مایع ساده است، زیرا چرخ‌دنده‌ها و اجزای متحرک با کاهش روان کار اصطکاک بیشتری ایجاد می‌کنند. اگر تغییر مایع کمکی نکرد، ممکن است آسیب داخلی وجود داشته باشد که نیاز به توجه یک مکانیک گیربکس واجد شرایط دارد.

چرخ‌دنده‌های لغزنده

لغزش دنده‌ها می‌تواند یک مشکل ایمنی بسیار جدی ایجاد کند و هیچ کاری نمی‌توانید خودتان در مورد آن انجام دهید جز اینکه آن را برای یک سرویس تعمیر گیربکس وارد کنید. احتمالاً مشکل این است که رایانه وسیله نقلیه سیگنال مناسبی را هنگام تعویض دنده ارسال نمی‌کند، بنابراین به کمک یک متخصص نیاز است.

نشت روغن گیربکس پورشه

اگر لکه‌های تیره‌ای از مایع در زیر وسیله نقلیه خود پیدا کردید، احتمالاً مشکل مایع گیربکس نشتی دارید. این می‌تواند یک مشکل بسیار جدی باشد، بنابراین سعی کنید در اسرع وقت آن را برطرف کنید زیرا نشت مایع می‌تواند به‌سرعت منجر به خرابی کامل انتقال شما شود.

همچنین سطح مایع گیربکس را بررسی کنید، به‌خصوص اگر خودرو بارها و بارها در یک نقطه پارک نمی‌شود که به شما کمک می‌کند نشت روی زمین را تشخیص دهید. مایع گیربکس نباید باگذشت زمان یا مسافت پیموده شده کاهش یابد، بنابراین سطح پایین‌تر از حد معمول نشان‌دهنده نشتی است. این مشکل را زودتر از طریق خدمات تعمیر گیربکس برطرف کنید و به‌هیچ‌وجه نباید هزینه زیادی داشته باشد زیرا نشت به‌خودی‌خود یک‌راه حل آسان است.

 

چگونه می‌توانم از گیربکس ماشین خود محافظت کنم؟

شما می‌توانید با اقدامات احتیاطی مانند بررسی منظم مایع گیربکس، مراقبت از دنده‌های خودرو، سالم نگه‌داشتن سیستم خنک‌کننده، بررسی دنده‌ها و سرمایه‌گذاری در بازرسی سالانه خودرو از گیربکس خودروی خود محافظت کنید.

 

چگونه گیربکس دوام بیشتری داشته باشد؟

می‌توانید با بررسی منظم مایعات گیربکس، رانندگی با دقت، رفع فوری مشکلات خودرو و سرویس‌دهی حداقل سالیانه خودروی خود، طول عمر گیربکس خود را افزایش دهید.

 

نشانه‌های خرابی گیربکس چیست؟

این‌همه در مورد رایج‌ترین مشکلات گیربکس خودرو و نحوه رفع آن‌ها است. برخی از علائم اصلی بد بودن گیربکس عبارت‌اند از بوی سوختن، صداها، درگیر نشدن دنده‌ها و گرم شدن بیش‌ازحد گیربکس. در مورد این علائم هوشیار باشید و برای صرفه‌جویی در هزینه تعمیر اقدام فوری انجام دهید.

 

انواع چرخ‌دنده گیربکس پورشه

برای تعمیر و یا تعویض چرخ‌دنده ه که بخش اصلی گیربکس پورشه هستند باید نوع این چرخ‌دنده‌ها را بشناسید:

  1. چرخ دندانه‌دار
  2. دنده مارپیچ
  3. چرخ‌دنده مارپیچ دوتایی
  4. دنده اریب
  5. چرخ‌دنده اریب مارپیچ
  6. چرخ‌دنده پیچ
  7. چرخ‌دنده میتر
  8. دنده کرم
  9. دنده داخلی
  10. دنده قفسه و پینیون
  11. دنده شاه ماهی
  12. دنده هیپووئید

چرخ‌دنده خار معمولی‌ترین و ساده ترین نوع چرخ‌دنده است. به‌طورکلی برای انتقال حرکت چرخشی بین شفت‌های موازی استفاده می‌شود. دنده خار بهترین گزینه برای چرخ‌دنده‌ها است مگر زمانی که سرعت، بار و نسبت‌ها به سمت گزینه‌های دیگر باشد.

آن‌ها دندانه‌های مستقیم دارند و روی شفت‌های موازی نصب می‌شوند. شکل کلی آن‌ها یک استوانه یا دیسک است. دندان‌ها به‌صورت شعاعی و با این “دنده‌های برش مستقیم” بیرون می‌آیند. هنگامی‌که دو چرخ‌دنده با اندازه‌های مختلف به هم متصل می‌شوند، دنده بزرگ‌تر چرخ و دنده کوچک‌تر پینیون نامیده می‌شود.

در یک‌دنده ساده از دو چرخ‌دنده، حرکت و نیروی ورودی به چرخ‌دنده راننده اعمال می‌شود. دنده راننده دنده رانده‌شده را بدون لغزش می‌چرخاند.

چرخ‌دنده مارپیچ دوتایی نوعی چرخ‌دنده مارپیچ است که دارای دندانه‌های سمت راست و چپ‌روی یک چرخ‌دنده است. از دو وجه چرخ‌دنده‌های مارپیچ تشکیل‌شده است که در کنار یکدیگر قرارگرفته و آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. این نوع دنده ازنظر ظاهری شباهت زیادی به دنده‌های شاه ماهی دارد.

چرخ‌دنده‌های دو مارپیچ بار رانش را از بین می‌برند و امکان همپوشانی بیشتر دندان و عملکرد صاف را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، یک ناحیه برشی اضافی روی چرخ‌دنده‌ها فراهم می‌کند که برای انتقال بیشتر گشتاور بالا ضروری است. مانند چرخ‌دنده‌های مارپیچ، این چرخ‌دنده‌ها معمولاً در چرخ‌دنده‌های بسته استفاده می‌شوند.

 

تعمیرات گیربکس پورشه فنی در تعمیرگاه خودروهای آلمانی

در تعمیرگاه خودروهای آلمانی واقع در عظیمیه کرج ما خدمات تعمیر گیربکس را برای مشتریان خود ارائه می‌دهیم. شامل بازرسی و گزارش کاملاً رایگان است و کلیه تعمیرات تحت کنترل دقیق انجام می‌شود. ما مهروموم‌ها و یاتاقان‌ها را تعویض می‌کنیم و هر جا که ممکن است دنده‌های جایگزین را از سازنده اصلی گیربکس تهیه می‌کنیم.

 

خدمات فنی تعمیرگاه خودروهای آلمانی

خدمات فنی ما برای تعمیر گیربکس پورشه شامل موارد زیر می‌شوند

مشاوره رایگان برای تعمیر و یا سرویس گیربکس

مشخص کردن نوع گیربکس پورشه

خارج کردن گیربکس از خودرو برای بررسی

تعویض روغن گیربکس

بررسی نوع روغن گیربکس

تعویض کامل گیربکس

تعویض واشر گیربکس

تعویض شیفتر گیربکس

ترمیم و تعویض چرخ‌دنده گیربکس

تعویض و سرویس سیستم برقی گیربکس

ترمیم نشتی روغن گیربکس

تعویض دنده

سرویس و تعویض کلاچ خودرو

همه‌ی خدمات زیر نظر مدیریت و توسط تکنسین‌های متخصص و حرفه‌ای و باتجربه ارائه می‌شوند، کلیه خدمات با تضمین کتبی و مهرشده براساس استانداردهای روز دنیا ارائه می‌شوند. بیش از مبلغ ارائه‌شده در ابتدای بررسی خودرو و پس از عیب‌یابی گیربکس هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *