تعمیر کولر بی ام و

تعمیر کولر بی ام و

کولر بی ام و

کولر بی ام و یک سیستم خنک کننده هوا در خودروهای بی ام و است که با استفاده از فرآیند تبخیر آب برای خنک کردن هوا در داخل خودرو استفاده می‌شود. این سیستم شامل یک مخزن آب، یک کمپرسور، یک چیلر هوا، یک شیر آب، یک فن و سیم‌ها و اتصالات مختلف است.

در این سیستم، آب از مخزن آب به چیلر هوا رسیده و در آنجا توسط فن خنک شده و به شکل بخار به داخل خودرو منتقل می‌شود. سپس هوای گرم داخل خودرو از طریق فیلتر هوا به چیلر هوا پمپ می‌شود و با تماس با بخار آب در چیلر خنک می‌شود.

استفاده از کولر بی ام و در خودروهای بی ام و، باعث افزایش راحتی و سرعت خنک شدن هوا در داخل خودرو می‌شود. همچنین، این سیستم به دلیل استفاده از آب به عنوان ماده خنک کننده و نه گاز فرآیند خنک کردن را برای محیط زیست دوست‌تر می‌کند.

 

سیستم های تهویه مطبوع زندگی را بسیار راحت تر می کنند. اهمیت و کارایی سیستم های تهویه هوا یا همان کولر ها  در داخل خانه ها، مشاغل و البته ماشین ها یکسان است.

خودروهای بی ام و  به خصوص در مورد راحتی راننده پیشرفته هستند و سیستم های تهویه مطبوع آنها قوی است. در دماهای گرم، تهویه مطبوع بسیار مهم است، چرا که کنترل گرمای هوا را امکان پذیر می کند.

علاوه بر این، در شرایط ترافیکی سنگین، استفاده از کولر می تواند گرمای بیش از حد هوا را از بین ببرد و گذراندن ترافیک را آسان تر کند. زندگی را بسیار قابل تحمل‌تر می‌کنند. به همین دلیل است که وقتی سیستم تهویه مطبوع ، کولر  در بی ام و  شما شروع به خرابی می کند، می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

تشخیص مشکلات سیستم تهویه مطبوع در بی ام و  تفاوت چندانی با سایر خودروها ندارد. در واقع، قبل از اینکه ماشین را به یک تعمیرگاه ببرید باید با توجه به علائم بررسی کنید که آیا مشکل از کولر خودرو است یا خیر.برخی از علائم خرابی کولر بی ام و در مدت زمان اتفاق می افتند اما برخی دیگر ناگهانی اتفاق می افتند.

 

تعمیر کولر خودرو

تعمیر کولر بی ام و

تعمیر کولر بی ام و همانند هر قطعه دیگری از خودرو، ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد. برای تعمیر کولر بی ام و، ابتدا باید علت خرابی را تشخیص داد و سپس به تعویض قطعات خراب یا تعمیر آن‌ها پرداخت.

علت خرابی کولر بی ام و ممکن است شامل شکستن یا خراب شدن قطعات اصلی مانند کمپرسور، چیلر، فن و شیر آب باشد. همچنین، علل دیگری مانند نقص در سیم‌ها و اتصالات، نشت آب، کمبود ماده خنک کننده و یا فشار نامناسب در سیستم نیز می‌تواند باعث خرابی کولر بی ام و شود.

در صورتی که کولر بی ام و خودرو شما نیاز به تعمیر دارد، بهتر است به یک مرکز تعمیرات متخصص و با تجربه برای تعمیر آن مراجعه کنید. تعمیر کولر بی ام و نیازمند دانش و تجربه خاصی است و بهتر است تنها به تعمیرات خودروهای بی ام و متخصص مراجعه کنید. همچنین، برای جلوگیری از خرابی کولر بی ام و، بهتر است آن را به صورت دوره‌ای نگهداری کرده و در صورت نیاز به تعویض قطعات خراب، از قطعات اصلی و مرغوب استفاده شود.

بی ام و برندی است که نام آن با تولید خودرو های لوکس ، بدون سقف و به روز گره خورده است، برند بی ام و برند محبوب آلمانی و قدیمی در جهان توانسته است با تولید خودرو های به روز همچنان در بازار جهانی فروش بالایی داشته باشد. خودرو های برند بی ام و در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند اما وجه مشترک در تمامی این مدل ها استفاده از کولر قوی، پر فشار و چند دریچه ای در خودرو است.

 

تعمیرگاه کولر بی ام و

سوار ماشین خود می شوید، موتور را روشن می کنید و سپس کولر را روشن می کنید. انتظار یک نسیم خنک خوب را دارید که صورتتان را فرا بگیرد. اما صبر کنید، معلوم می شود که هوا فقط بسیار سرد است. سپس شما رانندگی می کنید و اکنون تهویه مطبوع کار می کند. به نظر می رسد که AC ماشین شما فقط هنگام رانندگی کار می کند، چرا اینطور است؟

اکثر سیستم های تهویه مطبوع بی ام و توسط موتور از طریق تسمه محرک تغذیه می شوند . هنگامی که موتور شما کار می کند، تسمه محرک را نیز کار می کند . این دستگاه تعدادی از لوازم جانبی الکتریکی از جمله دینام ، چراغ های جلو و کمپرسور AC را تامین می کند.

کمپرسور مبرد را (به شکل گاز) فشرده می کند. این آن را به گازی با دمای بالا و فشار بالا تبدیل می کند. سپس وارد کندانسور می شود.سپس کندانسور گرما را از مبرد خارج کرده و آن را به مایع تبدیل می کند. پس از آن، مایع را به یک دریچه انبساط یا گاهی اوقات لوله دهانه نامیده می شود.

در شیر انبساط، مبرد به حالت گاز اولیه خود باز می گردد. همانطور که مبرد این کار را انجام می دهد، دمای آن کاهش می یابد. پس از آن، به یک گیرنده/خشک کن یا انباشته حرکت می کند.گیرنده/خشک کن یا آکومولاتور  با حذف رطوبت، مبرد را خشک می کند.در نهایت، مبرد به اواپراتور می رسد. یک فن دمنده هوا را از بیرون می کشد و آن را از طریق هسته اواپراتور می دمد. این باعث می شود که فقط هوای سرد از اواپراتور عبور کند و هوای سرد از دریچه های ماشین شما عبور کند.

تعمیر کولر بی ام و فرایندی کاملا تخصصی و پیچیده است و اصلا نباید در تعمیر کولر بی ام و ریسک کنید. برای تعمیر کولر بی ام و داشتن مهارت به تنهایی راهگشا نیست و به دانش تخصصی نیاز است به همین دلیل است که گفته می شود اگر متوجه هر نوع مشکلی در کولر بی ام و خود شدید حتما به مراکز تخصصی مراجعه نکید و کولر را به هیچ عنوان باز نکنید.

 

هزینه تعمیر کولر بی ام و

هزینه تعمیر کولر بی ام و ممکن است بسته به نوع خرابی، نوع قطعات مورد استفاده و مکانیکی که خودرو را تعمیر می‌کند، متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه تعمیر کولر بی ام و در مقایسه با خودروهای دیگر، ممکن است بیشتر باشد، زیرا بی ام و خودرویی با تکنولوژی ویژه است و قطعات آن نیز گران‌تر و متفاوت با خودروهای دیگر می‌باشد.

بهترین راه برای تخمین هزینه تعمیر کولر بی ام و، مراجعه به یک مرکز تعمیرات متخصص بی ام و است. در این مراکز، پس از انجام بررسی‌های لازم، مکانیک به شما هزینه‌های لازم برای تعمیر کولر بی ام و را اعلام خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که برای جلوگیری از خرابی کولر بی ام و، بهتر است آن را به صورت دوره‌ای نگهداری کرده و سیستم خنک کننده هوا را با مواد خنک کننده جدید شارژ کنید. همچنین، در صورت نیاز به تعویض قطعات خراب، از قطعات اصلی و مرغوب برای تعمیر استفاده کنید تا خودرو شما به بهترین شکل ممکن تعمیر شود و در طولانی مدت نیز دوباره مشکل پیش نیاید.

هزینه تعمیر کولر بی ام و به فاکتور های مختلفی وابسته است و نمی توان از قبل هزینه ای را برای تعمیر کولر بی ام و اعلام کرد. هزینه تعمیر کولر بی ام و در ایران به قیمت و نوسانات ارز در بازار ، میزان خرابی کولر بی ام و شما ، قطعاتی که برای تعمیر نیاز است و مهارت تکنسین وابسته است. اگر دوست دارید  کولر خودروی بی ام و شما به درستی تعمیر شود و مانند روز اول کار کند باید در انتخاب مرکز مناسب برای تعمیر کولر دقت و وسواس بالایی داشته باشید و هزینه را در اولویت قرار ندهید چرا که هزینه ی کم تعمیر کولر بی ام و نشان از کیفیت بالای خدمات نیست. در صورتی که به دنبال مرکزی تخصصی و به روز در امر تعمیر کولر بی ام و خود هستید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

نشانه های خرابی کولر بی ام و

نشانه‌های خرابی کولر بی ام و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1- عدم خروج هوای سرد: اگر کولر بی ام و شما دیگر هوای سردی تولید نمی‌کند و فقط هوای گرم خروجی می‌دهد، این یکی از نشانه‌های خرابی کولر بی ام و است.

2- صدای بلند: اگر کولر بی ام و شما هنگام کارکرد صدای بلندی تولید می‌کند، این نیز می‌تواند نشانه‌ای از خرابی باشد.

3- لرزش خودرو: در صورتی که کولر بی ام و شما خراب باشد، ممکن است باعث لرزش و لغزش خودرو شود.

4- چراغ خطا: در برخی خودروهای بی ام و، چراغ خطای کولر بی ام و روشن می‌شود که نشانه‌ای از خرابی آن است.

5- نشت آب: اگر در محل کولر بی ام و یا در طول خطوط لوله‌های آب، نشت آب وجود داشته باشد، این می‌تواند نشانه‌ی خرابی کولر بی‌ام و باشد.

در صورتی که هر یک از این نشانه‌ها را در کولر بی ام و خودرو تان تشخیص دادید، بهتر است به یک مرکز تعمیرات متخصص برای تعمیر آن مراجعه کنید تا از تعمیر صحیح و به موقع کولر خودرو خود اطمینان حاصل کنید.

 

تشخیص افتراقی

تشخیص افتراقی روشی است که متخصصان خودرو از آن برای یافتن علت مشکلی که مشتری در حال حاضر تجربه می کند استفاده می کنند. به عنوان مثال، هنگام تلاش برای جداسازی بخش خاصی از بی ام و  که نیاز به تعویض یا تعمیر دارد، یک سری سؤال وجود دارد. در مورد مشکلات تهویه مطبوع، این سه سوال مهم است که باید از خود بپرسید:

آیا کولر خودرو هوا تولید می کند

اگر پس از روشن کردن تهویه مطبوع خود به حالت انفجار کامل متوجه شدید که اصلاً هیچ اتفاقی نمی‌افتد، می‌تواند به سادگی مربوط به مشکل کلید برق با دکمه تهویه مطبوع باشد.

آیا هوا به اندازه کافی خارج می شود؟

ممکن است اصلاً هوا بیرون نیاید – یا حداقل ممکن است اینطور به نظر برسد. اگر هوا اصلاً نوزید، مشکل برق همچنان می تواند دلیل این مشکل باشد. با این حال، اگر هوا حتی کوچکترین دمیده شود اما ضعیف باشد، مشکل را می توان در موتور دمنده یا دمنده HVAC ردیابی کرد .

دمای هوا سرد است یا گرم

اگر دمای هوای خارج شده از دریچه ها گرم باشد یا اصلا خنک نباشد، ممکن است مشکل به نشتی فریون یا مبرد مربوط باشد. فریون مایعی است که در سیستم تهویه مطبوع شما گردش می کند و باعث خنک شدن هوای بیرون می شود.

دلایل احتمالی خرابی تهویه مطبوع

چندین دلیل ممکن برای خرابی تهویه مطبوع وجود دارد، و این امر نیاز به یک مکانیک حرفه ای بی ام و  را برای انجام تشخیص افتراقی برمی انگیزد. جداسازی منبع مشکل به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه در کار تعمیر مهم است. این موارد دو دلیل رایج برای خرابی تهویه مطبوع در خودروی بی ام و  یا هر وسیله نقلیه دیگری هستند.

کمپرسور هوا معیوب

کمپرسور هوا همان چیزی است که برق تولید می کند و باعث می شود هوا از دریچه ها عبور کند. اگر کمپرسور هوا شروع به کاهش عملکرد کند یا نیاز به تعمیر داشته باشد، می تواند باعث شود جریان هوایی که از دریچه ها عبور می کند بسیار مرطوب شود.

نشت فریون

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نشت فریون می تواند باعث شود که تهویه مطبوع شما فقط هوای گرم یا حداقل هوای سرد تولید کند. این می تواند بیشتر به دلیل مشکلات دیگری از جمله خرابی حلقه O یا خرابی مهر و موم خاص باشد. یک بازرسی کامل از سیستم تهویه مطبوع شما به سرعت نشت فریون را تشخیص می دهد و می تواند به راحتی از جایی که نشتی شروع شده است ردیابی شود.بوی تهویه مطبوع

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود تهویه مطبوع شما بوی های غیر عادی در فضای ماشین ایجاد کند از جمله:

کپک یا باکتری

اگر تهویه مطبوع شما بوی رطوبت می دهد ، احتمالاً در تهویه مطبوع خود کپک و کپک ایجاد شده است. این بیشتر در اتومبیل های قدیمی و کسانی که به ندرت از تهویه مطبوع استفاده می کنند رایج است.

بوی بد

زمانی که فیلترهای هوای کولر گازی با خاک و آب کثیف مسدود شده باشد، بوی بد عمومی رایج است . این بو می تواند بسیار بد شود، به همین دلیل است که تعویض فیلترها مهم است.

مواد شیمیایی

بوی نوع شیمیایی که به طور مبهم شیرین است نشان دهنده نشت مایع خنک کننده است. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از گرمای بیش از حد BMW خود ، باید منبع نشتی را پیدا کرده و تعمیر کنید.

گاز

نشت گاز می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین اگر هنگام روشن کردن سیستم تهویه مطبوع خود بوی سوخت حس کردید، سریعاً به موضوع رسیدگی کنید.

تعمیر کولر بی ام و

سیستم تهویه هوا و کولر بی ام و

سیستم تهویه مطبوع شما هوا را از اتمسفر به داخل می کشد یا هوا را در کابین خودروی شما به گردش در می آورد. هنگامی که این کار را انجام می دهد، هوا را روی پره های پر از مایع تهویه مطبوع فوق سرد که تقریباً در هر سیستم مدرنی R134a نامیده می شود، عبور می دهد. پس از خنک شدن هوا، سیال گرم می شود و به یک اواپراتور منبسط می شود. کمپرسور سیستم شما همان چیزی است که دمای مبرد را پایین می آورد و به سیستم اجازه می دهد به سرد شدن ادامه دهد.

همچنین برخی از بخش‌های خارجی سیستم شما وجود دارد که شامل کنترل‌های HVAC روی داشبورد، دریچه‌هایی که برای هدایت جریان هوا استفاده می‌کنید و فن‌هایی که هوای کابین را به گردش در می‌آورند، می‌شود.اگر نشتی داشته باشید، سیستم آنطور که باید کار نمی کند. برخی از سیستم‌ها از مایعی استفاده می‌کنند که در نور سیاه قابل مشاهده است، بنابراین اگر مشکوک به نشتی هستید، می‌توانید به دنبال لکه‌هایی در گاراژ یا محل پارک خود باشید.

 

خرابی کولر گازی

متأسفانه، سیستم های AC می توانند از داخل بشکنند. این معمولاً به دلیل پدیده ای رخ می دهد که مکانیک ها مرگ سیاه نامیده می شوند. مبرد در داخل کمپرسور ماشین شما خراب می شود و باعث می شود قطعات داخلی کمپرسور تحلیل رفته و در نهایت گیر کند. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که گاهی اوقات ماشین خود را برای ارزیابی سیستم تهویه مطبوع ببرید.

——————————————-

راه های ارتباطی با تعمیرگاه تخصصی خودروهای آلمانی

موبایل: ۰۹۱۲۵۶۳۶۸۶۰

اینستاگرام: germany_service_center@

کانال آپارات

کانال یوتوب 

——————————————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *