تعمیر سانروف کیا

تعمیر سانروف کیا

تعمیر سانروف خودرو

سانروف بخشی در سقف خودرو است که شما می توانید آن را باز و از هوا لذت بیشتری ببرید در خودرو های برند کیا نیز برخی از خودرو ها به این فناوری مجهز هستند، در سال های ابتدایی سانروف ها به صورت دستی بودند اما در حال حاضر به صورت الکتریکی و به کمک موتور و سیستم برقی جداگانه باز و بسته می شوند به همین دلیل تعمیر سانروف ها نیز مانند هر بخشی در خودرو به دانش و تخصص نیاز دارد.

 

تعمیر سانروف kia

در سال های اخیر استفاده از سانروف در انواع خودرو ها به دلیل استفاده حداکثری از خودرو و تغییر استایل و ظاهر خودرو رواج پیدا کرده است. کیا یکی از برند های اختصاصی در تولید انواع خودرو ها با سانروف های متفاوت است. اکثر سانروف ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند. سانروف های داخلی بین پوسته فلزی سقف و سرپوش قرار می گیرند و در یک جیب مخفی جمع می شوند. سانروف های خارجی که کمتر از سانروف های داخلی رایج هستند، در بالای سقف خودرو قرار می گیرند. بیشتر آنها شیشه ای هستند، اما برخی نساجی هستند و در مسیرهای تعبیه شده در سقف جمع می شوند. دسته سوم شامل سانروف های ثابت، پانل های شیشه ای غیر متحرک است که برای ورود نور بیشتر طراحی شده اند.

 

تعمیرگاه سانروف کیا

هنگام بررسی سانروف های جمع شونده و مشکلاتی که صاحبان آنها با آن مواجه هستند، یک مشکل بارها و بارها مطرح می شود: نشتی سانروف ها، به ویژه سانروف های داخلی. شنیدن سرازیر شدن آب در پشت بام در بهترین حالت ممکن است نگران کننده باشد، اما چکیدن آب روی سر شما در باران یا کارواش بسیار بدتر است. خوشبختانه، تعمیر سانروف نشتی معمولاً ساده است و تنها به چند ابزار نیاز دارد .

ابتدا مهر و موم اطراف شیشه را بررسی کنید. در برخی از سانروف ها مشخص خواهد بود که نشتی از درزگیر اطراف شیشه سانروف است. مهر و موم سانروف ترک خورده را می توان با سیلیکون RTV (ولکانیز کننده دمای اتاق) که معمولاً در حمام استفاده می شود وصله کرد. سیلر سیلیکونی شفاف معمولا بهترین انتخاب است، زیرا مشکی یا هر رنگ دیگری ممکن است دقیقاً مطابقت نداشته باشد. یک مهره نازک از سیلیکون شفاف عملا ناپدید می شود.

اگر مشکل آب بند نیست، وقت آن است که بررسی کنید که آیا زهکشی مسدود شده است یا خیر. این موضوع به این دلیل وجود دارد که سانروف هایی که برای کج شدن به سمت بالا و پایین ساخته شده اند، کاملاً آب بندی نیستند. خودروسازان انتظار دارند که آب از پشت شیشه چکه کند، بنابراین یک سینی آب برای گرفتن و هدایت آب به خارج از خودرو وجود دارد.

در هر گوشه سینی، لوله‌های تخلیه وجود دارد که در داخل ماشین، معمولاً پشت ستون‌های A و C، از طریق یک درگاه نزدیک به زمین عبور می‌کنند. این لوله های تخلیه ممکن است با خاک، حشرات و سایر زباله ها مسدود شوند. وقتی لوله‌های فاضلاب مسدود می‌شوند، کار نمی‌کنند و آب به سینی آب برگشت می‌کند – گاهی اوقات درست روی سر شما.

 

 هزینه تعمیر سانروف کیا

هزینه ی تعمیر سانروف کیا با توجه به دو نوع سانروف که داخلی و یا خارجی باشد متفاوت است، چرا که این سانروف ها ساختار و اجزای داخلی و خارجی متفاوتی دارند و با توجه به ساختار سانروف ابزار مورد نیاز برای تعمیر سانروف متفاوت هستند در نتیجه ساختار سانروف نیز متفاوت است.

بهترین راه برای حفظ سانروف شما برای جلوگیری از بروز مشکلات در وهله اول است. برای این منظور، ایده خوبی است که سینی آب را تمیز کرده و زهکشی سانروف را حداقل دو بار در سال جاروبرقی بکشید.تمامی مراحل تعمیر سانروف کیا در تعمیرگاه خودرو های آلمانی توسط متخصصین انجام می شوند.

 

تعمیر سانروف کیا

مشکلات سانروف کیا

نشتی سانروف یک مشکل رایج برای بسیاری از رانندگان است، اما اگر بدانید چه چیزی باعث نشتی شما شده است، راه‌هایی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد. در اینجا چند بررسی ساده وجود دارد که به شما کمک می کند منبع نشتی را قبل از آسیب رساندن به اثاثه داخلی شناسایی و رفع کنید.

 

علت نشتی سانروف کیا

مسائل زیادی وجود دارد که می تواند باعث نشتی شود. در زیر 5 مورد از رایج ترین مواردی که باعث ایجاد مشکل می شوند و نیاز به تعمیر دارند آورده شده است.

  1. مونتاژ زهکشی معیوب یا گرفتگی زهکشی – نشتی معمولاً در اطراف کانال های تخلیه در حدود 65٪ از تمام مشکلات سقف آفتابگیر اتفاق می افتد. یک سیستم زهکشی شکسته نه تنها باعث نشتی می شود، بلکه می تواند همزمان نیاز به تعویض سقف را به دلیل آسیب آب ایجاد کند. مطمئن شوید که فاضلاب شما مسدود نیست و به درستی تخلیه می شود.
  2. مهر و موم سانروف – این می تواند به مرور زمان ترک بخورد یا فرسوده شود و در آب و هوای بد یا هنگام شستن ماشین باعث نشت آب شود.
  3. قاب نگهدارنده خورده شده – فریم‌ها و میله‌های فلزی که سانروف شما را بالا نگه می‌دارند می‌توانند خورده شوند و زنگ بزنند اگر رنگ خراشیده شده باشد و فلز لخت ظاهر شود. اگر سقف شما به هم نچسبد به زودی نشتی ایجاد می شود. این همچنین می تواند از لغزش صحیح آن جلوگیری کند. این ایده خوبی است که این تکیه گاه ها را به طور مرتب از نظر ترک یا خوردگی بررسی کنید.
  4. شکست شیشه – ممکن است شیشه شما در داخل ترک خورده باشد که می تواند منجر به نشت آب شود.
  5. مه گیر سانروف شکسته – اگر دکمه مه گیر شما شکسته باشد، ضربه گیر پنجره فلزی ممکن است به درستی کار نکند. این باعث نشتی از درزگیر بالایی می شود زیرا نمی تواند به درستی در جای خود قرار گیرد.

زهکشی سانروف جنبه ای از خودروی شماست که احتمالاً به ندرت به آن فکر می کنید. اگرچه سانروف برای جلوگیری از رطوبت بیشتر آب بندی شده است، اما مقداری رطوبت و آب از شکاف بین سانروف و خود خودرو وارد می شود. سپس رطوبت از طریق زهکش های سانروف که از داخل قسمت سقف عبور و از خودرو خارج می شود. اگر زهکشی ها مسدود شود، می تواند بوی داخلی شما را کپک زده و در نهایت مشکل بزرگی ایجاد کند. زهکشی سانروف ماشین شما باید به طور مرتب تمیز شود.

 

تمیز کردن زهکشی سانروف

سوراخ های تخلیه را پیدا کنید. بسته به وسیله نقلیه شما، مکان آنها ممکن است متفاوت باشد، اگرچه سوراخ های تخلیه جلو در اکثر خودروها از درب یا زیر خودرو خارج می شوند. ممکن است قسمت‌های عقب زیر سپر عقب یا بالای قسمت پایه دریچه عقب تخلیه شوند. برای مدل خاص خود به دفترچه راهنمای کارگاه مراجعه کنید.

هر گونه کثیفی، برگ و زباله اطراف سوراخ های تخلیه را پاک کنید. انتهای لاستیکی زهکش ها را در جایی که از ماشین خارج می شوند بچرخانید و فشار دهید. این باید مقداری از آب به دام افتاده و زباله هایی را که در فاضلاب گیر کرده است خارج کند.

سانروف را تا آخر باز کنید تا بتوانید سوراخ های تخلیه را ببینید. جریان هر زهکش را با ریختن مقدار کمی آب (حدود ¼ فنجان) در دهانه های زهکشی که در نزدیکی سانروف قرار دارند، آزمایش کنید. بررسی کنید که آیا آب از خروجی های سوراخ های تخلیه خارج می شود یا خیر.

اگر از خروجی های لاستیکی تخلیه آب خارج نمی شود، هوای فشرده را به داخل زهکش ها دمش دهید. اگر آب هنوز تخلیه نمی شود، از یک تکه سیم انعطاف پذیر استفاده کنید تا آن را از سوراخ تخلیه بیرون بیاورید تا زباله ها از جای خود خارج شوند. انتهای لاستیکی زهکش را بچرخانید و فشار دهید تا کثیفی ها و زباله ها آزاد شوند. پس از رفع گرفتگی لوله، مقدار کمی دیگر آب بریزید تا آبکشی شود.

 

نکاتی که قبل از تعمیر شیشه سانروف باید بدانید

این مهم است که بدانید انواع مختلفی از شیشه های خودکار برای سانروف شما وجود دارد و هر نوع در چندین اندازه و شکل مختلف موجود است. اندازه و شکل سانروف شما تعیین می کند که کدام نوع شیشه می تواند به عنوان جایگزین آن استفاده شود. اشکال رایج شامل شیشه های گرد و مستطیلی است. اگر برای شناسایی نوع شیشه مورد نیاز خودروی خود به کمک نیاز دارید، دریغ نکنید که یک متخصص برچسب روی بسته بندی آنها را بررسی کند یا خودتان آنها را با خط کش اندازه بگیرید، زیرا این کار باید تمام اطلاعات لازم در مورد ابعاد و شماره مدل را ارائه دهد. .

تعمیر سانروف پروژه آسانی نیست، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده و تمام هزینه های مربوطه را در نظر بگیرید. قیمت تعمیر سانروف شیشه ای از 300 تا 1000 دلار متغیر است. این محدوده بر اساس سال، برند و مدل وسیله نقلیه شما متفاوت است. همچنین عوامل زیادی بر قیمت گذاری تأثیر می گذارند، مانند: شهر و ایالتی که در آن زندگی می کنید. آیا بیمه هزینه تعمیر را پوشش می دهد یا خیر. چه مقدار پوشش در مبلغ کسر در بیمه نامه شما گنجانده شده است. و کیفیت شیشه ای که انتخاب می کنید.

متخصصان نه تنها می توانند سانروف شما را با هزینه کمتر تعمیر کنند، بلکه از آب بندی مناسب آن نیز اطمینان حاصل می کنند تا هنگام بارندگی آب به داخل نشت نکند. و اگر قطعات مناسب را در اختیار نداشته باشند، اکثر مراکز تعمیر شیشه خودرو می توانند آنها را برای شما سفارش دهند.

امتیاز 2.3 از 5

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *